Jump to content
  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
bagira

רכב אוטונומי דרגה 5? למרות ההבטחות, לא בקרוב!

Recommended Posts

חכמת חברי הפורום כ"כ גדולה שכמו במקרה בטר פלייס, הבנו מראש שלמרות הצהרות בומבסטיות 0שמי שמבין, הבין שהן מגובות בכלום ונועדו יותר לבורסה ולמשקיעים), זה לא הולך להיות כזה קל ובטח לא ב 2019 (כמו שג'נרל מוטורס הבטיחו) וגם לא תוך שנתיים ולא תוך 5.

 

 

"היצרניות מגלות שהמכונית האוטונומית יקרה ומורכבת מדי"



כך אומר בכיר ב-ZF, העוסקת בפיתוח מערכות בטיחות עבור חברות רכב. הסיבה: כוח המחשוב הדרוש יהפוך את המכונית האוטונומית ליקרה ומורכבת מדע

 

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5567997,00.html


מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ב-nVidia GTC אני שמעתי הערכות שונות לחלוטין, הם דיברו על לא פחות מ-5 שנים בשום מצב


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבעייה היא לא בפיתוח והמרכיבים, היא בעיקר ב deployment בסביבה מעורבת. אנחנו רחוקים יותר מעשור בנושא deployment של רמה 5.

רמה 5 דורשת אינטראקציה מלאה בין כלי הרכב לתשתית! אנחנו מ א ד רחוקים משם.


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם עשור זו הערכה היפר אופטימית. יש החוזים 20 שנה וכנראה שיש מי שהתיאש לגמרי. מכל מקום - כבר די הרבה שנים אנחנו שומעים שזה יקרה בעוד 3 שנים. אבל זה על סקאלה זחיחה.

 

כתבתי אתזה (לא מחוכמתי אלא מקריאה בעיתונות מדע פופולרית) בשרשור שבו ניסו לחזות מתי שירות המוניות (הנהוגות בידי אדם) יהפוך מיותר.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן, רק כשניהלנו "שם" את הדיון ישר קפצו אובר(בלי קשר לחברה) חוכמים שאמרו "מה אתם מקשקשים, רכבים כבר נוסעים על הכביש מליוני ק"מ בלי תאונות".

 

שיהיה להם בתיאבון עם הכובע :wink:


מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
גם עשור זו הערכה היפר אופטימית. יש החוזים 20 שנה וכנראה שיש מי שהתיאש לגמרי. מכל מקום - כבר די הרבה שנים אנחנו שומעים שזה יקרה בעוד 3 שנים. אבל זה על סקאלה זחיחה.

 

כתבתי אתזה (לא מחוכמתי אלא מקריאה בעיתונות מדע פופולרית) בשרשור שבו ניסו לחזות מתי שירות המוניות (הנהוגות בידי אדם) יהפוך מיותר.

 

כפי שאמר לי אחד המרצים ב-GTC שגם מתעסק ביום-יום שלו בנושא רכב אוטונומי (באנגלית) - אני לא נביא, אני לא נותן הערכה מתי כן יש יותר מדי משתנים, אני בהחלט יכול להגיד מתי לא.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש על זה מאמר מלא מזמן של אמנון שעשוע שטוען שיש היתכנות לרכב אוטונומי רמה 5 בשלב ראשון רק כמונית אוטונומית.

הסיבות הן כלכליות, שימוש במסגרת צי ותיחום גיאוגרפי.

 

 

 

Sent from my H3123 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה זמן הועלה לרשת סרטון המראה נהיגה אוטונומית "מלאה". רק מה שהיה הכי בולט היתה העובדה שהרכב עמד ,חסר אונים, בהמתנה להולכי רגל שבסביבתו שיזוזו מנתיב הנסיעה המתוכנן/נבחר . זה לא קרה במשך דקות ארוכות.

