Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4064 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
דווקא כאן בפורום מתחת לראדר יש בחור חביב ממוצא אתיופי שעובד בהייטק.[emoji38] הוא מעדיף להשאר בעילום שם.

הוא במקרה עובד בניקיון?

haters will hate

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אישית אני ממש שונא את ההשוואות בין העליה שלי לעלייה של האתיופים, למרות שזה עולה במקרים רבים, והגזענות לא מגיעה תמיד בהכרח מהצד הרוסי המתנשא. חבל שזה עולה כל פעם מחדש. עובדתית, אם גם אני מסתכל על העשור שאני בתחום התוכנה, פגשתי 0 אתיופים. פגשתי גם 0 מהם במהלך התואר הראשון, ובמהלך התואר השני ראיתי בחורה אתיופית אחת בחוג, שנשרה היות ולא הסתדרה עם השפה. מצד שני, אני לא מאמין שמישה שפגשתי בשנים האלו היה פוסל מועמד אתיופי לעבודה. ממספרים כאלו נורא קל להגיע לצעקות על אפליה, כפי שגם קורה עם אחוז המרצים המזרחיים, שמשמש כטעון מנצח עבור מחפשי האפליה באקדמיה של ימינו. אבל בפועל יש כאן גם שאלה של ביצה ותרנגולת.

 

אישית, אני לא חושב שזה רק עניין של "אם תרצו אז יהיה בסדר", או כמה דירות או הנחות מהמדינה שהם קיבלו. פער תרבותי זה לא דבר שנמחק בהכרח תוך דור או שניים, בטח אם אין מי שימחק אותו. היום, עפי הטענות, לדוגמא, בין 20 ל-30 אחוזים מהקטינים שנמצאים כרגע בכלא הם אתיופים, בעוד שהם מהווים פחות משני אחוזים מהאוכלוסיה בארץ. כמה מהם באמת ישתקמו ויצליחו ללמוד, או למצוא עבודות נורמליות? איך זה ישפיע על הדור הבא - הילדים שלהם?

 

לדעתי הפתרון היחיד טמון בתחום ההשכלה. אני לא יודע אם המדינה יכולה לכפות לימודים בכח על בני העדה. אני כן מאמין, לדוגמא, שארגון כמו צהל, שעדיין מהווה מקפצה לא רעה לאזרחות עבור מי שמשרת ביחידות מודיעין או יחידות טכנולוגיות, יכול לפעול בשיטת אפליה מתקנת בהקשר הזה, לדוגמא, ולשבץ חיילים אתיופים ביחידות אלו, גם אם הם לא בהכרח תואמים מבחינת קב"א. האם זה ריאלי או מישהו יעשה צעד כזהבאמת? כנראה שלא.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

למען האמת, לא אכפת לי מה הם רוצים. מהרגע בו הם פנו לאלימות מבחינתי הם איבדו כל לגיטימיות שאולי הייתה להם. במיוחד כאשר ח״כ אתיופים מאיימים ש׳עוד נראה מיליציות חמושות׳. ואללה יופי - ואיפה היו אותם ח״כ כל השנים הללו בהן היו אמורים לדאוג לקהילות שלהם? אם הם לא מסוגלים להסביר את המצב שלהם מבלי להיגרר למהומות מצידי שיעלו אותם למטוסים ויחזירו אותם למקום ממנו באו (וזה תקף לכל מגזר שחושב להשיג דברים בצורה כזו).

עריכה אחרונה על ידי Keyser

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

יבגני - השואה בין עליה מרוסיה, של אוכלוסיה משכילה עם תרבות מערבית, לבין עליה של כפריים חסרי השכלה מאתיופיה בעיתית מאד. השואה יותר נכונה תהיה לעליה של אוכלוסיה לא משכילה מארצות ערב. נסה לחשוב - כמה דורות עברו עד שעולי מרוקו התערו בחברה הישראלית? גם הם סבלו מאד מאפליה, אם כי, כפי שציינת, בעלי מוטיבציה מצאו את הדרך להתערות בעבודה קשה ובהשקעה בהשכלה. עולי אתיופיה מגיעים עם פער יותר גדול - במיוחד מבחינת ההשכלה המקובלת בין ילידי הארץ או מי שעלה בגיל צעיר - ואי אפשר להתעלם מהמראה החיצוני השונה.

קייזר - התגובה שלך קצת קיצונית. אבל אין לי ספק שאלימות לא תשיג דבר. רק עבודה קשה. אבל גם בחברה הסובבת צריכה להיות פתיחות לעולים מאתיופיה, אין שום סיבה לכך שמורה או עובדת סוציאלית תופנה לטיפול רק בבני העדה, וכך לגבי בעל כל מקצוע אחר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
מרק, לפי השם אני מניח שהוריך עלו מבריה"מ לשעבר.

