Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא התכוונתי לפתח את הדיון לכיוון של שנאה, עצמית או לא, ישראלית או לא. זו לא הסוגיה וחבל להיתפס אליה.
 
השורה התחתונה שלי היא אחרת.
 
אם נדרשת תעופה ישראלית, צריך לתת לה לכל הפחות תנאים שיוויונים להתחרות.
שיוויוני זה לדאוג שלחברות זרות לא יהיה יתרון בחסות המדינה.
שיוויוני זה לדאוג שבעת מגה משבר חיצוני-עולמי הסיוע שהחברות הישראליות מקבלות דומה באופיו והיקפו למה שחברות זרות מקבלות.
נכון לעכשיו זה רחוק מלהיות המצב.
 
שיוויוני זה שלא יהיה מצב שכשטייסים רוצים 112 אלף שקל בחודש במקום 98 הם כולם במקרה ובצירוף מקרים מודיעים שהם חולים.
שיוויוני זה לבחור לוועד העובדים אנשים טובים שמקדמים דברים ולא את אלו שמשמרים את הבינוניות המאפיינת את החברה הזו כבר שנים רבות.
שיוויוני זה לבחור את העובדים לפי כישורים ולא לפי שמות משפחה.
בקיצור, הבנת את הנקודה. רוצה "שיוויון"?
נאה דורש נאה מקיים.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 14 שעות, shais01 כתב:

אלעל פועלת באחד מהשווקים הכי אגרסיביים ותחרותיים שיש, נאמנות לקוחות (שאינם עסקיים) כמעט ואינה קיימת וכל אחד שמוצא דיל זול ב 10$ הולך עליו,

נכון אבל אל על הצליחה להביא את הלקוחות למצב שאם הם ימצאו דיל אחר יקר ב 20$ הם יעדיפו אותו על אל על.

  • מעניין 3

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה לענות לכולם בפוסט אחד.

 

אם חושבים שצריך תעופה אזרחית ישראלית, בשגרה ובחרום, אז צריך לתת לה תנאים להתקיים.

לא מדבר על העדפה, מדבר במינימום על השוואת תנאים למול חברות זרות.

בשגרה אני לא בטוח שצריך.

בחרום אני בטוח שצריך.

 

למזלנו לא חווינו מלחמה כוללת הרבה שנים.

אבל אפילו במבצעים בעזה, מספיק שנפל טיל בודד באיזור נתבג וכל החברות הזרות (למעט בריטיש, כבוד להם!) הפסיקו לטוס, מיד.

אני בטוח שבמלחמה כוללת, כולן תפסקנה לטוס.

אלעל המשיכה. ותמשיך.

זוכר את זעקות השבר של הנוסעים הישראליים שנתקעו בטורקיה ואיך תוך שניה זה התפתח למשבר (אמיתי או לא, לא יודע), ואלעל נרתמה לחלץ אותם מיוון (כי לטורקיה אסור לנו לטוס...)

אם המדינה חושבת שלהיות מנותקים (כמה זמן נמשך צוק איתן?)למשך שבועות ארוכים מטיסות נוסעים ומטען זה אסטרטגית נכון, אז סבבה.

היא לא חושבת כך. לדעתי הלא אובייקטיבית - בצדק.

אז אולי האמריקאים יעזרו בטיסות מטען צבאיות, שיביאו מטען צבאי אמריקאי, ואולי לא.

לא יודע איזה ממשל יהיה שם ומה יהיו האינטרסים שלו.

בוודאות מטען אזרחי לא יגיע ולא נוסעים.

במלחמה תמיד מופתעים מחוסרים כאלה ואחרים, ולא תהיה דרך להביא אותם לארץ למעט ספינות (שאין לי מושג אם גם הן תמשכנה להגיע, שם הצוותים למיטב ידיעתי זרים).

 

תעופה זה שוק מטורף בהשוואה כמעט לכל תחום אחר.

שתי יצרניות מטוסים, לשתיהן דגמים שנבדלים האחד מהשני באחוזים בודדים.

