Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4064 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

fatboy, העולים בישראל מקבלים הטבות במשכנתא. זו עובדה וחבל שאתה מתעקש להתווכח על זה. חיפוש פשוט בגוגל יראה לך את זה - זה לא דורש ארכיון משפחתי או ויכוחי סרק עם נהג לילה.

יש, אגב, גם עתודת עולים בצבא.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

לכל מי שהתלונן על הסרחון של האינג'רה, אכלתם פעם? טעים אש, וזה שזה עשוי ו

מטף שעבר התססה גם עושה את זה בריא משמעותית מבן הדוד התימני לחוח.

בכלל המטבח האתיופי זה שמחה למי שאוהב אוכל פיקנטי ולנגב את האוכל שלו.

עריכה אחרונה על ידי nitch

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
ואתה ודאי למדת אחת כזו כדי לספר לנו מנסיונך האישי, כולל כללי תחביר ודקדוק כמובן, בנייני פעלים ,הטיות וכד'. באיזו שפה נוספת שולט אדוני ,5 שנים לאחר שהתחיל ללמוד אותה מאפס?

לדוגמא עברית, שבמקור לא ידעתי אותה.

 

שפה עברית, עם כל הכבוד לה, היא שפה מאוד פשוטה, שקל ללמוד אותה, בהשוואה לאנגלית, רוסית, או ערבית (שיש לה טריליון ניבים, וערבי ישראלי לא יבין ערבי מתימן או אלג'יר).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

בניגוד למגיבי מקלדת למיניהם, מסיבות שלא אפרט כאן,

אני מכיר אישית שלל ישראלים ממוצא אתיופי:

רופאים (ברבים), מתכנתים (ברבים),

עובדים סוציאלים, עורכי דין (עדיין ברבים),

חשמלאי, נהגים, פועלים, מנקים וכלומניקים.

 

בקיצור, הבנתם את הפואנטה.

 

יש גילויי גזענות פה ושם ברמה האישית,

הגזענות הממוסדת כמעט נעלמה

והקשיים הם אותם קשיים שחוו כל העליות מהמקומות הנחשלים.

בהכללה גסה ומאוד לא מדויקת, יש הבדל גדול בין אלה שעלו מאדיס ואלה שהגיעו מהכפרים,

מזכיר בהרבה קווים את העלייה ממרוקו, אבל להבדיל, האליטה לא הגיעה לצרפת.

 

בקיצור, נתוני הפתיחה לא היו מעודדים אבל כמו כל עלייה עד כה בסופו של דבר מסתדרים

חוץ מאחוז נחשלים מסוים שאי אפשר לעזור לו מבחוץ, אלא רק אחריות אישית תשנה פה משהו.

 

להפגנה אין שום קשר למציאות, מדובר בשילוב של מבולבלים, כלומניקים מהרשימה לעיל,

וגורמים אנרכיסטיים מתסיסים. התקשורת מנסה כרגיל להמשיך ולהבעיר את השטח בשביל הרייטינג,

לא להתרגש מזה.

 

זהו, יש לי עכשיו חשק אדיר לאינג'רה עם זילזיל טיבס (כבש ופלפל ירוק) עם קצת דורו ווט בצד (עוף + ביצים ברוטב כהה במיוחד)

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

נכון, יש הטבה, בצורת הלוואה נוספת בריבית של 3% (לא היסטרי, בינינו, כאשר מדובר בסכום של 50 אש"ח ). תקרא היטב את ההודעה שלי ,התייחסתי לזה.אגב, יש גם עתודה רגילה שבה יש עולים משלל מדינות (כולל אתיופיה - למדתי עם 2 כאלה).מה הנקודה שלך?

