Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4063 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

יוסי, אתה צודק. יש גם גזענות הפוכה.

בעדה יש אנשים מקסימים, אבל מי שהלך להפגין זה אנשים אלימים, ראו חסימת צירי תנועה, פציעת שוטרים ועוד. בהפגנה הזאת הם רק עשו נזק תדמיתי לעצמם.

 

דריש סיכם מאוד יפה את העינין. אין נגדם אפלייה או גזענות, מי מהם שרוצה ללכת ללמוד, לעבוד ולהצליח - כל האפשרויות פתוחות. מי שמתדר לפשיעה, לא עובד, שותה ומתפרא כל היום, לא רוצה להצליח.

יש אפליה מתקנת בצורת משכתנתאות על תנאים מועדפים, דירות במתנה, מלגאות נוחות מאוד במוסדות אקדמיים ועוד.

 

ולגבי גזענות כביכול של השוטרים - זה ממש לא נכון. החבר׳ה מתפרעים באלימות, לפני כמה זמן עשו למשל לינץ׳ לשוטרת שביקשה מהם שירגעו כאשר התפרעו.

מעשי ונדליזים נגד רכוש של עדות אחרות באופן סלקטיבי (למשל בהתפרעויות ליליות ניפצו שמשה לרכב נכה של אבא שלי, לפני כמה ימים תלשו מראה), זרקו אבנים על קשישות שטיילו, שדדו דירה של קשישים והרביצו לקשישה (כאשר בעלה חולה סופני בסרטן ניסה מכוחות האחרונים לקום ולהגן על אשתו הרגו אותו במכות). כך שיש גם לא מעט גזענות, אלימות ושאר דברים שליליים כמו כנופיות, סמים וכד׳. בגלל שהקהילה סגורה ומגינה על האנשים שלה, מאוד קשה להלחם בפשיעה ולכל אותם אנשים מקסימים שרוצים להתקדם יש מכשולים כמעט בלתי עבירים.

כך שיעברו עוד זמן עד שהם יוכלו להשתלב בחברה הישראלית באופן מלא. בינתיים הם יוצרים לעצמם את המכשולים שלא מאפשרים להם להתקדם. מצד השני לחלק לא קטן גם אין מוטיבציה כי אף אחד לא מטפל בהם ולא יוצר להם מוטיבציה להתקדם. התנאים שיצרו עבורם גרמו לכך שהם סגורים כמו בגטו וזה עצוב מאוד.

 

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

איך שאתם מציגים את זה, אני כבר מתחיל להצטער שלא נולדתי אתיופי.

זה יפה שכולכם בטוחים שאין גזענות ואין אפליה. קצת קשה לראות את זה, כשאתה בצד הפריווילגי.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

 

עם מד על הלב, כשתפנו לבית חולים או לעורך דין ויצמידו אתיופי לטפל בכם תהיו מרוצים?

 

איזה שטויות.

האם יש הבדל בין רופא אתיופי לבין רופא לא אתיופי?

לפני מספר חודשים עברתי ניתוח כיכרורגי באצבע. ניתח אותי רופא ערבי מומחה באורטופדיית כף יד. אתה חושב שהייתי מוטרד מכך שהוא היה ערבי? אם בן אדם הגיע לרמת רופא מומחה ועוד בהתמחות מסויימת זה ממש לא משווה אותו לייתר חבריו לאותו מגזר.

רופא זה רופא. לא משנה מאיזה מוצא הוא. ישנם רופאים יותר טובים וישנם פחות כמו שיש מורים, מהנדסים וכיוצא בזה. זה לא מחייב כקשר למוצא.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

מה שמטריד הוא שהדילמה לא קיימת, כי אין כמעט רופאים אתיופים.

אני עובד כבר 15 שנה בהייטק, בחברות שונות ו עדיין לא נתקלתי העובד אתיופי.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
איזה שטויות.

האם יש הבדל בין רופא אתיופי לבין רופא לא אתיופי?