דלק, אגרות מעבר, אגרות נחיתה - כולם משלמים בערך אותו הדבר.

שכר העובדים (תיכף נרחיב) דומה.

לכן, היכולת לייצר יתרון יחסי מוגבלת מאוד.

חברות שמשגשגות מאוד הן כאלו שנהנות מסובסידיה ממשלתית (מהמפרץ, טורקיש) או פועלות במודל עסקי שונה (לאו קוסט) שבו הרווח בא לאו דווקא מכרטיס הטיסה.

וגם בכאלה מספיק משבר פנימי קטן ויש קריסה.

 

טייסים בישראל מרוויחים יפה ביחס למי?

בכל החברות הישראליות השכר דומה.

בארקיע אולי נמוך מעט, לא מכיר לעומק, אבל בגדול באלעל, ישראייר וקאל אין פערים מדהימים.

עובדה שיש טייסים טובים שנשארים בחברות האלו מבחירה עשרות שנים למרות שיכלו לעבור לאלעל.

שכר טייסים באלעל לא שונה מהשכר בחברות זרות (מייג’ור/לגאסי).

אם תשווה את השכר פר תפוקה, כמה שעות טיסה אפקטיביות טייס נותן, הטייס הישראלי יעיל מאוד ועובד קשה יותר, תמורת פחות, מעמיתו האירופי או האמריקאי. משמעותית פחות.

אז קל לנפנף בסכומים, אבל כמה מרוויח מנהל מחלקה בבית חולים, מהנדס בכיר בחברה או מישהו אחר במעמד מקביל לקברניט וותיק? אותו הדבר.

אני לא נכנס לסטטיסטיקה בכוונה, אבל הרבה מאוד טייסים בוגרי חיל האויר לא בוחרים להמשיך לאלעל.

אם היה מדובר בבוננזה כלכלית מטורפת, זה כנראה היה שונה.

יש להם הצעות טובות לא פחות בתחומים אחרים.

 

סכסוכי עבודה בכל חברות התעופה פוגעים בנוסעים.

זה מצער אבל זה המצב.

יש לטייסים אחריות להגעה למצב הזה אבל גם להנהלת החברה שלא השכילה לפתור את הפלונטר מוקדם יותר.

זה קורה בכל החברות הגדולות.

זה לא קורה בלאוקוסט, יודעים למה?

כי שם הטייסים הם סוג של עבדים.

על הפיפס הכי קטן יעיפו אותם.

טסים שם חולים, טסים שם עם בעיות בבית כי חוששים למקום העבודה, כי יש המון טייסים זוטרים אחרים שיחליפו אותם.

יש הרבה עבודות שאפשר לעשות בכשירות חלקית. גם לטוס אפשר במטוס נוסעים מודרני.

אבל אם זה משתלב בבעיה, מזג -אויר, תקלה, בעיית תעבורה, שצריך לפעול חד, מדוייק ותכליתי, יש סיכוי שהטייס הזה יפספס.

שלא לדבר על טעויות שהוא יכניס בעצמו במטוס תקין.

עיקר התאונות בימינו הן מהמשפחה הזו, טעות טייס נטו או טיפול שגוי בתקלה/ארוע מינורי שמתפתחים לקטסטרופה.

 

לא הבנתי את ההערה על שמות משפחה. רומז לגזענות? לנפוטיזם?

את שניהם חד משמעית אין באלעל ואין בחיל האויר.

 

סבבה שיש לקוחות שמעדיפים לשלם 20$ יותר ולא לטוס באלעל.

זו המהות של שוק חופשי.

העובדה שאלעל שרדה מאז הפרטתה ללא סיוע מעידה שכנראה יש מספיק אחרים שמוכנים לשלם 20$ יותר וכן לטוס באלעל.

עריכה אחרונה על ידי shais01

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל לא ענית למה חייבים דווקא את אלעל עם כל הבעיות שלה?

