Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

elians

[מדריך] החלפת אטם מכסה שסתומים ביונדאי גטס / אקסנט

שימו לב! השרשור הזה בן 1437 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אז ... במהלך יום בדיקת שמן מים וכו' ברכב כמדי סופש לפני מספר שבועות, שמתי לב לסימני הזעה מעט מוגזמת בפינה הימנית קדמית של מכסה השסתומים בGETZ שלי , הבחנתי בעת שהארתי עם פנס כי ההזעה והלכלוך מעידה על נזילה שיורדת עד למטה , יכול להיות שזו גם הסיבה לנזילה קלה של שמן מטה.

 

הוחלט להתייעץ עם אסף חברינו היקר מהכנופיה ולאחר סרטון וידאו הוחלט לבחון את האפשרות להחלפת האטם עצמו.

פשפשתי קצת אחורנית בהיסטוריה של הרכב, עוד בטרם עברה לידי והוברר כי בעבר הוחלף הפריט בסביבות 2008 זמן סביר לדעת כל המעורבים להתייבשות גומיה.

 

אז... מזמינים את הרצועת אטם, מק"ט נרכיב מקורי נדרש התואם לרכב זה , בעל מנוע 1350 SOHC הינו: 2244122012 , כאמור חולק עם יונדאי אקסנט בעל מנוע דומה את אותו מק"ט.

 

מחירו של החלק אז בארץ עלה בסביבות ה180 שח , בבדיקה אצל דוד CORAPS הקוריאני , המחיר כולל משלוח עומד על כ50 שח לכל היותר, אין ספק שעדיף לממן את הסוחר הקוריאני , :wink: והחלק הוזמן.

 

תוך שבועיים וחצי הגיע ואתמול הוחלט להחליפו.

 

אז נפגשנו בחניון הסודי , והמכסה נפתח , את תחילת הדרך עושים בניתוק צינורות נשם השמן ,

01.jpg02.jpg03.jpg

לאחר שנותקו , יש להסיר את שמונת הברגים סביב המכסה שסתומים ,

 

 

04.JPG

 

לאחר שאלה נפתחו , יש לפתוח שני ברגים נוספים הנמצאים בצד שמאל , הסוגרים את מכסה רצועת התזמון (טיימינג של המנוע) , שימו לב :arrow: כי לפני שאתם מסירים את הכיסוי , יש שני בלומפות שתופסות את הכבל של חיישן הטמפרטורה, מומלץ לנתקן לפני ההסרה.

 

לאחר שחרור הברגים, נתקו את המכסה והניחו בצד.

 

כמו כן דבר נוסף לשים לב , כי הברגים של המכסה התזמון קצרים מהברגים של המכסה שסתומים , על כן מומלץ להפרידם.

 

כעת, יש להרים בעדינות את מכסה השסתומים, , אם לא משתחרר, יש לנענע קלות ימינה ושמאלה עד שייפרד.

כך זה ייראה לאחר הרמת המכסה.

05.jpg

במבט ראשוני ניתן לראות כי ישנה מעט בוצה שהצטברה בצד המכסה ליד הרצועת תזמון , בעדינות יש לנקות את השאריות ולשלוף אותן החוצה למיכל קיבול. אחרי הכל , מדובר בחומר לא הכי בריא לסביבה.

 

לאחר שניקינו את הבוצה , יש לעבור עם מגבון נקי על השפה , היכן שהוצמדה הרצועת איטום הקודמת , עד להחלקה מושלמת לשטח נקי , לאחר מכן לעבור שוב עם נייר יבש.

 

מומלץ לכסות את המנוע הפתוח בכיסוי כלשהו על מנת למנוע חדירה של לכלוך או עצמים זרים עד לסגירתו מחדש,

 

נעבור כעת למכסה השסתומים עצמו ,

הנל יראה כפי התמונה:

 

06.jpg

 

 

ניתן לראות את סימני השמן והיכן בעיקר הצליח לעבור את האטם החוצה, אם מדובר באטם ישן או מקורי , ייתכן קושי להסירו בשל הקשיחות שלה ומשום שיושבת בתוך חריץ מסילה, שליפה במעט אגרסיביות תהיה מעולה כאן.

