Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יומן אחזקה - רנו מגאן קופה 1.2 שנת 2014


deltaHF
שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לגבי ידית הדלת, כנראה שאתה צודק. אבל היסטוריה של מעל 10 שנות בעלות על רכבים צרפתים ספורטיביים לימדו אותי להיות עדין בכל מה שקשור לפלסטיקה/ידיות/טריקות וכו'. אז לא באמת שמתי לב כי זה כבר חלק ממני :wink:

 

בזמן האחרון החיידק מרים את ראשו יותר ויותר, לא התאפקתי ונרשמתי ליום מסלול בפצאל. כן כן, עם העגלה :-D

בסה"כ נהנתי! כמו שכבר אמרתי בעבר, הרכב מרגיש מאוד מוצק והשילדה קשיחה, זה הורגש גם במסלול. השילדה מתקשרת איתך יופי וההגה אומנם קל יחסית ואילם למדי, אבל מדוייק ולא פוגע קשות בחוויה. רמת האחיזה גבוהה ודי במפתיע הצלחנו לשמור על קצב לא רע בכלל ביחס לספורטיביות שהיו איתנו על המסלול.

מצד שני, רמת היכולת של המעטפת רק מדגישה את חולשת המנוע (כן כן אני יודע שמלכתחילה היא לא מיועדת לזה ובשביל זה יש RS), הבקרות לא ניתנות לניתוק והיא כמעט ולא מאפשרת לך לשחק.

מה שהכי מורגש בשינוי חד מספורטיביות ישנות, שהכל קורה בלי דרמות, בשקט בתוך תא הנוסעים, שומרת עליך סופר בטוח.

איך להגיד את זה? קצת משעמם.

כן נהנתי. זה לא מתקרב לרמות האדרנלין שה306 למשל היתה מספקת, שהייתי יוצא מהרכב מזיע כי היא מכריחה אותך לעבוד.

המגאן, ואחרי סיבוב בכמה ספורטיביות חדשות זה לא מאפיין רק אותה, מרגישה מאוד בטוחה וסטרילית. קל לנהוג מהר? כן. האם זה מרגש? לא מספיק.

אחרי סיבוב באותו יום על במוו E36 של חבר, כל היום מסתכל על טרנטות בלוחות :roll:

 

ותמונות:

79677228_2446844348771853_6086567763420119040_o.jpg

 

80577805_2446844798771808_4819668894908153856_o.jpg

 

80452969_2446848965438058_5021849644234178560_o.jpg

 

79943045_2446845505438404_1458557733941805056_o.jpg

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חלפה לה שנה וכמעט 22K ק"מ ואפילו יום מסלול אחד :shock:

סיכום קצר של כמה עלה ואיך זה.

 

הרכב עושה את עבודתו נאמנה. לא היו הפתעות לטובה או לרעה. אני עומד מאחורי דעתי שהרכב הוא תמורה מאוד גבוהה לכסף. יעידו על כך תגובות של אנשים הסובבים אותי שהרכב נראה להם מרשים והיו בטוחים שהוא משמעותית יקר יותר ממה שהוא בפועל. הבת זוג מתה עליו. אני פחות מתחבר, לדעתי חסר לו אופי והוא קצת משעמם למרות שהוא לגמרי בולט על רקע רוב הרכבים.

 

הוצאות

חובה:

1. מגבים קדמיים 80 שח.

2. DRL (חובה לטסט היות ומשמש גם כאור חניה) 290 ש"ח. הרכבה עצמאית.

3. בית טרמוסטט ואנטיפריז עקב נזילה 1150 ש"ח. בוצע במוסך הילוך שישי, בדיעבד עדיף היה ללכת כנראה למוסך הבית "גבע", עלות החלק 300 ש"ח בלבד השאר היה על עבודה שגם היא לא היתה לטעמי.

4. טיפול 70K - שמן, פילטר שמן, פילטר אויר, טבעת אטימה לקרטר 277 ש"ח. בוצע עצמאית.

