Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1864 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם אתה מחליט להחליף שמן גיר תוודא שאתה קונה שמן של חברת elf(זה מקורי של רנו). תוודא שאתה קונה מחנות אמינה שלא ימכרו לך מזוייף.

 

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

רכב יפה. נהניתי לקרוא.

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

טיפול 80K:

פילטר מזגן תחליפי 25 ש"ח

4 פלאגים אירידיום של NGK סה"כ 305 ש"ח

פילטר שמן מקורי + טבעת אטימה 57 ש"ח

פילטר אויר MANN תחליפי 103 ש"ח

שמן מוטול 8100 5W40 5 ליטר 162 ש"ח

 

סה"כ: 652 ש"ח.

 

הכל נרכש באוטוסטור. יכול להיות שניתן להוזיל ע"י הזמנה מחול (הפלאגים למשל) אבל לא בדקתי.

 

אצרף תמונות של החלפת פילטר מזגן ופלאגים בהמשך.

 

בינתיים אין הפתעות לא נעימות. האוטו ממשיך לעשות את עבודתו נאמנה. אין איבוד מים/שמן בין הטיפולים. אין בלאי נוסף בפנים הרכב, הכל כשהיה :-D

 

IMG_20191101_140415 (1024x768).jpg

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם

יפה!

 

אני מבין שעשית לבד? בהחלט חסכון יפה, בטח במורשה היה עולה סביב ה 1400 ש''ח הטיפול.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

פורסם

נכון, במידה וזה לא היה מובן, אני מבצע את הטיפולים בעצמי מה שאכן מצמצם משמעותית את העלויות.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם

אני לא עושה לבד לרוב בעיקר בגלל עצלות אבל כן רוכ חלפים עצמאית והולך למוסך בעיר שאני מכיר שיבצעו את העבודה, החסכון ממש נחמד בעיקר אל מול מוסך מורשה יבואן אך גם מול מוסך רגיל.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

פורסם
עידכון:

 

הרכב עבר טסט לפני כמה ימים,עלויות:

אגרת רישוי 1354 ש"ח

מגב אחורי מקורי בחברה 53 ש"ח.

ובטסט עצמו הכשילו אותי על זה שחסר לי פח, אז 15 שקלים לחנות האביזרים של המכון :roll:

מעבר לזה שום טענות.

 

הק"מ עומד על כ78K, לא היו תקלות עד כה. מפלס מים ושמן נשאר במקומו ולא היה צורך לתסף.

אין בלאי חדש/רעשים בפנים הרכב.

צריכת דלק עומדת על כ12-12.5 ק"מ לליטר בנהיגה לא מתונה עם הרבה עירוני. נסיעה רגועה (לא סבתא, מהירויות שיוט הגיוניות) לבאר שבע הלוך וחזור הניבה תוצאה של 16.6 ק"מ לליטר.

 

מתקרבים לטיפול 80K שעבורו כבר נרכשו שמן, פילטר שמן, פלאגים (אירידיום), פילטר אויר, פילטר מזגן. אעדכן לגבי עלויות החומרים בעידכון הבא.

שוקל להחליף גם שמן בתיבת ההילוכים (ידנית), לא יודע אם כדאי או מומלץ?

כדאי להחליף בערך ב90 אלף.

נהניתי לקרוא את השרשור, אחזקה לא גבוהה לרכב מהנה!

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

סוף סוף היה לי קצת זמן להעביר תמונות (חלק נעלמו, לכן לא יצא מפורט במיוחד).

 

פלאגים:

על מנת להגיע אליהם צריך להוציא את מכסה הפלסטיק עם הכיתוב המסגיר TCE115. כדי להוציא אותו הייתי צריך להזיז מעט את הצינור השחור שעובר מעל. שיחרור שני ברגים שמסומנים בתמונה בצבע אדום.

בנוסף לשחרר את המחבר המהיר שמסומן בכחול ע"י לחיצה ומשיכה מעלה.

וכמובן שלושה ברגי 10 שמחזיקים את המכסה עצמו במקומו.

 

1.jpg

 

פילטר מזגן:

גישה אליו דורשת פירוק של תא הכפפות. מצרף סירטון שמסביר את השלבים בצורה מעולה. כמו כן, כייף לפרק פלסטיקה כאשר שום קליפס לא נשבר והכל חוזר למקום פרפקט. לא אופייני לצרפתים :wink:

 

4.jpg

 

ישן מול חדש (תחליפי):

3.jpg

 

 

פילטר אויר הוחלף אבל סה"כ לאחר 10K נראה נקי למדי:

2.jpg

 

וזהו בגדול :-D

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם

אני לא מצליח להבין מה הקטע של רנו עם הפילטר מזגן הנאחס שמתקפל בלחץ... כאילו כל יצרני העולם עשו פילטרים נורמליים ורק רנו ופורד החליטו שלא בא להם

פורסם

מסכים איתך! גם דורש יחסית הרבה פירוקים בשביל להגיע אליו. אחרי שהגעת, אתה לא באמת יכול לראות אם הוא התיישב טוב או לא, רק למשש. והגישה לאיזור גם מאוד לא נוחה. היו חייבים להכניס איזה תזכורת למוצא של הרכב.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם

בדיוק. אבל זה עוד כלום לעומת פוקוס. ברנו ניחא, אתה עם 2 טורקסים סוגר את הסיפור ומפרק פלסטיקים... בפוקוס אתה צריך להיות נטול פריצות דיסק.

