Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

אם אתה יכול להסתדר עם הטווח וטעינת רכב חשמלי - תרוויח.

אי אפשר להגיד בלי להכיר את אופן השימוש שלך ברכב.

אני נוסע 6-7 אלף ק"מ בשנה עכשיו, אבל פעם גם אני נסעתי 25 אלף והיברידי היה מעולה בשבילי.

אז לא היו עדיין חשמליות, ככה ששאלה לא עלתה בכלל.

היום, אם אני לוקח היברידי פלאג-אין - אני יכול לנסוע רוב הזמן רק על חשמל, אבל זה עדיין יוצא לי יותר יקר מהיברידי רגיל (לא פלאג-אין) בגלל עלות הקניה גבוה יותר של פלאג-אין.

 

לפני 7 שעות, utsur כתב:

אם ירידת הערך היא דומה ותמכור את שתי המכוניות אחרי x שנים שהן איבדו 50% מהערך שלהן. אפרש העלויות בין הרכבים ירד ל 22.5 אלף. כלומר לאחר 3 וחצי שנים, כבר תרוויח על הטסלה, ומשם הרווח רק יגדל ובנוסף תיסע ברכב יותר מהיר, מפואר, מאובזר מרווח

מה שקובע זה מרחק שאתה נוסע בשנה, לא כמה זמן אתה מחזיק ברכב.

אם עלות השנתית (כולל ירידת ערך) גבוה יותר בטסלה, היא תשאר גבוה יותר לתמיד.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 49 דקות, בוני03 כתב:

זו מערכת איתור שנגישה לחברת הביטוח ולי אישית או רק לטסלה? 

 

זמינה לך אישית בזמן אמת דרך האפליקציה בנייד. ניתן גם לתת הרשאה לגורמי צד שלישי לאסוף את הנתונים האלו, למרות שאם אתה נותן את ההרשאה הזו הצד השלישי יכול לעשות כל מה שאתה יכול לעשות דרך האפליקציה, כולל לפתוח את הרכב ולהניע אותו מרחוק. אני כתבתי תוכנית פשוטה שמשתמשת בחבילת Tesla API לפייתון כדי לקבל פירוט מידע על נסיעות לקבצי CSV. צרפתי קובץ הדגמה שנוצר ע"י התוכנית. היחידות של המהירות הן mph ושל ההספק kW.
 

 

20191224.csv

 

לפני 34 דקות, EvGriga כתב:

אם עלות השנתית (כולל ירידת ערך) גבוה יותר בטסלה, היא תשאר גבוה יותר לתמיד.

 

אתה מתעלם מכך שירידת הערך משמעותית יותר בשנים הראשונות לחיי הרכב ואח"כ הולכת ומצטמצמת.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, EvGriga כתב:

השוואה מהירה בין עלויות החזקה של טסלה מודל 3 SR+ ורכב היברידי (טויוטה פריוס) לפי 15 אלף ק"מ בשנה, בהנחה שעלויות הביטוח זהות.

 

טויוטה פריוס (מחיר קניה 145,000) 

דלק (לפי 22 ק"מ לליטר, 6 ש"ח לליטר): 15,000/22 * 6 = 4,090 ש"ח לשנה

טיפולים 2,000 ש"ח

אגרת רישוי: 2,130 ש"ח (יורדת אחרי 3 שנים)

ס"כ: 8,220 ש"ח לשנה

 

טסלה מודל 3 SR+ (מחיר קניה 185,000 ש"ח, עלות נקודת טעינה 5,000 ש"ח)

חשמל (לפי 150W/h לק"מ, יעילות טעינה/פריקה 90%):  15,000 * 0.15 * 1.1 * 0.55 =  1,360 ש"ח לשנה

טיפולים: 0 ש"ח (נהיה אופטימיים)

אגרת רישוי: 541 ש"ח

ס"כ: 1901 ש"ח

 

הפרש בעלויות החזקה לשנה - 6,320 ש"ח

הפרש מחירי הקניה - 45,000 ש"ח, ז"א צריך כ-7 שנים כדי להחזיר את הפרש במחיר הקניה ורק אז מתחילים להרוויח.

