Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב אוטונומי דרגה 5? למרות ההבטחות, לא בקרוב!


bagira
שימו לב! השרשור הזה בן 484 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 21.10.2021 בשעה 16:09, zaf כתב:

 יש רכב שהוא אוטונומי עבורך - אוטובוס או שיתוף נסיעות - ואנשים לא משתמשים בזה".

זה משהו שרק אדם שלא משתמש בתחבורה ציבורית יכול להגיד. התחבורה הציבורית בישראל היא ברמה גרועה. אוטובוס עמוסים עד 0 מקום (כל מי שנוסע ברכבת ישראל רואה את זה, ולעמוד באוטובוס של חברת דן שמרגיש כאילו עוד שניה הוא מתפרק זה לא כיף), והתזמונים גרועים מאוד. למרות זאת, התחבורה הציבורית ממצה את מה שהיא מספקת כיום. אם המדינה היתה משפרת אותה, אנשים היו משתמשים בה יותר.

 

בתאריך 21.10.2021 בשעה 18:23, Michaelr כתב:

שלא כמו טסלה שמסתמכים רק על ראייה ממוחשבת מובילאיי משתמשים גם במיפוי מדויק (עד רמת הסנטימטרים) שמכיל מידע על מיקום הנתיבים, תמרורים, רמזורים, בורות וכ"ו... זה דיי דומה למה שwaymo עושים אבל מסתבר שלמובילאיי יש מיפוי מדויק שכזה של חלקים נרחבים מהעולם והמפות שלהם גם מתעדכנות כל הזמן.

כולם עושים מיפוי. גם nvidia וגם טסלה. בנוסף, היית צריך להוסיף גילוי נאות בתור עובד מובילאיי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, eitanuch כתב:

כולם עושים מיפוי. גם nvidia וגם טסלה. בנוסף, היית צריך להוסיף גילוי נאות בתור עובד מובילאיי.

 

לא עובד מובילאיי, פשוט נתקלתי בהרצאות והסרטונים שלהם וזה הרשים אותי יותר מהFSD של טסלה.

טסלה לא עושים מיפוי והמערכת שלהם לא משתמשת במיפוי מדויק לנהיגה אוטונומית, למעשה מאסק טען מספר פעמים שאין בזה צורך וזה מסבך את כל העניין, הגישה שלהם היא הסתמכות על ראייה ממוחשבת בלבד.

המערכת של מובילאיי דומה יחסית לwaymo, ההבדל הוא שלמובילאיי יש מיפוי מדויק מכל העולם שמתעדכן כל הזמן ולwaymo (ועד כמה שידוע לי גם לשאר המתחרים שמשתמשים במיפוי מדויק) אין יכולות מיפוי כאלה.

לא יודע איזו גישה תנצח בתחרות לנהיגה אוטונומית (מיפוי או לא) אבל ההגיון אומר שככל שלרכב יש יותר מידע על העולם מסביבו ככה הוא יוכל לקבל החלטות טובות ונכונות יותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Michaelr כתב:

 

לא עובד מובילאיי, פשוט נתקלתי בהרצאות והסרטונים שלהם וזה הרשים אותי יותר מהFSD של טסלה.

טסלה לא עושים מיפוי והמערכת שלהם לא משתמשת במיפוי מדויק לנהיגה אוטונומית, למעשה מאסק טען מספר פעמים שאין בזה צורך וזה מסבך את כל העניין, הגישה שלהם היא הסתמכות על ראייה ממוחשבת בלבד.

המערכת של מובילאיי דומה יחסית לwaymo, ההבדל הוא שלמובילאיי יש מיפוי מדויק מכל העולם שמתעדכן כל הזמן ולwaymo (ועד כמה שידוע לי גם לשאר המתחרים שמשתמשים במיפוי מדויק) אין יכולות מיפוי כאלה.

לא יודע איזו גישה תנצח בתחרות לנהיגה אוטונומית (מיפוי או לא) אבל ההגיון אומר שככל שלרכב יש יותר מידע על העולם מסביבו ככה הוא יוכל לקבל החלטות טובות ונכונות יותר.

 

 

טסלה משתמש בוידאו כדי לייצר מיפוי. אנדריי קרפט׳י מדבר על זה קצת פה:

 

הטענה שלו היא שמספיק מידע מוידאו כדי לייצר מיפוי מדוייק.

 

פה יש לך הדגמה של nvidia:

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאל"ט לטסלה יש אישור לנהיגה אוטונומית מלאה במינהרות התת קרקעיות בלאס ווגאס- עכשיו קיבלו הרחבה לעוד מוקדים:

 

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

hwgeek,

זה לא כזה קשור לשירשור. נהיגה אוטונומית במסלול סגור שאין אליו גישה זה לא ממש בעיה.

לגבי המטרו הגרוע של מאסק... חבל להיכנס לזה בשירשור הזה, אבל זה מה שזה - מטרו אבל גרוע.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.10.2021 בשעה 23:06, David32 כתב:

ליאור, הזמנים שלך רחוקים בינתיים מהמציאות, אבל הנקודה עדיין נכונה.

אבל נאנו שניות... ביץ פליז. גם מיקרו... זה יהיה הרבה מיקרו.

 

מיקרו שניות לקבל איתות ב-RF?!

