Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4064 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא ידעתי אם להגיב או לא אבל אני לא יכול עם החי בלה לה לנד שלכם .....

 

זוגתי, בקרוב ארוסתי, אתיופית. אני לבן. מסתכלים עלינו כמו על זוג שסובל מפיגור שכלי קשה (מי שיודע איך מסתכלים עליהם מבין אותי).

אני גם הייתי כמו כולם, "אין גזענות", "זה פאסה", בלה בלה בלה... יום אחד היא אמרה לי בוא נעלה לאוטובוס אני היא ואחיה הגדול. אני והיא עמדנו במרכז ואחיה התיישב במושב זוגי ריק. רוצים לדעת ליד מי ישבו אחרון ? (אף על פי שהוא היחידי שישב "בפנים" ולא היה צריך להקים אותו אלא רק להתיישב)

באותו יום נוכחתי לדעת זאת - זה לא משנה מה יגידו או יגידו גזענות כלפיי אתיופים עדיין קיימת. למה ? כי אשכנזי ומזרחי יושבים אחד ליד השני, דתי וחילוני. אבל זה היה קצת עצוב שהעדיפו לשבת ליד פועל בניין מלוכלך מצבע מאשר ליד בחור נקי, שהוא במקרה אתיופי.

 

ואינג'רה לי אישית כן קצת מסריח אבל אנשים מגזימים שזה מסריח בניין של 4 קומות שיתבגרו כבר.

המון מזל טוב.

 

עצוב לי לרשום את זה, אבל אתה צודק, אנשים מאוד גזענים כלפיהם.

בעבודה אני עובד עם כמה אתיופים, אנשים כמוני כמוך, יש טובים יותר ויש פחות, אני באמת מסתכל עליהם כאחד האדם.

כמו שיש אשכנזים טובים ופחות טובים, ככה גם אתיופים. לא רואה סיבה להסתכל עליהם אחרת.

 

מה שסיפרת על האוטובוס, זה מאוד עצוב שהחברה שלנו ככה.

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
~ פה זה כבר שאלה של איך חינכו אותך ולא איך הסביבה אשמה.

 

כשההורים שלך באים ממדינת עולם שלישי, היכולת שלהם לחנך אותך באופן שמתאים למדינה מזרח תיכונית מתקדמת יחסית (רואה, לא כתבתי מערבית) היא כמעט לא קיימת.

כשעולים מברה"מ לשעבר עלו לארץ, היו צריכים ללמד אותם עברית.

עולים מאתיופיה היו צריכים ללמד איך להחזיק עט.

 

זה פער שהמדינה יכולה אולי לצמצמם, אבל לא לגמרי (הרי לא יעשו עוד פעם פרשיית ילדי תימן). אולי גם לא עשתה מספיק לצמצם. אבל זה פער שאף אחד לא יכול לסגור בדור. זו נקודת פתיחה מאוד מאוד לא טובה לילד, גם אם מערכת החינוך היתה מושלמת. אנחנו מקבלים המון מהבית, אבל במקרה כזה ילד מקבל מעט מאוד כישורי חיים למקום בו הוא גר.

גם אם תעשה הפוך, קח את ההורים שלך ואותך למדינת עולם שלישי, תוך שבוע כולם מתים...

 

דרך אגב, הבעיה היתה קיימת גם אצל חלק מהעולים ממזרח אפריקה, שבאו מאיזורים פחות מתקדמים טכנולוגית. בשנות ה-80' אמא שלי ניהלה תוכנית לימודים שלימדה מבוגרים (בעיקר נשים, יש להודות באמת)... קרוא וכתוב. זה 30 שנה אחרי העלייה!

 

עכשיו, אני אישית לא נתקל בגזענות נגד אתיופים כי... אני גר בצפון ת"א ואין פה אתיופים. יש רוסים. יש ערבים. יש מזרחיים. יש חרדים. יש אוכלוסיה קשישה. יש סטודנטים. יש הכל.

אתיופים אין.

סליחה... שלוש קופאיות בסופרמרקט הכי זול באזור. זהו.

כשתעבור פה אתיופית במיני (הרכב, לא החצאית) אני אדע שכבר השתלבו.

