Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

windsurfer

סיאט לאון קופרה 2020 מול גולף GTI PP

Recommended Posts

שלום ומתנצל מראש על החפירות

זו פעם ראשונה שלי שאני מזמין רכב חדש ובטח בסכום של מעל 200 אש"ח

לאחר אי-אלו בדיקות ההחלטה היא בין המועמדות בכותרת.

על הקופרה ביצעתי השבוע נסיעת מבחן, על הגולף ביום ד' הקרוב.

החלטתי לערוך לעצמי טבלת השוואה (שאולי תעזור גם לאחרים), כמובן שחלק מהדברים בעיני הכותב. אשמח באם תוכלו להוסיף.

לטובת הגולף

*מראה חיצוני (סוביקטיבי) ולא בהרבה.

*איכות חומרים ותחושת "יוקרה" (אני יודע שבשני המקרים לא מדובר ברכבי יוקרה, אבל הקופרה הרגישה לי זולה מבפנים)

*שמירת ערך

*כסא נהג עם זיכרונות

*ביטוח מעט זול יותר (עדיין בבדיקה)

לטובת הקופרה

*מנוע

*בולמים אדבטיביים (עוזר מאד בשימושיות)

*מחיר קניה (על הנייר דומה, בפועל זול משמעותית)

*מערכת סאונד (כולל סאב)

*מראות צד יותר שימושיות

*חיישני חניה מקוריים (פחות התקנות מקומיות)

*סאונד מנוע

 

תודה וחג שמח


אין החותם מעיד על גיסתו

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שאתה מזמין רכב חדש - תבקש מכל אחת מהסוכנויות לתת לך את רשימת האבזור המלאה של הרכב - כאן כבר תוכל לעשות השוואה מאוד נוחה ולהבין מי מהן בתחום האבזור עדיפה לך. 

 

לאחר מכן - נסיעת מבחן בשני הרכבים כאשר תשים לב לא רק לכמה כיף היה לך בכל אחד מהם לנהוג אלא גם לרמת הנוחות של הרכב, מי מהן מרגישה לך כמו בת לוויה שגם יותר מתאימה ליום יום ולא רק לסופי שבוע או ימי מסלול. 

 

תנסה לתפעל את רוב מערכות הרכב ותנסה להבין מזה מי מהן יותר פרקטית ונוחה לך לתפעול. 

 

אני לא אתפלא בכלל אם הגולף תהיה עם איכות חומרים והרכבה טובות יותר - ולפחות העצה שלי - מדובר כאן בשני רכבים טובים מאוד - לך עם הלב, לא עם הראש. 

  • תודה 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הקופרה נותנת תמורה גבוהה יותר מהגולף.

לקופרה יש אס בשרוול - מנוע חזק יותר ובולמים נשלטים אלקטרונית.

לדעתי האישית זה הבדל מספיק גדול שנותן עדיפות ברורה לקופרה.

 

השאלה הגדולה היא האם אתה מתחבר לקופרה?

כפי שנאמר, רכבים ספורטיביים קונים מהלב, לא קונים רכבים כאלה רק מהשוואה של דפי הנתונים.

 

תחשוב טוב טוב איזה רכב יגרום לך לקום מוקדם בבוקר עם חיוך לסבוב של כיף בסופ"ש או כדי להגיע לעבודה יום-יום במהלך השבוע.

 

 

 

 


Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הקופרה לא נותנת תמורה גבוהה יותר מהגולף פשוט מאוד בגלל שהקופרה תאבד ערך מהר יותר ויהיה קשה יותר למכור אותה.

גולףGTIפרפורנס תעוף בקלי קלות במחירון משוקלל++ בניגוד לקופרה ש... well... כנסו ליד2 ותראו מה הולך שם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרשימה שלך נכונה (חוץ מהמראות צד בקופרה, לא הבנתי מה הבעיה בגולף). שני הרכבים דומים אך שונים. כל אחד נותן תמורה עדיפה בתחומים אחרים.

אם אתה יותר בקטע הספורטיבי אז כן, הקופרה תיתן לך תמורה עדיפה. כיוון שהוא נשחקת במחירון יש מצב ששווה לך לחפש אחת בת שנה ולחסוך לא מעט.

