Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יומן אחזקה - רנו מגאן קופה 1.2 שנת 2014


deltaHF
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, deltaHF כתב:

זה לא מסובך. היום רוב המידע זמין ברשת ויש לא מעט קבוצות/פורומים שניתן להיעזר בהם. אם זה משהו שמדבר אליך, אל תהסס לעשות. 

עושים "שיעורי בית" לקראת העבודה שאתה רוצה לעשות, רוכשים את המוצרים והכלים הדרושים ויאללה.

 

תודה אבל אין לי גישה טכנית טובה, זה משהו שרק בקורס מסודר אני אולי אוכל לקלוט, לא מלימוד עצמי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מזמן לא עידכנתי שזה סממן טוב בגדול 😉. אנחנו על 98K ק"מ, בקרוב נחליף קידומת ל100 ויהיה טיפול תקופתי אז עידכון נוסף בקרוב. באחד השירשורים בפורום המליצו ליצור קשר עם היבואן לברר האם בוצע לרכב ע

עידכון 90K: טוב, כמעט 90K ק"מ. אין לי מה לחדש מבחינת תקלות/דלק/בלאי חריג. אין צריכה של נוזלים בין הטיפולים כלל, כולל שמן מנוע (טפו טפו מלח מים שום בצל).   לטיפול 90K תכננתי - החלפת שמן,

עדיין לא סגרנו 90K, קורונה וזה, אבל את הטיפול המתוכנן סוף סוף השלמתי.   בחלק הראשון של הטיפול היה חסר לי שמן גיר של ELF מכיוון שהמליצו לי להיצמד ספציפית אליו ולא ללכת על תחליפים. גירים צרפתי

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 26 דקות, Doron_Z כתב:

 

תודה אבל אין לי גישה טכנית טובה, זה משהו שרק בקורס מסודר אני אולי אוכל לקלוט, לא מלימוד עצמי.

אתה מוזמן להצטרף לקבוצת "תשאלו כנופצון" בפייסבוק. החבר'ה שם מאוד עוזרים גם מרחוק וגם מקרוב. ניתן לקבוע עם חבר'ה משם על מנת שילוו אותך במהלך הטיפול וכך תוכל ללמוד.

  • רעיון טוב! 2
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדיין לא סגרנו 90K, קורונה וזה, אבל את הטיפול המתוכנן סוף סוף השלמתי.

 

בחלק הראשון של הטיפול היה חסר לי שמן גיר של ELF מכיוון שהמליצו לי להיצמד ספציפית אליו ולא ללכת על תחליפים. גירים צרפתיים אניני טעם, לך תבין. בכל אופן, נרכש שמן גיר ELF בJUSTMOTOR בעלות של 185 ש"ח למיכל של 3 ליטרים. עבור ההחלפה דרושים כ2 ליטר סה"כ.

כמו כן, בדקתי את הבלמים ונמצא שהצלחות (המקוריות ככל הנראה, ע"פ ההיסטוריה עברו רק חריטה פעם אחת) דורשות החלפה. על הרפידות היה עוד "בשר" אבל כבר החלטתי שאם פרקתי אז אחליף הכל. צלחות תחליפיות של ברמבו נרכשו "ממשה חלפים" עבור 350 ש"ח. ולסיום הוחלף גם שמן ברקס.

סה"כ צלחות + שמן גיר: 535 ש"ח.

 

בורג המפלס/מילוי של הגיר נמצא בצידו של הגיר, מפרקים את הגלגל בצד הנהג ותוכלו לראות בורג פלסטיק (מסומן באדום בתמונה). ניתן לפתוח עם היד או בזהירות עם פלייר.

 

1.jpg.1f934ee85034f8c087c4e2e119c30a33.jpg

 

בורג הריקון נמצא בתחתית הגיר, נדרשת בוקסה מרובעת 8 מ"מ כדי לפתוח אותו (זהה לבורג קרטר). מרוקנים את השמן הישן וסוגרים. כמובן לא לשכוח להחליף אטם.

2.jpg.64195ca0be0ad6e97dbc6ac40605f4f9.jpg

 

כדי למלא שמן, דרוש צינור שקוף בקוטר 10 מ"מ ומשפך. צד אחד של הצינור דוחפים לפתח המילוי ואת הצד השני משחילים למעלה ומחברים אליו את המשפך. ממלאים שמן או ע"פ הכמות שיצאה או עד שמגיעים למפלס של פתח המילוי.

