Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

כך או כך, שלושת המטבעות שהחלפתי לפני כ-10 שנים כשהייתי נער משועמם שווים היום יותר ממאה אלף דולר. אולי כדאי לקנות בזה טסלה?

 

אני זוכר שהייתה פעם חנות גיטרות בשם "רעש געש" שקיבלה תשלום בביטקוין באותה תקופה.. לא יאומן כמה כסף הם עשו אם הם שמרו הכל בביטקוין

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טסלה נותנים אחריות לסוללה ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ.
אבל שאר הרכב, כולל מערכת חשמל, אינברטרים, מנועים, תמסורת( חלקים מאוד יקרים מיצרנים שונים, שלא הוכיחו את עצמם) - זה אחריות רגילה של 3 שנים.
כל תיקון בתום האחריות יעלה עשרות אלפים ואי אפשר לתקן במקום אחר מאשר במוסך של החברה.
מי יהיה מוכן לקנות טסלה משומשת בת 7 שנים כאשר עוד מעט נגמר האחריות וסוללה חדשה עולה יותר מהאוטו עצמו?
איזה ערך יהיה לרכב הזה בתור משומש ללא אחריות כאשר ההייפ ייגמר?

שמע ההתנגחות שלך בטסלה כבר קצת קצת מעייפת ולא ברורה, אבל זה פורום דמוקרטי וכל זה אז כנראה שתמשיך בשלך...
מה שכן, תשתדל לפחות לא להטעות אחרים עם המצאות ועובדות לא נכונות.
האחריות הכללית היא 4 שנים ולא 3.
מאיפה הטענות שלך שכל תיקון יעלה ״עשרות אלפים״? יש לך יסוד לטענות האלא?
ומאיפה יש לך שמץ כמה תעלה בטריה בעוד 8 שנים? (במקרה הלא סביר שהיא תלך רגע אחרי שתיגמר האחריות).
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EvGriga כתב:

בדיוק.

גם היום טסלה כבר מחליפים את סוג הסוללות במודל 3 SR+ לסוללות פאוץ' סיניות יותר זולות מסוג LFP וכבר יש בעיות איתם.

אלה הסוללות שמגיעות לישראל.

יכול להיות מצב שאוטו הזה ייחשב כל כך יקר לתיקון שיהיה בלתי אפשרי למכור אותו בתור משומש במחיר סביר.

א. סוללות הLFP לא מגיעות לארץ.

 

ב. בעיית הטעינה האיטית שלהן כבר נפתרה ע"י עדכון תוכנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, robertf כתב:


שמע ההתנגחות שלך בטסלה כבר קצת קצת מעייפת ולא ברורה, אבל זה פורום דמוקרטי וכל זה אז כנראה שתמשיך בשלך...
מה שכן, תשתדל לפחות לא להטעות אחרים עם המצאות ועובדות לא נכונות.
האחריות הכללית היא 4 שנים ולא 3.
מאיפה הטענות שלך שכל תיקון יעלה ״עשרות אלפים״? יש לך יסוד לטענות האלא?
ומאיפה יש לך שמץ כמה תעלה בטריה בעוד 8 שנים? (במקרה הלא סביר שהיא תלך רגע אחרי שתיגמר האחריות).

כי @EvGriga שמע איזה אנליסט טיפש ב-CNBC שאמר שטסלה תפשוט רגל ואלון מאסק משקר ולא מקיים שום הבטחה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למחשבי החיסכון:

גם אם תשוו טסלה לפריוס, עדיין טסלה משתלמת יותר גם ללקוחות בעלי נסועה של 15 אלף בשנה, משום שלא ניתן להתייחס לרכבים הללו באופן שווה בירידת הערך: מכיוון שטסלה מחויבת היום במס מזערי, בהנחה שהטבת המס תבוטל או תצומצם בעתיד, (וחוץ מזה שביקושי השוק יהיו טובים יותר לטסלה מאשר לפריוס), הרי שירידת הערך לטסלה יכולה להיות מינורית או אפילו שלילית!!

אם מודל 3 בסיסית כולל מס רגיל תעלה כאן בעוד 3 שנים 300 אלף, הרי שמודל 2021 במצב מצוין עם נסועה נמוכה יימכר ב 20% פחות, שזה 240 אלף. אחלה השקעה....

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שרוכש טסלה היום לא מוטרד מה יהיה עוד 8 שנים עם הסוללה, זה קהל לקוחות שמכור לחדשנות ועד אז יחליף 2 טסלות לפחות פעמיים (בקבוצת טסלה ישנם לא מעט רוכשי טסלה שמוכרים רכבים חדשים לגמרי בני שנה, שנתיים לאחר שחטפו זבנג עצבני של ירידת ערך כדי לרכוש את המודל 3. חלק לא מבוטל מרוכשי טסלה מודל 3 יורד מג'יפונים בגלל ההתלהבות).

