Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקרה מוות ראשון של הולך רגל כתוצאה מתאונה ע"י רכב אוטונומי [איחוד דיונים]


LotusElise
שימו לב! השרשור הזה בן 2145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדברים על תחבורה, לא נהיגה כספורט.

נהיגה כתחביב תישאר גם אחרי שכל התחבורה תהיה אוטונומית, כמו שהיום אתה יכול לרכב על סוס אם בא לך.

מה יהיה בשילוב של רכבי ספורט עם רכבים אוטונומים?

איך יגיב רכב של גוגל שאפילו איזה טסלה חשמלית מודרנית למשל model X תחתוך אותו?

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 185
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כמו שבמטוסים לא ויתרו עדיין על הטייס, כך גם ברכבים אוטונומיים. אין ספק שההתקדמות בתחום מרשימה, אבל חשוב לזכור את חוק הופשטטר: זה תמיד לוקח הרבה יותר זמן ממה שחשבת, גם אם לקחת בחשבון את חוק הופשטטר (קישור לחוק).

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
מה יהיה בשילוב של רכבי ספורט עם רכבים אוטונומים?

איך יגיב רכב של גוגל שאפילו איזה טסלה חשמלית מודרנית למשל model X תחתוך אותו?

לא יודע איך יעבוד שילוב, אבל בסופו של דבר בכביש יהיו רק רכבים אוטונומיים ויהיה אסור לעלות לשם עם רכב רגיל. אולי יהיה נתיב מיוחד לזה. מי שירצה לנהוג בשביל ההנאה יקח את הרכב ה"אמיתי" למסלול. לדעתי זה יהיה הרבה יותר טוב לחובבי נהיגה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך יגיב רכב של גוגל שאפילו איזה טסלה חשמלית מודרנית למשל model X תחתוך אותו?

כמו שמגיב נהג אנושי. רק מהר יותר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתם מסתמכים על מחשב ברגע אמת בנהיגה, אוי ואבוי.

 

 

למה, מה עושה מערכת בקרת אחיזה ו-ABS אם לא לתפעל את הרכב במקומך ברגע האמת (ולעשות זאת הרבה יותר טוב ממך)?!

 

משפט מביך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי המקרה דווקא מתקשר לוא דוקא לכשל של מערכת האוטונומית אלא יותר לסרטון וידאו שראיתי לאחרונה ובו מכונית אחר מכונית נבחנת למערכת הבלימה האקטיבית שלה ורובן דורסות את הולך הרגל.

 

זאת מערכת שלפחות עפ"י טענות היצרנים, אמורות להיות מורכבות ויעילות בהרבה מאוד רכבים שכבר כיום על הכביש.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהתאונה מתועדת. לפני שמאשימים את הרכב האוטונומי צריך להשלים את החקירה. לא אופתע אם האשם בהולכת הרגל, הרמז הראשון לכך הוא שחצתה שלא במעבר חציה.

 

באמת תגלית המאה, הולכי רגל עוברים שלא במעבר חציה, אני מבין שבשלב הבא התרסקויות מסיביות כי "הרכב הלא אוטונטמי לא נתן זכות קדימה"...?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שמגיב נהג אנושי. רק מהר יותר.

לכן המכונית דרסה את הבחורה שעברה לא במעבר חציה :-(

יש עדיין הרבה תחומים אפורים בנוגע לרכבים אוטונומים שלא נסגרו עדיין עם תקנים.

דוגמה: רכב אוטונומי נוסע ורכב אחר מתפרץ לכביש, בנתיב הנגדי יש הולך רגל.

האם הרכב מחליט לעשות תאונה או לעבור נתיב לדרוס את הולך הרגל ולא להגיע לתאונה קשה?

 

חלק מחברות הרכב כבר החליטו - שומרות על הנהג שקנה מהן רכב ז"א ידרסו את הולך הרגל ולא יתנו לרכבן ולנהג שקנה אותו להגיע לתאונה עם רכב אחר דבר שיסכן את הנהג יותר.

 

אז התחום הזה עדיין ללא רגולציה והחלטות שצריכות להקבע כלל עולמיות ולא פר יצרנית.

