Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בואו נדבר על ברקסים.


שימו לב! השרשור הזה בן 3003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה כמו לפתוח חלון בחורף ולהגיד, זה לתחלופת אויר אבל זה לא מקרר את החדר...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יאללה, נזרום איתך באנלוגיות.

נגיד שאתה נמצא בחדר קטן, ובמרכז החדר יש דלי יציקה ענק עם מתכת מותכת, חום אימים. הדלי כל הזמן משחרר גזים לחלל החדר מה שיוצר סביבה חמה ואתה מסכן, לכוד בחדר, חם לך בא לך למות.

בקצה החדר יש את החריץ הזה של הדלת שכל הזמן נפתח ונסגר.

 

שאלות:

א. האם החריץ הזה תורם במשהו לקירור החדר?

ב. האם בכלל מצליח להיכנס אוויר טרי לחדר? הרי יש בחדר לחץ גזים שמנסה לברוח החוצה מכל מקום אפשרי.

 

עכשיו הבנו?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האנלוגיה שלך לא נכונה, החריץ אמור להיות רוטורי ובדיוק כמו שהוא מוציא, הוא גם מכניס.

 

בנוסף, אם החריץ נפתח ונסגר 50-100 אלף פעמים בדקה (סיבובי הגלגל כפול מספר החריצים) אז בהחלט יש סיכוי לגמרי לא רע שהחריץ הזה יאוורר את החדר.

 

אולי לא יהיה לך קריר, אבל בטח יהיה הרבה פחות חם מאשר בלעדיו.

 

נקודה נוספת, אם תאסוף את שטח החריצים על דיסק אחד (בא נגיד 16 חירוצים) תראה שהיחס הוא לא חדר וחריץ אלא חדר וחלון צרפתי על פני קיר שלם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עייפת אותי :roll:

אין לי מה לדון איתך יותר, זה שיח של חרשים. אני חוזר וממליץ לך ללכת לקרוא חומר טכני ולהבין שאתה לא בכיוון.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה מה שאיתמר מנסה לומר הוא שאין תחלופת אויר, יש פינוי גז שנוצר בלחץ בין הדיסק לרפידה אבל אויר קר לא תופס את מקומו, פשוט יש ירידת לחץ של אותו גז..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוצמת הבלימה החזקה יותר גורמת למערכת ה-ABS להיכנס לפעולה מוקדם יותר וברציפות.

 

בכל זאת, שימו לב שההבדלים של החלפת בלמים על מרחק העצירה אינם של שמיים וארץ, כמו בהחלפת חלקי מתלה או צמיגים.

 

כל עוד יש אחיזה לצמיגים עוצמת בלימה מוגדלת לא תגרום להפעלת מערכת ה-ABS.

לגבי מרחקי עצירה- חצי מטר הפרש יכול להיות ההבדל בין קצת זיעה קרה לבין המתנה לאמבולנס כי פגעת במישהו.

 

כדי לטגן דיסקים (שוב, ברכב סטנדרטי) צריך להיות נהג מוכשר מיוחד. דיסקים מחוררים יקרים מדיסקים חלקים ורגישים יותר לשינויי טמפרטורה מדיסקים חלקים, מה שעלול להביא לעיוותים וסדקים מוקדם מהצפוי.

 

חולק על הכתוב במשפט הראשון, לא צריך להיות מוכשר במיוחד כדי לטגן בלמים, צריך כביש מתאים ונהג חסר בטחון או שאינו מיומן מספיק.

לגבי המשפט השני אתה אכן צודק אם כי בעניין הסדקים ברוב המקרים אותם סדקים שנוצרים בחרירים הינם שטחיים ולא עמוקים בצורה שפוגעת בבטיחות (כמובן שיש לעקוב ולוודא שהם לא הופכים לעמוקים יותר עם הזמן).

 

דיסקים מחוררים אכן רגישים יותר לסדקים ושברים, אבל תחת שימוש מאוד אינטנסיבי במסלול - לא ביום יום.

 

לא מדוייק,

 

סדקים בדיסקים מחוררים אינם תופעה נדירה ברכבי כביש ואני יכול להעיד שהרכב שלי לא ראה מסלול מעולם ולמרות זאת הצלחות הקדמיות שלי מלאות בסדקים.

מזה מלאות? בכל חריר יש 2 סדקים.

כאמור הסדקים האלה אינם בעלי משמעות בטיחותית כיוון שהינם שטחיים ולא חודרים לעומת המתכת.

 

דבר אחרון- החירוץ והחירור בהחלט תורמים לקירור הצלחות.

איתמר, קירור מושג ב-2 דרכים (אתייחס לדוגמא שאתה נתת):

1.הזרמת אויר קר אל תוך החדר מאותו חריץ בדלת.

2.שימוש באותו חריץ של הדלת לפליטת אויר חם מתוך החדר.

 

בוא קח דוגמא נוספת:

חנית ביום קיץ שרבי תחת שמש ישירה, הרכב סגור כולל כל החלונות, נניח שלאחר 5 שעות הטמפ' הפנימית בו עומדת על 70 מעלות.