 

הרצועה הוסרה,

ניתן לראות כי ישנם סדקים רבים במרבית חלקיה ,

07.jpg

 

נחזור למכסה עצמו , ננקה כמה שניתן את הפנים ושאריות הבוצה הישנה. ועם מגבון נעבור על החריץ בו ישב האטם ולאחר מכן ניגוב עם נייר יבש.

 

לאחר שהתייבש, ניקח את האטם החדש ונלביש אותו בתוך החריץ בהתאם לשבלונה הקיימת,

לא ניתן לטעות בהנחה. יש לוודא כי יושב באותו הגובה לאור כל המסלול וכי אין משהו שיפגע או יגרום לכשל עתידי.

 

08.jpg

 

אחר שוידאנו כי הפס בבלוק עצמו נקי ופני האטם יבשים ונקיים ,יש למרוח מעט סיליקון שחור , מומלץ של REINZOSIL VICTOR REINZ, יש למרוח בצד ימין ובצד שמאל של הבלוק , על החלק הקשתי, זאת על מנת לדאוג לאיטום מקסימלי בנקודות חלשות יותר, לאחר מכן יש להלביש חזרה את האטם בהתאם לנדרש

 

09.JPG

 

מבחינת הברגה , יש להשחיל בתחילה שני ברגים , אחד ימני פנימי בחלקו הקדמי ואחד שמאלי פנימי בחלקו האחורי, זאת על מנת לייצב מחדש

 

לאחר שמוקם, יש להשחיל את יתר הברגים סביב הראש ולסגור אותם בהצלבה , לעבור עליהם שוב בכל סגירה עד למצב הרמטי

 

כמו כן ממליץ לשים לב שלא לסגור אותם יתר על המידה, הראש אטם עשוי פלסטיק והדבר עשוי לגרום לשבירתו

 

לאחר שכל הברגים חוברו , יש לסגור את מכסה הרצועת תזמון , שני ברגים חזרה ואת הפלומבות כבל להלביש מחדש

 

יש לחבר מחדש את צנרת נשם השמן. והתהליך הסתיים.

 

מומלץ להניע את הרכב כשעה עד שעתיים (משום ייבוש הסיליקון) וזאת לאחר סיום התהליך ולראות שאין כל סימני נזילה או משהו חריג

 

זה כל התהליך , טיפול דומה במוסך כללי יעלה סביב ה800 שח עד 1200 שח , במוסך מורשה, תוסיפו עוד כמה מאות שח לתהליך משום "תמחור שעות עבודה שונה"

 

לשאלות , טענות, הערות והארות , תרגישו חופשי.

 

ושוב תודה, לאסף על העזרה וכמובן הלימוד

עריכה אחרונה על ידי elians

:idea:כשבא לך לטייל במקומות היפים באמת! היסטוריה על המפה :arrow:

אוהבים מטוסים? Elian's Aircraft Gallery :mm_tongue

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המון תודה על שיתוף המדריך!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואוו! תודה על השיתוף! כל הכבוד. שאלה ממישהו שרק נכנס לתחום הDIY ולא מבין הרבה: לא צריך ידית מומנט כדי לסגור?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על העבודה, השיתוף והתיעוד המפורט! יישר כוח וכן יירבו כמוך! מספר הערות ושאלות ברשותך:

מכיוון שהצטברה לה בוצה הייתי ממליץ לפרק את הפסנתר ולנקות אותו הייטב בחוץ עם מסיר שומנים ואז גם בית השסתומים יהיה פנוי יותר לניקוי בוצה.

לגבי מיכסה השסתומים הפחית עצמה ניתנת לפירוק על ידי הסרת ברגי פיליפס קטנים שמחזיקים אותה למכסה. כל הגיפה מצטברת בצד הפנימי של הפחית ולא מעט לחות מצטברת שם שגורמת לעיתים למעין טחינה במיכסה המילוי.