3.jpg.235581baecc92208814670b54310d8d0.jpg

4.jpg.e03281043b85331e5961372bd8ecae8b.jpg

 

בסיום, סוגרים את פקק המילוי.

 

את תהליך החלפת הצלחות, רפידות ונוזל הבלמים לא ממש צילמתי (יותר מדי לכלוך על הידיים ;) ).

6.jpg.63d965c40d41dbb685a231565fd575d5.jpg5.jpg.239e6f7bc9e28fe512913e4fa340e3be.jpg

את ניקוז הנוזל הישן עשיתי בעזרת ערכה בעלת מיכל שבו ממלאים נוזל חדש, במקום פקק המיכל של השמן ברקס יש מכסה שמתברג בצורה הרמטית למיכל ומחוברת אליו צינורית שמובילה נוזל טרי מהמיכל של הערכה. עוד צינור מהמיכל עם נוזל הטרי מתחבר לצמיג הספייר (צריך להוריד לו אויר לכ20PSI) ואז הניקוז מתבצע תחת הלחץ מהצמיג. מאוד נוח ומהיר. חשוב לדאוג שתמיד יש נוזל טרי במיכל מעל קו המינימום על מנת לא להכניס אויר למערכת.

 

במהלך העבודה זיהיתי שהבוקסה הקדמית במשולש כבר בסוף חייה, כנראה אזמין בוקסות תחליפיות ואמצא פרס על מנת לבצע החלפה. בינתיים אעשה שיעורי בית על הנושא.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 8 חודשים מאוחר יותר...

מזמן לא עידכנתי שזה סממן טוב בגדול 😉.

אנחנו על 98K ק"מ, בקרוב נחליף קידומת ל100 ויהיה טיפול תקופתי אז עידכון נוסף בקרוב.

באחד השירשורים בפורום המליצו ליצור קשר עם היבואן לברר האם בוצע לרכב עידכון תוכנה שאמור לטפל אולי בתיכנון לקוי של לחצים בסעפת היניקה, מה שבתורו יכול לגרום לתופעה של צריכת שמן מוגברת. אבדוק את הנושא ואדווח בעידכון הבא.

גם הפעם הדיווח משעמם יחסית:

-הפירלי שאיתם קניתי את הרכב כבר היו יבשים למדי, לכן באוגוסט/ספטמבר הורכבה רביעיית פאלקן ZE910 במידה המקורית 205/55/16 שעלות של 900 ש"ח כולל כולל. מידה זולה מאוד מסתבר.

-מי שעוקב אחרי השירשור אולי זוכר שפגעו לי במראת צד נהג בחניה, מה שגרם לסדק בפלסטיקה באיזור שמחזיק את האיתות המובנה במקומו. בזמנו הזמנתי מראה מאיביי שעקב פרוץ הקורונה  נעלמו עיקבותיה לכמה חודשים טובים. יום אחד קיבלתי טלפון מעמיל מכס שרצה לגבות ממני מס על המראה, אני כבר שמחתי שהנה היא נמצאה ואקבל אותה טרם הטסט השנתי, רק שאז התגלה שעד שהמכס הואיל בטובו ליצור איתי קשר המראה כבר הוחזרה לשולח. אמר לי סליחה ושאין לו מה לעשות עם זה. יצרתי קשר עם השולח, הבטיח לזכות, עד היום זה לא קרה. מצד שני אין לי הרבה סבלנות לאין סוף אימיילים בנושא אז איפשהו ויתרתי.

כבר רציתי לרכוש מראה חדשה בארץ ואז ראיתי במקרה פרסום של משתמש בשם @system_x שמוסר מראה של מגאן! יצרתי קשר ואכן הבחור העביר לי את המראה והיא התאימה! אז המון תודה, חסך לי לשלם פעמיים על מראה.

-עברנו טסט ללא ריג'קטים (שוב תודה על המראה!) 😁.

 

עכשיו לדברים הפחות נעימים:

-משענת היד בצד הנהג, כן אני משתמש בה המון והיא נוחה לי לכן מרפק ימין שלי מבלה שם רוב הזמן, הספוג הדק שאמור להיות שם נמעך וכבר לא ספוגי יותר באיזור שבו מונחת היד שלי. כמו כן נראה שיש בלאי מסויים לבד הריפוד באיזור אבל רוב הסיכויים שזה יפתר בניקוי. אנסה בקורב.

