Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההבדל בין פנסי ערפל קדמיים לDRL?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3946 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חיפשתי תשובה אך לא מצאתי -

ברכב שלי מותקנים פנסי ערפל קדמיים, כבויים תמיד כי ידוע לי שאין לנסוע איתם.

מצד שני, בעשרות רכבים חדשים, הרכב מגיע עם DRL שממוקם בצורה דומה מאוד לפנסי הערפל הקדמיים שלי, ומאירים בעוצמה דומה.

בדקתי, וניכר כי תאורת הערפל הקדמית ממש לא מסנוורת (בניגוד לאחורית).

 

והשאלה - מה בעצם ההבדל? זה נראה אותו דבר, אבל אחד הוא חוקי והשני לא. מה ההגיון כאן? האם זה בגלל שפנסי ערפל קדמיים היו מסנוורים בעבר?

זה נראה לי אבסורד שיש איסור חוקי להשתמש בפנסים, שעל פניו זהים בתפקוד שלהם לפנסים אחרים שהשימוש בהם חוקי.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

פנסי ערפל קדמיים מסנוורים גם היום.

 

DRL לא.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

DRL לא מסנוור? ועוד איך מסנוור. אמנם לא בכל רכב אבל בהחלט יצא לי להסתנוור מDRL.

 

דוגמאות שאני זוכר - קיה ספורטאז', קיה סיד, מרצדס אי-קלאס (טרום מתיחת פנים).

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם
פנסי ערפל קדמיים מסנוורים גם היום.

 

DRL לא.

יש קביעות נחרצות נכונות.

 

שלך לא.

 

:)

 

(לגופו של עניין: בדקתי, תאורת הערפל של הרכב שלי לא מסנוורת, והוא לא 'יחיד סגולה'. כמו שאמרו לעיל ישנם DRLים מסנוורים, לא מעט למען האמת)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

בקליאו RS הDRL ופנסי הערפל זה אותו פנס

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם

אורות ערפל קדמיים לא אמורים לסנוור!

אורות ערפל קדמיים מכוונים נמוך בכוונה, כדי שהנהג לא יסתנוור בהחזר האור בערפל.

אור ערפל אחורי מסנוור . ועוד איך מסנוור. איך אני מתעב את כל החארות/טיפשים שלא מבינים שהם מסנוורים בעזרת אור ערפל אחורי.

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

פורסם

פנסי ערפל מכוונים נמוך מאוד, וקיימים כדי לעזור לך לראות בתנאי ערפל.

תאורת יום לא מכוונת נמוך, וקיימת כדי לעזור לך להיראות ולבלוט במהלך היום.

!AWDSOME

פורסם

אחלה, אבל איך זה הגיוני שאחת חוקית והשניה לא? הרי הקבוצה הראשונה מוכלת בקבוצה השניה - מבחינת הפרעה לסביבה, ואם דבריך נכונים (ולדעתי הם נכונים) אני לא רואה סיבה הגיונית שלא לאפשר שימוש בפנסי ערפל ביום.

השאלה היא האם האיסור הזה רציונלי, או שהוא פשוט אישור מפעם שבמקרה(/טעות) נשאר עד היום...

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

מה שאמר איש המערות.

ואכן מדובר, ככל הנראה, בתקנה ערכאית משהו. עושה הרושם שמדובר בשארית מהתקופה שבה רוב פנסי הערפל היו בהתקנה מקומית ולא כוונו כראוי (כאמור - כלפי מטה).

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם
אחלה, אבל איך זה הגיוני שאחת חוקית והשניה לא? הרי הקבוצה הראשונה מוכלת בקבוצה השניה - מבחינת הפרעה לסביבה, ואם דבריך נכונים (ולדעתי הם נכונים) אני לא רואה סיבה הגיונית שלא לאפשר שימוש בפנסי ערפל ביום.

