Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אזהרה מתופעה מעצבנת: הברקסים "גבוליים"/"נגמרו" (או: עזרו לבעל המוסך לבנות פרגולה)


פריג'י
שימו לב! השרשור הזה בן 2022 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם נלך להיגיון: ניסו לעקוץ אותך. אין ספק בכלל. גם עובי של צלחת בין מינימום למקסימום הוא 3 מ"מ, לי אישית נשמע לי הזוי. כי לקליפר יש מהלך עצום. - לא הזוי כלל. 3 מ"מ זה ההפרש בדיסקים על פי הספרות הרשמית של הדגם, אבל ההפרש ברפידות הרבה יותר גדול, ונע בין 12 מ"מ ל-1 מ"מ (שזהו כמובן ערך שהרבה לפניו מחליפים), ולכן הקליפר נדרש למהלך גדול.

אם נהיה נאיבים: אולי הייתה בעיה באמינות של המוסך. הייתי במספר מוסכים שאף אחד מהפועלים לא בדק את הרפידות ע"י קליבר ובטח לא מיקרומטר. בטח לא היה על שולחן הכלים שלו. במקרה של המוסך של פות"ש כן היה גם קליבר וגם מיקרומטר.מדובר במוסך מורשה יבואן. אם בספרות כתוב שנדרשת בדיקה עם מיקרומטר, המוסך חייב להחזיק כזה, אחרת ייפול בביקורת של היצרן אם חזור אליהם, הם יעשו את העבודה כמו שצריך בפעם הבאה בעניין הברקסים. נראה לך שיזכרו אותי? למרות שאני עושה את מירב המאמצים שלא ישכחו, עדיין עוברים שם אלפי לקוחות בשנה, שמוציאים סכומים אדירים. מקסימום הייתי במקומם מכניס הערה למחשב, "בלי אלמנט, הבחור יודע את החומר"

 

בכחול

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכחול

א. מרווח של דיסקים: מהלך של הבוכנה היא לא 15 מ"מ, אבל אולי אני טועה. בתחום ההנדסה יש דברים הזויים, ואולי אני דביל.

ב. מוסך מורשה יבואן: הבעלים הקודמים של הרכב שלי טיפל במוסך יבואן. שנתיים לפי שמכר לי את הרכב, החליפו מראה זכוכית בצד שמאל. המוסך במקום לחבר את המראה בקליפס (זכר בנקבה), החליט שצריך לחבר את המראה בסיליקון. אז להגיד שמוסך יבואן נותן איכות לטיפול, כנראה ברכב שלי זה לא קרה.

ג. זכרון לקוחות: כאחד שעובד עם הרבה לקוחות, לקוחות עם דרישות מסוימות, זוכרים. אפילו אם יכתבו במחשב "ההוא עם המיקרומטר" יזכרו אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

15 מ"מ זה לא מעט, אבל ברור שזה לא כל מהלך התנועה. לא נכון לבנות מערכת כזו שמנצלת את כל המהלך. פשוט כשרשמת 3 מ"מ הפרש כ"הזוי" - אז לזה עניתי שהוא לא הזוי בכלל.

הרבה חומר יורד מהדיסק עם ה-3 מ"מ האלה, ובנוסף, הוא מתעוות, הוא נפגם, ברכבים עם דיסקים מחוררים הוא גם נסדק, וכל זה במהלך 3 מ"מ, ולרוב גם הרבה לפני.

 

חוסר מקצועיות אפשר למצוא בהרבה מקומות, ונפתחו עשרות שרשורים על כך. לא על זה הדיון. מה שניסיתי להגיד זה שמוסך יבואן - חובה עליו להיות מצויד בכלי עבודה שהוגדרו מחייבים על ידי היצרן והיבואן. איכות בטיפול - זה מאוד אינדיבידואלי. יש מוסכים טובים ברשת ומחוץ לרשת, ולהיפך.

 

לגבי ג. נחיה ונראה, ציינתי שאני אולי אחזור לשם לטיפול הבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

mozman11

בתמונה שהעלת נראה שהקליפר אינו קשור באזיקון לבולם וכובד משקלו פוגע בצינור שמן הברקס.

אם נכון הדבר כדאי שבפעם הבאה תקשור אותו לבולם.

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

העדכון מהטיפול שאחרי 15 אלף ק''מ:

הצלחות והרפידות של הברקסים כבר לא יידרשו להחלפה עוד 4000 ק''מ, אבל 'ממליצים', באסרטיביות יתירה, להגיע להחלפת רפידות בלבד בעוד 1500 ק''מ אחרת ייגרם נזק לצלחות. אפילו לא מדדתי הפעם, אמרתי תודה וזהו. אבדוק בעצמי בדיוק מה המצב בהמשך השבוע.

 

דבר מעצבן אחר שקרה בביקור האחרון - מילאו קצת שמן מעל לנדרש. בדקתי בעצמי וזה נראה כמו תוספת קטנה על המדיד. עשיתי טעות והבלגתי, במחשבה שאת קצת העודף אשאב כבר בבית.