-והנקודה הכי מבאסת - פיצוצים/צריבה של הלכה. היה לי את זה גם ב306 מה שהביא אותי לבצע שם צביעה כללית. במקרה הזה אני לא בכיוון אבל כנראה שצבע בורדו והשמש הישראלית לא חברים טובים. אז במשטחי פלסטיק האופקיים החלו להתפשט קילופים בלכה. מדובר על הגריל הקדמי בחלקו העליון (הקנט) ובחלקו האופקי של הפגוש האחורי (במגאן הוא כמו מדף וחלקו העליון של הפגוש במישור שונה משאר הפגוש). לצערי זה מתפשט מהר ומאוד מציק לי בעין.

בגריל הקדמי אני בהחלט שוקל לצבוע ולטפל בנושא, בפגוש האחורי זה בעייתי יותר מכיוון שצביעה של כלל הפגוש תהיה מלווה בשינוי גוון מוחשי ביחס לשאר הרכב אז אני מתאפק עם זה כרגע.

 

לסיכום:

לא היו תקלות חריגות מאז הדיווח האחרון, אין צריכת שמן כלל, מלבד הבלאי למשענת יד והלכה לא מורגש שום בלאי נוסף חריג בפנים/חוץ הרכב, עדיין שקט, עדיין אותו ממוצע צריכת דלק, עדיין לא מספיק מרגש 😉

 

עלויות:

1. אגרת רישוי - 1205 ש"ח.

2. 4 צמיגים - 900 ש"ח.

סה"כ: 2105 ש"ח.

 

*גילוי נאות: כמו שאפשר ללמוד מהשירשורים האחרונים שלי בפורום, התחלתי לחפש רכב 5 דלתות ולכן המגאן תפורסם למכירה בעתיד הקרוב (טווח של שנה אולי).

עריכה אחרונה על ידי deltaHF
  • אהבתי 4
  • מעניין 1
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא משהו ספציפי אבל במעקב אחרי:

1. סקודה יטי 1.2 ידני

2. קשקאי 1.6 ידני

3. קקטוס 1.2 טורבו ידני

4. 308 סטיישן

ובגדול לא נעול, אם אתקל במציאה כלשהי אולי אלך על משהו לא מהרשימה. מתלבט גם לגבי דאסטר בנזין אבל לא יודע אם אני אצליח לחיות עם העליבות שלו בפנים הרכב. אולי רק אם אמצא 4X4 שמור מאוד במחיר טוב זה יכפר על פנים רכב עצוב מאוד 😉

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 חודשים מאוחר יותר...

דיווח אחרון (והכי מעניין) לשירשור הזה היות והרכב מוצע למכירה.

אמ;לק

הייתי כנראה צריך להיות זריז יותר בהחלטה לעבור לרכב 5 דלתות. או הצטרפתי לסטטיסטיקה של מנועי 1.2 TCE רעבים לשמן. 

 

עד 98K לא היתה צריכת שמן. כנראה שפתחתי פה ועד שהגענו למועד הטיפול ב100K היתה ירידה קטנה במפלס. אם לא היתה מחלה ידועה במנועים האלה אולי הייתי מיחס את זה לאופי הנסיעות בתקופה האחרונה, מאוד קצרות ועירוניות. ואולי חלקית להזעת שמן ממכסה הטיימינג. מודה שלא באמת בדקתי עדיין "לאן נעלם השמן?" אבל אני מהמר על התפתחות הבעיה האופיינית.

נכון להיום הרכב על 102K ק"מ - כלומר, 2000 ק"מ מהטיפול ונאלצתי להוסיף 0.5-0.75 כוס פלסטיק של שמן. מבחינת תסמינים לא מצליח לזהות שום דבר, אין עשן או ריח. כנראה שרק בדיקת לחץ הפוך תתן תשובה סופית לנושא.

 

מעבר לזה בוצע טיפול שגרתי ב100K ק"מ. לא זוהה שום דבר חריג מעבר לצריכת השמן ומכאן הרכב יפורסם למכירה במחיר נמוך מאוד או ילך לטרייד אין במידה ויכנס רכב טוב לפני שאספיק למכור.