 

בדוק את ההטבות שהיו לנלייה הזו ואז תחזור לפה עם תובנות. אל תשכח שזו גם עלייה שהגיעה עם מקצוע ולפעמים גם רכוש והעלייה האתיופית הגיעה בלי כלום.

העלייה הרוסית קיבלה מימון ללממודים גבוהים שיוצאי צבא לא קיבלו וכך גם במשכנתאות (שלא לדבר על בתי אבות ודיור מוגר רק לקהילת יוצאי ברית המועצות).

 

אני לרגע לא אומר שצריך לתת עוד או לתת בכלל אלא שצריך להפסיק להתייחס אליה8 כקבוצה. הם בודדים וצריך להתייחס לכל מקרה לגופו מבחינת סיוע אהל אסור להתייחס אליהם שונה גם בקבלה לעבודה, חקירת משטרה או כל דבר אחר (לטוב או לרע).

 

אני אגיב במקום מרק ,ברשותו. נהג לילה - אם אין לך מושג על מה אתה מדבר, אל לך לדבר. המשפחה שלי הגיעה לארץ ב1990. בהיותי בן 10. מנתה 5 נפשות:2 הורים+3 ילדים (10,4,2). סך סל הקליטה לאותה העת ,עבור משפחה שלנו עמד על 36000 ש"ח, שהתפרסו על פני שנה. בנוסף הייתה הטבה של לימודי עברית באולפן (משהו כמו 3-4 חודשי לימוד) וזהו. שום מלגות לימודים, שום מענקים, שום עזרה במשכנתאות. אפילו הקלות לבגרות מפאת ידיעה לקויה של השפה ניתנו למשך 5 שנים מרגע העלייה. אבל מי באמת יכול ללמוד שפה מאפס עד לרמת שפת אם ב -5 שנים??!

אני לא יודע מה קיבלו העולים מאתיופיה, בוודאי שלא פחות, ולפי מה שאני שומע -יותר. כן ,גם עולים מרוסיה עובדים בנקיון . לעומת זאת - יצא לי לראות ולעבוד עם הרבה רוסים בהובלות ובבניין (אין צורך בהשכלה/כשורים ,אלא רק כח רצון), אבל עם 0 אתיופים כאלה. ברגע שתענו על השאלה למה זה המצב, כל התרחיש הנוכחי יתבהר מאוד.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם

כל עולה זכאי לסיוע ברכישת דירות. מסתבר שאפילו האריכו את זה ל15 שנה. מה מקבלים בפועל אני לא יודע, אבל אני יודע שזה היה קיים לכל המאוחר ב1992, אז אני עליתי לארץ.

אל תהפכו את זה לויכוח רוסים מול אתיופים. זה לא מוביל לשום מקום וחבל להכנס לשם.

 

ספריאל, אכן, בגלל זה אני חושב שלא צריך להכנס להשוואה הזו בכלל. היא לא נותנת כלום לאף אחד.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
שום מלגות לימודים, שום מענקים, שום עזרה במשכנתאות.

 

יצא לי לראות ולעבוד עם הרבה רוסים בהובלות ובבניין (אין צורך בהשכלה/כשורים ,אלא רק כח רצון), אבל עם 0 אתיופים כאלה. ברגע שתענו על השאלה למה זה המצב, כל התרחיש הנוכחי יתבהר מאוד.

לא מדוייק - הייתה הרבה עזרה במשכנתאות, פרוייקטים עם הקצאה יעודית לעולים ועוד כל מיני תכניות סיוע. בגלל זה היום יש שכונות כמו גני אביב בלוד שאחוז התושבים בהן מקבוצת אוכלוסיה מאד מסויימת לא משאיר מקום לספק באשר לסיבה.

 

אני מסכים עם הסייפא של דבריך אבל באמת לא כדאי להפוך את זה לדיון של רוסים נגד אתיופים, מדובר בדברים שונים לחלוטין.

פורסם
אני אגיב במקום מרק ,ברשותו. נהג לילה - אם אין לך מושג על מה אתה מדבר, אל לך לדבר. המשפחה שלי הגיעה לארץ ב1990. בהיותי בן 10. מנתה 5 נפשות:2 הורים+3 ילדים (10,4,2). סך סל הקליטה לאותה העת ,עבור משפחה שלנו עמד על 36000 ש"ח, שהתפרסו על פני שנה. בנוסף הייתה הטבה של לימודי עברית באולפן (משהו כמו 3-4 חודשי לימוד) וזהו. שום מלגות לימודים, שום מענקים, שום עזרה במשכנתאות. אפילו הקלות לבגרות מפאת ידיעה לקויה של השפה ניתנו למשך 5 שנים מרגע העלייה. אבל מי באמת יכול ללמוד שפה מאפס עד לרמת שפת אם ב -5 שנים??!