 

לקוחות שמרניים יותר כמו evgriga יכולים להמתין 8 שנים ולרכוש אז טסלה מודל 3 (או 3.5 או 4 או איך שיקראו לה) שתעלה כמו טויוטה קורולה, תטען תוך 5 דקות, תהיה בעלת טווח של 1,000 ק"מ, תאיץ תוך 1.2 שניות והסוללה תעלה כמו הסוללה המלבנית שצורבת בלשון.

 

רכבי טסלה מדהימים ומתקדמים בהרבה מכל מה שזז היום. אבל עדיין יש את הבסיס של הרכב ושם יכול להיות חוסר התאמה מהותי לצרכים.

 

למשל המודל y שאני מאד מעוניין לרכוש, נראה כסובל מבעיה מהותית של נוחות נסיעה נוקשה (כנראה כמו המודל 3).

 

השאלה אם כשאקפצץ בכל בור ופס האטה החיוך עדיין ישאר על הפנים.

 

ראו למשל מה הבחור אומר בסרטון הזה על נוחות הנסיעה של המודל y, הוא אפילו החליף מתלים/ בולמים וזה לא עזר.

 

 

 

בגלל זה ובגלל דברים נוספים כמו בדיקת תנוחת נהיגה, נוחות מושב,  אני לא ארכוש רכב בלי לעשות נסיעת מבחן.

 

אולי נוחות הנסיעה תהיה בסדר מבחינתי, אבל אולי לא ואז כל החדשנות לא תעזור.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@eladts בנוסף לאחריות שדיברת עליה, ובקריאה ברשת, ישנם מוסכים שמתמחים בהחלפת תאים בסוללות,

כך שעם הזמן ולאחר תום אחריות ניתן להחליף תאים לא תקינים, ולהמשיך לנסוע. 

סביר שהתהליך הזה יהיה נפוץ בסופו של דבר ברכבים ישנים. 

 

אגב שמעתם על תופעת גניבת הגלגלים שמתרחשת 

אולי בעתיד יהיה כדאי לחשוב על רכישת ברגים עם נעילה מיוחדת. 

  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, evc כתב:

מי שרוכש טסלה היום לא מוטרד מה יהיה עוד 8 שנים עם הסוללה, זה קהל לקוחות שמכור לחדשנות ועד אז יחליף 2 טסלות לפחות פעמיים (בקבוצת טסלה ישנם לא מעט רוכשי טסלה שמוכרים רכבים חדשים לגמרי בני שנה, שנתיים לאחר שחטפו זבנג עצבני של ירידת ערך כדי לרכוש את המודל 3. חלק לא מבוטל מרוכשי טסלה מודל 3 יורד מג'יפונים בגלל ההתלהבות).

 

לקוחות שמרניים יותר כמו evgriga יכולים להמתין 8 שנים ולרכוש אז טסלה מודל 3 (או 3.5 או 4 או איך שיקראו לה) שתעלה כמו טויוטה קורולה, תטען תוך 5 דקות, תהיה בעלת טווח של 1,000 ק"מ, תאיץ תוך 1.2 שניות והסוללה תעלה כמו הסוללה המלבנית שצורבת בלשון.

 

רכבי טסלה מדהימים ומתקדמים בהרבה מכל מה שזז היום. אבל עדיין יש את הבסיס של הרכב ושם יכול להיות חוסר התאמה מהותי לצרכים.

 

למשל המודל y שאני מאד מעוניין לרכוש, נראה כסובל מבעיה מהותית של נוחות נסיעה נוקשה (כנראה כמו המודל 3).

 

השאלה אם כשאקפצץ בכל בור ופס האטה החיוך עדיין ישאר על הפנים.

 

ראו למשל מה הבחור אומר בסרטון הזה על נוחות הנסיעה של המודל y, הוא אפילו החליף מתלים/ בולמים וזה לא עזר.

 

 

 

בגלל זה ובגלל דברים נוספים כמו בדיקת תנוחת נהיגה, נוחות מושב,  אני לא ארכוש רכב בלי לעשות נסיעת מבחן.

 

אולי נוחות הנסיעה תהיה בסדר מבחינתי, אבל אולי לא ואז כל החדשנות לא תעזור.