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

אחד הדברים שאבא שלי הביא איתו מברית המועצות זה צורת מחשבה מאוד ברורה ומסודרת על איך צריך לשמור ולטפל ברכב.

ותמיד לפני שהתחיל החורף אמר לי - "ילד! תבדוק שאתה מוכן. ניקוזים, וישרים, צמיגים, גומיות אטימה". וכך היה. בכל הרכבים שהיו לי עד היום, בעיקר אלו עם הסאנרוף, הייתי עובר בצורה יסודית לפני החורף על הניקוזים.

 

הפעם, מגאן, חדשה ורעננה יחסית. אני לא נוטה לחנות מתחת לעצים והנה השתלטה עלי השאננות.

לאחר הגשמים שהיו השבוע, אני מתקרב אל האוטו ורואה שהשמשה מלאה אדים מבפנים. מיד הבנתי שקיבלתי עונש על השאננות שלי, הייתי צריך להקשיב לאבא.

 

מיד הבנתי שחדרו מים לתוך הרכב מכיוון שמכיר את התופעה הזו מרכבי וואג של חברים, גם שם יש מחלה של חדירת מים מהדלתות אל שטיח הרכב.

 

למזלי לא הספיקו לחדור המון מים אז תחתית השטיח בתאים הנסתרים מתחת לחלק הקדמי של הריצפה בכל זאת לח אבל לא כל השטיח.

 

*הטיפול שעשיתי כדי לפתור את הבעיה לא מושלם ואני אחזור עליו ברגע שיהיה לי קצת יותר זמן וגישה ללחץ אויר. כרגע המטרה היתה לפתוח את הניקוזים הסתומים לפני הגשם הבא.

 

הבעיה? ניקוזים קדמיים מתחת לשמשה נסתמו.

 

כלים דרושים: ראצ'ט ובוקסה 16, מברג שטוח, נייר דבק, סטאלבנד כלשהו, אני השמשתי בחבל קפיצה עם ליבת מתכת שיש לי תמיד בתיק. (הנכון לעשות לדעתי זה גם להצטייד במברשת דלי וסבון, לקרצף שם הכל אחרי שנותנים לחץ אויר ולסיום לתת לחץ אויר גם לתוך צינור הניקוז עצמו).

 

1. פותחים מכסה מנוע, מצד ימין ושמאל יש משולשי פלסטיק קרובים לשמשה. שולפים קליפס אחד ומושכים בזהירות כי יש עוד שני קליפסים חבויים.

 

1.jpg 2.jpg 3.jpg

 

2. מסמנים עם נייר דבק את מיקום המגבים, בעזרת בוקסה 16 פותחים את האום שמחזיק את זרוע המגב ותוך ניענוע (הזרוע, לא הישבן) שולפים.

 

4.jpg 5.jpg

 

3. מושכים את גומיית האיטום ואת פלסטיק הכיסוי

 

6.jpg 7.jpg

 

4. אחרי שהכיסוי בחוץ, ניתן לראות בפינה הימנית והשמאלית את פתחי הניקוז. הגישה בצד הנהג לא נוחה. מוציאים את הג'יפה שהצטברה ככל הניתן ידנית אפילו עם כפית ארוכה. לאחר מכן אם יש גישה ללחץ אויר זה הזמן להעיף משם הכל. באחת התמונות, ג'יפה שהוצאתי מאחד הפתחים.

 

8.jpg 9.jpg 10.jpg

 

5. מעבירים חוטר כלשהו בצינור ניקוז ורצוי גם לחץ אויר

 

11.jpg 12.jpg

 

6. מזרימים מים חמים בניקוזים (לא חובה) ומוודאים שהמים מתפנים וזורמים בקלות.

 

13.jpg 14.jpg

 

7. מרכיבים בסדר הפוך.

 

 

ואני הלכתי לפזר אורז בתאים שמתחת לשטיח :bigcry:

עריכה אחרונה על ידי deltaHF
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם

יפה. כבוד לאבא שלך.

 

נתת לי רעיון להקדים תרופה למכה, חבל שלא בדקתי את מצב הניקוזים בשנה שעברה, כשהחלפתי את הטורפדו ואת כל הפלסטיקה שלו (פלואנס, אבל החלקים זהים לאלו שאצלך). הגומיה בחלק הקדמי נסדקת עם הזמן וזה פשוט לא בא לי טוב בעין... אז החלפתי הכל.

 

נ.ב. במקום לפזר אורז, יש מוצר של סנו, מארז סופח לחות.

חזיר דיזל

פורסם

מוכרים רק גומיה באליאקספרס.

גם ב-C3 picasso היא מתפוררת.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

נהנתי לקרוא על הרכב ועל האחזקה הקפדנית שלך.

איך ידיות הדלת מרגישות לך? אצלנו, בעלי ה RS, יש כלל ידוע שלא מושכים מהידית אלא מהדלת עצמה כי סופה של הידית להישבר...

מיקום הידית יחסית לציר יוצר מנוף קטן יחסית למשקל הדלת ודורש משיכה חזקה.

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP


×
×
  • תוכן חדש...