לפני מספר חודשים עברתי ניתוח כיכרורגי באצבע. ניתח אותי רופא ערבי מומחה באורטופדיית כף יד. אתה חושב שהייתי מוטרד מכך שהוא היה ערבי? אם בן אדם הגיע לרמת רופא מומחה ועוד בהתמחות מסויימת זה ממש לא משווה אותו לייתר חבריו לאותו מגזר.

רופא זה רופא. לא משנה מאיזה מוצא הוא. ישנם רופאים יותר טובים וישנם פחות כמו שיש מורים, מהנדסים וכיוצא בזה. זה לא מחייב כקשר למוצא.

 

אימא שלי מתנדבת בחדרי הניתוח. היא נתקלה בלא מעט מקרים של מטופלים שהביעו חשש מזה שרופא ערבי הולך לנתח.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
דור האתיופים שעלה ארצה לפני 30 שנה קיבל כמעט הכול מהמדינה חינם לעומת דור ההורים שלי שלא קיבלו אפילו חינוך לילדים חינם אין כסף.

שילמדו מההורים שלי לעבוד קשה ולפרנס את המשפחה במקום לבכות כמו חבורת 'הפנתרים השחורים' בשנות ה-70. אכלו לי שתו לי לא נתנו לי נשמע מצויין בטלוויזיה.

כולנו יודעים שחלק גדול מהקצבאות שלהם מתבזבז על אלכוהול וסיגריות.

 

צר לי אבל אני לא שותף לדעה שצריך לתת להם עוד. לתת להם עוד זה הופך אותם להיות כמו חתול ביתי שכול היום יישן ואוכל ולא נותן עבודה. :-P

 

מרק, לפי השם אני מניח שהוריך עלו מבריה"מ לשעבר.

 

בדוק את ההטבות שהיו לנלייה הזו ואז תחזור לפה עם תובנות. אל תשכח שזו גם עלייה שהגיעה עם מקצוע ולפעמים גם רכוש והעלייה האתיופית הגיעה בלי כלום.

העלייה הרוסית קיבלה מימון ללממודים גבוהים שיוצאי צבא לא קיבלו וכך גם במשכנתאות (שלא לדבר על בתי אבות ודיור מוגר רק לקהילת יוצאי ברית המועצות).

 

אני לרגע לא אומר שצריך לתת עוד או לתת בכלל אלא שצריך להפסיק להתייחס אליה8 כקבוצה. הם בודדים וצריך להתייחס לכל מקרה לגופו מבחינת סיוע אהל אסור להתייחס אליהם שונה גם בקבלה לעבודה, חקירת משטרה או כל דבר אחר (לטוב או לרע).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

יש גם את עניין מוסר העבודה. ולרוב העלייה מבריה"מ של לפני שנות ה90 לא הגיעה לכאן עם רכוש כלשהו. הדבר היחיד שהיה להם זה המקצוע.

פורסם

הבעיה העיקרית של יוצאי אתיופיה היא החינוך והשאיפה להצלחה ,בתור ילד שעלה מברה"מ בשנות ה 90 ראיתי את ההורים שלי בעלי מקצוע מכובד עובדים פה בניקיונות ובמפעלים ,ולמרות שהיו מרוויחים בקושי הם היו מצליחים לממן לי לאחי ולאחותי שיעורים פרטים בלימודים בכל מה שהינו צריכים, זה היה סדר העדיפויות חינוך קודם לכל. ובסופו של דבר לאחר 20 שנה כולנו אקדמאים. עד לא מזמן עשיתי חונכות פר"ח במהלך הלימודים , וראיתי פער עצום בין הגישה של משפחה ממוצע רוסי למשפה ממוצע אתיופי בגישה ללימודים. וזו עיקר הבעיה הדור הנוכחי של העליה מאתיופיה שולט בשפה לומד באותם בתי ספר כמו כל השאר, אבל הרצון שלו להצליח הוא נמוך יותר כי כנראה זה לא בראש סדר העדיפויות של ההורים שלהם.

פורסם

נכון השתלבות בחברה פירושה להתחיל לעבוד בכל עבודה ולא רק לדרוש,

העליה הרוסית באמת היתה עליה של אנשים חרוצים שהתחילו בכל עבודה

והתקדמו מאד.

