Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך הלך לי מנוע בגלל צינורית אחת קטנה (פוקוס 1.6 אקובוסט)


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 1595 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 169
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפי מה שקראתי בעבר ממך הבנתי שהייתה מותקנת ברכב תוכנת אפטרמרקט. אולי זה גם קשור לעניין?

 

לחץ גדישה גבוה יותר בוודאות, ואולי גם דריסה של פרמטרים שהיו יכולים להזהיר לפני הקריסה.....

 

בוודאות זה לא תרם לבריאות מערכת הקירור של הרכב שנאלצה לעבוד הרבה יותר קשה.

STI 2004

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המד חום בפוקוס מודד מראש מנוע ולא מהבלוק , במקרה והשעון מראה טמפרטורה גבוה, כנראה שהמנוע הלך .

אני אישית חששתי תמיד מהבעיה הידוע הזאת בפוקוס שלי .

בשילוב עם מה שציינת "טווח סביר עד ששעון המעלות עולה מרגע ההגעה לטמפרטורה " מדובר בעיה

אני מצאתי פיתרון יצירתי בקניית מכשיר מגניב שמחובר תמיד לOBD ומאפשר לי לעשות הכל מהכל , כולל קריאות OBD , טמפרטורה של מגוון חיישנים וטמפרטורה אמיתית במעלות ולא בתצוגה של הלוח שעונים .

 

הדבר נותן אחלה אינדיקציה לרכב ומוריד את הסיכון ל0 עבור מרבית הרכבים

קוראים למכשיר - AUTOOL X50

אפשר לקנות אותו באייבי במחיר מאוד זול של 100 ש"ח .

יפני זה הכי אחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רע אבל גם לא מאה אחוז. אתה עדיין מקבל את הקריאה של החיישן שמודד את טמפ׳ נוזל הקירור. כשהנוזל נעלם בכמה שניות החיישן ימדוד אויר ולא יראה עליה בטמפ׳, אולי אפילו ירידה.

אני התקנתי חיישן טמפ׳ עם תצוגה דיגיטלית עצמאית שמתחבר לגוף הבלוק (מוברג לאחד החורים החופשיים, במוסך חיברו לי). הבעיה שהטמפ׳ שהוא מראה משתנה בדיליי גדול מול טמפ׳ המים (דקות הבדל), אז ויתרתי על הרעיון. מד גובה נוזל קירור שיוסיפו במסגרת הריקול פותר את הבעיה לגמרי לדעתי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי גם מחובר מודד עצמאי שמחובר לראש מנוע, חשוב לחבר לראש לא למכסה ראש. מה שקורה אצלי זה לא שיש דיליי לעומת חום המים, (השוואתי לodb), אלה שיש הפרשים של עד 15-20 מעלות לפעמים, לפעמים זה יכול להראות אותו דבר, מכיוון שהמדידה מתבצעת על הצד החיצוני של הראש, שלא בהכרח בדיוק אותה טמפ' כמו הצד הפנימי, ויש השפעה גם לטמפ' בחוץ, מהירות הנסיעה שמשפיע על הרוח, האם המאווררים עובדים וכו', לכן לא מקבלים אותה קריאה.

מבחינתי זה עדיף בהרבה על כלום וסביר שבהתחממות רצינית הטמפ' שם תעלה ומספיק מהר, לשמחתי עוד לא יצא לי לאמת את זה. ניתן גם לקנות מכשיר עם שני חיישנים ואחד לחבר ישירות לצינור מים עם מתאם. ניתן לחבר מכשיר ישירות לרדיאטור כדי לבדוק גובה מים אבל אז צריך לעשות חור ברדיאטור. אם יש גישה לשים חיישן בהברגה של הפלג זה מצויין. אני משוכנע שהייצרניות בכוונה לא עושות התראה נורמלית עם צפצוף ומדידה גם בחלק הפנימי של הראש בכוונה. טוב להם שנהרסים הרבה מנועים, בדר"כ אחרי 7 שנים ומעלה שיותר צנורות נקרעים, ככה גם אין אחריות וכביכול עבר זמן כדי להגיד שהרכב בכללי אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פי כמה יותר גרוע מהמונדאו 2007 שהייתה לי, שהוצאתי על התיקונים שלה 8 אש"ח תוך עשרה חודשים. ב25 אלף הייתי מחליף גיר, מנוע, וקונה עוד מונדאו בתור רכב חלופי לזמן התיקון.

 

לפי מה שנראה, פורד זה זבל, פורד חדשה זה עוד יותר זבל.

 

ממש Fix Or Repair Daily

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא זבל וממש לא כמו המונדאו שלך. כל ה25k זה תיקון של בלגאן שנוצר מתקלה אחת קטנה של מחבר מים, שהחלפה שלו פותרת את הבעיה והריקול דואג שמצב כזה לא יקרה שוב בלי התראה לנהג. אני ממש לא חושב שמזה אפשר להקיש שפורד זה זבל לא אמין, הגזמה פראית.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו קראתי עוד פעם את הפוסט המקורי בצורה יותר מעמיקה, אז גם המכונאים לא מקצועיים באותו מוסך, וגם יבואן גנב.

 

תקלות כאלה ברכב בן 4-5 (לא רשמת את המודל, אבל אם זה אקובוסט, אני מניח שזה 2012 ומעלה) זה הגדרה מילונית לרכב לא אמין. אני לא הייתי חוזר לפורד אחרי דבר כזה.