 

אז אולי המערכת תגיב מהר יותר אך לא בטוח שמוסרית יותר

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.themarker.com/wallstreet/1.5919417

 

אמלק - כנראה שהולכת הרגל אשמה, קפצה לכביש בחושך בטווח קצר מדי לבלימה, לא משנה אם זה נהג או רכב אוטונומי, את הפיזיקה אי אפשר לנצח.

יחד עם זאת ברור שיהיו עוד מקרים שבהם הרכב האוטונומי יגרום לתאונות שהיו יכולות להמנע על ידי נהג עירני.

אבל צריך לעבור את השלבים האלה כדי להגיע למצב של ביטחון מלא במחשבים. וגם אם יש תאונות כאלה, צריך גם לספור מנגד את כל התאונות שנמנעו בזכות המחשב, כנראה שיהיו יותר כאלה מאשר פאשלות, וזה מה שחשוב בסוף.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן המכונית דרסה את הבחורה שעברה לא במעבר חציה :-(

 

ואת זה אתה רושם כי שליש מההרוגים בארץ הם הולכי רגל שנדרסו על ידי מכוניות אוטונומיות, נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן המכונית דרסה את הבחורה שעברה לא במעבר חציה :-(

כבר ענו לך, אבל בכל זאת - חכה לתוצאות הסופיות של החקירה. אח"כ תדע את מי להאשים.

 

יש עדיין הרבה תחומים אפורים בנוגע לרכבים אוטונומים שלא נסגרו עדיין עם תקנים.

דוגמה: רכב אוטונומי נוסע ורכב אחר מתפרץ לכביש, בנתיב הנגדי יש הולך רגל.

האם הרכב מחליט לעשות תאונה או לעבור נתיב לדרוס את הולך הרגל ולא להגיע לתאונה קשה?

 

חלק מחברות הרכב כבר החליטו - שומרות על הנהג שקנה מהן רכב ז"א ידרסו את הולך הרגל ולא יתנו לרכבן ולנהג שקנה אותו להגיע לתאונה עם רכב אחר דבר שיסכן את הנהג יותר.

 

אז התחום הזה עדיין ללא רגולציה והחלטות שצריכות להקבע כלל עולמיות ולא פר יצרנית.

 

אז אולי המערכת תגיב מהר יותר אך לא בטוח שמוסרית יותר

היתרון הגדול של רכב אוטונומי במקרה של תאונה בלתי נמנעת הוא שלפחות תהיה לו יכולת לקבל החלטות, בניגוד לנהג אנושי שבהרבה מקרים לא יספיק בכלל להבין מה קורה, ובוודאי שלא להבין את האפשרויות העומדות בפניו ולבחור באחת מהן. איזו החלטה תתקבל זו כמובן שאלה מורכבת, אבל לדעתי די קלה לתכנות, ולכן יכול להיות שרגולציה מקומית תוכל להכתיב אותה (כלומר, אותו רכב שימכר במדינות שונות יקבל החלטות שונות). אבל כאמור, לפחות תתקבל החלטה, בניגוד לנהג אנושי שפשוט יגיב באופן אינסטינקטיבי.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה נהג ברכב, במהלך ניסוי (ולכן סביר להניח שהיה עירני) וגם הוא לא זיהה את הולכת הרגל. האם נהג ברכב רגיל היה מזהה אותה ועוצר בזמן?

עניין של סטטיסטיקה. הולכים רגל יהרגו גם מרכבים אוטונומים בעתיד - פשוט המספרים יהיו הרבה יותר נמוכים.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אל תקראו עיתונות בארץ. :)

בכל מקרה, היה נהג ברכב וזה היה ניסוי. לכן סביר להניח שהוא היה עירני. הרכב, גם אם הוא אוטונומי לחלוטין, עדיין כפוף לחוקי הפיזיקה. אם הולכת הרגל התפרצה לכביש וגם הנהג וגם המערכת לא הספיקו לעצור בזמן, אז מדובר פשוט בסטטיסטיקה, שתהיה גם בעתיד כאשר הרכבים יהיו אוטונומים. אנשים עדיין יהרגו בכבישים, אבל המספרים יהיו נמוכים בהרבה.

There is not patch for human stupidity.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי "ידיעות אחרונות" היא כן חצתה במעבר חצייה.

מישהו כן יכול לעשות סדר בעניין?

 

הכלל שלי פשוט: אם זה כתוב בידיעות אחרונות זה כנראה פייק.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...