Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רוצה לעשות החלפה של הנוזל קירור שלי.

כרגע יש שם איזשהו נוזל קירור LONG LIFE שאינני יודע איזה חברה הוא.

יש לי גלום של נוזל (תרכיז) של PRESTONE LONG LIFE והוא המיועד לשכון ברידיאטור שלי.

הבעיה היא שאינני יודע היכן לנקז את האויר מהרדיאטור...

איך מוציאים בידיוק את הנוזל ? ע"י הוצאת הצינורות או שמא ע"י שסתום ?

איך בידיוק לשים את הנוזל החדש, פשוט לשפוך אותו למיכל עיבוי ? להניע את המנוע ולהוסיף כמה שחסר ?

 

מי שינסה לשלוח אותי לחיפוש: זה לא עוזר, דובר רבות על החלפת נוזל קירור לרכבים אשר המיכל עיבוי שלהם צמוד לרדיאטור ולא נפרד מן הרדיאטור...

 

תודה מראש.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

פורסם

גם לי יש סיאט איביזה והשבוע החלפתי לה שמן ונוזל קירור כי הבעלים הקודמים לש הרכב השתמש במים ולא בנוזל קירור.

אני רוקנתי את המים מהמנוע ע"י הוצאת הצינור בנקודה התחתונה של הרדיאטור, המים נשפכו החוצה החזרתי את הצינור ומלאתי מים הנעתי את האוטו לכמה שניות כיביתי ואז שוב הוצאתי את הצינור ונתנתי למים להשפך.

חזרתי על הפעולה עד שהמים שיצאו מהרדיאטור היו נקיים ולא חומים.

לאחר מכן החזרתי את הצינור למקום והוספתי מים ירוקים נסעתי רבע שעה והוספתי שוב מים עד למפלס הנכון.

 

טמפרטורת העבודה של האוטו ירדה קצת אבל לא בצורה משמעותית, חוץ מזה אני מחליף שוב נוזל קירור לפני הקיץ כדי לנקות לגמרי את המערכת ולהכין את האוטו לקיץ.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

פורסם

ראשית, תודה על התגובה המהירה.

 

שנית,

תראה, אני גם חשבתי שכך עליי לעשות כך, מכוון שחיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי את השסתום ניקוז אויר.

 

דבר נוסף, לגבי הכנסת המים הרגלים.

אתה לא מפחד שאולי ישארו לך מים במערכת ויצרו חלודה וכ"ו? איך אתה יכול להיות בטוח שכל המים שהכנסת למערת הקירור אכן יצאו ?

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

פורסם
ראשית, תודה על התגובה המהירה.

 

שנית,

תראה, אני גם חשבתי שכך עליי לעשות כך, מכוון שחיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי את השסתום ניקוז אויר.

 

דבר נוסף, לגבי הכנסת המים הרגלים.

אתה לא מפחד שאולי ישארו לך מים במערכת ויצרו חלודה וכ"ו? איך אתה יכול להיות בטוח שכל המים שהכנסת למערת הקירור אכן יצאו ?

ההוראות שתמיד נותנים בהיינס/צ'ילטון לרוב מדברות על מילוי מים רגילים, התנעת הרכב והמתנה שיגיע לטמפ' עבודה, להמתין שיתקרר, לנקז את המים וחוזר חלילה - כל זאת לצורך שטיפת מערכת הקירור (סה"כ פעמיים).

לזירור התהליך ניתן להוציא את הטרמוסטט מהרכב באופן -זמני- רק לצורך השטיפה. כשמרוקנים את המים מהמערכת בנקודה התחתונה לרוב מתנקזים *כל* המים (פרט לאלו שביחידת חימום הפנימית). כדאי לבצע את השטיפה עם מים ניטרליים (מהמזגן) ובכך מסירים דאגה שגם איפה שנשארו המים לא יגרם נזק.

 

בנוגע לפתחי הניקוז - נסה לחפש:

1. בורג ניקוז בחלקו העליון של הרדיאטור (צד שמאל או ימין) - לרוב מפלסטיק.

2. בורג ניקוז בפלנג' (פלנג'=מעבר מים, לרוב מדובר ביציאה מהמנוע שמתחברת לרדיאטור באמצעות צינור גומי) עשוי מפלסטיק או מתכת, תלוי ברכב.