אוקיי. סבבה. צריך חברת תעופה ישראלית שיוכלו לנצל את צי המטוסים שלה בחרום.

אבל למה שזאת תהיה דווקא אלעל?

בגלל שהקימו לפני 72 שנים חברה לאומית, זה אומר שאנחנו לנצח צריכים להיות כבולים רק אליה?

 

אני אכתוב שוב את מה שכתבתי בהתחלה:

ציטוט

 

מדוע שלא יוציאו מכרז לחברת תעופה לאומית חדשה עם שם חדש, מטוסים חדשים ועובדים חדשים בלי הסכמי העבודה המפלצתיים והמסובכים שיש כיום ובלי שכבות השומן המיותרות שהיא נושאת ושנשארו איתה מאז שהיתה חברה ממשלתית.

בתור תמריץ המדינה יכולה להתחייב לרכוש כמות מסוימת של כרטיסים לעובדי מדינה והטסת מטענים דרך החברה ולתת תשלום על העמדת מטוסים בכוננות לשעת חירום.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, shais01 כתב:

לא הבנתי את ההערה על שמות משפחה. רומז לגזענות? לנפוטיזם?

את שניהם חד משמעית אין באלעל.

נפוטיזם.

נראה לי שהדיון הסתיים פה, לפחות מבחינתי. 

מקבל את עמדתך, לא מסכים אתה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאל-על יש שתי בעיות עיקריות המבדילות אותה משאר החברות בעולם. האחת היא היא נושא הטיסה (האי-טיסה) בשבת פוגעת בעיקר בטיסות ארוכות שלא יכולות לצאת ביום שישי ולהגיע לפני כניסת השבת. אבל גם הצורך לחנות בשדה זר (שזה עולה הרבה) עד צאת השבת . אבל הבעיה השניה היא יותר משמעותית. אל על טסה רק מנקודה לנקודה. זה בעייתי בטיסות ארוכות שכן היא נאלצת להעביר את הנוסע לחברה אחרת וגם הסכמי קוד-שייר לא ממש פותרים את הנושא. זה חמור, מנסיון, יותר מכל דבר אחר. לאחר ההגעה ליעד, הנוסע מועבר לטיסת המשך בחברה אחרת. אל-על מצידה "סוגרת" את הטיסה וביום שישי זה הכי חמור. טיסה שנחתה באיחור באירופה ונוסע שהיה אמור להמשיך ארצה עם אל-על נותר בשדה ללא מענה. דלפק אל-על ונציגיה לא זמינים בשדה התעופה אם אין טיסה ולכן אין מי שידאג לנוסעים עד מוצאי שבת. ואני מציין מנסיון! 

 

זאת בנוסף לאי יכולת לטוס בקווים קצרים מעל מדינות עוינות (מישהו אמר "טהרן" ) וחוסר היכולת להשתלב בבריתות שיעניקו קישוריות טובה יותר בטיסות המשך. 

 

לצערי , שלושה דורות באל-על, ואני טס 95% בחברות זרות. יתר 5% זה נקודה לנקודה לאירופה כשיש מחיר תחרותי, אחרת אין שום יתרון על אף חברה שטסה ארצה. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, shais01 כתב:

אני בטוח שבמלחמה כוללת, כולן תפסקנה לטוס.

אלעל המשיכה. ותמשיך.

יש לזה גיבוי? חקיקה? תקנה? משהו איר שאומר שזה מה שיקרה?

כשהשדה נסגר הוא נסגר.

את הבעיה הפרטנית של החזרת ישראלים תקועים אפשר, כנראה, לפתוח גם בדרכים אחרות.

