Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3609 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעיה נוספת היא התקנת המכשיר עצורה שחוסמת את שדה הראיה. אישית אני מתקין את המכשיר יחסית רחוק ממני ובתחתית החלון, וגם זאת רק כאשר אני זקוק לוויז לצורך ניווט. אבל רואים הרבה משתמשים, ודווקא במיוחד בין המתפרנסים מנהיגה, בעלי הנסועה הגבוהה, שמתקינים את המכשיר ממש מול הפנים, כך שהוא חוסם חלק נכבד משדה הראיה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

נתקלתי בכמה אנשים שהתקינו אותו שם בשביל שיהיה קל יותר לסמס.

ככה הם מסיטים פחות את הראש והעיניים כשקוראים/כותבים.

 

הבעיה היא שזו נהייתה נורמה. אם אני שוכח לחבר את הדיבורית ומישהו מתקשר אליי בנסיעה ואני לא עונה לו,

מאוחר יותר כשאני חוזר אליו ואומר "מצטער, הייתי בנהיגה" אני מקבל פליאה כאילו עשיתי איזה משהו מדהים...

לא זוכר מתי שמעתי על מישהו שקיבל דו"ח על שימוש בטלפון. פעם אנשים לפחות פחדו לקבל דו"ח(החיים פחות מעניינים), היום כבר לא...

פורסם
בעיה נוספת היא התקנת המכשיר עצורה שחוסמת את שדה הראיה. אישית אני מתקין את המכשיר יחסית רחוק ממני ובתחתית החלון, וגם זאת רק כאשר אני זקוק לוויז לצורך ניווט. אבל רואים הרבה משתמשים, ודווקא במיוחד בין המתפרנסים מנהיגה, בעלי הנסועה הגבוהה, שמתקינים את המכשיר ממש מול הפנים, כך שהוא חוסם חלק נכבד משדה הראיה.

כנ"ל.

אצלי המתקן של הטלפון יושב בקצה הקיצוני השמאלי של החלון בחלק התחתון כדי לחסום כמה שפחות שדה ראיה, אבל מצד שני כשצריך להסתכל על הטלפון בוויז, לא צריך להסיט את המבט יותר מדי.

קניתי כבר ארוך למטען וכך אין בעיה עם הטעינה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

עוד הצעה.

בבריטניה לפני מספר שנים פתחו בקמפיין אגרסיבי מאוד לאסאמאסים בזמן נהיגה.

בין היתר זה כלל פרסומות קשות ורעות מאוד על מה שקורה בעקבות זה, משמע מה קורה בזמן תאונה ,באמת פרסומות מאוד קשות.

אני חושב שזה הוריד משמעותית את האחוזי נהגים שנתפסו על SMSים.

לא יודע עד כמה זה יעזור כאן בארץ,אבל זה שווה ניסיון.

Miata ND2

 

פורסם

אין שוטרים בכבישים אז כל אחד עושה מה שבא לו.

 

קמפיינים לא יעזרו, בטח לא אגרסיבים. חלק אולי ישתכענו אבל הם מהר מאוד יחזרו לסורם. מה גם שקמפיין בוטה מידי עלול להביא לאטימות מפני הפרסום.

 

ברגע ששוטרים יתחילו לאכוף את העניין (אפילו סמויים עם מצלמות קסדה) ויתנו דוחות, תוך כמה חודשים התופעה תרד. אנשים יפחדו ולו רק בגלל הקנסות הגבוהים. כנ"ל לגבי בריונות כביש שהגיעה למצב אבסורדי. כל יום מרגיש כמו ג'ונגל.

 

אפשר לראות שהזהירו מאכיפה מוגברת ושמו מצלמות בנת"צ באיילון, ואנשים מצייתים לעניין. ככה אפשר לעשות בכל דבר אילו הייתה מערכת חוק אמיתית ולא חלטורה.

 

 

פורסם

זה שהטלפון רחוק יחסית ממני, פעם הייתי שם את המכשיר על המושב כי התעצלתי(עד כדי כך) לשים אותו במעמד קליפס שהיה לי.

המגנטי הרבה יותר נוח.