אז איפה יש פה חסכון בהחזקה? :(

 

 

 

חבל שלא השווית לסובארו משומשת.

טסלה 3 מקבילה לסדרה3/סופרב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסלה נותנים אחריות לסוללה ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ.

אבל שאר הרכב, כולל מערכת חשמל, אינברטרים, מנועים, תמסורת( חלקים מאוד יקרים מיצרנים שונים, שלא הוכיחו את עצמם) - זה אחריות רגילה של 3 שנים.

כל תיקון בתום האחריות יעלה עשרות אלפים ואי אפשר לתקן במקום אחר מאשר במוסך של החברה.

מי יהיה מוכן לקנות טסלה משומשת בת 7 שנים כאשר עוד מעט נגמר האחריות וסוללה חדשה עולה יותר מהאוטו עצמו?

איזה ערך יהיה לרכב הזה בתור משומש ללא אחריות כאשר ההייפ ייגמר?

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטווח המוצהר של הסוללה הוא 300,000-500,000 מייל "ללא בעיות", כלומר אתה יכול לנסוע כמעט 800,000 ק"מ עם אותה סוללה. נכון שאין לך אחריות אחרי 8 שנים, אבל תראה לי רכב שעושה את הנסועה הזו שהוא לא מונית...

 

לכל רכב יש בלאי, אבל פה הוא באמת לטווח הארוך. בתור אחד שעושה 10,000 ק"מ בשנה בלחץ, לעשות 800,000 ק"מ ייקח לי 80 שנה. אני לא יודע אם אני אחיה עוד 80 שנה מעכשיו, אבל אם כן, אני כנראה אחליף רכב כמה פעמים בדרך.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, EvGriga כתב:

טסלה נותנים אחריות לסוללה ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ.

אבל שאר הרכב, כולל מערכת חשמל, אינברטרים, מנועים, תמסורת( חלקים מאוד יקרים שגם מתקלקלים) - זה אחריות רגילה של 3 שנים.

מי יהיה מוכן לקנות טסלה משומשת בת 7 שנים כאשר עוד מעט נגמר האחריות וסוללה חדשה עולה יותר מהאוטו עצמו?

איזה ערך יהיה לרכב הזה בתור משומש ללא אחריות?

 

האחריות ל-8 שנים היא על כל מכלולי ההנעה. האחריות המלאה היא ל-4 שנים ולא 3. גם ברכבי בנזין יש רכיבים יקרים שיכולים להתקלקל. כמה יהיה שווה רכב עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מחוץ לאחריות?

https://www.tesla.com/he_IL/support/vehicle-warranty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, eitanuch כתב:

הטווח המוצהר של הסוללה הוא 500,000 מייל

נו, באמת, אתה סומך על "הטווח המוצהר"של היצרן הזה? כמה דברים אילן מאסק הבטיח ולא קיים. ועוד - "ללא בעיות"?

אל תהיה נאיבי. נכון, לכל יצרן יכולות להיות בעיות, אבל עם טסלה כיצרן חדש, שאוהב לרוץ מהר - זה בריבוע.

והחלקים שלהם מאוד, אבל מאוד יקרים (כמו חלקים של מרצדס, לדוגמה) והם כן מתקלקלים, ואין חליפי.

 

אבל השאלה המרכזית נשארת: איזה ערך יהיה לרכב הזה בתור משומש ללא אחריות?

מי יהיה מוכן להמר בכסף שלא ש"לו זה לא יקרה" וכמה אנשים כאלה יהיה בשביל להחזיק מחיר שוק?

או שמחיר המושמש פשוט יתרסק עם הזמן.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פספסת את הפואנטה - אפילו אם בפועל זה רק חצי או רבע מהמספרים הללו, הטווח עדיין מספק לרוב הצרכים. לרכב שנסע מעל 300K ק"מ כנראה יהיו בעיות אחרות. בישראל רכב שעבר 150K ק"מ כבר נחשב כאחד שצריך לצאת לפנסיה...

