Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת הגבלה של אוטובוסים


roeibf
שימו לב! השרשור הזה בן 3342 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן

 

אני יודע שכל האוטובוסים בישראל מוגבלים אלקטרונית לגבי האצה האצה ומהירות מקסימלית.

 

השאלה היא כזו: למה המהירות המירבית מוגבלת? האצה זה ברור. כבר נדבקתי לא פעם למושב עם נהגים שמאיצים כמו נעל, ואני לא רוצה לדעת מה היה קורה ואיזה עצמות היו נשברות אם הוא לא היה מוגבל.

 

האם יש דרך לעקוף את ההגבלה?

 

תודה

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה ששמעתי פעם לפני 5 שנים נראה לי מנהג בחברת הסעות פרטית, לאוטובוסים של אגד מורידים את ההגבלה במוסכים הפרטיים של אגד.

לדעתי אפשר להוריד את ההגבלה עם תוכנה בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נשמע לי הגיוני. כי אם היו מורידים לאוטובוסים את ההגבלה, הם היו מפרפרים מפה ועד לפלנד. נשמע יותר כאילו "מתקנים" להם את ההגבלה.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלבד שיקולי חסכון בדלק ובטיפולים, מגבלת המהירות נועדה למנוע מנהגי רכב כבד לחרוג ממגבלות המהירות. צריך לזכור שגם בכביש הפתוח, רכב כבד מוגבל למהירות נסיעה אטית יותר מזו שבתמרור.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, אז אוטובוסים בעצם לא עגלות כמו שהם נראים? או שאתם ציניים?

 

המכונות העירוניות בתקן יורו 6 מאיצות כמו נבלות והנהגים מתבאסים בכל פעם שמתיישבים עליהן. מהירות מירבית היא עדיין 80-85 קמ"ש.

המכונות התיירותיות מוגבלות ל 103 קמ"ש.

 

זה לא נשמע לי הגיוני. כי אם היו מורידים לאוטובוסים את ההגבלה, הם היו מפרפרים מפה ועד לפלנד

 

לא צריך להסחף... אחרי הכל, במכונות העירוניות מדובר במרכבים של 15-20 טון על מנועי טורבו דיזל בנפחים של 6-12 ליטרים עם הספקים של 220-330 כ"ס. הם לא יפרפרו בכזו קלות, אלא אם כן יתלשו מהם את המרכב וישאירו רק את השילדה, או במקרה ייכנסו לשלולית שמן.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שבלי קשר, שמתי לב שככל שהאוטובוס חדש יותר (במרכב גם), כך גם יש פחות מושבים :\ מה גם שהאוטובוסים בארץ נורא נורא נורא מרעישים, אני מניח בגלל תחזוקה לקויה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון.

לרוב האוטובוסים יש 53-55 מקומות וככה זה כבר מאמצע-סוף שנות התשעים ואולי עוד לפני.

פה ושם יש 59 מקומות וגם דולפינים עם 51 מקומות.

 

מן הסתם יש גם מידיבוסים.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוולוו b12 יש כ 400 כ"ס. הוא הכי מהיר מכל האוטובוסים היום.

 

שמתי לב שהדבר הזה מאיץ מהר ושקט מהירויות גבוהות, בתאכלס זה האוטובוס שהכי אהבתי לישון בו :)

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתאם לתקינה האירופאית, אוטובוסים מוגבלים למהירות 100 קמ"ש ע"י מגביל מהירות אלקטרוני. החוק מחייב שהמגביל יותקן בכל רכב כבד שיוצר משנת 92' ואילך, ועליו להיות תקין בכל עת.

חל איסור מוחלט "להתעסק" עם המגביל כפי שנרמז פה בחלק מהתגובות.

תפקיד נוסף של המגביל הוא למתן האצות מעמידה - בניגוד לרכב פרטי, באוטובוס יש נוסעים וצריך לשמור על נוחיותם בנוסף לבטיחותם. אם לא היתה כל הגבלה על האצה מעמידה, בכל יציאה מהתחנה הנוסעים היו נדבקים לשמשה האחורית.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד לצורך העניין נקביל אוטובוס ללא הגבלת האצה, וכדי שאוכל להבין בצורה יותר טוב, מה ה"0 ל100" שאוטובוס במצב כזה מסוגל לעשות?

ברור לי שהשאלה מאוד כללית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אוטובוס והנתונים שלו. קח בחשבון שכל האוטובוסים משני העשורים האחרונים מצויידים במנועי טורבו דיזל יעילים, ושלחלקם יש גם תיבת הילוכים רובוטית שמצמצמת את איבוד הכוח, כך שבסופו של דבר מתקבל הספק די מכובד בגלגל.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה I-Shift של וולוו אמנם מצמצמת את אובדן הכח, אך יש כ"כ הרבה הילוכים ויחסי ההעברה קצרים מדי, מה גם שבדגמים המוקדמים לא היה Hill holder. זה היה סיוט לנהגים וגם לנוסעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3342 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...