פורסם

לא מסכים אלפא : בסופו של דבר כשאתה פוגע לישראלים בכיס ,יחשבו פעמיים , אני לא מאמין שישארו הרבה אנשים שקיבלו 3 פעמים דוח על טלפון וימשיכו לדבר בלי דיבורית בנהיגה !!!

הבעיה שאין מספיק ניידות בכבישים כדי לחלק דוחות ,מצלמות מהירות יש בשפע ,כי זה דוח הכי קל

פורסם

תפגע, אני אומר שזה לא יעזור - וכפי שציינת, אין דרך ממשית/אבסולוטית לאכוף זאת, מלבד להתקין "אח גדול" בכל הרכבים (לא יקרה). תטיל קנסות אימים, תאיים בהורדה מהכביש (אני בעד) - לכל היותר תצמצם זאת במעט.

יש משהו בתקשורת מרחוק שחזק יותר מעיסוק בנהיגה. הפתרון הריאלי היחידי הוא להוריד את מלאכת הנהיגה מהאדם, והפתרון הזה נמצא במרחק של עשור, שניים מאיתנו.

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

פורסם

באופן אישי מאוד קשה לי עם הסיסמאות שמופרחות לאוויר, בעיקר על ידי גורמים ממשלתיים - "אל תתעסקו בטלפון בזמן נהיגה!",

יש בזה כל כך הרבה התכחשות למציאות, כל כך הרבה פומפוזיות ריקה - בעיקר כי זה בלתי אפשרי.

כן, פשוט בלתי אפשרי כיום לדרוש מאנשים שלא להתעסק בכלל בטלפון בזמן נהיגה. הרי כל הדוגמאות פה מצביעות על כך. מיעוט שבמיעוט מסוגל באמת להתנתק לחלוטין מהטלפון.

הדרישה הזו היא בת הדודה מנישואי קרובים של הסיסמה "כשאתה נוהג - פשוט תנהג!" כן, שלום לך מר נהג פורמולה 1 מגבעתיים שמסוגל להיות מרוכז נונסטופ בנהיגה שלו.

 

האמת?

אני גם קורא הודעות בנהיגה וגם עונה בחזרה. א-ב-ל וזה א-ב-ל גדול ומודגש - אני עושה את זה כמו כל פעולה אחרת שלי בנהיגה (חוקית, או פחות) אחרי שיקול דעת, אחרי שאני לוקח אחריות על המעשים שלי.

בשעה אחת וחצי בצהריים, בכביש 6, עם ראות של שני קילומטרים קדימה בהם הכביש ריק, ואין אף אחד לידי, אני מרים את הטלפון ועונה בקצרה "כן", "לא", "בסדר" וממשיך - רמת הסיכון שלי? נמוכה מאוד.

בשעה אחת וחצי בצהריים, בעיר, ליד בית ספר - כולם יודעים מה הולך... אז לא רק שאני לא מסתכל על הטלפון, אני גם דואג לסיים את השיחה 50-100 מטרים לפני כן ונוהג לאט כאשר אני דרוך לגמרי למה שקורה מסביב.

אני לא עושה את זה בעיר, אבל כאשר אני עומד ברמזור, התנועה מאחורי עמדה וגם מצדדי, אני מרים את הטלפון, קורא ועונה במידת הצורך וממשיך הלאה, שוב, רמת הסיכון? נמוכה מאוד.

 

ואני מודע לחלוטין לסיכון, אני גם יודע שאפשר בלי, על האופנוע למשל - אני אף פעם בלי טלפון. הוא נמצא בכיס הפנימי של המעיל, כך שאין לי אפילו אפשרות גישה אליו - למה? כי שם רמת הסיכון שלי גבוהה מאוד ואני לא יכול להרשות לעצמי גם היסח דעת מהטלפון.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם (נערך)
האמת?

אני גם קורא הודעות בנהיגה וגם עונה בחזרה. א-ב-ל וזה א-ב-ל גדול ומודגש - אני עושה את זה כמו כל פעולה אחרת שלי בנהיגה (חוקית, או פחות) אחרי שיקול דעת, אחרי שאני לוקח אחריות על המעשים שלי.

