Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3609 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעקבות כל מה שכתבת גם חזרה התופעה של לדבר בזמן נהיגה עם הטלפון מוחזק באוזן, כבר יצא לי לראות כמה וכמה אנשים שפשוט כבר לא מפחדים ומחזיקים את הטלפון על האוזן בזמן נהיגה.

 

אני כבר קורא להם זומבים.

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
תופעה שאני רואה בפקקים בבוקר (כמעט אחת לשבוע, באיילון):

 

תאונת פגוש לפגוש. קלה.

עוצרים לעצירה מלאה בפקק. הנהג מנצל את שעת הכושר ומסמס או עונה למיילים. לא מרים את הראש מהמסך.

הנתיב לידו מתחיל להתקדם.

הנתיב שלו עומד.

את הנתיב שלו הוא לא רואה, כי הראש במסך.

אבל בזוית העין הוא קולט תנועה בנתיב שלידו, הוא חושב שכל הפקק מתקדם, ואז גולש קדימה ונוגע בפגוש של הרכב העומד לפניו.

גם הוא באמצע סימוס.

 

מאז ריבוי התאונות האלו אני מקפיד לבדוק בראי אם בפקק הנהג שמאחורי עסוק בנייד, או נוהג, וכשרואה נהג מאחורי עסוק בנייד, אני פשוט עובר נתיב.

 

זו בדיוק הטכניקה שלי. הנהגים האלה ממש פצצת זמן מתקתקת.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

לדעתי נהיגה תוך כדי דיבור היא הרע במיעוטו.

בין אם הטלפון צמוד לאוזן, או בדיבורית בגובה הכתפיים, או על דיבורית חיצונית - גם אם הדעת מוסחת, לפחות העיניים על הכביש.

לעומת זאת אלו שבווטסאפ/מייל/פייסבוק/פוקימון וכו׳ - גם אין עיניים על הכביש, וגם הראש עמוק בתוך התוכן - שם הבעיה האמיתית.

 

Sent from my iPhone 8s Edge

פורסם

מסכים אם מה שכתבת מילה במילה.

בתור רוכב אופנוע זה נהיה אתגר של ממש לברוח ממכונות הנהוגות בידי זומבים בכל זמן נתון.

נסיעה של שני קילומטרים מרגישה כמו מסע הישרדות. רק מחכה לראות מאיפה זה יבוא לך.

והכי חצופים אלה החבר'ה שהוציאו רישיון לפני דקה וחצי, לא צברו נסיון של 10 ק"מ על הכביש וכבר מנהלים את מרכז העצבים של העולם תוך כדי נהיגה וסיכון כל משתמשי הדרך.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם (נערך)

מגפה ישראלית? לא.

מגיפה עולמית? לא.

 

זאת לא מגיפה.

 

תופעה מעצבנת ללא ספק.

 

אישית, אני מעדיף להשלים סדרות בנהיגה.

 

בפקקים הארוכים שלא זזים לשום מקום גם סרט יכול להנעים את זמני.

 

אתמול בפקק, 2 פרקים של צומת מילר.

2e10357d77e6fd9dfc03dbdf6da75706.jpg

עריכה אחרונה על ידי בנצי

haters will hate

פורסם

ואז, אולי, יגיע השוטר הטוב ויתן לך הזמנה לדין.

אבל אתה באמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות :cry:.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ראיתי לאחרונה מספר שוטרים רכובים על אופנועים עוקפים רכבים ומסתכלים לראות האם הנהג מתעסק בפלאפון.

לצערי שהם עוצרים מישהו אחד אז כל השאר מסביב ממשיכים להיות שקועים במסך ולא שמים לב לשוטר בכלל.

פורסם

העניין הוא שיש התייחסות לנושא מגורמים רבים:

 

יש נהגים רבים שפשוט קבעו לעצמם פעם אחת ולתמיד - בזמן הנהיגה לא מוציא טלפון מהכיס.

שוטרים על הכביש כן שמים לב יותר על הנהגים ולא רק על איך שהרכב נוסע.

כבר מזמן בכל תחנת דלק אפשר לקנות בזול אוזניה בטיחותית.

בלוטוס בפעולה, דיבוריות לרכבים, מולטימדיה שעולה באיכות שמע ונוחות על כל מכשיר סוללרי.

מה שנקרה - יש תעשייה שלמה שעוסקת בנושא.

 

אני מסכים מאוד עם האמירה שהאחריות העיקרית מוטלת עלינו - הורים, חברים, בני זוג וכו'. פשוט לדאוג אחד לשני, להסביר, לנזוף, לשקף את החששות, לדרוש דבר קטן - בזמן שאת\ה נוהג\ת שלא א. ב. ג....

 

רק חבל שזה בכלל לא המקסימום. כל יום שומעים על אנשים שנתפסו על סמים או אלכוהול בזמן הנהיגה. שזה כבר סכנה ברורה ומידית כל שניה של נהיגה. אז ביחס לזה רבים מרשים לעצמם לחשוב שהם "כולו ענו להודעה קצרה"...