 

בכל אופן, ההבטחות הן לסוללה של מיליון מייל. אתה רשאי לא להאמין שזה אפשרי, אבל זה כבר נושא שלא שייך לדיון הזה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא שאלה אם אני מאמין או לא. שאלה - מי יהיה מוכן לקחת לעצמו את הסיכון שסוללה או מערכת חשמל יתקלקל מחוץ לאחריות, כאשר עלויות התיקון הן בלתי סבירות. ובשביל מה בן אדם רגיל חייב לקחת את הסיכון הזה.

אם לא יהיה מספיק מהמרים - לא יהיה מחיר שוק לרכב הזה בתור משומש.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכיום אין לך חשש? בלאי מנוע, גיר וכו' לא מדאיגים אותך? פה עוד מדובר בחלקים נעים.

 

זה כמו לפחד להשתמש במחשב מחשש לבלאי של הטרנסיסטורים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוללה של רכב חשמלי יקרה פי כמה ממנוע בעירה פנימי.

מי יקנה טסלה משומשת בת 7 שנים ב-70 אלף שקל, לדוגמה, כאשר סוללה חדשה יכולה לעלות לו כל רגע עוד 80 אלף שקל? או מחשב חדש ב-25 אלף, או אינברטר ב-30 אלף.

כמה אנשים כאלה יהיה? כנראה, הרבה פחות ממכוניות טסלה משומשות למכירה. 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי, מה הקילומטראז? פחות מ-200K ק"מ, אני לא רואה בעייה. לקחתי מרווח בטיחות של 50%.

 

חוץ מזה, לך תדע מה יהיה בשוק הסוללות עוד 8 שנים...

 

בנוסף, אשמח לדעת מאיפה הבאת את הנתון של 70 אלף ש"ח. אני קראתי שזה יותר לכיוון של 7000$ גג.

 

https://www.vanadiumprice.com/tesla-puts-price-on-model-3-battery-module-replacement-around-5000-7000/

 

 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, eitanuch כתב:

חוץ מזה, לך תדע מה יהיה בשוק הסוללות עוד 8 שנים...

בדיוק.

גם היום טסלה כבר מחליפים את סוג הסוללות במודל 3 SR+ לסוללות פאוץ' סיניות יותר זולות מסוג LFP וכבר יש בעיות איתם.

אלה הסוללות שמגיעות לישראל.

יכול להיות מצב שאוטו הזה ייחשב כל כך יקר לתיקון שיהיה בלתי אפשרי למכור אותו בתור משומש במחיר סביר.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, יותר סביר שהמחירים ירדו ויהיה יותר זול להחליף סוללה.

 

הסינים (NIO) מחליפים סוללות על ימין ועל שמאל כבר היום, כך שהטכנולוגיה רק משתפרת. אמנם השירות שלהם מושתת על החלפת סוללות, אבל זה רק מראה שזה לא צריך להיות כזה סיפור. בישראל זה לא עבד מסיבות אחרות כנראה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, EvGriga כתב:

סוללה של רכב חשמלי יקרה פי כמה ממנוע בעירה פנימי.

מי יקנה טסלה משומשת בת 7 שנים ב-70 אלף שקל, לדוגמה, כאשר סוללה חדשה יכולה לעלות לו כל רגע עוד 80 אלף שקל? או מחשב חדש ב-25 אלף, או אינברטר ב-30 אלף.

כמה אנשים כאלה יהיה? כנראה, הרבה פחות ממכוניות טסלה משומשות למכירה. 

 

יש כבר בעולם טסלות משומשות בנות מעל 7 שנים והן נמכרות במחיר לא רע בכלל. מחיר מחירון KBB של מודל S משנת 2012 עם 200,000 ק"מ הוא $17,931. להשוואה, המחירון של מרצדס E350 BlueTec (דיזל) מאותה השנה ועם אותו קילומטראג' הוא $6,476.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...