 

אישית פחות התחברתי לתדמית של הקופרה, ובפנים היא הרגישה מאוד זולה כך שבמקרה שלי היא נפסלה די מהר והלכתי על ה PP.

על הנייר הביצועים לא נחותים "דרמטית" למרותה הספק השונה, מה גם שבGTI שיא המומנע מגיע מהר יותר (סל"ד נמוך יותר) וכנ"ל ההספק המירבי כך שמעשית ההבדל בתאוצה הוא 0.2 שניות (על הנייר).

ההרגשה שונה (סאונד, בולמים למרות שלדעתי זה לא כזה משמעותי) והקופרה מרגישה יותר ספורטיבית בסיכום הכללי.  

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ותודה למגיבים.

ברור לי שמדובר בהחלטה רגשית, אבל רציתי להכניס גם קצת עובדות.

בכל מקרה מדובר על שדרוג משמעותי ממה שיש לי היום (פוקוס אקובוסט 2012), כך שאהנה בכל אחת מהאופציות.

נסיעת המבחן בקופרה היתה ממש מוצלחת, כולל מעבר נינוח על פסי האטה (במצב קומפורט) נסיעה בכביש הררי במזג אויר בהיר ועם נציג שמבין.

הדבר המשמעותי שהפריע לי זו תחושת "חוסר היוקרה".

בגולף (עדיין לפני נסיעת המבחן) מה שמפריע לי זה בעיקר מחיר הקניה.

ההפרש הוא מעל 20 אש"ח והתהיה (ברור שאי-אפשר לנבא) האם ההפרש יגדל או יקטן כמשומשת.

לגבי מראות הצד, הופיע במספר מקומות שבגולף הן פחות יעילות והמליצו להדביק בהן את ה"עיגול" (ייבדק בנסיעת המבחן)


אין החותם מעיד על גיסתו

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי כשנה וחצי עם הגולף, לא נתקלתי בחוסר יעילות של המראות.

לפי מה שכתבו מעלי, ההפרש במחיר יגדל. במילים אחרות, הגולף תשמור יותר טוב על המחיר 


שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 דקות, windsurfer כתב:

שלום ותודה למגיבים.

ברור לי שמדובר בהחלטה רגשית, אבל רציתי להכניס גם קצת עובדות.

בכל מקרה מדובר על שדרוג משמעותי ממה שיש לי היום (פוקוס אקובוסט 2012), כך שאהנה בכל אחת מהאופציות.

נסיעת המבחן בקופרה היתה ממש מוצלחת, כולל מעבר נינוח על פסי האטה (במצב קומפורט) נסיעה בכביש הררי במזג אויר בהיר ועם נציג שמבין.

הדבר המשמעותי שהפריע לי זו תחושת "חוסר היוקרה".

בגולף (עדיין לפני נסיעת המבחן) מה שמפריע לי זה בעיקר מחיר הקניה.

ההפרש הוא מעל 20 אש"ח והתהיה (ברור שאי-אפשר לנבא) האם ההפרש יגדל או יקטן כמשומשת.

לגבי מראות הצד, הופיע במספר מקומות שבגולף הן פחות יעילות והמליצו להדביק בהן את ה"עיגול" (ייבדק בנסיעת המבחן)

תשתחרר מההפרש במחיר קניה.

אני בדרך כלל מסייג את התגובות שלי - אבל פה אני יכול להגיד לך בוודאות שהגולף תהיה זולה יותר בסופו של דבר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר ברכבי ספורט - ביצועים ולא ברכבי יוקרה, אם אתה מחפש יוקרה אתה יכול ללכת לאאודי/מרצדס/BMW ולראות מה הם יכולים להציע לך בתקציב הזה. ההערכה שלי: תופתע לטובה. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני שנה עם הרכב. אף פעם לא חשתי שיש בעיה עם המראות.

 

לגבי עלות הרכישה, אני שאלתי את עצמי עם ברכב של 230K אני מוכן להפסיד 5,000 ש"ח בשנה אבל לנהוג ברכב שאני באמת רוצה ולא להתפשר... אם כבר לשים כסף ולקנות מהלב בסכומים האלה, לא חושב שזה מה שצריך לשבור אותך.

