Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוק הנדל"ן מתחיל להתקרר בדרך למטה?


iceco

פוסטים מומלצים

הנקודה היא שזה שאתה מרוויח לפי עשירון מסוים לא אומר שיש קשר ישיר לדירה שתוכל לקנות 

 

מכיר זוג, הוא מורה והיא יושבת בבית מגדלת את הילדים 

מכניסים סביב 7000-8000 ביום טוב.

ובכל זאת יש להם דירת 4 חדרים נחמדה במרכז ת"א (איזור רכבת מרכז)

 

איך?

נולדו למשפחות הנכונות,

ההורים משני הצדדים קנו להם דירה לחתונה 

 

הם אומנם אולי בעשירון 3 (ואפילו פחות)

אבל נולדו למשפחות הנכונות....

 

מה שאומרים כאן זה,

שכדי לקבל דירה בת"א לא קשור איזה עשירון אתה.

אלא בעיקר מה קיבלת מהדור הקודם.

 

והדור הקודם זה בעיקר תלוי איפה המדינה תקעה אותך 

 

 

 

 

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Gosser1860 כתב:

 

ניקח את אשדוד כדוגמא (כי אותה אני מכיר היטב).

דוגמא מצויינת, 

 

עיר בלי עבודה, נמל, חברת חשמל, אלתא בתי הזיקוק מקומות עם תחלופה מאוד איטית, כל השאר בתעשיית לואוטק מה שנשאר אה כמובן בביגים/קניונים שמשום מה מוצאים כל פעם מקום חדש לבנות אחד כזה.

חצי מהעיר עוזבת בבוקר וחוזרת בערב, 

2 כניסות לעיר שגדלה פלאים ב20 שנים האחרונות, הכניסה הצפונית עד לא מזמן חלקה כניסה לנמל מה שסתם את הנתיב הימני במשאיות.

מזמן כבר יכלו לחבר את העיר ב2 נק' נוספות לכביש 4 אחת בדרום אחת בצפון.

לצורך הדוגמא להגיע מאור יהודה לכניסה הצפונית של אשדוד לוקח פחות מלהיכנס לעיר.

 

אשדוד צריכה להיות דוגמא לאיך לא מתכננים עיר מודרנית.

לפני 59 דקות, SlowRide כתב:

נכון. אבל שדרוג התחבורה לא מצליח לעמוד בקצב הגדילה של האוכלוסיה ובמקביל רק מעמיסים עוד שכונות שינה שנסמכות על המערכת הזאת, מה שעוד יותר מחמיר את המצב.

 

איזה שדרוג? חוץ מלהשקיע בנתיבי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ נעשו ניסיונות/שינויים נוספים?

 

בעיני שינוי זה להקצות נתיבים שלמים (מהקיימים ולא כאלה שיבנו עוד שנתיים שלוש) לסלילה מהירה של פסים והזרמת חשמליות עליהם בקצב גבוהה. למדינה אין אינטרס לפתור את הבעיה הזו.

איך שהם לא יסתכלו על זה, מתן פתרון זה השקעה של כסף, להשאיר את המצב כמו שהוא זה כסף מזומן שנכנס כל חודש לקופה, דלק,ביטוחים,מס רכישה רכבים/דירות וכו'.

קו הרכבת מאשדוד ליבנה לא עבר שידרוג אחד בעשור האחרון, הרכבת שנוסעת צפונה עדיין עוצרת ביציאה הצפונית בשביל לתת לרכבת שמגיעה מצפון לעבור.

 

עריכה אחרונה על ידי rev-Match

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Gosser1860 כתב:

אם התחבורה בין ערי לווין/שינה למרכזי תעסוקה כמו חיפה/ב"ש/תל אביב/ירושלים היתה ברמה מספקת הלחץ על מגורים קרוב למרכז היה יורד משמעותית.

