Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4064 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זוגתי, בקרוב ארוסתי, אתיופית. אני לבן. מסתכלים עלינו כמו על זוג שסובל מפיגור שכלי קשה (מי שיודע איך מסתכלים עליהם מבין אותי).

סליחה, אלו כנראה היינו אני ואשתי (גם זוג מעורב). כבר כמעט 6 שנים אנחנו משחקים משחק שנקרא בעברית "טפו! זוג מעורב" ובאנגלית "Yuck! Mixed couple" במסגרתו הראשון ששם לב לזוג מעורב צריך להביע את דעתו על למה זה שיקוץ ומכרסם תחת יסודות החברה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש כמה הבדלים בין העליה מרוסיה לזו מאתיופיה.

מעבר לכל מה שציינו, הבדל אחד מאוד משמעותי בעיני:

העולים מרוסיה השתכנו בקרב האוכלוסיה הכללית ונטמעו בה מהר יחסית.

את העולים מאתיופיה שיכנו במרוכז, כך שנוצרו "שכונות של אתיופים".

את הילדים שלהם הפקירו בידי החינוך הדתי, כמובן בבתי"ס שהם לאתיופים בלבד.

תוסיפו לזה עוני והסתמכות על קצבאות.

כך למעשה, דחו בדור או שניים, את ההטמעה של האתיופים באוכלוסיה הכללית.

 

בשנות התשעים, בבניין של סבי וסבתי, החלו לקנות דירות אתיופים, תוך הסתמכות על סיוע מהמדינה.

מהר מאוד הבניין הפך ל"אתיופי".

כשהיו צריכים למכור את הדירה, כדי לממן בית אבות, היה אפשר למכור רק לאתיופים, כי איזה לבן נורמלי יקנה דירה בבניין כזה.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
מקובל יותר לומר 'מפעיל עמותה בינ"ל לאימוץ ילדים'.

 

הם באמת מייבאים טף. אולי בשקים הם גם מחביאים ילדים אבל את זה אני לא יודע.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
יש כמה הבדלים בין העליה מרוסיה לזו מאתיופיה.

מעבר לכל מה שציינו, הבדל אחד מאוד משמעותי בעיני:

העולים מרוסיה השתכנו בקרב האוכלוסיה הכללית ונטמעו בה מהר יחסית.

 

יש עוד הבדלונצ'יק.

 

כמעט כל ה""אתיופים"" הצעירים 20~ הם צברים ילידי הארץ וכמובן ללא מבטא זר,

כך גם ה"רוסים" בגילאים הללו.

 

אבל - קח שני צברים -

צבר "רוסי" בן 15 וצבר "אתיופי" בן 15, שניהם כמובן ללא מבטא זר, לשניהם קוראים רמי :

הראשון הוא כבר לא רוסי, השני עדיין יהיה "אתיופי" וכך כנראה גם ילדיו -

...אוקיי ?

 

 

 

נוסף על זה הוא הרקע :

מי שבא מאירופה [כמו סבי וסבתי] מגיע מרקע שונה מאשר מי שהגיע מאפריקה [כמו סבי וסבתי השניים].

מי שנולד בעיר שנחשבת 'מודרנית' כבר 400 שנה ומצויה תחת שלטון חוק תקף מאות שנים,

עם תשתיות אורבניות מפותחות, כבישים, ביוב, חשמל, טפסים להגשה, מסים, רפואה, עורכי דין וכך הלאה,

שונה מהותית ממי שהגיע מהמדבר ומארץ בה אין ריבון ממשי בשטח והקיום עצמאי לחלוטין.

 

כשחוקרים את העלייה מבריה"מ מגלים הבדל משמעותי בין מי שהגיע מאיזורים אירופאיים

לבין מי שהגיע מאיזור אסיה. גם בין ה'רוסים' יש טג'יקים וקווקזים ויש מוסקבאים ולטבים,

חלק קרובים יותר למונגוליה וחלק לפינלנד.

