Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4080 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותי פורד פיאסטה חדשה,עוד מעט אני מגיע לטיפול הראשון.

אין הרבה מוסכים שאני סומך עליהם, מוסכי דלק לא נמנים תחת המוסכים שאני סומך עליהם.

ברצוני לטפל ברכב במוסך שאני מכיר שנים, כמובן שהוא מוסך מורשה משרד התחבורה.

מה הם הפרמטרים לשמירת האחריות על הרכב כאשר לא מטפלים במוסך היבואן?

ובכללי מה דעתכם על הנושא?

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

לפי החוק, אם אתה מטפל במוסך מורשה משרד התחבורה, היבואן חייב להכיר באחריות כלפיך, אבל לדעתי זה לא מומלץ. לך תדע עד כמה אותו מוסך כללי מקבל עדכונים על עדכוני תוכנה לגיר או למנוע וכו'. בשביל מה לך כאב הראש הזה?

 

תחפש כאן בפורום המלצות על מוסך מורשה פורד, בטוח ישנם מוסכים טובים אפילו במרחק נסיעה מחוץ לעיר שבה אתה גר

פורסם

מעבר לזה,אתה צריך שהמקטים של החלפים יהיו מוכרים עי מורשה יבואן.

אישית הייתי מטפל במורשה יבואן כמו שאני עושה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

מצטרף לאלו שמעלי- אחת הסיבות לרכישת הקורסה שלי, שאני מודה בפה מלא שיש לה הרבה חוסרים לעומת המתחרות, היא המוסך הפרטי אבל מורשה-יבואן שאני הולך אליו. מבחינתי, מוסך זה חלק בלתי נפרד משיקולי רכישת הרכב.

 

לפני מליון שנה כשהייתי אופנוען, ומוסכים טובים לאופנועים היו דבר נדיר, הייתי עולה על הכלי ומדרים לתל אביב כמה עשרות טובות של קילומטרים, רק כדי להגיע למוסך "שלי", שעליו אני סומך. במקרה של רכב חדש כמו הפיאסטה שלך, שלא נדרשת למוסך כל שני וחמישי, הייתי עושה אותו דבר- גם אם זה יותר מכמה עשרות. נכון, זה יאלץ אותך לבזבז יום עבודה דה-פאקטו, אבל אם זה חשוב לך... אתה מבין.

פורסם
לפי החוק, אם אתה מטפל במוסך מורשה משרד התחבורה, היבואן חייב להכיר באחריות כלפיך, אבל לדעתי זה לא מומלץ. לך תדע עד כמה אותו מוסך כללי מקבל עדכונים על עדכוני תוכנה לגיר או למנוע וכו'. בשביל מה לך כאב הראש הזה?

מחזק את מה שכתב בולפאס. על אחת כמה וכמה ברכב כמו הפיאסטה, שהגיר הרובוטי שלו ידוע ככזה שסובל מבעיות. אתה תצטרך את היבואן בהמשך בסבירות גבוהה מאוד, אל תשתין לבאר שממנה אתה תרצה לשתות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אם מדובר על טיפול בלבד לא רואה (כמעט) סיבה למה לשלם יותר במוסך יבואן שהוא לא בהכרח טוב יותר.

בכל מקרה אתה תוכל לבדוק לבד האם יש עידכונים לגיר ולהיכנס בלי קשר למוסך היבואן רק לצורך העניין הזה אם יהיה. הרי עידכונים כאלו או ריקולים אתה תרצה בכל מקרה לבצע מיד איך שתדע עליהם ולא תחכה חצי שנה לטיפול.

אז למה ללכת למוסך שאינו מאושר ע"י היבואן (אבל מאושר ע"י משרד התחבורה)? לרוב אתה תלך למוסך שאתה סומך עליו. לרוב מדובר על מחיר זול משמעותית.

למה להיצמד למוסך מורשה יבואן? זה יראה טוב במודעה שתפרסם במכירה של הרכב " "טופל רק במורשה יבואן". לפעמים יש עניין של מימוש אחריות של רצון טוב מצד היבואן מעבר לאחריות הרגילה ובמצב כזה עדיף להתחיל את המאבק כשאתה מטופל במורשה יבואן.

לדעתי אלו שתי סיבות קלושות לעומת הטיפול היותר טוב והיותר זול במוסך שאתה סומך עליו.

פורסם

הפיאסטה שלי ידנית.

בכל אופן להבנתי הם משתמשים שם בשמנים שלא מתאימים לרכב,או בשמניםנשל דלק שאיני מעוניין להשתמש בהם.

באחד המוסכים מכרו לחבר שלי שמן של מוטורקראפט חצי סנטטי במסווה של סנטטי מלא.

המחיר לא מהווה פקטור, רוצה את הטיפול הטוב ביותר לרכב.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

תתנה את הטיפול בכך שאתה מביא את השמן, כל עוד הוא עומד בתקן היצרן לא רואה בעיה. מוסך לא ראיתי הרבה מוסכים שסרבו לכך.

M-TECH E46

פורסם
תתנה את הטיפול בכך שאתה מביא את השמן, כל עוד הוא עומד בתקן היצרן לא רואה בעיה. מוסך לא ראיתי הרבה מוסכים שסרבו לכך.

אני דווקא נתקלתי, גם במחיר של איבוד לקוח. והיה אף אחד שהסכים, וכשבאתי לממש את הסיכום, הוא התכחש לזה. אז לא ביצעתי אצלו.

בהחלט יש מוסכים מורשי יבואן שמסכימים. גם לגבי העלות, שווה להתמכח.

למרות שמחויב היבואן לתת אחריות גם למי שמטופל במורשה משרד התחבורה, זה בתנאי שהרכב מטופל על פי הוראת היצרן, ובחלפים שמקובלים עליו. אז יש לשים לב לזה.

וכמו שרשמו לעיל, כל חריגה מגבולות האחריות, אל תוך איזור ה"רצון טוב", תענה בשלילה גורפת.

כמובן שיש גם את נושא הפרסום מכירה, וכד', אבל לדעתי זה מגיע דווקא בגלל התיעוד שיש במורשה יבואן לעומת מוסכים כלליים, לכן אם יהיה תיעוד כמו שצריך, אני לא חושב שזה יהווה יתרון משמעותי. אנשים מודעים לפערי המחירים הלא מוצדק במיוחד בטיפולים.

פורסם (נערך)

את הטיפול הראשון קיבלתי מתנה, לכן אותו ביצעתי ב"דלק".

 

את טיפול השני ביצעתי במוסך של מכר - מוסך שהוא מורשה "תחבורה". השתמשנו בחלפים מקוריים בלבד (הם הגיעו מהמחסן של "דלק" בניר צבי). בסופו של דבר, הטיפול יצא זול יותר בכ-50% מהעלות אצל "דלק", ובמוסך שאני סומך עליו בעיניים עצומות.

עריכה אחרונה על ידי RS

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

בטיפול חינם ביונדאי (i20) במוסך מורשה (שיא נתניה), לא הסכימו למלא castrol edge 5w30 fst שהבאתי עימי בטענה שהם משתמשים רק בשמן שלהם. מנגד בטויוטה (רכב נתניה) מילאו לי את ה castrol בכיף בכל הרכבים כשהגעתי.

 

אז יש ויש, לדעתי כל מוסך והמדיניות שמנהל העבודה/מוסך מתווה.

×
×
  • תוכן חדש...