ֿ

לגבי התשלום מעבר - יש כל מיני שיקולים. כאמור, נמנעתי במשך כמה שנים לטוס עם אלעל. ויתרתי על זה. לפעמים המחירים שלהם דווקא היו יותר אטרקטיביים (כשטסים רק עם טרולי ליעדים קרובים באירופה), לפעמים השעות של הטיסות יותר נוחות. ואם הם היו פותחים את הקו הישיר לטוקיו - בוודאי שהייתי מוכן לשלם קצת יותר על הנוחות שבטיסה ישירה כזו. ואולי אני גם לא טס המון, אבל גם הדיילים שנתקלתי בהם ב-3 שנים אחרונות היו יותר נחמדים ובאמת נתנו שירות לא רע בכלל, בטח בהתחשב במה שזכרתי שקיבלתי לפני עשור.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, bobi כתב:

אבל לא ענית למה חייבים דווקא את אלעל עם כל הבעיות שלה?

אוקיי. סבבה. צריך חברת תעופה ישראלית שיוכלו לנצל את צי המטוסים שלה בחרום.

אבל למה שזאת תהיה דווקא אלעל?

בגלל שהקימו לפני 72 שנים חברה לאומית, זה אומר שאנחנו לנצח צריכים להיות כבולים רק אליה?

 

אני אכתוב שוב את מה שכתבתי בהתחלה:

 

 

כי להקים חברת תעופה מאפס זה הרבה יותר יקר, מסוכן מבחינת הוודאות שיתממש וממושך.

אלעל חייבת היום בערך מיליארד ₪ לנוסעים על טיסות שבוטלו.

כל חברות התעופה מגלגלות כך את הכסף שאין להן.

תסגור את אלעל-כל המיליארד הזה הלך לפח. 

יש אנשי עסקים (כנראה) שמעוניינים באלעל במצבה.

אני בטוח שלא יהיה איש עסקים שירצה להקים חברה מאפס.

ברגע שמאות הטייסים ואלפי המכונאים, דיילים ואנשי הקרקע יפוטרו ויתפזרו, יהיה קשה לקבץ אותם בחזרה.

ואין לך בישראל מסה של אנשים במקצועות הללו.

ארקיע, ישראייר וקאל הן בגדול, כל אחת, עשירית מאלעל.

תסגור את אלעל - תפסיד בוודאות מיליארד ₪ והסבירות שתצא עם חברת תעופה אחרת הוא במקרה הטוב לא ברור.

 

לפני 15 דקות, zaf כתב:

לאל-על יש שתי בעיות עיקריות המבדילות אותה משאר החברות בעולם. האחת היא היא נושא הטיסה (האי-טיסה) בשבת פוגעת בעיקר בטיסות ארוכות שלא יכולות לצאת ביום שישי ולהגיע לפני כניסת השבת. אבל גם הצורך לחנות בשדה זר (שזה עולה הרבה) עד צאת השבת . אבל הבעיה השניה היא יותר משמעותית. אל על טסה רק מנקודה לנקודה. זה בעייתי בטיסות ארוכות שכן היא נאלצת להעביר את הנוסע לחברה אחרת וגם הסכמי קוד-שייר לא ממש פותרים את הנושא. זה חמור, מנסיון, יותר מכל דבר אחר. לאחר ההגעה ליעד, הנוסע מועבר לטיסת המשך בחברה אחרת. אל-על מצידה "סוגרת" את הטיסה וביום שישי זה הכי חמור. טיסה שנחתה באיחור באירופה ונוסע שהיה אמור להמשיך ארצה עם אל-על נותר בשדה ללא מענה. דלפק אל-על ונציגיה לא זמינים בשדה התעופה אם אין טיסה ולכן אין מי שידאג לנוסעים עד מוצאי שבת. ואני מציין מנסיון! 

 

זאת בנוסף לאי יכולת לטוס בקווים קצרים מעל מדינות עוינות (מישהו אמר "טהרן" ) וחוסר היכולת להשתלב בבריתות שיעניקו קישוריות טובה יותר בטיסות המשך. 

 

לצערי , שלושה דורות באל-על, ואני טס 95% בחברות זרות. יתר 5% זה נקודה לנקודה לאירופה כשיש מחיר תחרותי, אחרת אין שום יתרון על אף חברה שטסה ארצה. 

אני לא מסכים בעניין השבת.

זו החלטה עסקית של אלעל, זה ממש לא אילוץ.