 

וגם בקרב העולים מאירופיה יש את ה'כפריים' והעירוניים, וכך זה אצל הארגנטינאים

[מי בא מב.איירס ומי מהכפרים], אצל הגרוזינים [ מי סצ'חרי ומי לא] ובכלל.

 

העולים מאתיופיה סובלים בגלל גזענות על רקע צבע עור.

יש מקום בו אני מבקר על רקע עבודה ויש בו אתיופי אחד שאני מחבק על רקע חברות

ואני קולט מבטים משתאים תמיד, תמיד. אשכרה כי אני נוגע בו בחופשיות.

 

אבל לא צריך צבע עור בשביל גזענות,

סבתי עשתה ככל יכלתה שאבי האשכנזי לא יתחתן עם אימי הספרדייה,

החרדים שעושים סלקציה במערכת החינוך שלהם ללא אשכנזים,

מה לעשות, אנשים זה דרעק ברובם הגדול.

The first one to get angry loses

פורסם

יש מקום בו אני מבקר על רקע עבודה ויש בו אתיופי אחד שאני מחבק על רקע חברות

ואני קולט מבטים משתאים תמיד, תמיד. אשכרה כי אני נוגע בו בחופשיות.

 

תרבותית, מסורתית, בתרבות האתיופית יש יותר הקפדה על המרווח האישי, ונגיעות לא מקובלות. כמו בריטים, שהם עוברים יותר מדי קרוב אחד לשני, הם מבקשים סליחה (גם אם לא נגעו).

 

לגבי ההשוואה לעלייה מרוסיה, צריך לזכור שהמספרים של האתיופים הרבה יותר קטנים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

המבטים באים משאר האנשים שם, לא ממנו :) :)

 

אני בפירוש מרגיש שכשאנחנו נפגשים ומתחבקים, זה מושך המון מבטים,

קצת מזכיר את תחושת הזוגות המעורבים :)

The first one to get angry loses

פורסם

תמיד יש מישהו ומשהו...

 

אצלי זה:

 

"אשתך לא יהודיה?"

"לא"

"ומה עם הילדה?"

"אפשר להשתמש בדם שלה למצות בפסח..."

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

~

אתם יודעים שבד"כ אני לא מוותר על אף הזדמנות להיכנס בישראל ובישראלים, אבל במקרה הזה נדמה לי שהלכתם קצת רחוק. אם נעזוב את היחסים הטעונים בין הקהילה האתיופית לממשלה, נראה לי שדווקא מבחינת היחס של הציבור אליהם יש לישראל סיבה להתגאות. נכון, יש עדיין רתיעה טבעית מכל מה שנראה קצת כהה מדי, אבל לא יותר מהרתיעה שמעורר מישהו לבן כשאתה מגלה שקוראים לו ולדימיר. אותו נוסע שלא רוצה לשבת באוטובוס ליד אתיופי כנראה שלא ירצה לשבת גם ליד ולדימיר שבדיוק מדבר בטלפון ברוסית, פשוט את האתיופי קל יותר לזהות במצב כזה. מה לעשות שכשקוראים לך אנריקה אתה נתפס כמעניין ומסתורי, אבל עם שם כמו ולדימיר ישר חושבים שאתה מחפש עבודה בשמירה. באסה.

 

אבל גזענות מעשית זה לא איך אתה מרגיש, אלא מה אתה עושה עם זה. כשזה מגיע לדברים החשובים - עוד לא נתקלתי במקרה שמישהו סירב שירות לאתיופי, או לא נתן לו לעלות לאוטובוס, או העליב אותו באופן ישיר, או לא קיבל אותו לעבודה. הסיכוי שזה יקרה אמנם קיים, אך הוא קטן ושווה ערך בין האתיופי לרוסי או לצ'יליאני, ולא בגלל צבע העור אלא בגלל שבסוף היום תמיד יש איזה "בן אחותו" שאכל עם המנהל המגייס מאותו המסטינג ולכן יקבל את הג'וב גם אם אינו המועמד האופטימלי.