מסתבר שה'קצת' הזה שמדדתי כנראה היה על המדיד מייד לאחר התנעת הרכב. הכמות שנשאבה מהמנוע הבוקר היא, תחזיקו חזק, 750 מ''ל. בקבוק יין מלא.

באמת שאין לי מילים כבר. כזו תת רמה. בחשבונית מופיעה הכמות המדוייקת שצריכה להיות, אז מאיפה לעזאזל צצו עוד 750 מ''ל??!

ביום שישי אני מתכוון לגשת שם למנהל ולפנות ליבואן באופן רשמי. לא ייתכן שמוסך יחבל ככה ברכב של לקוח. אין לי שום סברה אחרת למה לעשות כזה מעשה מטומטם אם לא בשביל לגרום נזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת הגזמת עם התגובה

מה שרושם בקבלה ומה שקורה בפועל הוא דברים שונים

מישהו עשה טעות, תדרוש שיתקנו את זה וישימו שמן ופילטר חדש

בין מה שקרה שהוא טבעי במדינה שלנו (לצערנו) לבין ניסיון לחבל ברכב ובבן אדם הוא רחוק (עוד שניה נשמע כאילו תלך לפתוח תיק פלילי במשטרה)

 

אתה רוצה לטפל בזה

לך למוסך אחר, תקרא לשמאי, תעשה תיקון מחדש ותגיש תביעה

מעבר לזה כל דבר אחר הוא לא מקובל או הגיוני

 

שיימינג על מה שרשמת הוא מוגזם לדעתי

 

העדכון מהטיפול שאחרי 15 אלף ק''מ:

הצלחות והרפידות של הברקסים כבר לא יידרשו להחלפה עוד 4000 ק''מ, אבל 'ממליצים', באסרטיביות יתירה, להגיע להחלפת רפידות בלבד בעוד 1500 ק''מ אחרת ייגרם נזק לצלחות. אפילו לא מדדתי הפעם, אמרתי תודה וזהו. אבדוק בעצמי בדיוק מה המצב בהמשך השבוע.

 

דבר מעצבן אחר שקרה בביקור האחרון - מילאו קצת שמן מעל לנדרש. בדקתי בעצמי וזה נראה כמו תוספת קטנה על המדיד. עשיתי טעות והבלגתי, במחשבה שאת קצת העודף אשאב כבר בבית.

מסתבר שה'קצת' הזה שמדדתי כנראה היה על המדיד מייד לאחר התנעת הרכב. הכמות שנשאבה מהמנוע הבוקר היא, תחזיקו חזק, 750 מ''ל. בקבוק יין מלא.

באמת שאין לי מילים כבר. כזו תת רמה. בחשבונית מופיעה הכמות המדוייקת שצריכה להיות, אז מאיפה לעזאזל צצו עוד 750 מ''ל??!

ביום שישי אני מתכוון לגשת שם למנהל ולפנות ליבואן באופן רשמי. לא ייתכן שמוסך יחבל ככה ברכב של לקוח. אין לי שום סברה אחרת למה לעשות כזה מעשה מטומטם אם לא בשביל לגרום נזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. זכותך לחשוב שלספר את האמת המוחלטת של מה שקרה כ'שיימינג' (וכמובן לתהות מה המניע, לי ברור שזו לא טעות אלא רק חוסר מקצועיות קיצוני במקרה הטוב וזדון במקרה הרע).

2. שיימינג זה לכתוב בפומבי את שם המוסך. כפי ששמת לב, אני לא עושה זאת כרגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2. שיימינג זה לכתוב בפומבי את שם המוסך. כפי ששמת לב, אני לא עושה זאת כרגע.

למה אתה לא עושה את זה כרגע ? בין אם זה בזדון ובין אם זה חוסר מקצועיות כדאי שאנשים יזהרו ולא יבואו לאותו מוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה טיפול רביעי או חמישי שאני עושה שם.

בפעמים הקודמות לא עשו שום נזק.

בפעם האחרונה 'מדדו' את הבלמים בשיטת מצליח.

רק הפעם עשו משהו שיכל להסתיים בנזק.

 

הרכב זה טויוטה יאריס.

 

מן הסתם אחרי הבהרת העניין עם המוסך והיבואן שמפקח עליו, אפרסם את השם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע לפי האסקלציה הזו פעם הבאה תגיד תודה שישימו שמן מנוע חדש. [emoji1]

נושא הבלמים זה "הלחם וחמאה" של מוסכים חסרי יושר.

לי המוסך המרכזי של מאזדה עשה דבר דומה.

טיפול אחד אמרו שצריך בלמים, לא היה לי כסף אז חזרתי לאחר שבוע. אז הם אומרים לי שאני בהזיות והבלמים בסדר גמור..

 

 

Sent from my SM-N910T using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2022 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...