למען הפסקת ויכוחי סרק,הנתונים שהתייחסתי אליהם ,נכונים לתחילת שנות 90 (העלייה הגדולה מבריה"מ, וגם מבצע שלמה). איני יודע מה הן ההטבות נכון להיום, מה גם שזה לא רלוונטי לדיון הנוכחי.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם
שים לב שהטענה הזאת מושמעת בעיקר ע"י אנשים שגדלו איתם באותה שכונה ואז לקחו את עצמם בידיים... כך שאנחנו לא מדברים "מלמעלה". על אטימות ואפליה אפשר היה לדבר לפני 20-30 שנה, היום הארגומנט הזה רלוונטי בערך כמו טענות הקיפוח של נכדי הפנתרים השחורים.

 

אני חצי מסכים איתך, ועדיין בתור אחד שגדל עם אתיופים באותה שכונה ו-"לקח עצמו בידיים" או איך שלא תקרא לזה. ההצהרה הזו עדיין לא קולעת לדעתי.

למה? כי השאלה כאן היא לא האם זה אפשרי או לא לצאת ממעגל העוני והאפליה, אתה תמיד תראה כאלה שהצליחו יותר או פחות או מעל ומעבר גם לבנים וגם שחורים, זאת אומרת שכעובדה אנחנו יודעים להגיד שזה אפשרי להגיע רחוק בשני המקרים.

 

אבל במציאות היום יומית ובראייה יותר רחבה ההבדל המשמעותי ביותר בהתייחסות שלנו אליהם הוא צבע העור.

כמה שתהיה יותר כהה בסקאלה תצטרך לעבור יותר מכשולים בחיים.

שוב, אנחנו לא מדברים על מקרים פרטניים כי לכולם יש בעיות וקשיים, אנחנו מדברים על התמונה המלאה.

 

המדינה אגב לא בהכרח אשמה בכך ב-100%, זה הכי נוח להאשים את המדינה ואת הממסד, דווקא במקרה הזה אני חושב שהבעיה היא באזרחים ולא במדינה.

עובדה ששוטר במדים שכביכול מייצג את הממסד השתמש נגד אותו אזרח בכח לא מידתי, הוא לא עשה את זה בהתאם להנחיות, הוא פעל מתוך סט אחר של הגדרות שיש לו בראש.

אתה יכול מעכשיו עד מחר לחוקק חוקים נגד אפליה, אבל אתה לא תוכל לעולם להכנס לאנשים לראש ולקבוע הנה כאן היית גזען ופה היית גזען, ועל "השטח המת" הזה הגזענות חיה.

בראיון עבודה לדוגמה יכולים לפסול אותך על 1001 דברים שונים שהם לגיטימיים, אבל אתה לעולם לא תדע מה עבר לאותו מראיין בראש כך שהחוקים האלה לפעמים שווים לתחת.

GOT סחוג?

פורסם
בניגוד למגיבי מקלדת למיניהם, מסיבות שלא אפרט כאן,

אני מכיר אישית שלל ישראלים ממוצא אתיופי:

רופאים (ברבים), מתכנתים (ברבים),

עובדים סוציאלים, עורכי דין (עדיין ברבים),

חשמלאי, נהגים, פועלים, מנקים וכלומניקים.

 

בקיצור, הבנתם את הפואנטה.

 

יש גילויי גזענות פה ושם ברמה האישית,

הגזענות הממוסדת כמעט נעלמה

והקשיים הם אותם קשיים שחוו כל העליות מהמקומות הנחשלים.

בהכללה גסה ומאוד לא מדויקת, יש הבדל גדול בין אלה שעלו מאדיס ואלה שהגיעו מהכפרים,

מזכיר בהרבה קווים את העלייה ממרוקו, אבל להבדיל, האליטה לא הגיעה לצרפת.

 

בקיצור, נתוני הפתיחה לא היו מעודדים אבל כמו כל עלייה עד כה בסופו של דבר מסתדרים

חוץ מאחוז נחשלים מסוים שאי אפשר לעזור לו מבחוץ, אלא רק אחריות אישית תשנה פה משהו.

