Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקרה מוות ראשון של הולך רגל כתוצאה מתאונה ע"י רכב אוטונומי [איחוד דיונים]


LotusElise
שימו לב! השרשור הזה בן 2091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איך אף אחד עוד לא העלה תהיה חשובה:

מה קורה במצב בו לרכב אוטונומי יש קצר/תקלה במהלך נסיעה? אפילו תקלה במצב שמשבית אותו, באופן פתאומי. האם הוא יוכל לשדר נתונים לשאר הרכבים שבסביבה או שתיווצר איזושהי תאונת שרשרת ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 185
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כמו בתעופה, כדי לקבל אמינות לוקחים לפחות עוד רכיב אחד מכל מה שיכול להתקלקל והוא קריטי לתפקוד (שני מחשבים, שתי מערכות תקשורת, סנסוריים חלופיים וכו'), וצריך לבנות תוכנה שתדע לזהות ולהחליף אם אכן יש תקלה באיזשהו חלק של המערכת. אני מניח שיש גם איזשהו גיבוי מינימלי אם הכל נופל, משהו בסגנון של פשוט לעצור.

 

אתה אף פעם לא מקבל אמינות של 100%, לא משנה כמה גיבויים תשים, אבל מתקבלת רמת אמינות מספיק גבוהה כדי להיות אמין יותר מנהג אנושי (שגם הוא עשוי לקרוס לפעמים).

 

אוריו, גם לי אין שום מושג, אבל קשה לי לראות איך רגולטור מאשר רכב שאתה לא באמת מסוגל לדעת איך הוא מתנהג ומקבל החלטות עצמאיות לגמרי. זה פשוט נשמע לי מופרך. אבל יש סיכוי לא רע שאני טועה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סביר שמוצר כזה לא מזהה אובייקטים ע"י חיישנים (מצלמה, ראדאר, ליידאר), ונותן להם מיקום ומהירות במרחב תלת מימדי. זה לא איזו לוגיקה עמומה של בינה מלאכותית שאנחנו לא יודעים איך היא עובדת, מאוד רחוק מזה.

 

ברגע שיש עצמים, מיקום, ווקטור מהירות ותאוצה, אפשר לקבל החלטה לאן להזיז את הרכב כדי לא לפגוע בשום דבר. בסיטואציה שכל פעולה מביאה לפגיעה, אתה יודע במה תפגע ובאיזו עוצמה (משוערך כמובן, אבל בקירוב סביר), ויכול לקבל החלטות מאוד מאוד קונקרטיות, כולל תמחור הפגיעות השונות האפשריות ותיעדופן.

 

הרכב בונה תמונת עולם על ידי שילוב מידע מכמה חיישנים, מצלמות, ליידר וכו

העולם נראה בערך כמו הסרטון הזה למטה.עד כמה שאני מבין ההחלטה מה לעשות עם העולם הזה לא יכולה להלקח בצורה יעילה על ידי אלגוריתם פשוט, חלק מהבעייה היא שאתה יודע מה אתה רואה עכשיו אבל לא יודע מה אתה לא רואה

 

 

[video=youtube;4CK0RhM-fos]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אף אחד עוד לא העלה תהיה חשובה:

מה קורה במצב בו לרכב אוטונומי יש קצר/תקלה במהלך נסיעה? אפילו תקלה במצב שמשבית אותו, באופן פתאומי. האם הוא יוכל לשדר נתונים לשאר הרכבים שבסביבה או שתיווצר איזושהי תאונת שרשרת ...

את מעגלי ההגנה תשאיר למהנדסי חשמל.

הבעיה היא אחרת - הרגולטור: מצד אחד הוא מאוד רוצה שיהיו מכוניות אוטונומיות בעולם. הדבר הזה יחסוך לו הרבה זמן וכסף לאנשים. מצד שני, הוא בעצמו לא בטוח בטכנולוגיה הזו, ובגלל זה הוא מאשר את זה. הרגולטור לומד דרך היצרניות השונות את הבעיות ובהתאם מתאים עמדה כלפי הנושא.

קשה לי להאמין שהיצרנים יתחילו לייצר מכוניות כפי שהם מתכננים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה, מה עושה מערכת בקרת אחיזה ו-ABS אם לא לתפעל את הרכב במקומך ברגע האמת (ולעשות זאת הרבה יותר טוב ממך)?!

 

משפט מביך.

 

הכי קל לערב ABS ומערכת אחיזה כשמדברים פה על רכב אטונומי שלא בשל, שוב, בכל מקרה לא התכוונתי למערכות הללו.

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה מעניינת שמתארת, בלשון עממית, כמה מה"חורים" בטכנולוגיית הרכב האוטונומי, ועד כמה בעצם הוא רחוק משימוש נרחב.

 

פרט פיקנטי - הרכב "עבריין", נסע 5 קמ"ש יותר מהמותר.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי קל לערב ABS ומערכת אחיזה כשמדברים פה על רכב אטונומי שלא בשל, שוב, בכל מקרה לא התכוונתי למערכות הללו.