 

 

זה בדיוק אותו חשש שצריך להיות למי שקונה מנוע טורבו עם dsg או בכלל רכב עם הרבה טכנולוגיה. ואני לגמרי מבין אנשים שיעדיפו מאזדה או סובארו רק בשביל השמרנות הטכנולוגית (אני כזה). נקודת ההנחה בטסלה היא שהחסכון בשעות הטיפולים (כנראה) במוסך ועלותם סביר להניח תחסוך את עלות התאים הבודדים שיאבדו במהלך השנים.

 

לגבי הנוחות...ברור לך שהבן אדם נוסעה במודל y  עם צמיגי 20 אינטש?! אבל מודל 3 מגיע עם צמיגי 18 נמוך יותר וקל יותר, כך שלא ניתן להסיק דבר מהסרטון הנ"ל, ואכן טסלה לא נחשבת לרכב נח במיוחד(ודי ניתן להבין את זה בהנתן כמות הכח שיש לאוטו) , ומי שזה אחד הפרמטרים החשובים לו רצוי שיחכה לנסיעות מבחן. בתור מי שחובב קשיחות (מאזדה), אני בספק אם אני ירגיש באיזה שהוא הבדל.

 

לגבי נסיעות מבחן, אני בהחלט בעד, אבל אני חושב שהם אוברייטד, בייחוד שהם בד"כ 20 דקות בפקקים עם נציג מכירות שמברבר ללא הפסקה. יש חברות שנותנות רכב לשעה לבד, אבל זה נדיר ובד"כ רק לדגמים לא מבוקשים. אבל ללא ספק הייתי מבצע אם הייתי יכול.

עריכה אחרונה על ידי utsur
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, utsur כתב:

זה בדיוק אותו חשש שצריך להיות למי שקונה מנוע טורבו עם dsg או בכלל רכב עם הרבה טכנולוגיה. ואני לגמרי מבין אנשים שיעדיפו מאזדה או סובארו רק בשביל השמרנות הטכנולוגית (אני כזה). נקודת ההנחה בטסלה היא שהחסכון בשעות הטיפולים (כנראה) במוסך ועלותם סביר להניח תחסוך את עלות התאים הבודדים שיאבדו במהלך השנים.

 

לגבי הנוחות...ברור לך שהבן אדם נוסעה במודל y  עם צמיגי 20 אינטש?! אבל מודל 3 מגיע עם צמיגי 18 נמוך יותר וקל יותר, כך שלא ניתן להסיק דבר מהסרטון הנ"ל, ואכן טסלה לא נחשבת לרכב נח במיוחד(ודי ניתן להבין את זה בהנתן כמות הכח שיש לאוטו) , ומי שזה אחד הפרמטרים החשובים לו רצוי שיחכה לנסיעות מבחן. בתור מי שחובב קשיחות (מאזדה), אני בספק אם אני ירגיש באיזה שהוא הבדל.

 

לגבי נסיעות מבחן, אני בהחלט בעד, אבל אני חושב שהם אוברייטד, בייחוד שהם בד"כ 20 דקות בפקקים עם נציג מכירות שמברבר ללא הפסקה. יש חברות שנותנות רכב לשעה לבד, אבל זה נדיר ובד"כ רק לדגמים לא מבוקשים. אבל ללא ספק הייתי מבצע אם הייתי יכול.

 

המודל y מתחיל בצמיגי 19, אין 18.

 

סימן שאלה אם ישנו הבדל נוחות מהותי בין ה- 19 ל- 20 במודל y, דבר שאבדוק בנסיעת מבחן בהמשך (עד כמה שאצליח).

 

לי חשובה נוחות הנסיעה. מוכן לקבל נוחות ממוצעת במקרה הגרוע, לא נוחות נוקשה.

 

אבל לצורך הדיון הכללי, תיאורטית צמיג 19 או 20 במודל y יכול להיות נוח יותר מצמיג 18 במודל 3, משום שקוטר צמיג גדול יותר תורם יותר לנוחות, מה שמקזז את הנוחות זה אם חתך הצמיג הגדול יותר קטן יותר אבסולוטית בס"מ מהצמיג הקטן יותר (ולא כנגזרת מרוחב הצמיג). 

 

בשורה התחתונה זאת לא אקסיומה שצמיג גדול יותר בהכרח פחות נוח מצמיג קטן יותר בייחוד כשמדובר בשני רכבים שונים והחתך האבסולוטי או הלא אבסולוטי לא בהכרח יורד בצמיגים הגדולים לעומת הקטנים.

 

גם לרוחב הצמיג יש אפקט על הנוחות, אבל אני לא יודע האם צמיג רחב יותר נוח מצמיג צר יותר או להיפך.

