Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניסאן אקו מיקרה - נורת בקרה דלוקה, תקלה בממיר הקטליטי?


eugeny
שימו לב! השרשור הזה בן 1410 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, 

יש ברשותי ניסן אקו מיקרה, 8-9 שנים על הכביש. 

לאחרונה התחילה להידלק נורת הבקרה של המנוע בלוח המחוונים. מבדיקת מחשב בשני מוסכים שונים מדובר בממיר הקטליטי. האם זו בעייה מוכרת במיקרה? אציין שבנוסף מדי פעם יש רעש מתכתי, כמו שריקה בנסיעה, אבל לא כל הזמן. במוסך אחד נאמר לי שמדובר ברעש רגיל למיקרה. מה דעתכם, האם צריך להחליף את הממיר הקטליטי או לעשות ניקוי בלבד? 

תודה לכל העונים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיקרה ידנית או אוטומט? כמה ק"מ הרכב נסע?

בדרך כלל בעיה בממיר קטליטי מזהים בגלל חיישן החמצן שאחרי הממיר שנותן נתונים על פליטה לא נקיה מספיק. אוליי הוא בעצמו לא תקין החיישן שאחרי הממיר. צריך לראות בדיוק מספרי תקלה. לא כל-כך מהר מחליפים ממיר קטליטי הוא עולה מעל 1500ש"ח. לפני שמחליפים ממיר עושים בדיקה ששתי חיישני החמצן תקינים. אוליי אפשר לשלוף ולנקות אותם לפעמים זה עוזר.

בעניין השריקה כנראה שרצועת האביזרים קצת מחליקה בטורים גבוהים או מייסב של מדחס מזגן/אלטרנטור רועש. קשה לנחש בלי לנסוע ברכב בזמן התקלה.

 

אפשר גם לנקות את הממיר עם תוסף דלק לא בטוח שזה יעזור הרבה או להרבה זמן, אבל שווה לנסות.

עריכה אחרונה על ידי dorban3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש במיקרה 2 חיישנים על צינור הפליטה אחד לפני הממיר והשני אחרי הממיר,אתה צריך להוציא את החיישנים ולטבול אותם באמבטיה אולטרה סונית.

 

אחרי הניקוי להרכיב,לאפס את החיווי ולראות אם יש שיפור.

 

איך במוסכים קבעו שזה ממיר ולא חיישן חמצן ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, levy כתב:

יש במיקרה 2 חיישנים על צינור הפליטה אחד לפני הממיר והשני אחרי הממיר,אתה צריך להוציא את החיישנים ולטבול אותם באמבטיה אולטרה סונית.

 

אחרי הניקוי להרכיב,לאפס את החיווי ולראות אם יש שיפור.

 

איך במוסכים קבעו שזה ממיר ולא חיישן חמצן ?

על ידי ניתוח הקריאות של חיישני החמצן בזמן עבודת המנוע ניתן אבחן די בקלות ממיר שאינו מתפקד. 

לא רואה סיבה לחשוד בחיישני החמצן סתם כך..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, levy כתב:

יש במיקרה 2 חיישנים על צינור הפליטה אחד לפני הממיר והשני אחרי הממיר,אתה צריך להוציא את החיישנים ולטבול אותם באמבטיה אולטרה סונית.

 

אחרי הניקוי להרכיב,לאפס את החיווי ולראות אם יש שיפור.

 

איך במוסכים קבעו שזה ממיר ולא חיישן חמצן ?

המחשב מראה שזה בעיה בממיר הקטליטי. ראיתי את זה בשני המוסכים. האם סביר שזה בכל זאת חיישני החמצן?

לפני 11 שעות, dorban3 כתב:

מיקרה ידנית או אוטומט? כמה ק"מ הרכב נסע?

בדרך כלל בעיה בממיר קטליטי מזהים בגלל חיישן החמצן שאחרי הממיר שנותן נתונים על פליטה לא נקיה מספיק. אוליי הוא בעצמו לא תקין החיישן שאחרי הממיר. צריך לראות בדיוק מספרי תקלה. לא כל-כך מהר מחליפים ממיר קטליטי הוא עולה מעל 1500ש"ח. לפני שמחליפים ממיר עושים בדיקה ששתי חיישני החמצן תקינים. אוליי אפשר לשלוף ולנקות אותם לפעמים זה עוזר.

בעניין השריקה כנראה שרצועת האביזרים קצת מחליקה בטורים גבוהים או מייסב של מדחס מזגן/אלטרנטור רועש. קשה לנחש בלי לנסוע ברכב בזמן התקלה.

 

אפשר גם לנקות את הממיר עם תוסף דלק לא בטוח שזה יעזור הרבה או להרבה זמן, אבל שווה לנסות.

מיקרה עם גיר רציף אוטומט. הרכב נסע בערך 166000 ק"מ, פחות מ20000 ק"מ לשנה. הצעת מחיר שקיבלתי לממיר קטליטי חליפי מרוני אגזוזים היא 1340 או 1350 ש"ח אחרי מע"מ. השאלה אם החלפת ממיר יכולה לפטור את האוטו גם מהרעש המתכתי (שאולי בא מממיר שהתפרק), האם סביר? 

ומה שאתה מעלה בעניין השריקה, האם דרוש טיפול בהקדם או שזה משהו מציק באוזן בלבד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון לסוע על הרכב עוד מספר שנים תחליף קומפלט ממיר + 2 חיישני חמצן מקוריים ככל שניתן או חליפי מחברה איכותית. סוף חיי החיישן הוא בסביבות 180 אלף ק"מ וזה גם סוף חיי הממיר בדר"כ. שתי החיישנים יקרים כמעט כמו הממיר אבל תברר במספר מקומות עלויות כולל הרכבה.

