Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2371 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
המוסך ככל הנראה ירכיב את החלק אבל אחריות על החלק? זה לגמרי לא עומד במבחן המציאות וזה מניסיון.

המוסך יחייב פירוק והרכבה פעם נוספת וישלח את הלקוח לחנות ממנו קנה את החלקים כדי לממש את האחריות ואולי גם שילמו על הפירוק והרכבה, שזה גם לא עומד במבחן המציאות.

אם החלטת להביא את החלקי בעצמך למוסך, יש לקחת בחשבון כי במקרה של תקלה באותם חלקים או בגלל אותם חלקים, לא יהיה את השירות והאחריות שניתנת לך במידה והמוסך הוא זה שמוכר וגם מרכיב לך את החלק.

בוא נעשה אבחנה בין החוק לבין הדיעה האישית או התנהגות בעלי מוסך זה או אחר. החוק הוא ברור. לקוח המביא חלק שנרכש כחוק עם קבלה ושכמותו המוסך מרכיב ברכב מהסוג של הלקוח, המוסך חייב להרכיב את החלק וחייב לתת אחריות על החלק ועל העבודה, בדיוק כמו לקוח שלא הביא את החלק. מה עושים בפועל במוסך, זה כבר נושא נפרד ואני מניח שלא כל המוסכים נוהגים אותו דבר.

פורסם

עברנו את הדיון הזה וגם אז לא הסכמת עם העבודות ואתה חוזר על דברים ללא תוקף מציאותי ,חוץ מזה "שיש חוק".

המוסך לא יכול לטפל בסוגיות של אחריות של החלקים שסופקו על ידי הלקוח ולא משנה מה מקור החלקים ומה אומר החוק היבש.

פורסם

אבל אם באמת קיים חוק ואותו לקוח ניכנס לעובי הקורה מבחינת החוק והאחריות על חלק ניתנת על ידי המוסך גם אם הוא לא סיפק את החלק לפי החטק כמובן אז היכן הסוגייה? גם לי לא נשמע הגיוני שמוסך ייקח אחריות על חלקים שמביא לקוח לא משנה אם הם מקוריים אבל מה בפועל גזר הדין אם קרה מיקרה שכזה שחלק שהביא היה פגום לאחר הרכבה?

פורסם
עברנו את הדיון הזה וגם אז לא הסכמת עם העבודות ואתה חוזר על דברים ללא תוקף מציאותי ,חוץ מזה "שיש חוק".

המוסך לא יכול לטפל בסוגיות של אחריות של החלקים שסופקו על ידי הלקוח ולא משנה מה מקור החלקים ומה אומר החוק היבש.

לא מתכוון להיכנס אתך לוויכוח לגבי עובדות. אני זוכר שקראתי את הדברים. לצערי אני לא מוצא את לשון החוק של התקנות לשירותי רכב 2017, אבל יש כאן קישור לכתבה בנושא, אני מביא ציטוט של חלק ממה שנאמר שם:

"

היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, עו"ד אינגריד הר אבן, אמרה שהמוסכים לא מתנגדים להעניק שירות אבל גם לא מוכנים לקבל על עצמם אחריות לחלקים שלא הם רכשו, ואין להם כל שליטה על טיבם ומקורם.היו"ר כבל מתח על כך ביקורת ואמר בתגובה שהיה מצפה מהמוסכים לא לעשות לצרכנים את מה שהם לא רוצים שיבואני הרכב יעשו להם. הר אבן הוסיפה שמדובר בעניינים מקצועיים, והיו"ר כבל דחה את הטענה כשאמר שגם כאשר יבואני הרכב ביקשו שלא להעניק אחריות זה היה "מטעמים מקצועיים".

 

הקישור לכתבה: https://www.thecar.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A9%D7%A8-%D7%91%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9-%D7%91%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%99/

פורסם
אבל מה בפועל גזר הדין אם קרה מיקרה שכזה שחלק שהביא היה פגום לאחר הרכבה?

 

מה הבעיה במקרה הזה? המוסכניק פגע בחלק בזמן ההרכבה.

פורסם

ואז צריך גם "ליפול" על מוסך סופר הגון כדי שיקח אחריות על זה.

בקיצור, תקרית לא נעימה, שהיתה נמנעת אם המוסך הוא הספק של החלף וידע להסתדר יפה מאוד מול ספק החלקים שלו.

פורסם

ברור שעדיף שהמוסך יספק את החלק בעצמו, רק חבל מאוד שזה הרבה יותר מדי יקר, לפעמים עד פי 10 יותר יקר. למי יש כסף בשביל זה?

פורסם

מסתבר שלרוב האנשים יש או שהפערים לא כאלו חמורים כמו שאתה מציג , כי כמות האנשים שמביאים חלקים למוסך היא קטנה מאוד.

פורסם

נכון, רוב האנשים לא מביאים חלקים למוסך. רוב האנשים לא מודעים להפרשי המחירים, או שאינם יודעים מאיפה מתחילים לברר היכן רוכשים ואיזה חלק מתאים לרכב שלהם. אמרתי עד פי 10, אבל כמובן שגם 50% הפרש זה בלתי סביר. רוב האנשים משלמים את המחיר, אבל בחריקת שיניים, ותוך שנוצר להם חור בתקציב המשפחתי של אותו חודש. זה לא אומר שיש להם מהיכן לשלם, זה בא על חשבון דברים אחרים.

פורסם

אפשר לחסוך על הרבה דברים אבל תמיד זה בא על חשבון משהו.

במקרה הזה זה בא על חשבון אחריות ושקט נפשי שיש כתובת אחד לכל בעיה שהיא, זה גם כלול במחיר של תיקון מלא במוסך של חלקים , עבודה זמינות ומהירות ועל זה לקוחות מאוד שמחים לשלם.

פורסם

אין ספק שזה מקדם מודעות ואת העניין בקרב ציבור הגולשים בפורום, אבל אסור להשלות אנשים שבגלל החוק, הם מכוסים באחריות והמוסך יעשה עבורם את מה שצריך במקרה של כשל של חלק שהם סיפקו למוסך.

חשוב להבין שאם רוצים לרכוש חלקים ולביא למוסך כזה או אחר, לברר מראש האם המוסך מסכים להרכיב את החלקים ולתאם ציפיות מראש מקרה של כשל של כזה חלק.

×
×
  • תוכן חדש...