מה שכן, תבדוק מחיר מכירה אחרי שנה\שנתיים ותראה שאתה לא באמת תפסיד. 

 

לגבי היוקרה, אני ירדתי מ AUDI לGTI PP. זה לא מרגיש AUDI אבל בסך הכל מרגיש טוב מאוד, אני מדבר ספציפית על ה PP עם העור וכו'.

מנגד, הפער לעומת הקופרה מאוד גדול

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מפסיד הרבה יותר מ-5,000 ש"ח בשנה על קניית רכב חדש, במיוחד בסכומים האלו. 

אם אתה עושה שיקולים של רווח והפסד, עדיף שתקנה רכב יד 2. 

עריכה אחרונה על ידי avnercohen

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, GTאי כתב:

גם אני שנה עם הרכב. אף פעם לא חשתי שיש בעיה עם המראות.

 

לגבי עלות הרכישה, אני שאלתי את עצמי עם ברכב של 230K אני מוכן להפסיד 5,000 ש"ח בשנה אבל לנהוג ברכב שאני באמת רוצה ולא להתפשר... אם כבר לשים כסף ולקנות מהלב בסכומים האלה, לא חושב שזה מה שצריך לשבור אותך.

מה שכן, תבדוק מחיר מכירה אחרי שנה\שנתיים ותראה שאתה לא באמת תפסיד. 

 

לגבי היוקרה, אני ירדתי מ AUDI לGTI PP. זה לא מרגיש AUDI אבל בסך הכל מרגיש טוב מאוד, אני מדבר ספציפית על ה PP עם העור וכו'.

מנגד, הפער לעומת הקופרה מאוד גדול

 

הפער באיכות בין האודי לVW קטן בהרבה מהפער בין VW לסיאט.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין לכמה מהמגיבים כאן יש PP או קופרה.

ירדת הערך היא פועל יוצא של כמות הכלים בשוק ומצבם. עובדתית יש בשוק פחות PP מאשר קופרה, לכן גם יש הצע גדול בלוחות של הסיאט. 

מעשית, מבחינת נהיגה, הקופרה הרבה יותר דרמטית מה PP מבחינת הסאונד,  ונוחה בשל המיתלים. 

הפרש המחיר מבחינת איבזור מקשה על הגולף ועל הנייר התמורה בעבור הכסף פחותה. אבל... עד שלא תנהג בשתיים בסמיכות יהיה קשה להצביע על מועמדת עדיפה. אישית אני בחרתי בזמנו בקופרה לפני הגעת ה PP אמנם, אבל נהגתי בגרמניה באחת ועדיין אני שלם עם הבחירה. 


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, zaf כתב:

מעניין לכמה מהמגיבים כאן יש PP או קופרה.

ירדת הערך היא פועל יוצא של כמות הכלים בשוק ומצבם. עובדתית יש בשוק פחות PP מאשר קופרה, לכן גם יש הצע גדול בלוחות של הסיאט. 

מעשית, מבחינת נהיגה, הקופרה הרבה יותר דרמטית מה PP מבחינת הסאונד,  ונוחה בשל המיתלים. 

הפרש המחיר מבחינת איבזור מקשה על הגולף ועל הנייר התמורה בעבור הכסף פחותה. אבל... עד שלא תנהג בשתיים בסמיכות יהיה קשה להצביע על מועמדת עדיפה. אישית אני בחרתי בזמנו בקופרה לפני הגעת ה PP אמנם, אבל נהגתי בגרמניה באחת ועדיין אני שלם עם הבחירה. 

נהגתי בשתיהן, על הגולף אלפי קמ ועל הקופרה ממש קצת, די הרגיש לי אותו דבר מלבד באמת כמו שציינו איכות פנים עדיפה בהרבה בגולף.

גם יותר אהבתי את המושבים אבל זה כבר עניין של טעם.

הסאונד בשתיהן די גרוע, לא הרגשתי שאחת מהן עדיפה על האחרת.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבדל הביצועים אמור להיות מוחשי לטובת הקופרה, לא? המנוע הוא כמו בגולף R, היה מוזר אם שתיהן היו מרגישות ממש דומה נוכח פער המחיר ביניהן 


גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...