 

בתאריך 22.10.2021 בשעה 20:36, ch2856 כתב:

m3x7r3m3, קוראים לזה באבל, לדוגמה, וגם אין בעיה לתפעל כך מונית שירות אם רוצים רק שזה בסך הכל עוד סוג של תחבורה ציבורית רק לפחות נוסעים. לא מבין מדוע חסידי הרכב האוטונומי חושבים שיהיו פחות רכבים, פחות נסיעות, עלות נסיעה זולה במיוחד או פחות בעלות על רכב פרטי. שום דבר לא ישתנה ממש, חוץ מהעבודה שפשוט לא יהיה נהג אנושי על ההגה. הפתרון הוא עדיין רק בתחבורה ציבורית וכאן היתרון של נהיגה אוטונומית שכן לא יהיה מחסור "בנהגים", אבל זהו, לא יותר ולא פחות. 

 

זה לא באותו סדר גודל, לא של נסיעות ולא של צי רכבים, ולכן הגמישות היום היא באופן טבעי מוגבלת מאוד.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחכה ליום שיפרסו כבר אנטנות 5G בכל פינה ויאפשרו לרכבים אוטונומיים להתחבר לרשת מהירה ויוכלו לשדר לשאר הרכבים המחוברים לרשת היכן נמצאים.

ככה רכב X ידע שרכב Y נוסע במהירות Z וגם אם לא ננהג אוטונומית - בעל סבירות שלא יספיק לבלום בזמן בצומת כי הרמזור הולך להתחלף לאדום בעוד 4 שניות, על כן למרות שיש לי ירוק בעוד 6 שניות, אני לא נותן לך לעבור את הצומת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובפינתו, עדכוני הטכנולוגיה , להנאתנו :

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, m3x7r3m3 כתב:

מיקרו שניות לקבל איתות ב-RF?!

 

לא רגע.

אל תסתכל על חלק אחד, אלא על כול המערכת. מהאות רדאר/תמונה הראשונה שנלקחה שבה מופיע משהו/המהירות משתנה, לזיהוי, לשליחה (אין לי שמץ האמת איך זה נשלח, איזה ומה הפרוטוקול, גם צריך לדאוג לסקיוריטי).

כמערכת, זה לא נאנו שניות.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.10.2021 בשעה 18:32, m3x7r3m3 כתב:

לרובוט? כמה נאנו שניות, ועוד כמה נאנו שניות להודיע לכל הרובוטים שסביבו, ועוד כמה נאנו שניות לכל רובוט לבלום, בסה"כ סיגמא זמן התגובה (כלומר זמן התגובה של רובוט 1 ועוד זמן התגובה של רובוט 2 וכו') נמדד במיקרו שניות, אולי מילי שניות. לכולם, למאות רובוטים כאלה.

 

זה בדיוק ההתייחסות למערכת.

נאנו שניות לעיבוד, נאנו שניות להודיע, זמן ה-RF זניח, ועוד נאנו שניות למקבל להגיב

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נאנו שניות, זה מה שאני אומר.

רק לקבל תמונה זה יהיה הרבה מאוד נאנו שניות (נגיד 10 מילישניה - 100 fps ברזולוציה טובה כן? זה קריטי) , רדאר FMCW יותר מהר ממצלמה ועם יותר מידע - אבל בסדר.

אחרי שעברו הכמה מילישניות, נגיד שבזמן הזה השתמשת במידע מרדאר/ליידר ואישרת את הקריאה עם תמונה. עכשיו אתה מגיב ומתחיל בברודקאסט מול כול מי שבאיזור. שבתורו מקבל (נכון, ברודקאסט תיאורתית מהיר), צריך לוודא שזאת הודעה אמיתית, צריך לוודא שזה מצב אמיתי שקשור בכלל לרכב.

איך זה נאנו שניות?

אתה הרי לא יכול להגיב בבלימת חירום לכול הודעת ברודקאסט של "אללווווו אני בום אחושרמוטה", וההודעות האלה חייבות להיות מאומתות.

בקיצור - תיאורתית יפה. נגיד וגם נתקדם למצלמות עם 1000 FPS ורדארים שבמילישניה כבר נותנים תמונה ודאית. גם אז זה לא יהיה נאנו שניות (כאילו הכול זה נאנו שניות, אבל הבנת).

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מתייחס למצלמות בכלל.

מערכת אוטונומית כמערכת תבין שיש מקרה חירום הרבה לפני הנהג המיומן והמרוכז (0.2 ש') ובטח מהממוצע (0.75 ש').

רדאר נותן אינדיקציה בנאנו עד מיקרו שניות, שידור RF כולל הצפנות וחתימות דיגיטליות ואישרור שלהם לוקח כמעט כלום זמן, כל האינטרנט היום מבוסס על זה (HTTPS).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לראות את הסרטון לפני שזורקים מספרים ויחידות מידה. אל תשכחו שמדובר במערכת לא יחידות בודדות - התוצאה :

image.thumb.png.012563340f5195b14492e37f1bef225e.png

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון לשנה שעברה.

אבל אין רכבים אוטונומיים דרגה 5 בשנה שעברה, מדברים על עוד כמה שנים קדימה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, 2025. ובעיקר מחייב driver monitoring  

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 484 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...