 

בסה"כ אני עדיין בדעה שזה רכב שנותן תמורה בין הגבוהות לכסף למי שמחפש משהו קצת שונה מהנוף, מאובזר ומודרני. רציתי להיות איש בשורה ולא הלך לי, נושא המנוע בהחלט מבאס גם אם בר טיפול (שיפוץ/החלפה).

 

בתקווה לתקופות שקטות יותר.

עריכה אחרונה על ידי deltaHF
  • מבאס 1
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מבאס מאוד. יצא להם דור רע מאוד לרנו עם המנוע 1.2 ובמיוחד עם השילוב של התיבה הרובוטית. בהחלט אפשר לאמר שאלו רכבים לא אמינים. 

 

מזל שהיו גם את השילוב של מנוע 0.9 וגיר ידני שהביאו קצת נחת מהבחינה הזו אבל לפחות בארץ שלנו שנוטה חזק לאוטומט, כן בהחלט דור שלא הוסיף כבוד לתדמית הצרפתית. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מבאס. למרות שאם היא היתה ממשיכה לענות על הצרכים שלי מרכב דיילי, רוב הסיכויים שבמקרה הגרוע הייתי מסדר וממשיך לנסוע בה.

ד"א, מה שמעניין זה שמנוע ה0.9 דומה עד זהה בתכנון שלו ל1.2 - למיטב הבנתי פשוט יש שם פחות צילינדר. והבעיה בו פחות נפוצה משום מה.

ספציפית כשרכשתי את המגאן, לא הייתי ער לנושא. גיליתי אותו רק בדיעבד.

עכשיו כשאני בוחן את המחליפות, אני מגלה שכמעט ולא נשארו רכבים שחפים "ממחלות" ילדות כלשהן שעלויות התיקון שלהן גבוהות יחסית ומגיעות בתדירות של כמה שנים.

אם זה הגיר הרובוטי וכל מיני חישמולים שמתגלים כיקרים בגיזרה הקוראנית, מנועים מתאבדים ללא חוקיות אצל פורד, וואג.. טוב אין מה להרחיב, PSA עם עדויות שקוברות את המוניטין של המנוע העיקרי שלהם למרות שמסתמן ששאר הרכיבים סביב המנוע מתגלים כאחלה. בקיצור, נראה שברוב הרכבים המודרנים הקידמה גובה מחיר בדמות תיקון/טיפול משמעותי ויקר כל מספר שנים. ברכישה של רכב חדש כנראה שלא תכיר את הנושא, ביד השניה זה כנראה כבר עניין של מזל אם זה יפול עליך או על הבעלים אחריך.

 

כרגע מכלל האופציות המגוונות שאני בוחן (עם תקציב גמיש מאוד) היחידות שלא מצאתי עליהן תלונות על מחלות כלשהן הן הסוזוקי "קרוסאובר" (אני מכוון לגרסאת ה1.4 טורבו מ2017) ומאזדה 6 סטיישן. מבחינת מחיר שתיהן בגזרת ה60-70 אלף שח עבור 2016-2017.

מצד שני יש למשל 308SW שרבים מתים להפטר ממנה וניתן לרכוש כזאת 2016 ב25-30 אלף ש"ח. ואז גם אם אקח בחשבון שיש סיכוי שאצטרך להחליף מנוע זה עדיין כלכלי. האם היא בעדיפות גובהה אצלי? לא. אבל אם אני לא אמצא 6 סטיישן ממש טובה או סוזוקי שמורה, יכול מאוד להיות שאכנס לזה במודע.

  • מעניין 1
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סוזוקי קרוס אובר טרום הטורבו היתה בעיה לחלק עם התיבה הרציפה ששבקה אבל זה לא משהו שתפס תאוצה או הוציא שם רע לדגם כי היבואן והיצרן מתנהלים בחוכמה ודוגלים במדיניות של החלפת התיבה ללא ויכוח במקרה שזה קורה ככה שלא נוצר רעש סביב זה שפגע בתדמית של הרכב. להורים שלי יש את הסוזוקי מאותם שנים (2015) וטפו טפו הרכב כבר בן 6 עם אמינות פנומנלית, אפס בעיות או תקלות עד כה וברור לנו שגם אם חלילה היא תיפול לסטטיסטיקה יש לה גב מלא מהיצרן/יבואן. חבל שלא כולם מתנהלים ככה.