 

לא בדקתי את מידות הצמיגים הספיציים במודל y ובמודל 3.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, evc כתב:

 

המודל y מתחיל בצמיגי 19, אין 18.

 

סימן שאלה אם ישנו הבדל נוחות מהותי בין ה- 19 ל- 20 במודל y, דבר שאבדוק בנסיעת מבחן בהמשך (עד כמה שאצליח).

 

לי חשובה נוחות הנסיעה. מוכן לקבל נוחות ממוצעת במקרה הגרוע, לא נוחות נוקשה.

 

אבל לצורך הדיון הכללי, תיאורטית צמיג 19 או 20 במודל y יכול להיות נוח יותר מצמיג 18 במודל 3, משום שקוטר צמיג גדול יותר תורם יותר לנוחות, מה שמקזז את הנוחות זה אם חתך הצמיג הגדול יותר קטן יותר אבסולוטית בס"מ מהצמיג הקטן יותר (ולא כנגזרת מרוחב הצמיג). 

 

בשורה התחתונה זאת לא אקסיומה שצמיג גדול יותר בהכרח פחות נוח מצמיג קטן יותר בייחוד כשמדובר בשני רכבים שונים והחתך האבסולוטי או הלא אבסולוטי לא בהכרח יורד בצמיגים הגדולים לעומת הקטנים.

 

גם לרוחב הצמיג יש אפקט על הנוחות, אבל אני לא יודע האם צמיג רחב יותר נוח מצמיג צר יותר או להיפך.

 

לא בדקתי את מידות הצמיגים הספיציים במודל y ובמודל 3.

 

 

 

ברוב המכוניות, כולל טסלה, כשיש מידות צמיגים שונות לאותו דגם לכולן אותו קוטר חיצוני (עד כדי אחוזים בודדים) כדי לשמור על גאומטרית המתלים והכיול של הספידומטר. זאת אומרת שאם מגדילים את החישוק בהכרח מקטינים את החתך האבסולוטי והנוחות נפגעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת חתך אבסולוטי זה הדירוג:

מודל y מידות: 255/45/19 חתך של 114.75 מ"מ

מודל 3 מידות: 235/45/18 חתך של 105.75 מ"מ

מודל y מידות: 235/40/20 חתך של 102 מ"מ

מודל 3 מידות:  235/40/19 חתך של 94 מ"מ

 

כלומר חתך אבסולטי של צמיג 20 של מודל y רק קצת יותר קטן מחתך אבסולטי של צמיג 18 של מודל 3.

 

קוטר 20 של צמיג של מודל y יותר גדול כמובן  מקוטר 18 של מודל 3 וזה כשלעצמו תורם לנוחות (מהמורות ובורות קטנים יותר ביחס לקוטר הצמיג).

 

הרוחב של צמיגי מודל y גדול יותר מזה של מודל 3, נראה לי שזה גם תורם לנוחות גדולה יותר, הצמיג עובר על בורות קטנים יותר שהצמיג של המודל 3 יפול לתוכם ולכן יהיה נוח יותר, כמו כן יש יותר אוויר בצמיג יחסית לצמיג צר יותר ולכן יש יותר שיכוך. 

 

כלומר בסך הכל לא בטוח שצמיג 20 של מודל y יהיה פחות נוח מצמיג 18 של מודל 3.

 

צמיג 19 של מודל y כבר יהיה נוח יותר מכל הצמיגים באופן ברור.

 

צמיג 19 של מודל 3 זה מכה :brickwall:

 

אבל ייתכן שכיול המתלים עצמו של המודל  y נוקשה יותר ממודל 3 כדי להתגבר על הגובה הנוסף ומכאן התלונות (ואולי לא).

 

בקיצור מבחינת נוחות צריך בדיקה גם של המודל y וגם של המודל 3.

 

בינתיים ראיתי עוד סרטון של בחור עם מודל y וצמיג 20 שגם מתלונן על הנוחות והזמין גם מתלים אחרים (לפחות הוא ציין שהמושבים נוחים מאד):

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

תיקון טעות סופר: הצמיג של מודל y במידה 20 הוא 255/40/20 ולא 235/40/20. החתך שרשמתי של 102 מ"מ נכון. טבלה מתוקנת:

 

 

מודל y מידות: 255/45/19 חתך של 114.75 מ"מ

מודל 3 מידות: 235/45/18 חתך של 105.75 מ"מ

מודל y מידות: 255/40/20 חתך של 102 מ"מ

מודל 3 מידות:  235/40/19 חתך של 94 מ"מ

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...