5. אגרה 1354 ש"ח.

6. מגב אחורי נקנה בקרסו 53 ש"ח.

7. טיפול 80K - פלאגים אירידיום, פילטר מזגן, פילטר אויר, פילטר שמן, טבעת אטימה לקרטר 652 ש"ח. בוצע עצמאית.

סה"כ הוצאות חובה: 3856 ש"ח

 

פינוקים:

1.דיטיילינג 1200 ש"ח.

 

ספקולציות:

1. לא חישבתי צריכת דלק. בגדול אני נשאר על אותו ממוצע סביב 12.5 ק"מ לליטר.

2. ירידת ערך. מדיפדוף ביד 2 נראה שהמחירים שלהן נשארו די באותו מקום. בכל מקרה לא מדובר על צניחה משמעותית.

3. לא הכללתי ביטוח כי הרכב מבוטח חובה וצד ג' בלבד אז זה די סטנדרטי.

 

פעם אחרונה שהרכב היה על ליפט היתה אצל "גבע" טרם הקניה כלומר, לפני שנה. מתכנן לתאם איתם כניסה בחודש הקרוב כדי להציץ מה המצב מבחינת מתלים/גומיות/בלמים וסריקת תקלות וכו'.

 

אז עד העידכון הבא :wink:

עריכה אחרונה על ידי deltaHF
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון קטנצ'יק:

 

כמו שכבר אמרתי, הרכב די שקט. לכן כשהופיע קרקוש מכיוון דלת הנוסע זה די הטריף אותי.

חשבתי שקליפס כלשהו של הדיפון נשבר ונפל לתוך הדלת. רגע לפני שרצתי לפרק את הדיפון החלטתי להציץ בגוגל והפירוק נחסך ממני.

האשם ,הידוע מסתבר, הינו כיסוי פלסטיק קטן מתחת לידית הפתיחה. כנראה מתייבש מעט עם הזמן ומפתח חופש שמיצר רעש מעצבן.

שליפה שלו, והדבקת פס ספוג דק דביק בצידו האחד, פתר את הרעש לחלוטין. פחות מדקה עבודה.

 

רטט דלת.jpg

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 24.3.2019 בשעה 17:29, dj_dani כתב:

הרכב הזה על הכוונת שלי, אז אנצל ואשאל שאלות:

 

צריכת הדלק הגבוהה לכאורה שאתה מתאר, זה נגרם מנהיגה חזקה או פשוט נהיגה במהירות גבוהה? או שפשוט ככה הרכב הזה?

 

הבנתי ממקור מהימן בקרסו שלמנועי 1.2 יש מחלה ידועה של אכילת שמן בגינה הוחלפו לא מעט מנועים עוד במסגרת האחריות למנוע חדש ומעודכן, האם יצא לך לשמוע על משהו כזה?

https://thecar.co.il/תביעה-ייצוגית-נגד-רנו-וניסאן-מנועי-ה-1-2-ל/

אז מסתבר שאכן יש דבר.

Citroën C3 shine pk 1.2T 2022 BLACK&WHITE

למכירה! לחצו כאן לפרטים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין אם באמת יצא מזה משהו ובמידה וכן, מה בדיוק יעשו בקריאת השירות.

 

יכול רק לעדכן שאנחנו אוטוטו על 90K ק"מ וטפו טפו טפו שום ירידה במפלס השמן בין הטיפולים.

 

ההפתעה הלא נעימה היחידה שהיתה היא שמישהו פגע לי במראת צד נהג בחניה. נאלצתי להזמין חדשה שמגיעה עם וינקר, חימום וחיישן טמפרטורה. היא עוד לא הגיעה אז לפני מיסים העלות כ350 ש"ח.

 

בקרוב טיפול די גדול שיכלול שמן מנוע, פילטר, פילטר אויר, פילטר מזגן, שמן גיר, שמן ברקס וכנראה גם רפידות ( צריך לפרק גלגל להציץ) + הרכבה של המראה החדשה.