הממיר קטליטי אצלך אני חושב לא מחובר לסעפת פליטה הוא בא בנפרד אחריה, כך שהמחיר שלו יחסית זול יותר ולא צריך להחליף סעפת כנראה.

עריכה אחרונה על ידי dorban3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 2.6.2020 בשעה 21:57, levy כתב:

יש במיקרה 2 חיישנים על צינור הפליטה אחד לפני הממיר והשני אחרי הממיר,אתה צריך להוציא את החיישנים ולטבול אותם באמבטיה אולטרה סונית.

 

אחרי הניקוי להרכיב,לאפס את החיווי ולראות אם יש שיפור.

 

איך במוסכים קבעו שזה ממיר ולא חיישן חמצן ?

המחשב מראה תקלה מספר 420. האם ניתן לדעת אם זה באמת הממיר מהמידע הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, eugeny כתב:

המחשב מראה תקלה מספר 420. האם ניתן לדעת אם זה באמת הממיר מהמידע הזה?

p0420 שאחריה כתוב bank 1 או bank 2?
התקלה הינה ערך לא תקין בחיישן חמצן, (1 לפני הממיר, 2 אחרי הממיר). החברים כתבו פה נכון - התקלה יכולה להיות ממיר ויכולה להיות חיישן (במידה ומדובר במס' 2), במוסכים לצערי לא אוהבים לעבוד ויעדיפו להחליף לך ממיר ולא לבדוק חיישן. אם יש לך ידיים טובות וקצת ידע טכני - זו לגמרי עבודה שאפשר לעשות לבד.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, dorban3 כתב:

אמרתי והזהרתי לפני :

"לא כל-כך מהר מחליפים ממיר קטליטי הוא עולה מעל 1500ש"ח. לפני שמחליפים ממיר עושים בדיקה ששתי חיישני החמצן תקינים. "

איפה אפשר לעשות בדיקה כזאת? אני נמצא באיזור חיפה..

לפני 8 שעות, shellcase כתב:

p0420 שאחריה כתוב bank 1 או bank 2?
התקלה הינה ערך לא תקין בחיישן חמצן, (1 לפני הממיר, 2 אחרי הממיר). החברים כתבו פה נכון - התקלה יכולה להיות ממיר ויכולה להיות חיישן (במידה ומדובר במס' 2), במוסכים לצערי לא אוהבים לעבוד ויעדיפו להחליף לך ממיר ולא לבדוק חיישן. אם יש לך ידיים טובות וקצת ידע טכני - זו לגמרי עבודה שאפשר לעשות לבד.

למיטב זכרוני לא היה כתוב שם bank ומספר. איפה אני יכול למצוא הוראות לביצוע הבדיקה או ההחלפה של חיישן החמצן לבד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיפה יש את אורי מלמד,שמתמחה בהזרקות דלק.

מציע לגשת אליו לאבחון מסודר.

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, shellcase כתב:

p0420 שאחריה כתוב bank 1 או bank 2?
התקלה הינה ערך לא תקין בחיישן חמצן, (1 לפני הממיר, 2 אחרי הממיר).

 

 

תיקון קטן, Bank1 Bank2 זה כשיש מנוע V עם שתי חטיבת צילינדרים (שני "בנקים") עם חיישן נפרד לכל חטיבה.

 

במנוע 3 או 4 צילינדרים טורי רגיל הכל Bank1.

 

חיישן עליון שלפני הממיר מופיע כ Bank1 Sensor1, חיישן שאחרי הממיר מופיע כ Bank1 Sensor2.

 

קוד תקלה P0420 יופיע עם Bank1 כי אין בנק אחר וללא ציון סנסורים כי זה קוד יעלות ממיר נמוכה שמזוהה על ידי חיישן שאחרי הממיר.

 

לתקלות בחיישני חמצן יש קודים אחרים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת יש גם במנוע טורי בנק 1 ובנק 2 כאשר חילקו את המנוע ל2 וכל 2 צלינדרים מפוכחים עם חיישני חמצן עליון תחתון וממיר נפרד לכל 2 ציל רק' נראה יחידה אחת לדוגמה: טויוטה אוונסיס ,פורד פוקוס דור 3 וכו.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Buki כתב:

 

 

תיקון קטן, Bank1 Bank2 זה כשיש מנוע V עם שתי חטיבת צילינדרים (שני "בנקים") עם חיישן נפרד לכל חטיבה.

 

במנוע 3 או 4 צילינדרים טורי רגיל הכל Bank1.

 

חיישן עליון שלפני הממיר מופיע כ Bank1 Sensor1, חיישן שאחרי הממיר מופיע כ Bank1 Sensor2.

 

קוד תקלה P0420 יופיע עם Bank1 כי אין בנק אחר וללא ציון סנסורים כי זה קוד יעלות ממיר נמוכה שמזוהה על ידי חיישן שאחרי הממיר.

 

לתקלות בחיישני חמצן יש קודים אחרים. 

צודק לגמרי, sensor 1\2 זה המינוח הנכון.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמור להיות רעש שריקה בנסיעה.

 

בקילומטראז' כזה עדיף לשים ממיר חדש הרכב גם יסע טוב יותר, הם ניסתמים לאורך זמן.

 

רק תוודא שזה ממיר ולא חיישנים,אני הייתי בודק איפה ניתן לנקות את החיישנים באמבטיה אולטראסונית לפני החלפת הממיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1410 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...