Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הקשר בין מזג האויר לביצועי הרכב


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 7085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במשפט הראשון אתה אומר דבר אחד, ובמשפט השני אתה סותר אותו לחלוטין - שמת לב לזה? בכל מקרה, ההרגשה היא לא רק פסיכילוגית, יש הבדל.

 

רוני

:smile: ...לא סתם פתחתי את השירשור...גיריתי אתכם. :wink:

 

גם אני חש בכך, במיוחד אתמול ,כשהכבישים היו פתוחים, היה ניתן לחוש בזאת כשמזג האויר היה די קר.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ש V6 תיאר לא היה עקב טמפ' נמוכה אלא עקב התנגדות הרכב לאויר החיצוני מה שהפך את החיכוך של הרכב עם האויר ליותר נוקשה. מה שקרה הוא שהרכב יצטרך יותר כוח כדי להיות במהירות X לעומת מצב שאין רוחות (תנסה ללכת מול רוח של 50 קמ"ש לעומת מצב שאין רוח... אתה תתאמץ נכון).

כמו שציינתי, שאלתי הייתה כללית בנוגע לצריכת הדלק בימים הקרים, ולא בהתייחסות לרוחות כמו שV6 ציין.

 

ורוני, אתה טוען שיש הבדל מוחשי, האם הוא לטובה או לרעה??

 

בתודה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שנאמר כאן הוא בהנחה שהמנוע כבר הגיע (יחד עם השמן) לטמפרטורת עבודה!!!!

 

בכל מקרה בחורף למנוע לוקח יותר זמן להגיע לטמפרטורת עבודה - ובזמן הזה צריכת הדלק גבוהה מצריכה רגילה.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנועי טורבו ההבדל הוא גדול מאוד בגלל ש:

 

1. נכנס אוויר קר לטורבו כך שאפקט החימום של הטורבו (שמוציא אוויר פחות או יותר לוהט...) יורד (אוויר קר = יותר מולקלות אוויר בשטח נתון = מנוע שמקבל יותר אוויר = מנוע שמזריק יותר דלק* = יותר כוח)

2. האינטרקולר הרבה יותר אפקטיבי עם רוח ב8 מעלות מאשר ב30 מעלות, כך שהאוויר שנכנס לטורבו לא רק יותר קר אלא גם מקורר ביעילות רבה יותר ע"י האינטרקולר שחוטף אוויר קר לצלעות.

 

* לגבי הצריכה - אני לא רואה איך זה משפר את הצריכה, יחס התערובת אמור להיות קבוע, ברגע שנכנס יותר אוויר אמור להכנס יותר דלק... מצד שני - נהג עם מספק רגש פשוט ילחץ פחות על הדוושה כך שהעניין יאוזן (או שילחץ יותר כי זה כיף ;))

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג עם מספק רגש פשוט ילחץ פחות על הדוושה כך שהעניין יאוזן (או שילחץ יותר כי זה כיף ;))

אני בחרתי באפשרות מס' 2. בעיקר כשחזרתי מהדרום יום שישי אחד עם הזריחה, הכבישים רחבים, ישרים, ארוכים וריקים ! והמנוע נהנה מכל רגע !

בלי לשים לב (אבל באמת בלי) נסעתי במהירות...בוא נאמר מאוד לא חוקית.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

* לגבי הצריכה - אני לא רואה איך זה משפר את הצריכה, יחס התערובת אמור להיות קבוע, ברגע שנכנס יותר אוויר אמור להכנס יותר דלק... מצד שני - נהג עם מספק רגש פשוט ילחץ פחות על הדוושה כך שהעניין יאוזן (או שילחץ יותר כי זה כיף ;))

כעקרון, הדבר נכון - יחס התערובת אכן אמור להישמר קבוע.

אולם, חשוב לזכור כי כמות האויר הנכנסת למנוע נמדדת ע"י חיישני ספיקת אויר. חיישנים אלו מודדים את האויר בצורה "כמותית". למה הכוונה?

נניח כי יש ברשותינו כלי קיבול מסויים, למשל צנצנת גדולה.

עקרונית, אם נכניס לתוכה אויר קר מאד, למשל בטמפ' של 0 מעלות צלסיוס, ונאטום אותה, הלחץ בצנצנת יהיה 1 אטמוספירה (אויר בלחץ החדר).

לאחר האטימה נחמם את הצנצנת לטמפ' של 80 מעלות, נניח.

כתוצאה מכך הלחץ בצנצנת יעלה ויהיה מעל ל-1 אטמ', עקב התפשטות האויר.

האם מדובר ב"יותר" אויר? בהחלט לא. אך אם ניקח את האויר המחומם ו"נמזוג" אותו לצנצנת חדשה, באותו הנפח, "ישאר" לנו אויר שלא יוכל להיכנס.

עכשיו, ננסה לחזור למה שקורה בסעפת היניקה של המנוע:

מד ספיקת האויר בטמפ' נמוכה שואף כמות אויר, המכיל X מסויים של חלקיקים המרכיבים את האויר.

בטמפ' גבוהה משמעותית, האויר מתפשט, ונהיה דליל יותר מאויר קר. כתוצאה מכך גדל נפחו.

אותה כמות האויר, הנשאבת ע"י המנוע כאשר טמפ' האויר גבוהה, קטנה יותר מ-X.

מכאן, שנכנס פחות חמצן למנוע - דבר הגורם להבדלים בין ביצועי המנוע בטמפ' השונות.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ורוני, אתה טוען שיש הבדל מוחשי, האם הוא לטובה או לרעה??

 

בתודה,

שחף בן צבי.

 

בוודאי שלטובה - כשקר והאוויר דחוס יותר. ולרעה כשחם בצורה קיצונית.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שלטובה - כשקר והאוויר דחוס יותר. ולרעה כשחם בצורה קיצונית.

 

רוני

בדיוק מה שחשבתי, אבל בכל זאת חשבתי שנכנס יותר אויר אז יותר דלק אז............

בכל מקרה, תודה רבה על ההבהרה!

 

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...