' (1997) past: Honda Civic 1.4 SE

2016 now: Skoda Yeti 1.2 TSI

פורסם
מסכים אם מה שכתבת מילה במילה.

בתור רוכב אופנוע זה נהיה אתגר של ממש לברוח ממכונות הנהוגות בידי זומבים בכל זמן נתון.

נסיעה של שני קילומטרים מרגישה כמו מסע הישרדות. רק מחכה לראות מאיפה זה יבוא לך.

והכי חצופים אלה החבר'ה שהוציאו רישיון לפני דקה וחצי, לא צברו נסיון של 10 ק"מ על הכביש וכבר מנהלים את מרכז העצבים של העולם תוך כדי נהיגה וסיכון כל משתמשי הדרך.

 

בתל אביב לא חסרים דו"ג במיוחד קטנועיסטים שתקועים בסלולרי שלהם ורוכבים בזיגזג על הנתיב(מחזיקים רק ביד אחת את הכידון)..כנהג הם מפחידים אותי אפילו יותר.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

יש נהגים רבים שפשוט קבעו לעצמם פעם אחת ולתמיד - בזמן הנהיגה לא מוציא טלפון מהכיס.

כמוני למשל.

אני (עדיין) לא ראש הממשלה ולא הרמטכ"ל, והשיחה יכולה להמתין עוד כמה דקות כשאגיע ליעד.

אם לחברות הסלולאר לא היה לובי חזק, ולו אני הייתי המחוקק, הייתי אוסר כליל שימוש בטלפונים ניידים בנהיגה.

ובנוסף, הייתי מפסיק במיידי את השיווק והמכירה של כל מערכות המולטימדיה שמאפשרות צפייה בסרטים וכדומה תוך כדי נסיעה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לגבי מערכות המולטימדיה - החוק אוסר על מערכת המאפשרת לנהג צפיה במדיה, אבל, כנראה, שהלובי העולמי חזק והמערכות מופיעות אצל יצרנים רבים.

 

לטעמי היה צריך לאסור גם את השימוש במסכי מגע לתפעול הרכב - עדיפים כפתורים פיזיים שניתנים למישוש ונותנים פידבק ללחיצה או סיבוב, ואשר מאפשרים קיצור הסטת המבט מהכביש. אבל זה נראה מיושן, הקהל מחפש את הגאדג'ט בעל המראה החדיש, לא את הבטיחות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זו בהחלט בעיה גדולה, הפתרון הוא תקציבי. צריך לחזור לכל אותם פרסומות ישנות (מאד אפקטיביות) אשר מראות מה קורה כשמשתמשים בנייד בזמן נהיגה.

זה בשילוב של אפס סובלנות כלפי אותם נהגים (עם ענישה חמורה, כגון החרמת רכב לשבוע בתוספת שלילה) לדעתי יפתור את הבעיה.

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

פורסם

זו באמת מגיפה, לא יאומן כמה חסרי אחריות אנשים צריכים להיות כדי לא להתרכז בתנועה ולנהוג תוך כדי קריאת הודעות. אני מבין את הצורך הזה בחיבור תמידי לתקשורת, גם אני חווה אותו, אבל מתישהו כשהבנתי שזה מסוכן החלטתי שאני לא נוגע בסלולרי בזמן נהיגה ושהחיים שלי (והארנק שלי) חשובים יותר מהודעה בוואטסאפ ושאנשים יכולים לחכות עד שאגיע הביתה כדי לענות להם.

זה באמת לא יאומן כמה אנשים עושים זאת תוך כדי נהיגה, אפשר לזהות אותם לפי רכב שנוסע 60 קמ"ש על הכביש המהיר או רכב שמזגזג מנתיב לנתיב. כל עמידה שלי ברמזור או תוך כדי נסיעה כשאני מסיט את המבט הצידה אני מוקף באנשים עם הראש פונה מטה או אנשים ששולחים הודעות.

 

פורסם (נערך)
אין אכיפה? שוטרי התנועה בשטח אוהבים מאוד לרשום דוחות על שימוש בטלפון בזמן נהיגה.

מדובר בעבירת "איכות" וככזו השוטרים מונחים להתמקד בה.

במשמרת האחרונה שלי בתנועה רשמתי שישה דוחות על שימוש בפלאפון מתוך סך של 10 דוחות שרשמתי במהלך 4 שעות (עד שהבאתי תפיסה של סמים ונתקעתי בתחנה עוד 4 שעות) כלומר 60% מהדוחות שרשמתי היו על פלאפון ואני יכול לספר על אחוז דומה של שאר ניידות התנועה באותו יום שעבדו בסביבתי.

משטרת התנועה ממש לא הורידה את האכיפה של עבירה זו מסדר היום.

הבעיה האמיתי היא שאין מספיק שוטרים לאכוף את העבירה ולכן נותר הרושם שאין אכיפה.