 

עד אז... אני לא קונה את הטענה שאין אפליה.

אני בטוח שאין רק אפליה. סוציולוגיה היא תמיד מדע מורכב, ואולי אפילו אין מקום לשיפוטיות, אלא להערכה קרה של סיבות ושיקולים, אבל, אני לא קונה את זה שאדם שבא ממדינת עולם שלישי במקור ובנוסף הוא נראה מאוד שונה, שהוא לא סובל מאפליה וגזענות.

אם השחורים בארה"ב עוד סובלים היום מגזענות, אז בארץ כולם צדיקים אורגינל?!

נא...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
בניגוד למגיבי מקלדת למיניהם, מסיבות שלא אפרט כאן,

אני מכיר אישית שלל ישראלים ממוצא אתיופי:

רופאים (ברבים), מתכנתים (ברבים),

עובדים סוציאלים, עורכי דין (עדיין ברבים),

חשמלאי, נהגים, פועלים, מנקים וכלומניקים.

 

יש בארץ פחות מ20 רופאים אתיופים יפה שאתה מכיר כמה... במיוחד שלמשל בבי"ח וולפסון יש רק אחד.

(נכון להיום בכל המוסדות האקדמאיים, מכל השנים, סטודנטים/ות לרפואה ממוצא אתיופי יש גם פחות מ20 והרבה פחות אבל אני לא רוצה שתתפסו אותי במילה)

 

falou

,

אולי עוד 2 דורות מישהו יגור בת"א צפון מהעדה האתיופית כי להם אין את הגב הכלכלי שהיו לחלק מהאנשים שגרים שם ... זה די נדיר שלמשפחה ממוצא אתיופי יש ילד אחד ולכן הנכס בו הם גרים מתחלק ליותר מגורם אחד ולכן יהיה קשה מאוד לשפר דיור.

 

רגע, איפה טהוניה גרה ? יש מצב אולי בצפון ת''א ואז התאוריה שלך פאסה :lol:



עריכה אחרונה על ידי ARKODrama
"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם

שרשור מעניין..

 

לכל המגיבים המשווים את בריה"מ לאתיופים: שתי תגובות מעלי falou סיכם זווית אחת יפה מאוד. בנוסף גם אם נניח ואין הבדל בתנאי-התחלה - איך בדיוק זה עוזר שאתם הצלחתם להשתלב והם לא? זה מוכיח שאתם חזקים מהם? סבבה, granted (מה לעשות אני גם מסכים עם הקביעה: חינוך סובייטי זו ה-דרך לדעתי, לא בציניות, והורי ממש לא רוסים). נו ו...? איך זה עוזר למישהו שאתם מראים שזה כן אפשרי? זה משפר/ישפר את המצב באיזושהי צורה?

 

לכל המגיבים שטוענים שאין גזענות: seriously...? בוא נגיד ככה, אני מציע לכולכם לקחת איזה שני צעדים אחורה לפני שאתם נכנסים לנעליים של אנשים שהרבה ישראלים משווים לאריתראים מבחינת מראה. יש סיפורים מכאן ועד אילת על האפליות במקומות בילוי ל'סתם מזרחים', אפשר רק לדמיין מה עושים לנער אתיופי..

 

במהלך 4 שנים בטכניון ראיתי סטודנט אתיופי אחד, מאז לא פגשתי לצערי אף אחד בתעשיה. לעומת זאת אחוז העובדים בנקיון שפגשתי ענק. האם המקרים הפרטניים מעידים על הכלל? לא בהכרח, אבל זה מבאס.

 

 

בכלליות, אולי במקום לשפוט ולבקר כדאי שתנסו להבין. אני האחרון שיתמוך בהפגנות אלימות אבל זה לא קשור ל'אתיופים' זה קשור לאספסוף, הפגנות אלימות היו ויהיו בהרבה פעמים שיש הפגנה ועניינים יוצאים משליטה, זה לא קשור לצבע אור או לבישולים מהבית אלא למנטליות של עדר, במיוחד כשמוסיפים לתבשיל משטרה עם נטיות אלימות.