 

כולם בלי יוצא מן הכלל מתעסקים עם הטלפון בנהיגה, ברמה כזו או אחרת. מי שטוען אחרת הוא שקרן.

נקודה נוספת שמעצבנת אותי וזוכה לבידול בעיני החוק היא ההתעסקות של הנהגים המקצועיים (באוטובוסים, לצורך העניין) עם הכסף של הנוסעים לאחר שהדלתות נסגרו והם החלו בנסיעה.

 

בעיני החוק מדובר ב"מיומנות נרכשת" ; בעיני מדובר ברמת סיכון זהה לזו של התעסקות עם סלולרי, קל וחומר כשמדובר בשליטה על מכונה גדולה ומגושמת פי כמה מרכב פרטי. כבר הייתי עד ללא מעט "כמעטים" בתור נוסע באוטובוס בדיוק בגלל הנקודה הזו.

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם
פות"ש - אתה צודק, כמובן.

אבל:

לפני כל זה היה האיתות.

כן, הוינקר הומצא עשרות שנים לפני הוואטסאפ.

עדיין העבירה הכי נפוצה כיום בארץ היא חוסר איתות.

אנשים נוסעים ופונים פתאום מבלי לאותת. אני יכול להגיד בבטחה שיותר נפוץ חוסר האיתות מאשר האיתות. לראות רכב מאותת נהיה ממש מחזה נדיר.

אז שוב, אתה צודק אבל יש הרבה עבירות כרוניות שנעשות לפני מה שאתה תיארת.

מכאן בוודאי תסכים איתי שהבעיה היא כללית יותר, שורשית יותר ואני מדבר על חוסר חינוך.

מי שלא מפעיל איתות הוא דושבאג, אבל דושבאג מרוכז בד"כ, כך שזה פחות חמור ויותר מעצבן.

מי שלא מעפיל איתות ובנוסף לא מרוכז, זה חמור מאוד.

מי שמלכתחילה לא מרוכז, כי הוא בואטספ - חמור באותה המידה.

אני באופן אישי רואה מרחוק נהגים שעסוקים בטלפון וכשאני עובר אותם אני מסמן להם 'נו נו נו ' מטיף כמו שעושים לילדים קטנים, כי מספיק שלכל 1 מ10 שאני עושה את זה זה מכניס לתודעה שהוא חתיכת דביל, ועשיתי את שלי.

פעם גם אני הייתי משתמש בטלפון בנהיגה, עד שהתבגרתי והבנתי שזו טעות חמורה, מאז הטלפון עם הצג כלפי המושב שליד הנהג, או בתוך הקונסולה שליד ידית ההילוכים. אין סיבה להשתמש בו, אדם חכם אמר לי פעם "שימתינו."

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אם הוא לא מאותת, גם אם הוא מרוכז זה לא יעזור לו למנוע תאונה.

נניח 2 דושבגים, אחד בתוך מעגל תנועה והשני בכניסה.

הדוש שבמעגל נכנס כדי לפנות שמאלה אבל לא מאותת.

הדוש השני נכנס מולו למעגל ורוצה להמשיך ישר.

השני חושב שהראשון ממשיך ישר בגלל שלא אותת ולא נותן לו זכות קדימה.

בום.

הצהרה על כוונות זה א-ב של נהיגה. צריך להיות כמה שיותר צפוי, אם לא אתה לא רק דושבאג כלפי אחרים אלא גם דופק את עצמך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
כאשר אני עומד ברמזור, התנועה מאחורי עמדה וגם מצדדי, אני מרים את הטלפון, קורא ועונה במידת הצורך וממשיך הלאה, שוב, רמת הסיכון? נמוכה מאוד.

 

עצירה ברמזור זה באמת זמן טוב להתפנות למשימות משניות כמו שיחה, קריאה, כתיבה, שתיה וכדומה, וגם אני נוהג כך. כמובן שגם מזה יכולות להתעורר בעיות כמו עיכוב בזינוק ואחריו זינוק מהיר בבלי דעת, אבל בסך הכל זו פשרה טובה בשביל כולנו.

 

בזמן שהרכב בתנועה אני אישית לא רואה את עצמי מבצע אף אחת מן הפעולות הללו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...