אני לא יודע מה קיבלו העולים מאתיופיה, בוודאי שלא פחות, ולפי מה שאני שומע -יותר. כן ,גם עולים מרוסיה עובדים בנקיון . לעומת זאת - יצא לי לראות ולעבוד עם הרבה רוסים בהובלות ובבניין (אין צורך בהשכלה/כשורים ,אלא רק כח רצון), אבל עם 0 אתיופים כאלה. ברגע שתענו על השאלה למה זה המצב, כל התרחיש הנוכחי יתבהר מאוד.

 

למה אתה חושב שאין לי מושג?

 

מלגות עולים ומכיע6ת עולים שלא שילמו כלום בטכניון כשאני שילמתי על מכינת חיילים משוחררים יותר משכר לימוד אוניברסיטאי, עובד שלי יותר צעיר ממני שקנה דירה בעלות קצת יותר גבוהה מהדירה שלי אבל אני שילמתי 3 משכנתא והוא 1800, ויש עוד הרבה דוגמאות ועוד דוגמאות כגון שכונה של בתים פרטיים שעולים קנו בית ב 36,000 שקל וישראלחם ותיקים בכפול.

 

אתה כנראה היית בגיל שעוד לא ידעת מה קיבלתם.

 

 

עריכה: למען הסר ספק אני חושב שזה היה נכון לתת. בכל זאת לעולה חדש אין את המשפחה והסיוע שיש לותיק ונקודת הפתיחה שלו יותר נמוכה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
מי באמת יכול ללמוד שפה מאפס עד לרמת שפת אם ב -5 שנים??!

אם אתה נמצא בסביבה של דוברי אותה שפה, אפשר ועוד איך.

בגלל זה היום יש שכונות כמו גני אביב בלוד שאחוז התושבים בהן מקבוצת אוכלוסיה מאד מסויימת לא משאיר מקום לספק באשר לסיבה.

בגלל זה תמצא שם כאלה שנמצאים 15-20 שנה בארץ, ויודעים מספר חד ספרתי של מילים בעברית.

 

גטו של מהגרים זה אף פעם לא דבר טוב.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
למה אתה חושב שאין לי מושג?

 

מלגות עולים ומכיע6ת עולים שלא שילמו כלום בטכניון כשאני שילמתי על מכינת חיילים משוחררים יותר משכר לימוד אוניברסיטאי, עובד שלי יותר צעיר ממני שקנה דירה בעלות קצת יותר גבוהה מהדירה שלי אבל אני שילמתי 3 משכנתא והוא 1800, ויש עוד הרבה דוגמאות ועוד דוגמאות כגון שכונה של בתים פרטיים שעולים קנו בית ב 36,000 שקל וישראלחם ותיקים בכפול.

 

אתה כנראה היית בגיל שעוד לא ידעת מה קיבלתם.

 

 

עריכה: למען הסר ספק אני חושב שזה היה נכון לתת. בכל זאת לעולה חדש אין את המשפחה והסיוע שיש לותיק ונקודת הפתיחה שלו יותר נמוכה.

במקרה ,רק במקרה, אני יודע בדיוק כמה קיבלנו. לפני שנה בדיוק, בזמן עשיית סדר, עברתי על המסמכים של קבלת סל קליטה. לכן, ציינתי את המספר במדוייק. כעת אני נזכר, שהייתה גם הטבה של קניית רכב ללא מכס, או יכולת להביא איתך רכב מבריה"מ (כך זכינו לשלל לאדות בארץ, בזמנו).

בנוגע למכינה - למדתי במכינה אוניברסיטאית, אחרי שרות צבאי, היא הייתה בשבילי ללא עלות כי הייתי חייל משוחרר וגם בעל ציונים גבוהים, לא שום קשר להיותי עולה. יש מכינת עולים=לימוד באולפן עבור מבוגרים.משכנתא לזכאים (שהיותך עולה חדש מעניק לך נקודת זכות אחת מני קריטריונים רבים נוספים) הינה בגובה של 50000 ש"ח לכל היותר. אז כפי שנאמר לעיל, אין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

נ.ב. לגבי דירת העובד שלך, שקלת אפשרות מטורפת שהוא פשוט קנה דירה עם הון עצמי גבוה ממך ולכן משלם פחות משכנתא /פרס ליותר שנים ממך.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם
אם אתה נמצא בסביבה של דוברי אותה שפה, אפשר ועוד איך.

 

בגלל זה תמצא שם כאלה שנמצאים 15-20 שנה בארץ, ויודעים מספר חד ספרתי של מילים בעברית.

 

גטו של מהגרים זה אף פעם לא דבר טוב.