 

הטכנולוגיה הזו היא כמו בצל, מלאת שכבות העוטפות אחת את האחרת. בכל שכבה נדרשת "חכמה" נוספת על מנת להוסיף לאלגוריתם ההחלטה לנוע ולהיכן. השכבה הפנימית ביתר נמצאת ברכב עצמו, דומת טסלה למשל, אבל משם הדרך ארוכה מאוד. ישנן עןד שכבות לטכנולוגיה, קישוריות אמינה בין כלים ובין כלים לתשתיות. ומעל כל זה שמיכה עבה של אבטחה למניעת פריצות או סתם על מנת להמנע מטעויות והטעיות על ידי גורמים חיצוניים.

 

אבל למה למהר, יש לי כבר היום פתרון דומה, בשימוש קבוע, בלחיצת כפתור מגיע רכב אלי, אני נכנס והרכב נוסע ליעדו. בהגיעי ליעד אני יורד מהרכב והוא נוסע הלאה = קוראים לזה GETT :-P


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
חכמת חברי הפורום כ"כ גדולה

אחח... איזה כיף לנהל דיון שמטרתו העיקרית היא:

 

שיהיה להם בתיאבון עם הכובע :wink:

 

כי מה זה מעניין טכנולוגיה, הפחתה דרסטית בנפגעים, עומס, זיהום, וסתם ככה העתיד, העיקר שהראינו לכל המחוצ'קנים שחושבים שהם נורא חכמים שאנחנו יותר חכמים, ושכל הג'אווה והפרוקסי הזה זה סתם קשקוש שאנשים אומרים בשביל הדאווין.

 

אישית, מעדיף לאכול עשרה כובעים אבל להיות בצד שמנסה לשנות ולשפר, מאשר להיות לודיט שנובח מהצד.



For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פשששששש, סחטיין על התאוריות שבנית פה.

 

בסה"כ היה דיון על "מתי זה יקרה" וחלק טענו בעצם את מה שיחצנו החברות שעוסקות בנושא שהנה...הנה...אוטוטו זה פה ובכלל, כבר אלפי רכבים נוסעים מידי יום לסה"כ של מליוני ק"מ.

 

רק רציתי להראות שכן, כמו שחלק מלחברי הפורום טענו, לא אוטוטו ולא נעליים.

 

אתה רוצה לקחת את זה לכיוון של "אתה האויב האקולוגי של כדור הארץ"?

 

תפאדאל, תהנה!


מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלפי רכבים אכן נוסעים מדי יום לסה"כ של מיליוני ק"מ. זה לא אומר שאין צורך בהתערבות אנושית, תקלות, וסתם רמת סיבוך מטורפת שכנראה עדיין בלתי אפשרי (או לא כלכלי) לייצר.

 

רכב אוטונומי, אם וכאשר, יהיה מהפיכה (מאוד חיובית, ולא רק מהזווית האקולוגית) בסד"ג עצום. חבל שאנחנו מתעסקים באכילת כובעים בנושא הזה.

 

לגבי ההערכות, לא מאמין שמישהו פה (כולל כותב שורות אלו) מכיר אפילו אחד מהניסיונות הנוכחיים ברמה שמתאפשר לא לתת הערכה שיש לה איזשהו קשר למציאות. אני גם יכול להעריך שמחר הבורסה תעלה למשל (סתם כי בא לי), זה לא הופך אותי לחכם יותר אם זה באמת יקרה.



For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר כאן, לדעתי, בתופעה שכיחה בעולם הטכנולוגיה:

- טכנולוגיה חדשה מגיעה עם הבטחה אך עם ביצוע בינוני בשלב הזה. מחלקות השיווק דואגות לפרסם את הטכנולוגיה הזאת עם ערבוב בין מציאות לדימיון.

- לקוחות מתחילים לרכוש את הטכנולוגיה החדשה ומגלים שישנו פער משמעותי בין מה שהובטח למה שיש כרגע. פארודיות ובדיחות צצות להן.