הסיכוי שלך להתפס ע"י שוטר תנועה בזמן ביצוע עבירה הוא קלוש ביותר ולכן אנשים מרשים לעצמם לעבור עבירות כי אין להם את הפחד להתפס.

 

אתה יכול לתת הערכה גסה של התפלגות הדו"חות (אם אתה יודע אז בכללי, אם לא אז רק שלך) לעבירות של שיחת טלפון מול שימוש שכולל בהיה במסך?

כי ההשוואה בין 2 העבירות ממש מגוכחת וזו פאשלה (כרגיל) של המחוקק שהן מוגדרות כאותו סיכון\חומרה. מובן לכולם שלהשוות בין להחזיק משהו ליד האוזן (זה לא שכולם נוהגים עם 2 ידיים), ולדבר תוך כדי (כמו כל מי שלא נוסע לבד), ובין לא להסתכל על הכביש זה אבסורד מגוחך וזה כמו שהעונש על אי איתות ועל נסיעה תחת השפעת סמים יהיה זהה.

 

בכל מקרה, אני זוכר שבחודשים לאחר קבלת הרישיון הרשתי לעצמי לשחק עם הטלפון בזמן נהיגה (לא היתה לי דיבורית). זה כלל לענות אם אני מקבל שיחה, לפעמים גם ליזום שיחה, ובמקרים בודדים שאני עד היום מתבייש בהם מאוד גם לקרוא הודעות. לאחר זמן מה קיבלתי שכל ואני לא נוגע בטלפון בנהיגה. גם לא רוצה דיבורית, זו התעסקות שגם ממנה אני רוצה להמנע.

בשנים האחרונות התופעה בהחלט התפשטה. אני כבר לא מדבר על אידיוטים שסוטים מנתיבים* או לא נותנים זכות קדימה, זה כבר ממש בוטה ואני רואה אנשים נוהגים ועם הראש למטה לזמן ממושך. הזוי. אני משתדל לנהוג תחת ההנחה שהנהגים שסביבי בהכרח מסתכלים על הטלפון ולא על הכביש.

אגב הדבר הכי נורא לדעתי זה אלו שמשחקים עם הטלפון שהוא יושב בתושבת ייעודית. כאילו שאם הטלפון מקובע לפלסטיקה אז פתאום אין בעיה עם זה שאתה לא מסתכל לאן שאתה נוסע.

 

 

לדעתי נהיגה תוך כדי דיבור היא הרע במיעוטו.

בין אם הטלפון צמוד לאוזן, או בדיבורית בגובה הכתפיים, או על דיבורית חיצונית - גם אם הדעת מוסחת, לפחות העיניים על הכביש.

לעומת זאת אלו שבווטסאפ/מייל/פייסבוק/פוקימון וכו׳ - גם אין עיניים על הכביש, וגם הראש עמוק בתוך התוכן - שם הבעיה האמיתית.

 

Sent from my iPhone 8s Edge

בדיוק. הסיכון בפעולה השניה גבוה יותר בכמה סדרי גודל.

 

*

הזכיר לי שהשבוע בנסיעה בכביש 6 עקפתי שברולט ספארק שמזמזה את השול הימני לסירוגין. לציין רק שאני נוסע לאט (יחסית) בכביש 6 (100 קמ"ש~). מעט אחרי זה היא עקפה אותי ונעלמה באופק. אחרי זמן מה אני שוב מתקרב אליה, כשהיא שוב נוסעת לאט ובזיגזג. עוקף. אחרי כמה דקות שוב עוקפת אותי. אני מסתכל ורואה בחורה צעירה, לא שיכורה או משהו. רק עכשיו נפל לי האסימון שהיא פשוט התכתבה לסירוגין.

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
פורסם

אם הנושא הזה הועלה אז אני חייב להעלות תהייה:

אני רואה אנשים עם מכוניות מודרניות שרואים שיש להם מולטימדיה, או דגמים שבוודאות יש להם לפחות דיבורית בלוטות' מובנית במערכת והם מדברים בטלפון עם היד. (רואים שהם לא מקלידים)

זה יכול לטמטם אותי. הרי יש לך דיבורית, למה אתה מדבר עם הטלפון ביד?

 

או נהגים עם רכבים לא זולים שמתקמצנים על התקנת דיבורית. מה אתם מעדיפים דו"ח במקום דיבורית קבועה ב300-400₪? אני לא בא להיכנס לאף אחד לכיס, אבל למי שיש 40-50 אלף ש"ח לשים על רכב כנראה שיש עוד 300-400₪ לשים על דיבורית.

 

אני משתדל גם לא לדבר בטלפון בזמן נהיגה למרות שיש לי דיבורית במערכת, סתם מוציא מריכוז. אבל שליחת הודעות או דפדוף בפייסבוק בזמן נהיגה - לא בבית ספרנו. גם חיוג מתבצע אך ורק דרך הדיבורית ברכב וגם מזה אני מאוד משתדל להימנע. (כי זה דורש להסיט את המבט למערכת עצמה)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR


×
×
  • תוכן חדש...