Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך הלך לי מנוע בגלל צינורית אחת קטנה (פוקוס 1.6 אקובוסט)


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 1569 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה מדהים אותי כל פעם מחדש איך לפעמים על משהו קטן שהיצרן מלכתחילה לא היה צריך לחסוך בו, הלקוח משבית רכב.

זה כמו הקלאץ בשברולט ספארק שעשוי מפלסטיק זול במטרה לחסוך ועוד סיפורים דומים ביצרנים אחרים ולא חסר.

נראה לי שבשם הרווחים ותאוות הבצע, בשנים האחרונות היצרנים כולם הלכו רחוק מידי. אם עד לא מזמן חשבתי שעדיף

לקנות רכב חדש מהיצרן, ולטפל ולתחזק אותו כהלכה - והוא יחזיק שנים ארוכות ללא בעיות מיוחדות - הרי שהיום אני כבר

בכלל לא בטוח בזה כל כך. המעצבן והבעייתי הוא שלוקח זמן עד שהיצרנים לפעמים מתעשתים, מבינים שעשו טעות ומוציאים

ריקול, ובזמן הזה הלקוח צריך לשאת בעלויות, בנזקים ובעצבים הרבים שמתלווים לכל זה. מה היה עושה מי שאין לו זמין במיידי את סכום הכסף הזה?

"כל מי שנוסע לאט ממני הוא אידיוט, וכל מי שנוסע מהר ממני הוא מטורף"... :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 169
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

החזירות לרווחים הולכת וגדלה בכל תחום

 

ובתעשיית הרכב זה מאוד ניכר, החל ממכלולי מנוע עם בלאי ידוע מראש

 

אבל בקילומטרז' מאוד קטן יחסית למודלים בשנות ה80 -90 וגם עד ראשית 2000

 

ואני מדבר על כל התעשייה ולא ספציפית ליצרן מסויים.

 

שלא לדבר על פנים הרכב וסביבת הנהג,אם פעם היה סטנדרט דשבורד ויניל

 

בכל רכב פשוט וצפונה, היום המגמה השולטת היא פלסטיק חלול ודק

 

עם שלל דוגמאות , אפילו כאלה עם טקסטורה כאילו

 

שלפו משטח פלסטיק שרוף ממדורות ל"ג בעומר והחליטו שזה נאה עד יפה

 

למשטח הדשבורד. מביך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל פעם הסתכלתי עם הרכב שלך ועוד אחת שחורה בלוח המכירה ואמרתי שאם הייתי יכול הייתי קונה ללא ספק את הרכב, גם אמין, גם ידני, גם חזק עם פוטנציאל יפה וכו'.

 

הפוסט שלך בהחלט משנה את פני הדברים! רק חושב על ההלוואה שהייתי צריך לקחת כדי לכסות 25k ש''ח בשלושה חודשים, ורק לחשוב על הריב המוצדק עם אשתי.... לא הייתי רוצה להיות במקומך!

 

אגב אחרי כל התיקון הרכב נמכר מהטראומה או שפשוט הגיע זמן להתקדם?

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא חושב קצת אחרת: הרי לא כל חלק וחלק מיוצר במפעל. לדוגמה: ברגים. למה שאותו מפעל יצור של מכונית יתעסק במפעל יצור של ברגים, אם הוא יכול לקנות אותו כמוצר מדף.

בארץ נהוג מאוד השיטה של קבלן משנה. לכן אני מאמין שגם יצרני הרכב משתמשים בקבלני משנה, בשביל להוריד את עלות היצור. אותם יצרנים קונים את החלקים במפעלים שהם קצת פחות איכותים, ואז מתחילות הבעיות.

אף יצרן לא רוצה שיכתבו עליו שיש בעיה באיזה חלק שמשבית את הרכב. כי אם הרכב טוב ואמין, אותו לקוח ירצה לקנות דגם חדש יותר בעתיד. איזה יצרן ירצה להוריד לעצמו את הדבר הכי חשוב לו - הלקוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל פעם הסתכלתי עם הרכב שלך ועוד אחת שחורה בלוח המכירה ואמרתי שאם הייתי יכול הייתי קונה ללא ספק את הרכב, גם אמין, גם ידני, גם חזק עם פוטנציאל יפה וכו'.