 

אבל אלו בדיוק המערכות שמתפעלות את הרכב במקומך ברגע האמת. הדבר שיחיד שנשאר זה להחליט לאן לסובב את ההגה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הן אינן מתפעלות את הרכב אלא מסייעות בכך. הנהג מפעיל את הבלימה, ה-ABS מסייע לשמור על יעילות הבלימה וההיגוי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין היא מסייעת לנהג, לא קובעת את הכיוון או את המהירות או את התאוצה המבוקשים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלום הגדול יהיה כשרמזורים יסונכרנו עם מחשבים של רכבים אוטונומיים, ואז לא יהיה את הנהירה הגדולה לרמזור אדום ותאוצה מחודשת שגורמים לעיכוב גדול בעומסי תנועה... הרכב ידע מראש אם יגיע לרמזור או לא, ויתקדם בקצב איטי ואחיד עד להחלפתו הבאה לירוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעולם שבו כל הרכבים אוטונומיים - לא צריך רמזור מלכתחילה!

 

הסיפור האמתי הוא הפרדת הרכב האוטונומי מהולכי רגל ודו גלגלי, שאת מהלכיהם הוא לא בהכרח יכול לצפות.

 

אגב, גם נהג אנושי שעיניו בראשו יכול להימנע מנהירה מיותרת לרמזור האדום.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סביר שמוצר כזה לא מזהה אובייקטים ע"י חיישנים (מצלמה, ראדאר, ליידאר), ונותן להם מיקום ומהירות במרחב תלת מימדי. זה לא איזו לוגיקה עמומה של בינה מלאכותית שאנחנו לא יודעים איך היא עובדת, מאוד רחוק מזה.

 

אם אתה חושב שזיהוי העצמים עצמם לא נעשה ע"י אלגוריתמים של ML, אתה טועה. אין אלגוריתם לזיהוי אובייקטים ויזואלים שניתן להבנה על ידי אדם. המכונה בונה לעצמה את האלגוריתם. זה מצד אחד מדוייק מאוד. מצד שני פגיע מאוד להשפעות שהאדם לא רואה או מרגיש אותם כלל.

תראה למשל:

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3718953

וגם:

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3718642,00.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניסוח המקורי שלי היה בעייתי. הכוונה לא היתה שזיהוי האובייקטים לא כולל אלמנטים של למידת מכונה (אין לי מושג איך הוא באמת מתבצע), אלא שקבלת ההחלטות, בהינתן שהרכב כבר זיהה את הסביבה בה הוא נמצא (להבנתי המאוד צנועה בתחום) לא מערבת למידת מכונה. אבל כמובן שיכול להיות שאני טועה.

 

לא הבנתי את הקשר של הכתבות: איך קשורה העובדה שיש בעיה בזיהוי אובייקטים להאם יש שימוש בלמידת מכונה או לא?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן המכונית דרסה את הבחורה שעברה לא במעבר חציה :-(

יש עדיין הרבה תחומים אפורים בנוגע לרכבים אוטונומים שלא נסגרו עדיין עם תקנים.

דוגמה: רכב אוטונומי נוסע ורכב אחר מתפרץ לכביש, בנתיב הנגדי יש הולך רגל.

האם הרכב מחליט לעשות תאונה או לעבור נתיב לדרוס את הולך הרגל ולא להגיע לתאונה קשה?

 

חלק מחברות הרכב כבר החליטו - שומרות על הנהג שקנה מהן רכב ז"א ידרסו את הולך הרגל ולא יתנו לרכבן ולנהג שקנה אותו להגיע לתאונה עם רכב אחר דבר שיסכן את הנהג יותר.

 

אז התחום הזה עדיין ללא רגולציה והחלטות שצריכות להקבע כלל עולמיות ולא פר יצרנית.

 

אז אולי המערכת תגיב מהר יותר אך לא בטוח שמוסרית יותר

 

זה שעדיין אין תקנים לא אומר שיש בעיה עם הטכנולוגיה.

הבעיות המוסריות קיימות היום גם אצל בני אדם. ההבדל יהיה שלא יהיה בנאדם להאשים ויצטרכו לחשוב את מי להאשים במקום. החדשות הטובות - סדרי גודל פחות של תאונות.

 

לא יודע מאיפה הגעת לכך שחברות הרכב כבר החליטו - סתם השערה מופרכת.

 

באמת תגלית המאה, הולכי רגל עוברים שלא במעבר חציה, אני מבין שבשלב הבא התרסקויות מסיביות כי "הרכב הלא אוטונטמי לא נתן זכות קדימה"...?

 

בהמשך למה שנכתב פה כבר - אכן זיהוי אובייקטים ובמיוחד זיהוי כוונה אצל אובייקטים נעים זה אחד מהקשיים הגדולים של המערכות הללו. אבל כמה שנים וזה ייפתר. רק תסתכל על זיהוי דיבור לפני נניח 5 שנים. גוגל זיהתה אז מילה אחת מכל 4 באופן שגוי, ונכון ללפני שנה המספר הזה ירד למילה אחת מכל 20 (אני, אגב, כבר מתקשה להתקיל את גוגל נאו - ואני משתמש בו די הרבה). זה קרה בגלל מספר קפיצות ברמת הטכנולוגיה שבוצעו לאורך השנים - ואותו הדבר בדיוק יקרה עם היכולת של מכוניות אוטונומיות לנהוג.

 

לגבי דיון ה-ML ורשתות הנוירונים. גם אני לא איזה מומחה אבל להבנתי זיהוי העצמים נשען הרבה על פונקציות לומדות. ככזה - הוא משתפר ממש על בסיס יומי. הרכב האוטונומי יסתכל סביבו ובכמה מאיות שנייה ידע להבחין בכל מה שקורה ולקבל החלטה מושכלת הרבה יותר מנהג אנושי, שבקושי מסוגל להתמקד בדבר אחד או שניים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...