 

מה שכן התרשמתי ממך שאתה כן אוהב נהיגה ואתה מחפש ברכב יותר משינוע בני אדם בצורה סבירה ללא תקלות, אם ככה למה הסוזוקי הנ״ל ברשימה שלך? ברור לך שמבחינת חווית נהיגה אין כן? לא בקטע של לא משהו, זה פשוט לא קיים, זה נטו רכב שינוע פרקטי ואמין ללא אופי או כל דבר שקשור למילה הנאה עם כריזמה של דיקט. רק שתהיה מודע פשוט.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, deltaHF כתב:

כלומר, 2000 ק"מ מהטיפול ונאלצתי להוסיף 0.5-0.75 כוס פלסטיק

זאת אומרת צרך 50 גרם שמן ב 1000 ק"מ? 

 

אולי זה רק בלאי טבעי של המנוע אחרי 100 אלף ק"מ? לא נראה משהו משמעותי.

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 39 דקות, Doron_Z כתב:

סוזוקי קרוס אובר טרום הטורבו היתה בעיה לחלק עם התיבה הרציפה ששבקה אבל זה לא משהו שתפס תאוצה או הוציא שם רע לדגם כי היבואן והיצרן מתנהלים בחוכמה ודוגלים במדיניות של החלפת התיבה ללא ויכוח במקרה שזה קורה ככה שלא נוצר רעש סביב זה שפגע בתדמית של הרכב. להורים שלי יש את הסוזוקי מאותם שנים (2015) וטפו טפו הרכב כבר בן 6 עם אמינות פנומנלית, אפס בעיות או תקלות עד כה וברור לנו שגם אם חלילה היא תיפול לסטטיסטיקה יש לה גב מלא מהיצרן/יבואן. חבל שלא כולם מתנהלים ככה.

 

מה שכן התרשמתי ממך שאתה כן אוהב נהיגה ואתה מחפש ברכב יותר משינוע בני אדם בצורה סבירה ללא תקלות, אם ככה למה הסוזוקי הנ״ל ברשימה שלך? ברור לך שמבחינת חווית נהיגה אין כן? לא בקטע של לא משהו, זה פשוט לא קיים, זה נטו רכב שינוע פרקטי ואמין ללא אופי או כל דבר שקשור למילה הנאה עם כריזמה של דיקט. רק שתהיה מודע פשוט.

 

אתה צודק. כרגע אין משהו מעניין מבחינתי על הכוונת ולא בא לי להתפשר. הרבה זמן בלי רכב אני לא יכול להשאר אז הרכב המשעמם שכנראה נקנה אמור בעתיד לעבור לידי בת הזוג ולשמש כרכב משפחתי עיקרי בבית. בגלל זה ד"א אני שוקל לשים תקציב כמעט כפול עבור מאזדה/סוזוקי - כדי שכשהרכב יהיה בעיקר בשימושה, סטטיסטית יהיה לי פחות התעסקות בכל נושא האחזקה. היא לא בדיוק ערנית בכל מה שקשור לתופעות חריגות וכו' - תדלק וסע, תזכיר לי מתי טיפול, ביי.

 

לפני 14 דקות, Buki כתב:

זאת אומרת צרך 50 גרם שמן ב 1000 ק"מ? 

 

אולי זה רק בלאי טבעי של המנוע אחרי 100 אלף ק"מ? לא נראה משהו משמעותי.

 

 

 

אם אני לא טועה כוס פלסטיק היא כ200 גרם לא? שורה תחתונה הכל יכול להיות. אני מתקשה להאמין שזו מקריות או בלאי טבעי ומעדיף לא להכנס לבדיקות ופיתרונות אם הרכב לא נשאר אצלי. זה התחיל פתאומי מדי לטעמי ממצב שאין צורך להוסיף גרם שמן בין טיפולים לפתאום אני צריך להוסיף אחרי 2000 ק"מ. מה שמוזר לי שאין עשן וריח. לכן מעדיף למכור בהפסד תוך שיקלול תיקון התקלה במידת הצורך במחיר המכירה. ואם זו לא הבעיה, הקונה הרוויח על חשבוני.

עריכה אחרונה על ידי deltaHF
  • רעיון טוב! 1
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, deltaHF כתב:

שאין עשן וריח.

עשן וריח מתחיל כשיש צריכה של ליטר או שניים ל 1000 ק"מ...

 

האמת אני גם ציפיתי לראות שרכב שמטופל נכון אצלך לא יפתח את הבעיה הזו. 

 

חבל. 

  • אהבתי 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...