 

כמו שאמרתי, אנשים הם בסה"כ די חארות, בישראל קצת יותר מאשר במקומות אחרים מנסיוני. בשביל זה יש חוקים שלא נותנים להם להתפרע יותר מדי. אפשר למחות נגד החוקים אבל אי אפשר למחות נגד הטבע האנושי. אם השכנים לא נאים בעיניך - קום וסע למקום אחר. אני מאמין שגם משפחה אתיופית עניה תוכל לגייס מספיק כסף בשביל כרטיס טיסה בכיוון אחד לרואנדה אם הם יחליטו ששם יהיה להם טוב יותר.

 

בסה"כ האינטגרציה החברתית של האתיופים בישראל עוברת בכלל לא רע, בהתחשב בכך שהם רק שלושים שנה בתוך התהליך. היחס של החברה לקהילה האתיופית הוא לא אחת מנקודות החולשה של ישראל, והגיע הזמן להפסיק עם ההלקאה העצמית.

פורסם

מבזק חדשות: חזירים נצפו מעופפים בשמי נתב"ג.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

יחס החברה וגזענות לא נמדדים רק בלא לסרב לתת שרות לאדם בגלל מי שהוא ומה שהוא או במענק כזה או אחר שהוא מקבל, זה רק הקצה המוחשי של העניין. בוא נשים את הדברים על השולחן- או כמו שאומרים לטס טוק דוגרי, ישנם מגזרים לו מעטים במדינתנו שפשוט מתנהגים בגזענות גם אם לרב לא ישרות בפניו של האדם, למשל אני מאמין שאני לא ממש אטעה כשאגיד שמתוך העליה ממה שהיה ברה"מ (עליה מבורכת שנמנים בה כמה מחברי הטובים וגם בני משפחה שהצטרפו), יש בהחלט גזענות לאתיופים, אני בטוח שהרבה יודעים טוב על מה אני מדבר. כמובן שכמו תמיד זה לא כולם, אבל מהניסיון האישי שלי האחוזים ממש לא נמוכים.

 

פורסם

~

...בעוד שהאתיופים עצמם הם אנשים עדינים ושוחרי שלום, נופת צופים וטלית שכולה תכלת, נכון?

 

קהילה שבתוכה אין שום גזענות כלפי רוסים, ישראלים ושאר צבעי הקשת.

 

כמאמר חז"ל: כלבתא, במטותא.

פורסם

יש גזענות נגד אתיופים. הרבה יוצאי ברהמ הם בעלי דעות ימניות וגזעניות באופן כללי.

אבל מצד שני, גם בטורי הדעה של יוצאי אתיופיה, שנכתבו על האירועים האחרונים, אחד מהכותבים מצא לנכון להדגיש שמשפחתו הגיע לארץ ממניעים ציונים, בניגוד לעליות אחרות ש"באו לשפר תנאים". וזו ממש לא הפעם הראשונה שאני נתקל בזה שדווקא מי שכותב בשם העדה האתיופית מדגיש כמה הם יותר ציונים, או כמה פחות הם קיבלו מהרוסים.

 

שוב, ההשוואות האלו חסרות טעם לחלוטין. זו לא תחרות. השוני רב מדי, כמו שכתב פאלו וכמו שאני כתבתי במס' תגובות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

אין ספק שייבוא טף הוא הזדמנות עסקית מצוינת

לסוחר הממולח שיצליח להתקמבן עם המכס האתיופי.

יש הגבלות קשות על ייצוא הסחורה ובארצות מסוימות

האתיופים הגולים אשכרה הרימו ידיים ומכינים, רחמנא ליצלן, לחוח!

 

אגב, הצברים הקטנים ממוצא אתיופי בכלל מעדיפים שניצל ובמבה. באמת...

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.


×
×
  • תוכן חדש...