Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"הצטרפתי לכת" - או קניתי סאאב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
התא מנוע אומנם צפוף אבל הכל נבנה תוך כדי מחשבה על תחזוקה ולהבדיל מיצרנים אחרים לא צריך פחח אומן להחליף נורה

ממש כמו משפחתית יפנית ממוצעת משנות ה90.

 

היום לא ממש משקיעים מחשבה בזה, להיפך, מתכננים את הרכב בצורה שתהפוך את אחזקתו לטווח ארוך ללא משתלמת, עם סלט של חוטים וצינורות מתחת למכסה מנוע, מכלולים גדולים ויקרים, וחתיכת פלסטיק גדולה שמכסה את כל זה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יערי - כתבת :

גיא - תמסור לאור שיש לרכב ESP זה לא לרמה שלו.

תרשה לי תיקון קטן - אין לך ברכב ESP. לפי הצילום שצרפת בתחילת השרשור ניתן לראות במתג משמאל ל - SID שברכבך יש מערכת פשוטה יותר של TCS.

מה ההבדל ?

TCS - TRACTION CONTROL SYSTEM , יעני - בקרת משיכה , למניעת החלקת גלגלים.

ESP - ELECTRONICALLY STABILITY PROGRAM , יעני בקרת יציבות .

ה - ESP יותר מתקדם וכמובן עדיף בטיחותית. בשנתון שלך יש את ה - ESP בגרסאות האירו והארק היקרות יותר.

פורסם

היי ORAN אתה לא היחיד פה בפורום עם סאאב . הכחולה שהייתה שלך עדיין ברשותי נוסעת ומהנה לאורך ולרוחב כבישי ישראל בהנאה רבה.

יערי תתחדש וברוך הבא למועדון של סאאב , אני משוחד 'אבל קנית רכב שהוא טוב לא רק עד 30K ש"ח אלא גם עד 300K ש"ח , היתרון היחיד ב300 הוא התחושה וההנאה לרכב חדש (שגם אותה לא ניתן לכמת בכסף) .

גש לפליקס תתייעץ איתו לגבי הרכב ולטיפול בו , כך גם תהנה ממנו יותר.

פורסם (נערך)
יערי - כתבת :

 

תרשה לי תיקון קטן - אין לך ברכב ESP. לפי הצילום שצרפת בתחילת השרשור ניתן לראות במתג משמאל ל - SID שברכבך יש מערכת פשוטה יותר של TCS.

מה ההבדל ?

TCS - TRACTION CONTROL SYSTEM , יעני - בקרת משיכה , למניעת החלקת גלגלים.

ESP - ELECTRONICALLY STABILITY PROGRAM , יעני בקרת יציבות .

ה - ESP יותר מתקדם וכמובן עדיף בטיחותית. בשנתון שלך יש את ה - ESP בגרסאות האירו והארק היקרות יותר.

 

ברישיון הרכב רשום שיש ESP, אם אינני טועה הוא גם נכנס לפעולה פעם היה ו היה צפצוף בזמן העבודה שלו.

עריכה: בדקתי ברישיון ויש abs טעות שלי.

 

Shmelio - כבר הייתי אצל פליקס ו קיבלתי יעוץ מצויין .

באמת רכב שמרגיש פי כמה מהמחיר שלו.

עריכה אחרונה על ידי yaari30

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

צריך לקוות לתפוס את גרוסמן הקשיש במצב רוח טוב...

 

יש גם גרוסמן צעיר ? לא סתם שואל - מניסיון שלי עם מוסך פיאט שהבעלים היו מבוגרים זה לא פתרון מובטח להרבה שנים.

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

עדכון: מצרף טבלה ופירוט של טיפולים.

 

את הרכב רכשתי בתאריך: 04-02-2015 , מצורפת טבלת טיפולים מהתאריך הנ"ל עד היום.

יש לציין שמחירים המופיעים בטבלה הינם של עלות החלק בלבד ולא של עלות הטיפול.