 

הפוסט שלך בהחלט משנה את פני הדברים! רק חושב על ההלוואה שהייתי צריך לקחת כדי לכסות 25k ש''ח בשלושה חודשים, ורק לחשוב על הריב המוצדק עם אשתי.... לא הייתי רוצה להיות במקומך!

 

אגב אחרי כל התיקון הרכב נמכר מהטראומה או שפשוט הגיע זמן להתקדם?

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

 

אחרי שנגמרה הסאגה הרכב היה פיקס במשך חצי שנה ו-14K שנסעתי בזמן הזה, הוא לא נמכר מהטראומה :)

הוא נמכר מכמה סיבות - בגלל שאני נוסע די הרבה בשנה, לא רציתי להגיע איתו לקילומטרז' שנתי ממוצע גבוה מדי (ואבסולוטי).

מעבר לזה קצת מיציתי גיר ידני.. בעליות של חיפה זה לא אידיאלי ומעייף לפרקים. וכן, גם הגיע הזמן להתקדם קצת בשנתון ובפינוק.

 

אני אגב ממש לא חושב שזה 'חרא אוטו' ולגמרי הייתי קונה כזה שוב (בעיקר את שלי ספציפית) אם הייתי 'בשוק' הזה מבחינת תקציב ודרישות.

באמת שאין עוד רכב במחיר הזה שנותן כזאת תמורה. כן, אני נפלתי ב-25K אבל מהניסיון שלי לומדים אחרים ולהם זה כבר לא יקרה (כל בעלי האקובוסט שאני מכיר קיבלו תדרוך לבדוק את הצינורית המדוברת ולהחליף אם יש להם את הדגם הישן, גם על חשבונם).

חוץ מהבעיה הזאת הרכב היה אמין מאד עם כל היתרונות הידועים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול זה נכון, אבל מאחר ולא הייתה התראה על תקלה קריטית אלא רק נורת צ'ק אנג'ין צהובה, שאומרת בעיקרון להגיע למוסך בהקדם - העדפתי לא להסתכן בעצירה ויציאה לכביש בכביש בינעירוני ללא תאורה. לא האמנתי שאני אראה משהו בעין. אם הייתי רואה רמז להתחממות או משהו דומה כמובן שהייתי עוצר ופותח מכסה מנוע.

 

לגבי הצינורית - כמו שאמרתי, לרכבים אחרים כמו פורד קוגה עם אותו מנוע יש ריקול שככל הנראה כולל החלפה של הצינורית הזאת בדגם משופר.

כשהייתי במוסך אמרו לי שהם מחליפים את הצינורית הזאת לקוגות שנכנסות למוסך (עוד לפני שיצא ריקול, כנראה שהיה ריקול שקט).

לפוקוס לא יצא ריקול על הצינורית ספציפית. למישהו שם עוד לא נפל האסימון כנראה.

בכל מקרה המלצתי לכל בעלי האקובוסט שאני מכיר ללכת ולהחליף באופן יזום על חשבונם כדי למנוע בעיות. אם וכאשר ייצא ריקול על זה הם יקבלו החזר. מדובר על הוצאה של כ-400 ש"ח כולל עבודה ומע"מ.

 

אתמול שלחתי מכתב לדלק מוטורס ולא מזמן קיבלתי תשובה שאני צודק, יצא ריקול לרכב שלי להתקנת חיישן גובה נוזל קירור, באפריל השנה, אבל הוא עוד לא יצא בארץ, כי עדיין אין את הקיט הדרוש להתקנה, אמור להגיע לקראת סוף השנה.

יחד עם זאת, בגלל שאכן יש התחייבות של פורד להחזר הוצאות בגלל נזקי התחממות כתוצאה מאובדן נוזל קירור - ביקשו ממני לשלוח חשבוניות על כל התיקונים והם ינסו לקבל אישור להחזר כבר עכשיו. עד כאן נשמע חיובי, נקווה שיגמר בטוב.