 

להפגנה אין שום קשר למציאות, מדובר בשילוב של מבולבלים, כלומניקים מהרשימה לעיל,

וגורמים אנרכיסטיים מתסיסים. התקשורת מנסה כרגיל להמשיך ולהבעיר את השטח בשביל הרייטינג,

לא להתרגש מזה.

 

זהו, יש לי עכשיו חשק אדיר לאינג'רה עם זילזיל טיבס (כבש ופלפל ירוק) עם קצת דורו ווט בצד (עוף + ביצים ברוטב כהה במיוחד)

אז מה ההסבר שלך לאחוז הנוער יוצא אתיופיה במאסר?

 

תן קריאה כשאתה הולך לאכול את כל זה, אני מצטרף.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
המטבח האתיופי זה שמחה למי שאוהב אוכל פיקנטי ולנגב את האוכל שלו.

בחירה מעניינת של מילים במשפט הזה, לאור העובדה שכמה מהמאכלים הנ"ל נראים כאילו כבר אכלו אותם פעם אחת.

פורסם

אני אראה גזעני ואשמע ככה, אבל זה קטע של הגירה,

לפי קרימינולוגים רק בדור ה3 יש את היציאה ממעגל הפשיעה.

בד"כ הדור הראשון- דור ההורים - לא מכירים את השפה. לא משתלבים.

הדור השני מתחלק ל2 - משתלבים ולא משתלבים.

לראייה כמות הצפון אפריקאים בבתי הסוהר.

הדור ה3 בד"כ כבר נורמטיבי.

 

אם נקשר לעולם הרכב.

אתיופי שרוצה לקנות רכב חדש לא מקבל הנחה, רוסי כן.

התירוץ הוא שאין תעשיית רכב בארץ המקור.

Peugeot  5008 2023 

פורסם
להפגנה אין שום קשר למציאות, מדובר בשילוב של מבולבלים, כלומניקים מהרשימה לעיל,

וגורמים אנרכיסטיים מתסיסים. התקשורת מנסה כרגיל להמשיך ולהבעיר את השטח בשביל הרייטינג,

לא להתרגש מזה.

 

או, זה מה שאני חושב כי גם לי לא חסר חברים אתיופים והם לא מבינים מה נסגר בדיוק כמוני.

השאלה היא למה אישיות רמות דרג (סגנית ראש עיר, חברת כנסת לשעבר וכו'...) נותנים יד לדבר הזה?

למה הם לא קמים ואומרים, אנחנו שווים בין שווים, שתחררו מהנושא הזה ותנו לנו להמשיך בחיינו?

במקום זה סיפורים מפה עד אדיס אבבה על איך אברהם סטודנט תואר שני למנהל עסקים ועובד במלצרות בגלל שהוא שחור.

רבותי, news flash, זה לא כי הוא שחור זה כי הוא לומד את התואר הכי מיותר בעולם.

חצי מסיפורי האפליה וה"שוטרים דפקו לי מכות" בכלל לא מחזיקים מים בכל מה שקשור לעדה, סתם חרא שכולנו אוכלים.

לדעתי ברגע שנפסיק להתייחס לעדה הזו כל"מסכנים" והם יפסיקו לדרוש זאת הפער יקטן.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

השאלה היא למה אישיות רמות דרג (סגנית ראש עיר, חברת כנסת לשעבר וכו'...) נותנים יד לדבר הזה?

 

פוליטיקאים משקיעים לא מעט מחשבה במעשים שלהם, וגם פה לא ניראה לי המצב שונה. או בקיצור- פופוליזם.

פורסם

האם יש אפליה כנגד אתיופים? כן! אפליה זה לא רק חוקים רשמיים וממוסדים, זה היחס היומיומי,

אני שומע יותר מדי אנשים שמדברים בצורה מסויימת וסיפורים מכוערים במיוחד שאתיופים זוכים לו מישראלים לסוגיהם, בואו לא נתמם ובבקשה לא לקחת את זה לכיוון של מענקים וסיוע מי קיבל מה ולמה, זה הרבה הרבה יותר בסיסי מזה.