לא בטוח האמת. אני לא חושב שכל עיר צריכה להתחרות בתל אביב או חיפה או ירושלים. אני כן חושב שזו טעות להתייחס למרכזים עירוניים כ"ערי שינה" מלכתחילה.

לפני שעה, Gosser1860 כתב:

כמובן שגם פיתוח שכונות השינה צריך להתבצע בחוכמה ולא רק לתקוע עשרות מגדלי מגורים עם נתיב חד סטרי המחבר אותם לאיזה כביש ראשי בעיר.

כאמור, לא צריך לפתח שכונות שינה. צריך לפתח ערים. 

כמובן, גם זה מוגבל ברמה מסוימת. גם במטרופולין עצום כמו לונדון או טוקיו יש אנשים שהיוממות שלהם היא שעה בתחבורה ציבורית וזה גם לא מי יודע מה כיף. וכמובן שזה גם לא אומר שכל רחוב בכל עיר צריך להיות בגין או דיזנגוף בתל אביב. אבל פרבור זו בעיה מלכתחילה.

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, יבגניפ כתב:

לא בטוח האמת. אני לא חושב שכל עיר צריכה להתחרות בתל אביב או חיפה או ירושלים. אני כן חושב שזו טעות להתייחס למרכזים עירוניים כ"ערי שינה" מלכתחילה.

מקבל את זה. ברור שעדיף שיפתחו מרכזים עירוניים עם עירוב שימושים ותחבורה ציבורית תקינה.

 

לפני 31 דקות, יבגניפ כתב:

אבל פרבור זו בעיה מלכתחילה.

תראה, יש יתרונות בלצאת מ"העיר הגדולה". למשל באיכות החיים (פחות תנועה, צפיפות, רעש, זיהום), מצד שני היוממות מתארכת והשירותים שמקבלים בקהילה עלולים להיות פחות טובים. השאלה איך משלבים בין בניית עוד מרכזי ערים (עם עירוב שימושים) לבין בניית אזורים מרווחים יותר אך עם רמת שירות מספקת ומחברים את הכל ברשת תחבורה יעילה ומהירה. 

סה"כ ישראל היא לא יפן ולא אנגליה. המרחק הגיאוגרפי בין כל מרכזי הערים הגדולות הוא יחסית קטן (בקנה מידה עולמי) ואפשר כנראה לחשוב על איך עושים סקייל נכון.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, SlowRide כתב:

מה הכוונה במשפט האחרון?

עפולה זולה כי למרות שיש בה מרכז הייטק, מסעדות, בית חולים ופאבים, עדיין אין בה מספיק אפשרויות תעסוקה לכל מי שגר שם ואנשים עוזבים למרכז בגלל זה.

המשפט האחרון שלי היה מיועד ל- @MiniMiz3r בעקבות תגובתו.

 

לפני 4 שעות, SlowRide כתב:

צור יגאל זו שכונת וילות בכוכב יאיר

גם לצור יגאל יש מואזין ממול 😆

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 3 שעות, om2 כתב:

הנקודה היא שזה שאתה מרוויח לפי עשירון מסוים לא אומר שיש קשר ישיר לדירה שתוכל לקנות

זה נכון, אבל ככל שהזמן עובר המשכורות שלך יכולות לקנות דירה פחות טובה/ במיקום פחות טוב, לא משנה איזה עשירון אתה. אז למה עניין העשירונים? כי כבר הגענו למצב שהעשירון ה9 לא יכול לקנות דירות במקומות מבוקשים בלי למשכן את הילדים ועוד מעט גם ה10. כשמדברים על מקומות מבוקשים לא מדברים על שדרות רוטשילד או הצפון הישן. אפילו לא על מקומות כמו גבעתיים. 

 

גם לאנשים שנולדו למשפחות הנכונות, היכולת הזו הולכת ומצטמצמת בכל דור אלא אם אתה שייך למשפחה הנכונה ביותר, שיש לה מספיק הון לצבור דירות מעבר לצרכי המגורים שלה.