איך הגעת למסקנה שטיפול החלפת אטם זה מגיעה ל 800 שח במוסך?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ואוו! תודה על השיתוף! כל הכבוד. שאלה ממישהו שרק נכנס לתחום הDIY ולא מבין הרבה: לא צריך ידית מומנט כדי לסגור?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

אם אתה עובד עם רגש אתה יכול להסתדר ללא ידית מומנט. אם אתה לא מכיר עדיין את המושג רגש בתחום אז אכן מומלצת ידית מומנט וסגירה של 10 ניוטון לאטם הזה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כל הכבוד על העבודה, השיתוף והתיעוד המפורט! יישר כוח וכן יירבו כמוך! מספר הערות ושאלות ברשותך:

מכיוון שהצטברה לה בוצה הייתי ממליץ לפרק את הפסנתר ולנקות אותו הייטב בחוץ עם מסיר שומנים ואז גם בית השסתומים יהיה פנוי יותר לניקוי בוצה.

לגבי מיכסה השסתומים הפחית עצמה ניתנת לפירוק על ידי הסרת ברגי פיליפס קטנים שמחזיקים אותה למכסה. כל הגיפה מצטברת בצד הפנימי של הפחית ולא מעט לחות מצטברת שם שגורמת לעיתים למעין טחינה במיכסה המילוי.

איך הגעת למסקנה שטיפול החלפת אטם זה מגיעה ל 800 שח במוסך?

 

בהזדמנות נבצע ניקוי מפורט יותר במידת הצורך ,

 

לגבי ענין של החלפת אטם מגיעה ל800 שח , זה לאור בדיקת תמחור שעשיתי ב2 מוסכים שונים (לא מורשים) על מנת להבין את ההבדל בין מה שנגבה לפני כמה שנים במכוניתי , לפני שהגיעה לידיי... לאור הדברים והקלות החלפה החלטתי לבצע בסיוע אסף


:idea:כשבא לך לטייל במקומות היפים באמת! היסטוריה על המפה :arrow:

אוהבים מטוסים? Elian's Aircraft Gallery :mm_tongue

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וואוו...800 שח על ההחלפה של האטם?! זה באמת נשמע לי הזוי ועוד בגטס שתהליך ההחלפה פשוט ביותר! מעניין.

בכל מיקרה חזק ואמץ, אהבתי את פירוט התהליך!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בשמחה,

 

לדעתי זה לא הענין של החלפת אטם אלא הזמן שהרכב עומד במקום לא מונע עד שהכל מתייבש. (בהנחה שהם שמים סיליקון גם כן)


:idea:כשבא לך לטייל במקומות היפים באמת! היסטוריה על המפה :arrow:

אוהבים מטוסים? Elian's Aircraft Gallery :mm_tongue

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל הוכנסת לדביק, זה בהחלט שרשור ראוי!

דבר שני, מה היסטוריית הטיפולים של הרכב? כמה זמן הוא בבעלותך, מהי תדירות הטיפולים ובאיזה שמן ומסנן אתה משתמש?


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
קודם כל הוכנסת לדביק, זה בהחלט שרשור ראוי!

דבר שני, מה היסטוריית הטיפולים של הרכב? כמה זמן הוא בבעלותך, מהי תדירות הטיפולים ובאיזה שמן ומסנן אתה משתמש?

 

תודה רבה,

 

יש לי היסטורייה מפורטת של הרכב מהיום שעלה על הכביש, הבעלים הקודמת דאגה לשמור את הכל בצורה מופתית, המוסך שטופל הרכב הינו המוסך שעד כה הייתי מטפל אצלהם גם אני. הרכב אצלי כחמש שנים

 

הטיפולים הינם כנדרש - כל 15K או שנה, חלקים מקוריים בלבד, שמן , השתמשתי עד כה בשמן של יונדאי 15/40 אך לאחר ששיניתי את השמן ל5/40 שמתי לב כי עניין הנקישות נעלם לגמרי. לאור הדברים הוחלט לעבור לשמן תואם יותר 5/30 וכעת זה הקיים ברכב.

 

מסנן מקורי כמובן.


:idea:כשבא לך לטייל במקומות היפים באמת! היסטוריה על המפה :arrow:

אוהבים מטוסים? Elian's Aircraft Gallery :mm_tongue

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1437 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...