בנוסף כל הטיפולים המופיעים בוצעו באופן עצמאי על ידי, מצורפות תמונות מטיפולים שונים.

 

פירוט תקלות:

החלפה של משאבת דלק - הוחלפה מאחר ושעון הדלק נתקע כשהוא מצביע על "FULL" במיכל, לאחר בדיקה התקלה התבררה כחיישן שנמצא על משאבת הדלק השולח אותות ללוח השעונים.

 

בושינגים גשר קידמי - הוחלפו מאחר והיו בלויים לחלוטין, הבעלים הקודם הכניס חתיכות גומי על הבושינג הקיים (אילתור שאני לא אוהב) ולכן הוחלפו בחדשים שעשויים מפוליאוריטן.

 

אטם מכסה שסתומים - הוחלף מאחר והייתה נזילת שמן מהמכסה שסתומים אל אזור הפלאגים.

 

חיישן לחץ שמן - עבד (ועדיין עובד) בצורה תקינה, הוחלף מאחר שהייתה ממנו הזעת שמן.

נראה שאפשר להזמין באיביי רק את הגומי האוטמת שלו (20 ש"ח), אך בסוף הוחלט להשקיע בחיישן חדש.

 

בסך הכל הרכב (בתקופה הקצרה של 5 חודשים שהוא אצלי) עבד במיטבו ולא עשה בעיות מיוחדות.

עלויות הטיפולים לא נוראיות כל כך ואפשר להסתדר איתן.

אשמח לענות על כל שאלה,

יערי.

11220469_10204065539790992_2299037641295737662_n.jpg

20150705072150.jpg

20150706055202.jpg

20150706070056 (1).jpg

20150706070056.jpg

20150706070344 (1).jpg

20150706070344 (2).jpg

Tb.jpg

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

רגע של עברית - סך כל התשלומים.

 

מי ייתן ותהנה ממנה עוד כמה שנים טובות, ותזדקן באריכות ימים.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

תשמע, נראה שסה״כ זה יישור הקו שעשית לרכב (מקווה שהתחשבת בעניין בקנייה).

 

אם היה כאן גם מרכיב של עבודה העלויות היו מוכפלות במקרה הטוב.

 

החזקתי 10 שנים בסאאב, רכב מעולה, יצרן שחבל שכבר לא איתנו. הרכבים בסה״כ אמינים תחת אחזקה נכונה.

 

יש חלקים ומערך מוסכים מתמחים די טוב.

 

תהנה מהרכב.

פורסם

שומאכר - צודק שמתי לב לטעות אחרי שהעלאתי כבר, תודה על התיקון ותהיה בטוח שאסע איתה עוד הרבה.

 

Nakamichi - בסך הכל לא היה ברכב זה משהו יוצא דופן יחסית לגיל של רכב בן 12, מבחינת זמינות חלפים גם בארץ יש חלפים ולא קשה בכלל למצוא, ומה שלא מוצאים בארץ אפשר בקלות לייבא מחו'ל, סך הכל לא אחזקה נוראית בכלל.

כמובן שאני נהנה עם הרכב ואמשיך להנות איתו.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

אכן רואים שאתה מטפל נהדר ברכב! בהחלט הוצאות סבירות, ולטעמי תמורה מלאה להשקעה.

 

להשלמת התמונה אצרף תקציר לפירוט הטיפולים והעלויות לסאאב שלי , שהיא מעט שונה ונדירה יותר.

(9-5 מודל 2002 מנוע V-6 טורבו בנפח 3 ליטר).

לסאאב שלי 214,000 ק"מ - מנוע וגיר מקוריים. מצב מצויין ללא תקלות.

הרכב אצלי כשנה וחצי ועבר אצלי רק 11,000 ק"מ.(רכב שלישי) . אינני מוכשר מספיק לטפל בעצמי כך שלהבדיל מיערי העלויות כוללות עבודה.