החברים שלך בעשירון השלישי שההורים קנו להם דירה בת"א, סביר להניח שהדירה הזאת לא תישאר במשפחה, אולי רק אם יש להם רק ילד אחד. 

לפני 50 דקות, Gosser1860 כתב:

תראה, יש יתרונות בלצאת מ"העיר הגדולה". למשל באיכות החיים (פחות תנועה, צפיפות, רעש, זיהום), מצד שני היוממות מתארכת והשירותים שמקבלים בקהילה עלולים להיות פחות טובים

בשכונות שינה מהסוג שבונים בישראל אין יתרונות של שקט וזיהום כי אין מה לעשות, במגדלים האלה גרים הרבה אנשים ולכולם יש מכוניות. 

לפני 12 דקות, Mr.Hybrid כתב:

גם לצור יגאל יש מואזין ממול

אם זה המחיר של לגור בישוב שקט עם מעט אנשים בווילה עם מנגל וג'קוזי בחצר, אז לא אכפת לי.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, SlowRide כתב:

החברים שלך בעשירון השלישי שההורים קנו להם דירה בת"א, סביר להניח שהדירה הזאת לא תישאר במשפחה, אולי רק אם יש להם רק ילד אחד. 

 

וגם אז, הילדים שלהם יקנו דירות, רק כשההורים ימותו, אז הילדים ימכרו את הדירה בת"א, וזה יהיה (אולי) מספיק הון עצמי לכל אחד מהילדים להון עצמי (משמע לקחת משכנתא ל-30 שנה), זאת אומרת שאנחנו מדברים על זה שבממוצע ההורים ימותו בגילאים קצת פחות מ-82 לאבא, וקצת פחות מ-85 לאמא, ונניח שהילדים נולדו להם כשהם היו בגיל 30, אז הילדים יהיו בסביבות גיל 55 כשההורים (אלו שקיבלו את הדירה בת"א) ימותו, אז בגיל 55 יוכלו הילדים לקחת משכנתא עד גיל 85 כדי לקנות דירה בחריש, אולי.

  • מצחיק 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדד תשומות הבניה עלה ב0.3%

 

אוטומטית, דירה שקבלן מכר עד לפני פחות מחצי שעה ב1,790,000

עולה עכשיו 1,843,700

 

זאת רק דוגמה טריה מהבנין שנמצא פה מול הבית שלי

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, avargel כתב:

אוטומטית, דירה שקבלן מכר עד לפני פחות מחצי שעה ב1,790,000

עולה עכשיו 1,843,700

 

יש לך טעות בחישוב.

מתחילת השנה המדד עלה ב-3.7%, אז אם הדירה נרכשה בדצמבר ב-1,790,000, היום הרוכשים אכן חייבים לקבלן יותר מ-60 אלף ש"ח נוספים.

עריכה אחרונה על ידי MiniMiz3r
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דור שלם משועבד למשכנתא - שקפצה ב-70% תוך 5 שנים:

לפני שש שנים בלבד בשנת 2015, משכנתא ממוצעת ללווה במדינת ישראל עמדה על סך של כ-550 אלפי שקלים.

על פי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, של האוצר ושל בנק ישראל המשכנתא הרקיעה שחקים ועומדת היום על סך של כ-930 אלפי שקלים ללווה.

מתוך הסכום הזה 40 אחוזים  בקירוב נטלו משכנתאות ממונפות בשיעור העולה על מיליון שקלים ולתקופה ממוצעת של 22 שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיכוי לא רע שהעליה במשכנתא הממוצעת נובעת ממחיר למשתכן, אפשר להביא הרבה פחות הון עצמי ואנשים לוקחים משכנתאות מאוד גבוהות. עם זאת, זאת לא "הלוואה רעה" כי קונים נכס במחיר הנמוך משמעותית מהשווי שלו בשוק, אז זה כשלעצמו לא מעיד על בעיה.

עריכה אחרונה על ידי BarryG
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...