אינני מבין שני דברים,

מדוע קצבאות הבטחת הכנסה הולכות לאלכוהול וסיגריות וגם לצעירים שהם

בריאים..

תרבות ה מגיע לי!!!!!!!!!!!!

זו קצבה שמיועדת לאנשים שהגיעו לפת לחם,יש לקבוע נהלים חדשים ודחוף.

 

כפי שאמרתי גזענות היא מהצד השני,שינסה מישהו לצאת עם אתיופית,בוא נראה

את תגובת מבוגרי העדה,חוויתי את זה לפני 20 שנה. למה אף אחד לא מדבר על זה?

 

לגבי השוטרים האלימים,יש להוקיע את התופעה,זה לא תקין.

יש לשמוע את גרסת המשטרה,בטוח שיש להם מה לומר,

האלימות לא במקום משני הצדדים.

פורסם

עצם השאלה מה הם רוצים בעייתית.

כל מי שטוען שאין בארץ גזענות ושזה לא כל כך נורא ומה הם מתבכיינים - כנראה לא חווה גזענות בחייו.

הגזענות בארץ לא נעלמה לשום מקום, היא חיה ובועטת מתחת לפני השטח ומאוד מקפידה להיות פוליטקלי קורקט.

 

 

אגב הגישה של "שיקחו את עצמם בידיים ויצאו מזה" היא פשוט אטומה.

GOT סחוג?

פורסם

כן , קחו את עצמכם ותצאו מזה. בישראל קל מאוד לקבל את כול האמצעים על מנת להתקדם. יש פה שפע מלגות, הלימודים לא יקרים, וכמו כן השכר מאפשר את זה. בכול מדינה מערבית אפשר לעשות את זה.

 

מי שרוצה ועושה את המאמצים לא לתרץ את עצמו בשלל סיבות טפשיות כאלה, אלא עובד , ישיג את המטרה שלו. תשאל את נשיא ארה"ב.

 

אפליה קיימת ותמיד תהיה לצערי. זה טבעו של האדם. אבל העולם שלנו משתפר וממשיך להשתפר בעניין הזה.

פורסם
מה שמטריד הוא שהדילמה לא קיימת, כי אין כמעט רופאים אתיופים.

אני עובד כבר 15 שנה בהייטק, בחברות שונות ו עדיין לא נתקלתי העובד אתיופי.

 

דווקא כאן בפורום מתחת לראדר יש בחור חביב ממוצא אתיופי שעובד בהייטק.:lol: הוא מעדיף להשאר בעילום שם.

Gn'f'R

פורסם
אגב הגישה של "שיקחו את עצמם בידיים ויצאו מזה" היא פשוט אטומה.

שים לב שהטענה הזאת מושמעת בעיקר ע"י אנשים שגדלו איתם באותה שכונה ואז לקחו את עצמם בידיים... כך שאנחנו לא מדברים "מלמעלה". על אטימות ואפליה אפשר היה לדבר לפני 20-30 שנה, היום הארגומנט הזה רלוונטי בערך כמו טענות הקיפוח של נכדי הפנתרים השחורים.

 

הדבר היחידי שמן הראוי להתייחס אליו ברצינות זה הסטטיסטיקה של נהג לילה עם ההפרשים בשכר. תופעה מוזרה שאני שומע עליה לראשונה, אך לא משהו נדיר בעולם המודרני. בואו קודם נגיע למצב של שוויון בשכר בין נשים וגברים ואז נבחן איפה עומדים האתיופים באופן יחסי.

פורסם

נתקלתי בשניים במטריקס.

בכל אופן, יש תנאים מצויינים מבחינת המדינה לעולי אתיופיה, ויש גם אפליה מושרשת. אתיופי שירצה ושיהיה לו המזל לא להתקל במשטרה יצליח, אבל אפשר היה לעשות דברים בצורה חכמה יותר, אין ספק.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 


×
×
  • תוכן חדש...