עריכה אחרונה על ידי deltaHF
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עידכון 90K:

טוב, כמעט 90K ק"מ. אין לי מה לחדש מבחינת תקלות/דלק/בלאי חריג. אין צריכה של נוזלים בין הטיפולים כלל, כולל שמן מנוע (טפו טפו מלח מים שום בצל).

 

לטיפול 90K תכננתי - החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר אויר, פילטר מזגן (כי הוא ממש זול), שמן ברקס, שמן גיר, צלחות/רפידות על פי הצורך (נעלם לי הקליבר אז הסופ"ש אעשה מדידה לגבי מה דורש החלפה כבר) וניקוי מצערת.

מחירים:

1. שמן מוטול 8100 129 ש"ח.

2. מסנן שמן מקורי רנו 49 ש"ח.

3. פילטר אויר MANN 88 ש"ח.

4. פילטר מזגן 29 ש"ח.

5. נוזל בלמים DOT4 שתי יחידות 38 ש"ח.

6. טבעת אטימה לבורג קרטר WURTH 4 ש"ח.

7. רפידות קדמיות פרודו 147 ש"ח.

סה"כ: 484 ש"ח.

*הכל נרכש בארץ, באוטוסטור.

*שמן גיר לא נקנה. המומלץ גם ע"י אוטוסטור וגם ברשת הוא להצמד לELF המקורי, הוא אינו קיים במלאי באוטוסטור. נקודה לזכותם על הכנות והמקצועיות שלא מכרו לי סתם שמן אחר אלא התעקשו שאלך על המומלץ.

*צלחות עוד לא נקנו, יוזמנו בהתאם לצורך.

*עבודה בוצעה עצמאית.

 

בסוף יצא שהטיפול התחלק ל2 כי פשוט היה לי חם מדי. לכן חלק ראשון כלל ניקוי מצערת, החלפת שמן מנוע ומסנן שמן, והחלפת פילטר אויר. השאר יבוצע בהמשך.

 

את ניקוי המצערת ביצעתי גם כי משעמם בבית, וגם כי נדמה לי שהיה לי חוסר יציבות מסויים בסל"ד סרק. לא משהו שמתבטא בתזוזה של מחוג הסל"ד אלא, יותר משהו שרק מי שנוסע ברכב יום יום ישים לב אליו. אולי זה פסיכולוגי, אבל אחרי הניקוי מרגיש לי שהמנוע עובד חלק מאוד גם בסרק.

בכל אופן, החלק המעניין מבחינתי הוא שפעם ראשונה ניקיתי מצערת אלקטרונית שבניגוד למכנית, מומלץ לא לפרק אותה מהאוטו. היות והיא מבוקרת מחשב, במידה ומנתקים אותה ומזיזים את הפרפר באופן ידני, יתכן שידרש לימוד מחדש של המצערת בעזרת חיבור למחשב.

על כן, מצערת אלקטרונית משחררים ממקומה אך משאירים אותה מחוברת לפלאג. מנקים בעדינות עם ספריי קרבורטור/ברקס בלי לפגוע בפרפר. לאחר מכן נותנים סוויץ' בלבד ובעזרת אבן, מקל או חבר לוחצים על דוושת הגז כדי לפתוח את הפרפר. שוב מנקים בזהירות מבלי לפגוע ולהזיז את הפרפר פיזית.

המצערת במגאן קטנטנה עד כדי גיחוך, והגישה לאחד הברגים (מסומן בעיגול אדום בתמונה) קצת מסורבלת ויעידו הידיים הפצועות שלי שזה לא היה נוח בכלל.

פה גם מגיעה תודה לכנופיית הטיפולים השוטפים שבזכות המדריך שלהם לגבי ניקוי מצערת אלקטרונית שנתקלתי בו במקרה לפני כמה חודשים, לא פרקתי את המצערת החוצה וניקיתי אותה כמו שהייתי רגיל עם מצערות מכניות.