עכשיו תפתח 4 חריצים בחלונות, נניח 2 ס"מ חריץ בכל חלון, הטמפ' ברכב לא תתחיל לרדת בהדרגה?

כמובן שהיא תרד, מהר או לאט יותר זה כבר פונקציה של רוח שתיצור סירקולציה אבל גם ללא רוח הטמפ' תרד פשוט כי יש לחום אפשרות להתנדף.

אגב, אם מלכתחילה היית חונה עם 4 חריצים פתוחים בחלונות הטמפ' הפנימית כנראה לא היתה מטפסת לאותם 70 מעלות.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך סדקים כדאי שתבדוק אותם, כנראה שהם מעבר לסדקים שטחיים.

 

אני חוזר בפעם האחרונה: צלחות מחורצות אינן תורמות במאומה לקירור הרפידות או הדיסקים. הדיסק מקורר על ידי הכנפיים שבין שני חלקי הדיסק.

החריצים נועדו כדי לפנות גזים שנוצרים בעקבות החיכוך של הרפידה בדיסק. שום אוויר לא נכנס, הטמפרטורה שם יכולה להגיע למאות מעלות ואין לחריצונים האלו שום קשר או תרומה לקירור.

 

בעניין הזה סיימתי לפרוס את משנתי. מי שחושב אחרת מוזמן ללכת ולחקור את הנושא בעצמו.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב. הלכתי לאתר של ברמבו לקרוא. לפי מה שהם כותבים החירוץ נועד ל3 דברים:

1) מראה בדיוק את שהיקת הצלחת. ברגע שחורץ נעלם יש להחליפה.

2) מסייע בפינוי גזים שיכולים להגיע ל800 מעלות ובכך להרטיח את הרפידות. (כלומר תורם לקירור את הרפידות ולא את הדיסקים)

3) מיקרו-גילוח של רפידות כדי למנוע תופעת הגלייזינג.

אי לכך הוזמן סט של צלחות BREMBO MAX ורפידות קרמיות JURID WHITE. לדעתי יחד עם צינורות שזורים זה יסגור לי את הפינה.

bmw-brembo-max-front-brake-disc-set-for-e39-5-series-09896176.jpg 537df1a6400c5zz.jpg

 

מאחורה אני אשאר עם דיסק מקורי ואחליף לרפידות של מינטקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם, מעבר למה שנכתב כאן אין לי מהל להוסיף יותר מדי, אבל יש לי שני דברים להוסיף.

1. להקפיד על החלפת נוזל בלם.

א.לאחד שמתאים - רכב שדורש CLASS 6 אז לשים אותו, לפי גרף באתר של ATE זה משפיע על מרחק עצירה.

(זה לפחות מה שהבנתי מהגרך באתר שלהם).

ב.להחליף אחד לשנתיים או 30K- זו פחות או יותר תקופת ההתחמצנות שלו.

ג. מי שמתגרזן עם הרכב לשים נוזלי בלם שעמידים יותר כגון MOTUL RBF 600\660.

ד. לאחר רתיחה, אם נהגתם במסלול או מכל סיבה אחרת רתח הנוזל להחליף אותו בהקדם האפשרי.

 

2. להקפיד על גירוז מובילים (למי שאין קאליפר מונובלוק) ורפידות בגריז נחושת.

 

''לקוחות'' מדווחים שלאחר גירוז\החלפת נוזל בלם הבלימה משתפרת.

אולי הדברים שרשמתי ברורים לנו, אבל לצערי זה לא ברור לחלק גדול מהאוכלוסיה.

http://www.ate-brakes.com/www/ate_de_en/themes/10_products/40_brake-fluids/productinfo_brake-fluids_en.html

 

קצת על נוזל בלם מהאתר של ATE.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב. הלכתי לאתר של ברמבו לקרוא. לפי מה שהם כותבים החירוץ נועד ל3 דברים:

1) מראה בדיוק את שהיקת הצלחת. ברגע שחורץ נעלם יש להחליפה.

2) מסייע בפינוי גזים שיכולים להגיע ל800 מעלות ובכך להרטיח את הרפידות. (כלומר תורם לקירור את הרפידות ולא את הדיסקים)

3) מיקרו-גילוח של רפידות כדי למנוע תופעת הגלייזינג.

אי לכך הוזמן סט של צלחות BREMBO MAX ורפידות קרמיות JURID WHITE. לדעתי יחד עם צינורות שזורים זה יסגור לי את הפינה.

[ATTACH=CONFIG]450344[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]450345[/ATTACH]

 

מאחורה אני אשאר עם דיסק מקורי ואחליף לרפידות של מינטקס.

אשמח לדעת מאיזה אתר הזמנת את הצלחות ואיך עבר התהליך של השחרור בארץ. בהצלחה עם השדרוג, אתה ללא ספק פועל נכון בזה שאתה משדרג את הברקסים. גם אני שדרגתי לברקסים של קופרה בלאון הרגילה שלי, שינוי חשוב ובעיקר בטיחותי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...