- השנים חולפות, הטכנולוגיה משתפרת אט אט וכעבור זמן מסוים (נגיד 10 שנים) מגיעה לבשלות.

- בשלב הזה כבר אף אחר לא מתרגש מהטכנולוגיה הזאת כי כבר "מכירים את זה עשר שנים".

 

קשה להגיד כרגע באיזה שלב בדיוק הרכב האוטונומי יחליף את הרכב הרגיל ומה בדיוק תהיה רמת האוטונומיה שלו. אם ניקח מטוסי נוסעים כדוגמא, הרי ששם קיימות יכולות אוטונומיות כבר זמן רב ועדיין דורשים שישב מישהו בכיסא ויקח אחריות על כל העסק. אני מעריך שנושא הביטוח מעסיק מאוד את היצרנים, כי במקרה של תאונה ברכב אוטונומי אפשר לתבוע את היצרן שהוא בעל כיסים עמוקים הרבה יותר מנהג ממוצע, מה שיגרור מייד רשימה אינסופית של תביעות עתק.

 

היום בו נשב ברכב בלי הגה ודוושות אינו קרוב, אך מערכות עזר בטיחותיות יהפכו ליותר ויותר משמעותיות וזו בשורה מעולה לכל משתמשי הדרך.


"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Audi A3 Sportback 2.0 TFSI

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לגבי ההערכות, לא מאמין שמישהו פה (כולל כותב שורות אלו) מכיר אפילו אחד מהניסיונות הנוכחיים ברמה שמתאפשר לא לתת הערכה שיש לה איזשהו קשר למציאות. אני גם יכול להעריך שמחר הבורסה תעלה למשל (סתם כי בא לי), זה לא הופך אותי לחכם יותר אם זה באמת יקרה.

 

יכול להיות שלא, אבל יש פה בהחלט אנשים עם קשר ישיר (חד פעמי וקבוע) למי שמתעסק בנסיונות האלה ביום-יום שלו, כולל כותב שורות אלה.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המכשלה העיקרית אינה הטכנולוגיה או עלות הפיתוח והייצור שלה, אלא היישום. המורכבות של הנושא אינה קשורה בהכרח לכוח חישוב כזה או אחר אלא לתהליכים משולבים. מכאן שציר הזמן הטכנולוגי לא מתחשב בציר הזמן היישומי.

קחו לדוגמא נושא כמו פריסת רשת מתקדמת בעולם. בכל מקום טווחי הזמן שונים , כל דבר שהוא תשתיתי יקח יותר זמן מאשר פיתוח הטכנולוגיה ב"יחידת קצה" (הרכב עצמו).

אתן דוגמא מחיי היום-יום שלי, נסו לקבל אישור להתקנת רשת "עמודים חכמים" בערים שונות בארץ. (בהצלחה ב 5 השנים הקרובות) , בעולם כבר ישנם כאלה לא מעט הכוללים הכל על עמוד תשתית אחד (תאורה, סלולר, ניטור תמונה וחישנים שונים, מוזנים ממקור אנרגיה יחיד)

אותו בדבר , גם בעולם, בכל הקשור ליישום ואינטגרציה לתשתיות.

 

בהצלחה למנחשים 8)


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יכול להיות שלא, אבל יש פה בהחלט אנשים עם קשר ישיר (חד פעמי וקבוע) למי שמתעסק בנסיונות האלה ביום-יום שלו, כולל כותב שורות אלה.

היום כמעט כול חברת הייטק שלישית בארץ מתעסקת במשהו שקשור לרכב אוטונומי אם זה בצד החומרה והרוב בצד התוכנה וכול אחד יכול לכתוב שהוא יודע משהו יותר מאחרים בגלל ש...

 

תאכל'ס רק תאגידי הרכב הגדולים יש להם את היכולת האמיתית לנבא בצורה מושכלת את העתיד ולא אתה ולא אף אחד בארץ הקודש.


קורונה שלי לאן נעלמת ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...