 

אני דווקא מבסוט שהמשכת לנסוע,ככה קיבלתי רכב עם מנוע חדש :)

"חבל שאי אפשר לעשות ריקול לבני אדם. יש כמה אנשים שהייתי מחזיר לכ**שלאמאשלהם". GB

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש תוכל בבקשה להרחיב על התקלה במחשב המנוע?

הלא זהו מעגל אלקטרוני, הנתון בקופסה אטומה

ואם הוא לא חטף טראומה פיזית או חשמלית.

איך דבר כזה מתקלקל בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קקי קדוש!

אתה צריך לקבל פרס נובל על סבלנות.

 

מקווה שדלק יתעשתו ויחזירו לך את כל השקלים שהוצאת על הסאגה המחורבנת הזאת. אותי, אחרי כזה דבר, היו כנראה מוצאים מתנדנד מהתקרה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה טובה.. מהתקלה שדווחה היה מדובר בנתק בקו בקרת דלק לחץ גבוה. במוסך בדקו רציפות מהמחבר של המחשב עד למשאבה והיה תקין, אז ההימור הכי סביר זה שהיה מגע לא תקין בקונקטור יציאה של המחשב. היה אפשר לקחת אותו לבדיקה במעבדה ולנסות לתקן, אבל החדש כבר היה מותקן ונמאס לי מהשבתות אז העדפתי להשאיר אותו.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני אגב ממש לא חושב שזה 'חרא אוטו' ולגמרי הייתי קונה כזה שוב (בעיקר את שלי ספציפית) אם הייתי 'בשוק' הזה מבחינת תקציב ודרישות.

באמת שאין עוד רכב במחיר הזה שנותן כזאת תמורה. כן, אני נפלתי ב-25K אבל מהניסיון שלי לומדים אחרים ולהם זה כבר לא יקרה (כל בעלי האקובוסט שאני מכיר קיבלו תדרוך לבדוק את הצינורית המדוברת ולהחליף אם יש להם את הדגם הישן, גם על חשבונם).

חוץ מהבעיה הזאת הרכב היה אמין מאד עם כל היתרונות הידועים.

אתה רציני?!

איך בדיוק מהניסיון שלך לומדים אחרים?

האם כל בעלי הפוקוס/קוגה אקובוסט חברים בפורום וקוראים כל הודעה שלך?

בפועל, רוב הרוכשים של תוצרת פורד לא שמעו בחיים על הפורום הזה, ויתרה מכך גם מעולם לא חשבו לגלוש ברשת ולחפש בעיות מוכרות ברכב החדש (והאמין לכאורה) שהם רכשו במיטב כספם.

כל מה שהם מצפים זה לסובב את המפתח ולנסוע, פעם בשבוע למלא דלק ופעם בשנה להכניס לטיפול.

בפועל כל אותם קוגות/פוקוסים הם על תקן פצצה מתקתקת, כאשר בכל יום בהיר בעל הרכב יכול למצוא את עצמו בסיטואציה של הוצאות עתק ביחס לעלות הרכב!

אותו כנ"ל לגבי הגירים הרטובים של פורד שלדברי מנהל המוסך פורד שאני מטפל אצלו סובל מבעיות כרוניות שעלות תיקונן מגיעה ל-20K ש"ח לגיר חדש (אולי זה היה חלק ממסע הניחומים שלו שהבעיה שלי בפיאסטה היא לא כל כך נוראית).

 

בקיצור, משהו מאוד רע עובר על פורד וחבל שהצרכן משלם על זה.

הרכב ממש לא אמין ולא ברור לי איך היית ממליץ מחר לחבר או בן משפחה לרכוש את הרכב, רק בגלל שיש לו אחלה מנוע ובסיבובים הוא ממש סבבה..

קשה לי להאמין שבאמת תמליץ לבן משפחה לקנות כזה רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בארץ סה״כ 20 רכבי פוקוס אקובוסט, מתוכם 7 אני מכיר והם מיודעים. השאר אולי יגיעו מגוגל לשרשור הזה.