בתחילה ערכתי יישור קו מקיף, שרובו לא היה ממש נחוץ :

* 4 צמיגים - TOYO T1 SPORT - 215/55/16- עלות - 1800 ש"ח.

* טיפול גדול - שמן + פילטר שמן + פילטר אוויר + 6 פלגים + שטיפת שאסי + שטיפת מנוע = 850 ש"ח.

* טיפול מונע - שטיפה והחלפת נוזל קירור + התקנת פילטר נוזל קירור + התקנת מצנן חיצוני לשמן גיר (מאוד מומלץ !) + החלפת שמן גיר = 1,100.

 

תקלות וטיפולים שוטפים בשנה וחצי:

 

* מצבר נחלש - וורטא כחול 20 חודש 60 אמפר - 620 ש"ח.

* חלון נהג נפל(שיפוץ מנגנון) + החלפה נוספת של שמן גיר + החלפה מלאה של נוזל בלמים - 750 ש"ח.

* מנוע מזייף - החלפה עצמית של קסטת הצתה משומשת מ - EBAY עלות של 450 ש"ח.

* טסט לאחר חצי שנה - נכשלתי על בושינגים גשר קדמי + נזילת שמן.

עלות תיקונים +טיפול שצורף :

החלפת סט בושינגים לפוליארתן, החלפת גומייה לציריה, החלפת צמד אטמי מכסי שסתומים, החלפת שמן מנוע+פילטר, החלפת שמן גיר, כיוון בלם יד = 2,100 ש"ח.

 

יש לציין שרוב החלקים קניתי מ- EBAY . היות ולא היו תקלות משביתות נסיעה הרי ההמתנה לחלפים לא הייתה משמעותית.

 

בסך הכל השד אינו כל כך נורא...

 

B308eng.jpgIMG_20150107_144544.jpgIMG_20150411_173856.jpgIMG_20150411_174206.jpg

פורסם

אורן הופעתי לגלות לפי מה שרשמת שגם במוסכים המחירים לא כל כך נוראיים.

הגרסא שיש ברשות אורן היא סאאב 9-5 ARC , מנוע 3.0 V6 , מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי , עד כמה שאני יודע היא אחת מהגרסאות הכי מאובזרות של ה 9-5.

מעניין אותי לדעת האם את הבושינגים של הגשר הקידמי שהחלפת, 2100 ש"ח זה כולל את עלות הבושינגים?

 

Ahbarony - למרות שיש לי רכב ליסינג , עקב אילוצי משפחה שונים אני משאיר להם את הרכב ומשתמש בסאאב כרכב ראשון ביום יום.

כמו שניתן לראות בטבלת הטיפולים בהתחלה נסעתי המון ק"מ יחסית לרכב פרטי, אבל בזמן האחרון עברתי לגור קרוב למקום עבודתי אז הק"מ ירד משמעותית.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

הי יערי,

את הבושינגים קניתי כאן :

http://www.rmeuropean.com/Part-Number/Subframe-Bushing-Kit---Urethane-Version-__151094200_PRO_A9AD3D54.aspx

 

עלו כ -55 $ בשעתו. המחיר שציינתי (2,100) היה כולל החלקים והעבודה. שים לב שהעלות כללה עוד מרכיבים - גם טיפול שוטף , עוד זוטות וגם ביטול נזילת שמן ע"י החלפת אטמי מכסי שסתומים (כמובן שהוחלפו ב- 2 הראשים) - עבודה לא קלה במנוע הזה.

 

הערה חשובה - שלא אובן לא נכון - הטיפולים כולם לא נעשו במוסך מסודר אלא ע"י מומחה פרטי. (ברמת פדנטיות ומקצוענות שאין כמוה).

פורסם

אהה אתה מטפל אצל מומחה פרטי, אכן עליהם אני הכי סומך והמחיר שאתה מקבל הוא מחיר מצויין.

אגב הבושינגים זה בדיוק אותו הסט שאני הזמנתי, סט מצויין אני מרוצה ממנו!

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.


×
×
  • תוכן חדש...