 

והפתרון? וואלה אין לי מושג. אבל צעד ענק לכיוון פתרון יהיה עם סתם אנשים רגילים עם שכל (כמו, כנראה, כל/רוב המגיבים כאן) יהיו קצת יותר סובלניים וקשובים לאחר.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

falou

,

אולי עוד 2 דורות מישהו יגור בת"א צפון מהעדה האתיופית כי להם אין את הגב הכלכלי שהיו לחלק מהאנשים שגרים שם ...

 

זה העניין, שזה יותר מגב כלכלי.

אנשים יכולים להיות לא אמידים בעליל, ועדיין לתת לילד בסיס ויידע שהוא יכול להתקדם איתו בחיים. לבעל באסטה בשוק, בלי השכלה, יש הרבה יידע מעשי על איך מנהלים עסק. אני עבדתי בשביל אחד כזה, שיידע לבנות עסק של מאות מיליונים מהתחלה של עסק בשוק.

 

אבל כשבאים בלי שום רקע מועיל לאיך העולם בו אתה חי עובד מהבית, זה מאוד קשה. זה לא נורא לבוא מבית שבו ההורים לא אקדמאים, אבל לבוא מבית שבו לא יודעים מה זה אונ'... זה כבר סיפור אחר לגמרי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לא קראתי את השרשור אבל שמעתי תשובה לשאלה שבכותרת ואצטט מהזכרון,

 

'אנחנו רוצים שבסוף משמרת של שטיפת כלים באחת בלילה כשאנו יוצאים הביתה לא יעצרו אותנו שוטרים בלי סיבה'.

 

כשרואים את הסטטיסטיקות של נוער אתיופי במוסדות כליאה למינהם ובכלל את הסטטיסטיקות שלהם, עיוות מתגלה.

The first one to get angry loses

פורסם

קונקרטית, הם רוצים להפסיק לחוות אלימות מצד המשטרה בגלל האתניה שלהם.

 

יותר בכלליות, הם זועמים על זה שהמדינה לקחה אותם ואת ההורים שלהם ממקום מוכר למקום שונה לחלוטין תרבותית ולא טיפלה בנושא ההתאקלמות בצורה טובה.

אולי זה לא היה פותר את הגזענות לגמרי אבל לפחות נותן להם נקודת פתיחה השכלתית טובה יותר.

 

זה בדיוק מהמקרים שבהם המדינה שפכה המון כסף לכיוון אנשים אבל בלי להבין את הצרכים שלהם.

 

תכלס, עשינו להם נזק אדיר.

 

(וחארות אלימים יש בכל קבוצה, אז זה לא ש"הם איבדו את הלגיטימציה". רק הזבלים האלימים איבדו אותה)

פורסם

אני לא מבין על מה כל הרעש,

בתור סטודנט יוצא לי להתקל בהרבה מלגות\פרוייקטים לאתיופים בלבד כאשר לי אין אפשרות לקבל כלום.

גם הוריי עלו באותם השנים מברה"מ ומצבנו לא היה טוב יותר,וגם הם עבדו בניקיון ותחנות דלק,אבל איכשהוא מצאו את הדרך להתייצבות ובטוח לא תודות לעזרה שהמדינה הגישה לרוסים.

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

פורסם

הטיעונים של יוצאי אתיופיה מוצדקים.

עבדו אצלי לא מעט מהנדסים אתיופים, חלקם היו מעולים.

בד"כ העובדים "הלבנים" הסתכלו עליהם בצורה שונה ואף מזלזלת.

זכור לי מקרה שפיטרתי באותו הרגע עובד מצטיין שאמר לאתיופי - בוא תנקה לי את השולחן כי אתה שחור.

דאגתי גם באופן אישי "לשרוף" אותו בכל חברה שהגיע אליה לראיון עבודה או ששלח לשם את קורות החיים שלו.

אותו אתיופי אגב, שירת בשייטת והיה ראש צוות מאוד מוערך.

החברה שלנו גזענית כלפיהם וממש לא בצדק.

פורסם
זה העניין, שזה יותר מגב כלכלי.

אנשים יכולים להיות לא אמידים בעליל, ועדיין לתת לילד בסיס ויידע שהוא יכול להתקדם איתו בחיים. לבעל באסטה בשוק, בלי השכלה, יש הרבה יידע מעשי על איך מנהלים עסק. אני עבדתי בשביל אחד כזה, שיידע לבנות עסק של מאות מיליונים מהתחלה של עסק בשוק.

