Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חניון הברזל רמת החייל קרס :-(


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3569 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 122
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
בשום מקום לא רשמתי עובדות המתייחסות לפרוייקט זה. אינני מכיר אותו.

את ההבדל בין תקרת צלעות לתקרה מאסיבית או דרוכה אני מכיר היטב. אין לי מושג איזו תקרה יש בפרוייקט הזה ולא ראיתי את סידור הברזל שלה.

ההתייחסות שלי היתה לטענה שהחברה בחרה אדריכל במקום מהנדס. ציינתי שאינני יודע לאיזה תפקיד, אבל בוודאי לא לחישובים סטטיים.

התייחסתי לגבי הברזל לחדירה.

פורסם
בשום מקום לא רשמתי עובדות המתייחסות לפרוייקט זה. אינני מכיר אותו.

את ההבדל בין תקרת צלעות לתקרה מאסיבית או דרוכה אני מכיר היטב. אין לי מושג איזו תקרה יש בפרוייקט הזה ולא ראיתי את סידור הברזל שלה.

ההתייחסות שלי היתה לטענה שהחברה בחרה אדריכל במקום מהנדס. ציינתי שאינני יודע לאיזה תפקיד, אבל בוודאי לא לחישובים סטטיים.

 

מאסיבית לא דרוכה. תביט בתמונות ההרס, יש חתך :?...

זאת לעומת ה"מקרה הדומה שקרה לאותה חברה בחולון" שם היו לוח"דים וקורות מובאות ומונחות, שפשוט אחת מהן החליקה ונפלה יחד עם 3 לוח"דים לפני שהספיקו לקשור אותה לעמוד.

זה "דומה", כמו שפיקנטו דומה להאמר.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

ברשותכם כמה אגורות,

 

רוב האנשים לא מודעים לכמות הגורמים המעורבים בכל פרויקט הנדסי בינוני ומעלה היום, לצערנו גם החוק לא ממש מבדיל.

מנהל פרויקט, מתכנן ראשי/מוביל ומתכנן קונסטרוקציה הם בעלי תפקידים מוגדרים מאד בפרויקטים ההנדסיים היום ולאנשים שלא מכירים את הענף, על אחת כמה וכמה עיתונות שטחית, קל מאד להתבלבל.

 

-מנהל הפרויקט הוא נציג היזם, בפשטות אחראי לעמידה בלו"ז ובתקציב (אחריות כספית ליזם).

-מתכנן הקונסטרוקציה, די ברור, אחראי ליציבות המבנה (אחריות פלילית).

-מתכנן מוביל/ראשי, במבנים למשל, ברוב המוחלט של הפרויקטים מדובר באדריכל שמרכז תחתיו (ולעיתים קרובות, בוחר) את שאר היועצים בפרויקט. כמה יועצים יש בשולחן? המון. יועץ קונסטרוקציה, יועץ מעליות, יועץ נגישות, יועץ ניקוז, יועץ איטום, יועץ אינסלציה, יועץ חשמל (יש עוד כמה), המתכנן המוביל מתאם בין המתכננים השונים ומרכז ומטמיע את כל התוצרים של המתכננים בתוכניות האדריכלות (ומשם הקונסטרוקטור מטמיע את הפרטים בתוכניות הקונסטרוקציה.

 

*בפרויקטי תשתית (כבישים/גשרים) המהנדס המוביל הוא לרוב מהנדס כבישים והאדרכיל הוא אחד היועצים.

 

אם הייתי צריך לתת ניחוש מושכל, הייתי אומר שהאדריכל שדיברו עליו (שתכנן את המבנה) הוא מתכנן ראשי/מוביל.

מחוסר ידע גדול נוצר רעש גדול.

 

לגופו של המקרה, כשל כפי שקרה, עלול לקרות עקב מספר גורמים (לחוד או ביחד):

כשל תכנוני - עובי הרצפה או כמות הזיון לא מתאימים.

כשל ביצועי - כמות זיון בפועל לא לפי התוכנית, כמות עפר על החניות גדולה מהתכנון.

 

החקירה המשטרית תשפוך אור על הנושא, עד אז יש רק ספקולציות.

 

 

לגבי תקרה ללא קורות או עם קורות, מבלי להתייחס למורכבות הביצוע, בחניונים לרוב מעדיפים תקרות שטוחות ככל הניתן כדי למנוע מעבר של מערכות דרך אלמנטים קונסטרוקטיביים (מחליש אותם).

פורסם (נערך)

יכול להיות הרבה שילובים כדי להביא להרס מעבר למה שאמרת, דוגמא:

**תאורטי, לא מתייחס נקודתי למקרה זה.

התקרה העליונה תוכננה כראוי לעומס גדול, התקרה מתחת תוכננה לעומס קטן בהרבה.

יצקו תקרה עליונה שתמוכה על התחתונה ומעמיסים אותה בלי לחכות מספיק זמן שהיא תתקשה ותוכל לקבל עומס (נגיד אחרי יומיים) ואז שמעמיסים לתקרה אין קשיחות והעומס עובר לתקרה למטה, במקרה כזה גם הרגליים יכולים לקרוס וגם התקרה למטה.

עריכה אחרונה על ידי none77
פורסם (נערך)

כשל תכנוני - עובי הרצפה או כמות הזיון לא מתאימים.

כשל ביצועי - כמות זיון בפועל לא לפי התוכנית, כמות עפר על החניות גדולה מהתכנון.

למחוק.

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
מרק10,

 

רצית לשאול כמה זיון צריך כדי שהתקרה לא תכשל בחדירה?

זה מה ששאלתי בתחילה אבל לאור רגישות המקרה מחקתי את מה שכתבתי.

איזה כייף לי :)

פורסם

זה נקרא תקרה דרוכה, משתמשים בזה כשנדרש מפתח גדול בין העמודים (כמו במקרה של רחבת האוטובוסים בתחנה המרכזית בירושלים) או שיש שינויים ברצף של העמודים בין הקומות (יש לפחות אחת כזו בכל מגדל חדש היום בתל אביב).

 

בחניון, שמעליו יש פיתוח אין שום סיבה לבצע תקרה דרוכה (מאאדדד יקר).

פורסם

אני כתבתי את דעתי האישית אחרי שראיתי הרבה תמונות מהאתר, הניסיון האישי שלי הוא ביציקת יסודות, קלונסאות וקירות תמך.

לי זה נראה כאילו נעשה שימוש במוטות זיון בקוטר קטן מהרצוי ולא בכמות מספקת, עובי הבטון וחיבורו לעמודים נעשה ללא חלוקת משקל הולמת, הסיבה שתהיתי לגבי עמודי הרוחב היא נטו בגלל פיזור המסה לעמודים בצורה שווה, בתמונות רואים את העמודים נישאים איתן כאשר כל הקומות מרוחות מטה, כמו לקחת דף נייר וללחוץ אותו על מספר שיפודים, הוספת קורות בין העמודים והדף לא יחדר.

 

למה אני חושב שהבעיה מורכבת מכמה דברים? כי חלוקת המסה בצורה טובה זה השלב הראשון, טפסנות טובה תמנע מהתרסקות טוטאלית במידה ויש כשל.

פה הכל התרסק לאבק.

אי אפשר להצביע על אשמים, אפשר לנסות להצביע על הגורמים לכשל.

haters will hate

פורסם

חירמנתם אותי לאללה עם הדיבורים האלה, הולך לראות מה האשה עושה...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...