 

גם אם יחזירו לך את כל הסכום עד האגורה האחרונה, זה עדיין וואחד כוויה.

 

ואתה צודק, זה ממש לא כמו המונדאו שהייתה לי. אם את התקלות במונדאו אפשר היה להאשים בבלאי טבעי של רכב בן 10, ואחזקה לקויה, כאן מדובר ברכב יחסית חדש, וגם נשמע שטיפלת בו במוסך מורשה יבואן לפי שגרת טיפולים. לכן זה זבל, ועוד איך.

 

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על אותו המשקל, גם הגיר של הפיאסטה ממש סבבה ורק בגלל אטם קטן הוא מתחרבן כל פעם מחדש וצריך להחליף אותו (אגב העלות פחות מחמישית מהתקלה שלך).

וגם הגירים של VAG ממש סבבה חוץ מהאטם הקטן שהורס את המכטרוניקס או הקלאצ׳ים.

גם המנועים של פולקסווגן ופיז׳ו ממש אמינים, זו רק שרשרת התיזמון שעשתה קצת בעיות...

אה כן, וגם הקולומביה הייתה ממש אחלה, זה רק איזו לבנה קטנה ומצ׳וקמקת שקצת השתחררה, ריקול קטן מסדר את זה.

בקיצור תפסיק ליפות את התמונה, פורד הפכו להיות ההיפך הגמור מאמינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם רנו אמינה חוץ ממערהת החשמל, הגיר, איכות ההרכבה.

 

בעצם עזוב. דוגמא לא טובה.

 

 

לנו היתה פוקוס 2012 שבשלוש שנים שהיתה אצלנו היו המון תקלות (משאבת מים, נזלת שמן, משולשים ועוד. דווקא הגיר לא עשה צרות). כנראה שפורד הוציאו בתקופה ההיא דגמים לא אפויים עד הסוף אבל זה לא מה שימננ ממני לשקול פרוד בעתיד כי מדובר על דגמים אחרים לחלוטין. גם המגאן 2 הרויחה את המוניטין שלה בהרבה עבודה קשה והפלואנס בכלל לא בעייתית.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על אותו המשקל, גם הגיר של הפיאסטה ממש סבבה ורק בגלל אטם קטן הוא מתחרבן כל פעם מחדש וצריך להחליף אותו (אגב העלות פחות מחמישית מהתקלה שלך).

וגם הגירים של VAG ממש סבבה חוץ מהאטם הקטן שהורס את המכטרוניקס או הקלאצ׳ים.

גם המנועים של פולקסווגן ופיז׳ו ממש אמינים, זו רק שרשרת התיזמון שעשתה קצת בעיות...

אה כן, וגם הקולומביה הייתה ממש אחלה, זה רק איזו לבנה קטנה ומצ׳וקמקת שקצת השתחררה, ריקול קטן מסדר את זה.

בקיצור תפסיק ליפות את התמונה, פורד הפכו להיות ההיפך הגמור מאמינים.

 

אתה לא באמת משווה מחלות מהסוג שאתה תיארת למה שקרה בפוקוס. כן, מדובר במחבר כושל, שגרם לנזק גדול, בגלל שלא הייתה התראה מתאימה. אז עכשיו יש כמה פתרונות לעניין, במקביל - אין יותר את המחבר/צינורית, ויוסיפו חיישן גובה קירור שלא יאפשר למצב כזה לקרות שוב גם אם צינורית אחרת תתפרק. פתרון פשוט ויעיל לבעיה ספציפית, אין שום בעיה במנוע עצמו.

מכאן להסיק שכל הרכב חרא לא אמין, וואלה - קצת מרחיק לכת לדעתי, אבל בכיף כמו שאומרים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא להשוות?

גם במקרים הללו מדובר במשהו נקודתי וגם במקרה שלך.

ההבדל היחיד הוא שהרכב שלך לשעבר בארץ קיבל סטטוס של "רכב נדיר", ואילו השאר הם רכבים נפוצים מאוד או לפחות הרבה יותר נפוצים מהפוקוס אקובוטס.

עכשיו דמיין מצב שהרכב שלך לשעבר היה נמכר בכמויות סבירות של כמה אלפים בודדים נניח או אפילו כמה מאות. דמיין מה היה קורה במקרה הנ"ל, כנראה שהמקרה שלך היה מתרחש בעוד כמה רכבים, ואז לך תסביר לקונה פוטנציאלי שהרכב ממש בסדר זה רק צינור קטן שהתפרק ובגללו החליפו חצי אוטו, או רק מנוע והשאר הם רק מזל רע...

 

נדיר מאוד למצוא רכב שהוא כולו חרא לא אמין. בדרך כלל מדובר במחלה אחת ברכיב ספציפי שבגללה רכב מקבל סטטוס לא אמין. לפי ההגיון הזה גם הפוקוס הנ"ל היא רכב לא אמין.

 

תתחדש על הרכב החדש. מקווה שהסגה האחרונה היא תשלום התקלות שלך ל20 שנה הקרובות לפחות.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע.. כל הכבוד על כך שנשארת בקו השפיות. אני מזמן הייתי מאבד את זה.

 

מצטרף לכל החכמים בדיעבד שלא היו ממשיכים לנסוע עם CEL דלוק.. זה מתכון לצרות.

 

עריכה:

נגיד באמצע של כביש הערבה אולי לא הייתי עוצר, אבל זה אליקים.. מה כבר יש שם?

עריכה אחרונה על ידי NINJMNKY

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1595 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...