 

אבל כשבאים בלי שום רקע מועיל לאיך העולם בו אתה חי עובד מהבית, זה מאוד קשה. זה לא נורא לבוא מבית שבו ההורים לא אקדמאים, אבל לבוא מבית שבו לא יודעים מה זה אונ'... זה כבר סיפור אחר לגמרי.

 

הדברים שאתה רושם מרתיחים מאוד, "בית שלא יודעים בו מה זה אונ' " ? כי אתיופים שעלו לפה חושבים שרופאים זה תוצרת של מאגיה נכון ?

 

אני חושב שאם יש משהו שמשותף פה לכמה מהמגיבים כולל אנוכי זה ברגע שאתה מבית שבו ההורים לא משכילים הם (ולפעמים אתה עצמך) דוחפים אותך להשכלה גבוהה

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם
אני לא מבין על מה כל הרעש,

בתור סטודנט יוצא לי להתקל בהרבה מלגות\פרוייקטים לאתיופים בלבד כאשר לי אין אפשרות לקבל כלום.

גם הוריי עלו באותם השנים מברה"מ ומצבנו לא היה טוב יותר,וגם הם עבדו בניקיון ותחנות דלק,אבל איכשהוא מצאו את הדרך להתייצבות ובטוח לא תודות לעזרה שהמדינה הגישה לרוסים.

מצבכם היה הרבה יותר טוב כי באתם מתרבות של אוניברסיטאות ושל חשיבות עילאית לחינוך.

זה לא פונקציה של כסף אלא תרבות.

 

הכל טוב ויפה שתקבל מלגות אבל אם אתה לא מסתדר עם החומר ועם המבנה של כיתה זה לא יתרום לך לכלום כי אתה תנשור אחרי סמסטר.

פורסם

,

אולי עוד 2 דורות מישהו יגור בת"א צפון מהעדה האתיופית כי להם אין את הגב הכלכלי שהיו לחלק מהאנשים שגרים שם ... זה די נדיר שלמשפחה ממוצא אתיופי יש ילד אחד ולכן הנכס בו הם גרים מתחלק ליותר מגורם אחד ולכן יהיה קשה מאוד לשפר דיור.

 

 

לא צפון תל אביב אבל אני מכיר אישית (ברמה של חברים) 2 משפחות יוצאי אתיופיה שנולדו שם ועלו כילדים. כל אחת מהן גרה בוילה בשווי של יותר מ 2.5 מליון שקל (ובאיזור שלי זה נחשב יקר). זוג אחד האישה אחות והבעל מהנדס והזוג השני מייבא טף.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
הדברים שאתה רושם מרתיחים מאוד, "בית שלא יודעים בו מה זה אונ' " ? כי אתיופים שעלו לפה חושבים שרופאים זה תוצרת של מאגיה נכון ?

 

אם הם באו מאיזורים לא מפותחים אז... כן.

הפער בין האזורים המפותחים לספר הוא עצום.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אוניברסיטה ?!

בעת מבצע העלייה הגדול התנדבתי בקליטת העולים,

הגיעו חבר'ה מאיזורי כפר\ספר שלקח לנו זמן ללמד אותם

למה לא ממלאים את האמבטיה ומחרבנים בה ושבשביל זה הכסא עם החור והמים.

 

בהמשך נעשו ניסיונות למצוא להם עבודה, שהיו בסדר עד שלמשל

כולם לא באו או עזבו באמצע כולם יחד כי היה בסבבה שלהם, זה הכל, בשמחה,

לא בגלל משהו, נבוא מחר, מה הבעיה, או מחרתיים. יש חתונה בערב.

ידעתי שהם נקלטו כשהתחילו לקרוא לקינלי 'קולה-כתום'. בהתחלה חשבתי שזה באמהרית, כולהכתום.

 

כמו שלנו היה קשה להתקיים לו היו מניחים אותנו לפתע בעולם הרביעי, צפוי שגם להם, זה יותר ממובן.

The first one to get angry loses


×
×
  • תוכן חדש...