אלעל החליטה שזה כלכלי לה, יש לזה יתרונות וחסרונות.

היא יכולה להחליט מחר שהיא טסה בשבת.

 

החסרונות העיקריים שלה להבנתי הם חוסר היכולת להשתלב בברית תעופה, והעבודה שישראל היא נקודת קצה שאף אחד לא ממשיך ממנה הלאה. כל התנועה בנתבג היא לישראל וממנה. אף אחד לא עושה קונקשיין בנתבג מהסיבה שהטיסות למזרח מישראל ארוכות משמעותית מהמתחרות - טורקיש, מפרציות וכו׳.

לפני 2 דקות, יבגניפ כתב:

יש לזה גיבוי? חקיקה? תקנה? משהו איר שאומר שזה מה שיקרה?

כשהשדה נסגר הוא נסגר.

את הבעיה הפרטנית של החזרת ישראלים תקועים אפשר, כנראה, לפתוח גם בדרכים אחרות.

ֿ

לגבי התשלום מעבר - יש כל מיני שיקולים. כאמור, נמנעתי במשך כמה שנים לטוס עם אלעל. ויתרתי על זה. לפעמים המחירים שלהם דווקא היו יותר אטרקטיביים (כשטסים רק עם טרולי ליעדים קרובים באירופה), לפעמים השעות של הטיסות יותר נוחות. ואם הם היו פותחים את הקו הישיר לטוקיו - בוודאי שהייתי מוכן לשלם קצת יותר על הנוחות שבטיסה ישירה כזו. ואולי אני גם לא טס המון, אבל גם הדיילים שנתקלתי בהם ב-3 שנים אחרונות היו יותר נחמדים ובאמת נתנו שירות לא רע בכלל, בטח בהתחשב במה שזכרתי שקיבלתי לפני עשור.

השדה נסגר בזמן ׳צבע אדום׳. מי שבאויר ממתין באויר לסיום המטח, מי שעל הקרקע מחפש מחסה קרוב. מי שבמטוס על הקרקע יכול רק לקוות לטוב ולכך שהחברה בכיפת ברזל יפגעו.

אבל הפעילות האוירית נמשכת בין המטחים.

 

במצב הזה, כשמטווחים את נתבג (ולא רק את התושבים האמיצים של העוטף) החברות הזרות מפסיקות לטוס.

לא מאשים אותן.

נראה לי מטורף שטייס אזרחי במטוס אזרחי יטוס לאיזור מאויים.

לא משלמים לו על זה.

עבור אלעל זו מציאות שאנחנו מורגלים אליה, רגילים לעבוד בה וגם, מה לעשות, יש בזה גם קצת ציונות.

אני מניח שכל מי שמתגורר ועובד באיזור העוטף/אשקלון מרגיש מאוד דומה.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@shais01  אני מניח שאת נושא השבת אתה מכיר טוב ממני. אמנם החלטה עיסקית אבל עם יחסי ציבור לא מוצלחים. עדיין להושיב מטוס על הקרקע בשדה זר למשך כמעט 24 שעות זה עלות מיותרת. וגם לילות מיותרים של צוותים במדינות מרוחקות כי לא יוצאים תוך כמה שעות חזרה. (זניח, אבל מצטבר) . אני אמנם רחוק הרבה שנים מנושא ה"תחנות" אבל מכיר את המורכבות של שהייית מטוס בתחנה. 

אני אוסיף מעט מההיסטוריה, הרכש האמריקאי יצר אילוצים בנושאי תחזוקה גם בתחנות . למצוא את הקבלן שיש לו הסמכות למנועים שלך לא קל ואתה מוגבל למספר מסויים של אופציות שאף אחת לא זולה. זה לא שלכולם יש הסמכה גם ל GE, PW    ,RR בכל נקודות הנחיתה. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את נושא השבת בדיוק כמוך, כנראה.

פשוט מסיק ממה שאני רואה ומבין.

