Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כדאיות רכב חשמלי על היברידי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2507 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שנה הבאה יגיעו המון רכבים חשמליים.

נניח יהיה רכב חשמלי משפחתי במחיר של 145K וטווח 380 ק"מ על טעינה אחת.

המדינה תציג מס נסועה על התחום הזה.

למה לנהג הממוצע להסכים לרכוש רכב יקר יותר, עם התעסקות בטעינות שלוקחות שעות, ועם מס שמבטל את היעילות הכספית של חשמל.

הרי במקרה הטוב מחיר האחזקה יהיה בהפרש קטן לטובת החשמלי בהשוואה לרכב היברידי שעושה 1000 ק"מ על מיכל אחד.

פורסם

אם נתעלם ממכרות הליתיום שלא רואים אותם בעיניים, רכב חשמלי יתרום לירידה בתחלואת הסרטן במידה מסוימת.

מה קורה בגריטה של רכב כזה? מה קורה ברכבים שיורדו מהכביש? הסוללות הענקיות שלהם יטפטפו לתוך האדמה.

פורסם
שנה הבאה יגיעו המון רכבים חשמליים.

נניח יהיה רכב חשמלי משפחתי במחיר של 145K וטווח 380 ק"מ על טעינה אחת.

המדינה תציג מס נסועה על התחום הזה.

למה לנהג הממוצע להסכים לרכוש רכב יקר יותר, עם התעסקות בטעינות שלוקחות שעות, ועם מס שמבטל את היעילות הכספית של חשמל.

הרי במקרה הטוב מחיר האחזקה יהיה בהפרש קטן לטובת החשמלי בהשוואה לרכב היברידי שעושה 1000 ק"מ על מיכל אחד.

בכדי שכדאיות רכישת רכב חשמלי תתייתר בשל מס שיקזז את ההוזלה בעלות השימוש כך שתקביל לרכב שמשתמש בהנעה קובנציונלית, צריך שיהיה באמת מס כזה.

פורסם

אני מאמין שהפקידים באוצר יהיו מספיק חכמים, שהמס המוטל על הנסועה לא יהיה גבוה מדי ועדיין תהיה כדאיות בלהחזיק רכב חשמלי. למשל, היום דלק לרכב בנזין עולה פי 4 מלהטעין רכב חשמלי (לאותה נסועה). יכולים למסות כך שהיחס יהיה פי 2. או לעלות את הבלו יותר מהיום. או עוד מיליון נוסחאות שונות.

אבל בסופו של דבר, רכב חשמלי ימשיך להיות כדאי מבחינת תפעול, בתקווה שהמחיר שלו ישתווה לרכב רגיל.

פורסם

אפרופו רכב חשמלי לפי הפרסום של ניסאן ליף החדשה שעולה 165 אלף שמקלס זה נראה הזוי ביותר.

כאשר אפשר לקנות רכב בנזין לצורך הדוגמה שווה ערך אם לא יותר ב130 ולסוע המון זמן על ההפרש של 35 אלף שקל האלה.

פשוט בדיחה.

HONDA JAZZ 2016

2017 סיטרואן קקטוס אדומה-נמכרה

2020 308 גיטי 😎

פורסם
אפרופו רכב חשמלי לפי הפרסום של ניסאן ליף החדשה שעולה 165 אלף שמקלס זה נראה הזוי ביותר.

כאשר אפשר לקנות רכב בנזין לצורך הדוגמה שווה ערך אם לא יותר ב130 ולסוע המון זמן על ההפרש של 35 אלף שקל האלה.

פשוט בדיחה.

 

זה כי חברות הרכב הגדולות גוררות רגליים כי הם לא רוצות לאבד מכירות ברכבי הבנזסין שהן מוכרות. החברה היחידה שמתמחרת כלי רכב חשמליים באגריסיביות היא טסלה - מודל 3 עולה פחות מהמקבילות (BMW סדרה 3, מרצדס C, אודי A4 וכו׳). אבל טסלה לא נמכרת בישראל, רק במעצמות טכנולוגיות כמו ירדן ואבו דאבי.

פורסם

נקווה שלפחות פיג'ו 208 ו2008 וקורסה החשמלית יגיעו במחיר הגיוני אחרת חבל על יבוא לארץ בכלל...