אי אפשר לשלוח מישהו לפינה ואז לשאול מדוע הוא לא באמצע...

 

פורסם

~

לפי ההגיון שלך יש למחות גם נגד האפליה בין אנשים יפים וחטובים לאנשים שמנמנים ומקריחים, על האפליה בין צעירים לבין אלו שעברו את גיל 40 (בהצלחה בחיפושי עבודה) וכיו"ב. כל אחד מאיתנו מקבל קלפים מסויימים כשהוא נולד - צבע עור, כישורים, נטיות גנטיות מסויימות, ונאלץ להסתדר עם זה בחיים. אם הייתי בוכה כל היום על כך שאני לא מקבל את אותן הזדמנויות כמו חבריי הצברים יפי התואר ויוצאי היחדיות הקרביות, כנראה שעדיין הייתי עובד במפעל בנתניה. פה זה כבר שאלה של איך חינכו אותך ולא איך הסביבה אשמה.

פורסם

לא ידעתי אם להגיב או לא אבל אני לא יכול עם החי בלה לה לנד שלכם .....

 

זוגתי, בקרוב ארוסתי, אתיופית. אני לבן. מסתכלים עלינו כמו על זוג שסובל מפיגור שכלי קשה (מי שיודע איך מסתכלים עליהם מבין אותי).

אני גם הייתי כמו כולם, "אין גזענות", "זה פאסה", בלה בלה בלה... יום אחד היא אמרה לי בוא נעלה לאוטובוס אני היא ואחיה הגדול. אני והיא עמדנו במרכז ואחיה התיישב במושב זוגי ריק. רוצים לדעת ליד מי ישבו אחרון ? (אף על פי שהוא היחידי שישב "בפנים" ולא היה צריך להקים אותו אלא רק להתיישב)

באותו יום נוכחתי לדעת זאת - זה לא משנה מה יגידו או יגידו גזענות כלפיי אתיופים עדיין קיימת. למה ? כי אשכנזי ומזרחי יושבים אחד ליד השני, דתי וחילוני. אבל זה היה קצת עצוב שהעדיפו לשבת ליד פועל בניין מלוכלך מצבע מאשר ליד בחור נקי, שהוא במקרה אתיופי.

 

ואינג'רה לי אישית כן קצת מסריח אבל אנשים מגזימים שזה מסריח בניין של 4 קומות שיתבגרו כבר.

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם
אני אראה גזעני ואשמע ככה, אבל זה קטע של הגירה,

לפי קרימינולוגים רק בדור ה3 יש את היציאה ממעגל הפשיעה.

בד"כ הדור הראשון- דור ההורים - לא מכירים את השפה. לא משתלבים.

הדור השני מתחלק ל2 - משתלבים ולא משתלבים.

לראייה כמות הצפון אפריקאים בבתי הסוהר.

הדור ה3 בד"כ כבר נורמטיבי.

 

אם נקשר לעולם הרכב.

אתיופי שרוצה לקנות רכב חדש לא מקבל הנחה, רוסי כן.

התירוץ הוא שאין תעשיית רכב בארץ המקור.

 

אממ לא. ההורים שלי מעולם לא היו זכאים להנחה בקניית רכב לא בגלל שאין תעשייה בארץ המקור (ברה"מ לשעבר) אלא בגלל שלא היה להם רישיון נהיגה כאשר עלו לארץ.

 

ארקו, שיהיה במזל טוב!

אגב, אתה צודק שעדיין קיימת גזענות, שים לב שזה בעיקר מצד אנשים מבוגרים. הצעירים כבר לא כאלו (מדבר בכלליות, ברור שיש יוצאים מן הכלל).


×
×
  • תוכן חדש...