Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

256GB USB עולה באמת פחות מ-10 דולר ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3666 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

HybridBoy

 

כתבת צריך לחבר מדי פעם. מה זה לחבר? "לחבר" מבחינת סתמיות המילה משתמע לי לפחות כמו לחבר למספר דקות ולנתק.

 

בעוד לחלק מהכוננים הקשיחים יש מנגנון ריפרש שלמיטב ידיעתי עובד תוך כדי קריאה ולא סתם רנדומלית, בתנאים טובים עדיין זמן ה- Retention טוב למדי.

מסקנתו של המחקר הזה למשל היא שסטטיסטית מתוך הנתונים שנבדקו 99% מהם ישמרו על המידע שלהם למשך 30 שנה באחסון בתנאים טובים.

אם בכל זאת אתה רוצה בכח לבצע Refresh למידע, אין שום תועלת בלחבר אותו סתם. אתה לא יודע מה הוא עושה, מה הוא מרפרש ומתי הוא מסיים. אם כבר צריך לבצע פעולת קריאה רציפה לכל אורך הדיסק לפחות, ואז לפחות אתה ישן בשקט שאם הבקר יודע לבצע Refresh לסקטורים שנמדדו בערכים מגנטיים גבוליים, הוא יעבור עליהם.

 

מעבר לזה, אנחנו לא מתעסקים כאן בהפרחת השערות בעלמא. ניתן לפנות לתקן JEDEC 217, JEDEC 218 ו- JEDEC47G אשר מגדירים בדיקות אמינות שרכיבי הפלאש צריכים לעמוד בהם כדי לעמוד בתקן. JEDEC47G ניתן ללמוד כי על רכיב פלאש לעמוד ב- Retention של מעל 10 שנים כאשר ניצול הפלאש עומד על עד 10% מתוך ה- Endurance המוגדר שלו כטרהבייטים שנכתבו.

 

מעבר לזה, לא מצאתי שום רפרנס לכך שבקרי הפלאש עושים עבודת Refresh כלשהי בזמן Idle, אלא עבודת תחזוקה כגון Wear Leveling ו-"ניקוי זבל".

יותר מזה, בחיפוש מאמרים שמציעים ניתוח של ערכי Bit Error Rate ו- Uncorrectable Bit Error Rate לאורך זמן וניצול מחזורי כתיבה של הפלאש, והצעות לשיפור ה- Retention, ניתן לראות כי ערכי ה- UBER שנמצאו נמוכים להחריד כאשר ניצול מחזורי הכתיבה נמוך (כלומר כתיבה של מידע ואחסון לטווח ארוך). מעבר לכך, בפרק המסקנות וההצעות שלהם, אפילו שהם מציעים לבצע ריפרש לתאים כל תקופה מסויימת, כאשר מספר מחזורי הכתיבה נמוך הם מציעים לא לעשות זאת כלל כדי לא להעלות בצורה מלאכותית את מספר מחזורי הכתיבה.

 

ניתן לראות כאן בעמודים 39 ו-40 וכאן בעמוד 155.

 

בכל הקשור ל-SSD במיוחד, כפי שעולה מכאן לא נראה שיש צורך לבצע Refresh כלשהו בכונן שלא נקרע, ומטרתו לשמש אחסון לטווח ארוך. גם אם תבצע קריאה רציפה של כל הכונן, הבקר ככל הנראה לא יעשה כלום, ובטח ובטח אם תחבר אותו סתם לכמה דקות או אפילו יום לא יקרה שום דבר.

פורסם

אגב, תוספת קטנה. אם רוצים לשמור מידע לטווח ארוך, מעבר לשמירה על המידע במקום נוסף כנגד אסון, יש בהחלט דרכים טובות להגן כנגד bit rot פוטנציאלי גם בכוננים שכבר עבדו, או סתם ליתר בטחון. אפשר לשמור את המידע בארכיבים עם תיקון שגיאות כמו למשל Par2. בעת יצירת הארכיב ניתן להגדיר כמה אחוזי יתירות ליצור ביחס לנפח החומר המקורי שמחולק לבלוקים מוגדרים מראש. כך גם אם נניח הכונן לא נשמר בתנאים אופטימליים או סתם התפלק לו תא פלאש כנגד כל הסיכויים, ניתן לתקן את השגיאה. כל עוד יש מספיק בלוקים יתירים כנגד הבלוקים שנפגעו ניתן לשחזר את החומר.

פורסם

את זה ראיתי, אבל גם שם מדובר על refresh לצורך wear leveling ובאזורים מרובי קריאות, ככל הנראה כדי להמנע מ read disturb. לא דובר על retention.

 

Sent from my HTC 10 using Tapatalk

פורסם

פשוט לא מתקבל על הדעת שהמידע ששמור על הדיסק איננו מובטח אחרי שנה של שימוש (הבעייה אגב חמורה יותר דוקא אם הדיסק מחובר לחשמל ובשימוש רצוף בגלל הטמפרטורה הגבוהה יותר) ולכן אני מאמין שכן מתבצע רענון מידע לצורך RETENTION.

:turn-l:
פורסם (נערך)

אבל זה לא שנה. שנה זה נתון מינימלי שנדרש לפי התקן לאחר שהכונן עבר את כל מחזורי הכתיבה המותרים לפלאש לפי התקן.

 

אני לא פוסל את זה שייתכן ויש מנגנון כזה, אבל לפי כל המסמכים, לא נראה שיש בו צורך לפני כמות כתיבות מהותית מאוד לכונן. גם הבחור מאינטל שהיה שותף לכתיבת אחד המאמרים כותב כך. ולפי זה שהוא בכלל מציע מנגנון דינמי כזה, אני נוטה יותר לחשוב שזה לא ממומש.

 

Sent from my HTC 10 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי Nemesis
פורסם
קיניתי לבן דיסק און קי של סאן דיסק 64 ג''ב(בשביל האקס בוקס במקום דיסק קשיח יקר)

 

סליחה על החטטנות, אבל האקסבוקס שלכם פרוץ?

כי אני בדיוק עובד על אותה בעיה (ימ"ש הGTA הזה :-P) וכשהתעלפתי ממחיר של כונן מיקרוסופט 250GB מקורי, הבחור ב"באג" לקח אותי הצידה ואמר לי לנסות בדיוק את מה שאתה אומר, אך סייג בכך שאמר שלא בטוח שיעבוד על 360 לא פרוץ כמו אצלנו.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 


×
×
  • תוכן חדש...