ראו גם רנו זואי רכב מיושן שהוצג עוד ב2012(אומנם עבר כמה שידרוגים משמעותיים בסוללה ומנוע) ונמכר במחיר של 130 אלף שמקלס...

HONDA JAZZ 2016

2017 סיטרואן קקטוס אדומה-נמכרה

2020 308 גיטי 😎

פורסם
אפרופו רכב חשמלי לפי הפרסום של ניסאן ליף החדשה שעולה 165 אלף שמקלס זה נראה הזוי ביותר.

כאשר אפשר לקנות רכב בנזין לצורך הדוגמה שווה ערך אם לא יותר ב130 ולסוע המון זמן על ההפרש של 35 אלף שקל האלה.

פשוט בדיחה.

 

החישוב שלך לא נכון.

 

חלק מההפרש של 35 אלף ₪ חוזר אליך במכירת הרכב כמשומש, אלא אם כן אתה מתכוון להחזיק את הרכב תקופה כל כך ארוכה עד שיגרט.

 

לצורך הדוגמה רכב בעל שמירת ערך טובה מפסיד בשלוש שנים כ- 30 אחוז, כלומר הפסד של 11,500 ₪ בלבד, על ה- 35 אלף ₪ הפרש.

 

באותו זמן תחשוב כמה כסף יחסוך לך רכב חשמלי שעלות החשמל שלו ל- 15 אלף ק״מ בשנה היא כ- 1,500 ₪ לשנה בלבד, לעומת כ- 10 אלף ₪ לשנה ברכב בנזין או כ- 6,000 ₪ לשנה לרכב היברידי. כלומר חסכון של בין 8,500 ₪ לשנה לבין 4,500 ₪ לשנה, בשלוש שנים חסכון של בין 25,500 ₪ ל- 13,500 ₪.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

אתה בעצם אומר שרק מהשנה הרביעית אתה מתחיל לחסוך את ההפרש?

ב3 שנים האלה ברכב בנזין שעלה לך 35 אלף פחות יעלה לך הדלק פחות או יותר?

 

ואך אתה יודע שערך של רכב חשמלי לא יורד אותו דבר או אף יותר מי רכב בנזין?

HONDA JAZZ 2016

2017 סיטרואן קקטוס אדומה-נמכרה

2020 308 גיטי 😎

פורסם

השלוש שנים זאת סתם דוגמה אקראית.

 

ההפרש במחיר בין הרכבים לא נמחק אלא שיש עליו ירידת ערך, כלל אצבע של כ- 10 אחוז לשנה בממוצע (רכב חשמלי יכול להפסיד יותר לאור החשדנות אליו לפחות בהתחלה).

 

10 אחוז לשנה על 35 אלף ₪ שווה הפסד של 3,500 ₪ בשנה על ירידת ערך נוספת של הרכב החשמלי לעומת רכב בנזין.

 

ואולם רכב חשמלי יחסוך לך באותה שנה ממש כ- 8,500 ₪ בעלויות נסיעה לעומת רכב בנזין.

 

חסכון נטו בסך של 5,000 ₪ לשנה.

 

כלומר לא צריך לחכות כלום, רכב חשמלי יחסוך לך מההתחלה.

 

לעומת רכב היברידי החסכון יהיה נמוך יותר.

 

אם ירידת הערך של רכב חשמלי תהיה גבוהה יותר החסכון יהיה נמוך יותר.

 

ראה הודעה מפורטת שלי בנושא זה:

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?676917-ניסאן-ליף-החדשה-בישראל&p=5886673&viewfull=1#post5886673

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

אם הרכב החשמלי כלכלי יותר, עדיין יש את עניין הטעינות שירתיעו אנשים. רכב עמוס עם מזגן לאילת לא יגיע בטעינה אחת.

בכל מקרה עם עליית מחיר ההיברידיות, היצע מוגדל של רכבים חשמליים והצגת מס נסועה. ההבדל הכספי יהיה מינימלי עד לא קיים ואז שיקול הרכישה שונה. מי שרוצה קדמה וניהוג ומתאים לו טעינות, ומי שרוצה רכב שעושה 1000 ק"מ על מיכל וטעינה של 5 דקות ע"י 45 ליטר בנזין.

 

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

×
×
  • תוכן חדש...