השאלה היא האם האיסור הזה רציונלי, או שהוא פשוט אישור מפעם שבמקרה(/טעות) נשאר עד היום...

אני מניח שאתה מתכוון לתאורת יום מקורית. אכן עניין מוזר. אם כי ברכב הקודם שלי הייתה תאורה כזו, ושאלתי מספר שוטרי תנועה, ונאמר לי שאין אכיפה כנגד שימוש בתאורת יום.

למה אין תקנה מסודרת שמאפשרת זאת? כי מדינת ישראל חושבת שהיא טובה יותר משאר מדינות העולם שבהן זה קביל.

 

ובכל מקרה, תאורת יום יעודית תהיה אפקטיבית בהרבה משימוש בפנסי ערפל. עדיף להשתמש בתאורת המעבר של הרכב מאשר בפנסי הערפל.

!AWDSOME

פורסם

סוג הנורה הוא שונה. קח לדוגמה את פולקסווגן פאסאט הקודמת: ה-DRL הוא חלק מפנס הערפל, אבל הנורה היא שונה לגמרי. אם כבר, לדעתי אתה מתבלבל בין ה-DRL לבין התאורה עוקבת הפנייה.

תאורה עוקבת פניה אכן עושה שימוש בנורת פנס הערפל.

אגב, גם בסיאט לאון שלי יש DRL שאינו ממוקם בסמוך לפנס הערפל, המבוסס על נורת להט. אם תנסה להתבונן אל הנורה הקטנה הזאת, תגלה שהיא מסנוורת. אור הערפל, לעומתה, אינו מסנוור.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

לא הבנתי את ההודעה שלך אלעד.

אני לא חושב שיש לי בבראבו DRL - זה כל הקטע.

אני שואל מדוע אני לא יכול לנסוע עם פנסי ערפל דלוקים, בעוד שמישהו אחר יכול לנסוע עם DRL. שני הפנסים נראים מהצד אותו דבר, שניהם לא מסנוורים (ואם כבר מישהו מסנוור - זה יהיה הDRL), אבל אחד חוקי והשני לא, ואני לא מצליח להבין מה ההגיון כאן...

 

לצורך העניין - למה שאני לא אוכל לנסוע ביום עם תאורת חניה ופנסי ערפל, שישמשו אותי בתור תאורת יום? זה הרי לא מפריע לאף אחד, להיפך - זה יכול לעזור במקרים מסויימים.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

לא יודע מה החוק אומר

אבל לא פעם וגם לא פעמיים נסעתי עם אורות ערפל קדמיים ביום ובלילה עברתי ליד מחסומים וניידות של משטרת תנועה ולא אמרו לי מילה

Volvo V40CC T3 Inscription 2019
Volvo S60 T5 R-Desing Plus 2015
Mazda 6 2.0L 2008
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8L CVT 2011

פורסם

... אני שואל מדוע אני לא יכול לנסוע עם פנסי ערפל דלוקים, בעוד שמישהו אחר יכול לנסוע עם DRL. שני הפנסים נראים מהצד אותו דבר, שניהם לא מסנוורים (ואם כבר מישהו מסנוור - זה יהיה הDRL), אבל אחד חוקי והשני לא, ואני לא מצליח להבין מה ההגיון כאן...

 

לצורך העניין - למה שאני לא אוכל לנסוע ביום עם תאורת חניה ופנסי ערפל, שישמשו אותי בתור תאורת יום? זה הרי לא מפריע לאף אחד, להיפך - זה יכול לעזור במקרים מסויימים.

 

מה שאתה אומר אכן הגיוני והתקנות לקויות, אבל..

אם המטרה שלך היא ניראות, ואין לך DRL, אז מה רע בלהפעיל את אורות הדרך הרגילים? הרי הם לא מסנוורים אף אחד.

אני מפעיל את אורות הדרך בכל נסיעה, בכל מזג אויר.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

×
×
  • תוכן חדש...