3. בדוק את הנקודות העליונות בהן עובר צינור מים וחפש שם.

 

במידה ולא מצאת, סביר להניח שלא נדרשת שום פעולה מיוחדת למילוי מים וניקוז אויר. פשוט למלא מים, להניע את הרכב לכמה דקות, לכבות ולהמתין שהמנוע יתקרר ולהשלים את כמות המים החסרה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מחר אני אעשה זאת!

תודה איציק על ההסבר המפורט ועל הסבלנות!

תודה רבה גם לך עמי !

 

אני אדווח תוצאות, ואפילו אולי אצלם !

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

פורסם

בהנחה שמדובר באותו מנוע כמו שיש בפולו, וזאת הנחה סבירה ביותר אז יש לי נסיון רב בתחום.

 

דבר ראשון מצטער לאכזב אותך, אבל אין אף בורג ניקוז, לא ברדיאטור ולא באף צינור בדרך

(איציק שכח שהתקשרתי אליו לשאול על כך בזמנו)

מה שצריך לעשות זה להניע את הרכב עם מכסה מיכל העודפים פתוח, למספר דקות, כך ייצא האוויר מהמערכת,

לאחר מכן צריך למלא מים שיהיו בין שני הקווים MAX ו MIN לסגור וזה הכל.

 

ריקון המים יתבצע מהצינור התחתון בעזרת חוק כלים שלובים :)

 

ועוד משהו חשוב ביותר : נוזל PRESTONE לא הכי מומלץ לרכבי VAG.

עליך לקנות G12 (תרכיז בצבע אדום) או G12 פלוס (תרכיז בצבע ורוד ) מקורי וייעודי של VAG

(מחיר כ40 ש"ח במוסכי צ'מפיון השונים) ולערבבו ביחס 50-50 עם מים (אני ערבבתי עם מזוקקים).

 

שיהיה בהצלחה, ברכב שלי היה בנד עקשן בצינור התחתון שלקח לי בסביבות שעה וחצי להלביש אותו בחזרה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
ראשית, תודה על התגובה המהירה.

 

שנית,

תראה, אני גם חשבתי שכך עליי לעשות כך, מכוון שחיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי את השסתום ניקוז אויר.

 

דבר נוסף, לגבי הכנסת המים הרגלים.

אתה לא מפחד שאולי ישארו לך מים במערכת ויצרו חלודה וכ"ו? איך אתה יכול להיות בטוח שכל המים שהכנסת למערת הקירור אכן יצאו ?

בגלל שאני בטוח שנשארו קצת מים במערכת אז אני מחליף שוב לפני הקיץ ואז אני גם אנקה את המערכת עם מים ירוקים, וככה אני אהיה בטוח שיש רק מים ירוקים במערכת.

 

שיהיה בהצלחה, ברכב שלי היה בנד עקשן בצינור התחתון שלקח לי בסביבות שעה וחצי להלביש אותו בחזרה.

גם אצלי היית את אותה הבעיה, אז במקום להחזיר את הבנד שמתי מין אזיקון עם בורג שאפשר להוריד ככה שבפעם הבאה יהיה לי יותר קל כל הסיפור של החזרת הצינור.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

פורסם
תודה על הערה.

מדוע PRESTONE אינו ממולץ לרכבים אלו ?

אלו הוראות היצרן... אני מניח שההרכב הכימי של שני הנוזלים שונה.

בדרך כלל היצרן יודע מה הוא אומר, אז לא הייתי מתעלם מכך...

מבחינתי זה כמו לשים שמן לא מתאים למנוע.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

הוראות היצרן שולחות אותך לקנות מוצרים שלהם.

האינטרס פה הוא ברור.

הרי שאף יצרן לא ימליץ על פרסטון כי אז הוא יורה לעצמו ברגל.

 

הנוזל היום הוחלף, היה לי שם G12 PLUS

אני ארוץ עם הפרסטון קצת ואח"כ אני אחליף לG12 PLUS

 

אלא אם למישהו יש המלצות אחרות.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

×
×
  • תוכן חדש...