 

ואתה ודאי למדת אחת כזו כדי לספר לנו מנסיונך האישי, כולל כללי תחביר ודקדוק כמובן, בנייני פעלים ,הטיות וכד'. באיזו שפה נוספת שולט אדוני ,5 שנים לאחר שהתחיל ללמוד אותה מאפס?

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם
מרק, לפי השם אני מניח שהוריך עלו מבריה"מ לשעבר.

 

בדוק את ההטבות שהיו לנלייה הזו ואז תחזור לפה עם תובנות. אל תשכח שזו גם עלייה שהגיעה עם מקצוע ולפעמים גם רכוש והעלייה האתיופית הגיעה בלי כלום.

העלייה הרוסית קיבלה מימון ללממודים גבוהים שיוצאי צבא לא קיבלו וכך גם במשכנתאות (שלא לדבר על בתי אבות ודיור מוגר רק לקהילת יוצאי ברית המועצות).

ההורים שלי עלו לארץ מפולין בסוף שנות ה-60 ומה שהם קיבלו מהמדינה זה אצבע משולשת. אני יודע בדיוק מה קיבלו כי התעסקתי תקופה מסויימת עם המסמכים של הורי ואמי עדיין בחיים לכן הדברים נכונים ב-100 אחוז.

 

אני זוכר שאבי ואמי עבדו מבוקר עד ערב בכדי שיהייה מה לאכול ובכדי שאחותי תוכל ללמוד באוניברסיטה. אני גם זוכר עד היום שבלילות אחותי עבדה גם בניקוי משרדי האוניברסיטה בכדי לכלכל את עצמה ולא בשביל לשכור דירה או לרכוש רכב.

בזמנו לא היה פרוייקט פרח או עציץ או מענקים ליוצאי אתיופיה/שכבות חלשות/אוכלוסיה מהצפון או הדרום.

איזה כייף לי :)

פורסם
ואתה ודאי למדת אחת כזו כדי לספר לנו מנסיונך האישי, כולל כללי תחביר ודקדוק כמובן, בנייני פעלים ,הטיות וכד'. באיזו שפה נוספת שולט אדוני ,5 שנים לאחר שהתחיל ללמוד אותה מאפס?

קליטת שפות נגזרת בין השאר מכשרון אישי וגם מחשיפה ושימוש.

דוגמא שהכרתי אישית: לפני 25 שנה ההורים שלי "אימצו" זוג עולים מבוגרים - בשנות החמישים לחייהם. לאחר כ-5 שנים הבעל, מורה במקצועו - לא הצליח ללמוד להוציא משפט אחד בעברית. לעומתו האשה, רופאה, ביצעה את תקופת ה"הסתכלות" שלה בבית חולים, קיבלה את הרשיון הישראלי (כולל הכרה בתעודת מומחה) והופנתה על ידי קוםת חולים לעבודה בכפרים בגליל המערבי. לאחר 5 שנים דיברה גם עברית וגם ערבית שוטפות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
במקרה ,רק במקרה, אני יודע בדיוק כמה קיבלנו. לפני שנה בדיוק, בזמן עשיית סדר, עברתי על המסמכים של קבלת סל קליטה. לכן, ציינתי את המספר במדוייק. כעת אני נזכר, שהייתה גם הטבה של קניית רכב ללא מכס, או יכולת להביא איתך רכב מבריה"מ (כך זכינו לשלל לאדות בארץ, בזמנו).

בנוגע למכינה - למדתי במכינה אוניברסיטאית, אחרי שרות צבאי, היא הייתה בשבילי ללא עלות כי הייתי חייל משוחרר וגם בעל ציונים גבוהים, לא שום קשר להיותי עולה. יש מכינת עולים=לימוד באולפן עבור מבוגרים.משכנתא לזכאים (שהיותך עולה חדש מעניק לך נקודת זכות אחת מני קריטריונים רבים נוספים) הינה בגובה של 50000 ש"ח לכל היותר. אז כפי שנאמר לעיל, אין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

נ.ב. לגבי דירת העובד שלך, שקלת אפשרות מטורפת שהוא פשוט קנה דירה עם הון עצמי גבוה ממך ולכן משלם פחות משכנתא /פרס ליותר שנים ממך.

 

גם אני הייתי חייל משוחרר עם ברגרות מלאה וציונים טובים ושילמתי מלא. עולים לא שילמו ולא מדובר על אולפן אלא על חיילים משוחררים.

 

הלוואת מקום שאני החזרתי ולעולים היתה מענק מקום וכשדירה עלתה 400,000 שקל 50,000 הם הרבה מאוד כסף.

 

ולגבי העובד שלי, הוא לקח משכנתא גבוהה משלי ב 10% בערך וההון העצמי שלו היה אפס.

 

מרק, בשנות השישים על כולם חירבנו (שלא לדבר על שנות החמישי כשאבא שלי עלה).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...