לגבי הקוגה - להן יש כבר ריקול פתוח והוא אמור לפתור את הבעיה משני הכיוונים - גם הצנרת וגם חיישן התראה.

ובאמת שאני אמליץ בלב שלם לבן משפחה לקנות רכב כזה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רציני?!

איך בדיוק מהניסיון שלך לומדים אחרים?

האם כל בעלי הפוקוס/קוגה אקובוסט חברים בפורום וקוראים כל הודעה שלך?

בפועל, רוב הרוכשים של תוצרת פורד לא שמעו בחיים על הפורום הזה, ויתרה מכך גם מעולם לא חשבו לגלוש ברשת ולחפש בעיות מוכרות ברכב החדש (והאמין לכאורה) שהם רכשו במיטב כספם.

כל מה שהם מצפים זה לסובב את המפתח ולנסוע, פעם בשבוע למלא דלק ופעם בשנה להכניס לטיפול.

בפועל כל אותם קוגות/פוקוסים הם על תקן פצצה מתקתקת, כאשר בכל יום בהיר בעל הרכב יכול למצוא את עצמו בסיטואציה של הוצאות עתק ביחס לעלות הרכב!

אותו כנ"ל לגבי הגירים הרטובים של פורד שלדברי מנהל המוסך פורד שאני מטפל אצלו סובל מבעיות כרוניות שעלות תיקונן מגיעה ל-20K ש"ח לגיר חדש (אולי זה היה חלק ממסע הניחומים שלו שהבעיה שלי בפיאסטה היא לא כל כך נוראית).

 

בקיצור, משהו מאוד רע עובר על פורד וחבל שהצרכן משלם על זה.

הרכב ממש לא אמין ולא ברור לי איך היית ממליץ מחר לחבר או בן משפחה לרכוש את הרכב, רק בגלל שיש לו אחלה מנוע ובסיבובים הוא ממש סבבה..

קשה לי להאמין שבאמת תמליץ לבן משפחה לקנות כזה רכב.

אני גם קורא פה, וגם נמצא בקבוצת ווצאפ של אקובוסט. אין לנו מפתח לסובב, כי יש לנו כפתור :)

אתה רציני?!

איך בדיוק מהניסיון שלך לומדים אחרים?

האם כל בעלי הפוקוס/קוגה אקובוסט חברים בפורום וקוראים כל הודעה שלך?

בפועל, רוב הרוכשים של תוצרת פורד לא שמעו בחיים על הפורום הזה, ויתרה מכך גם מעולם לא חשבו לגלוש ברשת ולחפש בעיות מוכרות ברכב החדש (והאמין לכאורה) שהם רכשו במיטב כספם.

כל מה שהם מצפים זה לסובב את המפתח ולנסוע, פעם בשבוע למלא דלק ופעם בשנה להכניס לטיפול.

בפועל כל אותם קוגות/פוקוסים הם על תקן פצצה מתקתקת, כאשר בכל יום בהיר בעל הרכב יכול למצוא את עצמו בסיטואציה של הוצאות עתק ביחס לעלות הרכב!

אותו כנ"ל לגבי הגירים הרטובים של פורד שלדברי מנהל המוסך פורד שאני מטפל אצלו סובל מבעיות כרוניות שעלות תיקונן מגיעה ל-20K ש"ח לגיר חדש (אולי זה היה חלק ממסע הניחומים שלו שהבעיה שלי בפיאסטה היא לא כל כך נוראית).

 

בקיצור, משהו מאוד רע עובר על פורד וחבל שהצרכן משלם על זה.

הרכב ממש לא אמין ולא ברור לי איך היית ממליץ מחר לחבר או בן משפחה לרכוש את הרכב, רק בגלל שיש לו אחלה מנוע ובסיבובים הוא ממש סבבה..

קשה לי להאמין שבאמת תמליץ לבן משפחה לקנות כזה רכב.

 

 

Sent from my Le X820 using Tapatalk

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1569 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...