אלעל חברה פרטית, בעבר הממשלה חייבה אותה שלא לטוס בשבת, משיקולים פוליטיים.

אלעל בוחרת להמשיך במסורת הזו. זה יכול להיות רק משיקול עסקי.

כל מה שאמרת נכון.

אני רק אוסיף שטיסת נוסעים במהלך השבת אינה אטרקטיבית למירב הנוסעים שמעדיפים לנצל את סוף השבוע במלואו.

לכן ביקוש קטן יותר - מחירי כרטיסים נמוכים יותר - פחות רווח.

מטוס חייב תחזוקה שמקרקעת אותו, אז אלעל מרכזת את כל התחזוקה הזו ליום שבת. זה פחות יעיל אבל זה לא מדוייק לטעון שאלעל מפסידה 24 שעות שלמות בכל שבוע לטוס בהן.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד עשרה ימים חוזרים לטוס !

 

בדיון בקבינט הקורונה התבקשו שרי הבריאות, התחבורה והחוץ להציג מודל לחידוש התעופה מ-16 באוגוסט.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, shais01 כתב:

אני מכיר את נושא השבת בדיוק כמוך, כנראה.

פשוט מסיק ממה שאני רואה ומבין.

אלעל חברה פרטית, בעבר הממשלה חייבה אותה שלא לטוס בשבת, משיקולים פוליטיים.

אלעל בוחרת להמשיך במסורת הזו. זה יכול להיות רק משיקול עסקי.

כל מה שאמרת נכון.

אני רק אוסיף שטיסת נוסעים במהלך השבת אינה אטרקטיבית למירב הנוסעים שמעדיפים לנצל את סוף השבוע במלואו.

לכן ביקוש קטן יותר - מחירי כרטיסים נמוכים יותר - פחות רווח.

מטוס חייב תחזוקה שמקרקעת אותו, אז אלעל מרכזת את כל התחזוקה הזו ליום שבת. זה פחות יעיל אבל זה לא מדוייק לטעון שאלעל מפסידה 24 שעות שלמות בכל שבוע לטוס בהן.

אני מתכוון לתחנות לא לתחזוקה מקומית. מאז ומתמיד משמרות השבת (שישי צהריים, שבת בוקר) היו מקור הכנסה יפה למשפחה 😊

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד
מנקודת מבט שלי, החוויה שלי עם אלעל מאוד חיובית.
הבעיה שלה להכנס לבריתות עקב חרם ערבי, מאוד פוגעת בהם שבין היתר באה לידי ביטוי באיחור טיסות עקב חוסר בסלוטים.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, מרק10 כתב:

עוד עשרה ימים חוזרים לטוס !

 

בדיון בקבינט הקורונה התבקשו שרי הבריאות, התחבורה והחוץ להציג מודל לחידוש התעופה מ-16 באוגוסט.

הלוואי.

המדינה התעכבה הרבה יותר מדי זמן בעניין.

 

לפני 7 דקות, arik100 כתב:

אני מאוד מקווה שהמפלצת-חברה הזאת תפשוט את הרגל

כדי שאנחנו נקבל חברה יותר טובה בסוף

 

אני חושב שאתה טועה.

אם אלעל תפשוט את הרגל אז יש שתי אפשרויות:

ישראל תישאר בלי חברת תעופה משמעותית מקומית ואלפי משפחות תאבדנה את מקור פרנסתן. חברה ישראלית אחרת לא תקום מאפס במקומה.

אלעל תחזור בלי כל החובות, עם אותו השם או שם אחר.

כך או כך רוכשי הכרטיסים יאבדו את כספם.

נסכים שלא להסכים.

 

לפני 7 דקות, zaf כתב:

אני מתכוון לתחנות לא לתחזוקה מקומית. מאז ומתמיד משמרות השבת (שישי צהריים, שבת בוקר) היו מקור הכנסה יפה למשפחה 😊

בצדק, בישראל להבנתי עבודה בשבת מזכה בשכר גבוה יותר.

לצערי לא במגזר שלי :(

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...