*הערה לגב ניקוי מצערת: במקרה הזה מדובר ברכב יחסית חדש ולכן לא ציפיתי שיהיה בלאי לאטם של המצערת. ברכבים ישנים יותר ממליץ להצטייד באטם מצערת לפני ביצוע הניקוי.

 

הערת בטיחות:

לרוב אני נוהג לבצע את הטיפולים על משטח ישר וסלול. עקב המצב, ביצעתי בחניה בבית. לא ממליץ להרים את האוטו ולעבוד מתחתיו בחניית חצץ! אני לקחתי זאת בחשבון ובזמן ההרמה נעזרתי בפלטת עץ מסיבית כדי לבצע את ההרמה עם הג'ק ופיניתי מקום מראש לבוקים בחצץ.

0.jpg

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

עריכה אחרונה על ידי deltaHF
  • מעניין 5
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.1.2020 בשעה 17:31, deltaHF כתב:

עידכון קטנצ'יק:

 

כמו שכבר אמרתי, הרכב די שקט. לכן כשהופיע קרקוש מכיוון דלת הנוסע זה די הטריף אותי.

חשבתי שקליפס כלשהו של הדיפון נשבר ונפל לתוך הדלת. רגע לפני שרצתי לפרק את הדיפון החלטתי להציץ בגוגל והפירוק נחסך ממני.

האשם ,הידוע מסתבר, הינו כיסוי פלסטיק קטן מתחת לידית הפתיחה. כנראה מתייבש מעט עם הזמן ומפתח חופש שמיצר רעש מעצבן.

שליפה שלו, והדבקת פס ספוג דק דביק בצידו האחד, פתר את הרעש לחלוטין. פחות מדקה עבודה.

 

רטט דלת.jpg

היה לי אותו דבר בפלואנס, חירפן אותי עד שמצאתי שזה מקור הרעש. גם אני חשבתי שזה קליפס בדיפון ופירקתי אותו כמה פעמים עד שגיליתי שזה הפלסטיק הזה, עטפתי אותו באיזו והחזרתי למקום והרעש הפסיק.

Renault fluence 2.0L 10

01 FIAT Punto HGT

01 FIAT Punto ELX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסנן האויר חדש אצלך, מקווה שלא החלפת אותו ושמרת את המסנן לטיפול הבא. 

 

 

לפני 2 שעות, deltaHF כתב:

מחירים:

 

3. פילטר אויר MANN 88 ש"ח.

 

7.jpg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, Doron_Z כתב:

איזה כיף שאתה יודע לעשות את הכל לבד, בטח חוסך לך אלפי שקלים. 

 

יופי שהרכב גם שומר על אמינות טובה עד כה, תמשיך להנות ממנו. 

 

זה לא מסובך. היום רוב המידע זמין ברשת ויש לא מעט קבוצות/פורומים שניתן להיעזר בהם. אם זה משהו שמדבר אליך, אל תהסס לעשות. 

עושים "שיעורי בית" לקראת העבודה שאתה רוצה לעשות, רוכשים את המוצרים והכלים הדרושים ויאללה.

 

לפני 23 דקות, danniel כתב:

מסנן האויר חדש אצלך, מקווה שלא החלפת אותו ושמרת את המסנן לטיפול הבא. 

 

 

שקלתי להשאיר את הישן כי הוא באמת יצא נקי. בסוף החלפתי כי לא רציתי לבדוק מה מצבו עוד 5K ק"מ. ככה אני בטוח שאני עם פילטר נקי לעוד 10K.  אם בפעם הבאה שוב יצא כזה נקי, אשקול באמת להגדיל את אינטרוול ההחלפה שלו.

  • אהבתי 1
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

10K ק"מ. האמת שהופתעתי גם אני שהוא יצא כזה נקי.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה להיות מופתע, זה מעט מאוד ק"מ ומסנן זה יכול להחזיק פי 3 או 4 מזה.

רצוי לא להחליף מסנני אויר בתדירות גבוהה מידי, זה מזיק יותר ממועיל. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחתי לתשומת ליבי. מה הסיבה?

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...