Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"הצטרפתי לכת" - או קניתי סאאב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4007 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סאאב 9-5 היא פחות או יותר מה שהאמריקאים הגיעו אליו כיום, מכונית רכה ונעימה מאוד על הכביש אך לא רופסת, היגוי קל, מנוע עם שפע של מומנט ותיבת הילוכים חלקה במיוחד. לחובבי אמריקאיות, זה אחלה של רכב כל עוד הוא מגלה אמינות - לא התחום החזק של הדגם הזה.

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אוטו בהחלט מענג לנהיגה , היה לי כזו ידנית לפני מספר שנים,המון כוח ובהחלט אחת המכוניות שנהנתי מהן,מאוד אמינה גם אני חייב לציין.למיטב זכרוני בקלות מאוד בעדכון תוכנה אפשר לשפר אותה מבחינת הספק מנוע,תברר זה משנה את האוטו.יפה מאוד באמת

נראה לי שהסוגיה הזו כבר נענתה בזה שנרשם שעל הנייר לרכב יש 185 כ"ס.

 

תתחדש ותהנה.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
אתה והמכוניות המוזרות שלך. מה השלב הבא, לנצ'יה קאפה?

 

אין ספק שיופי הוא בעיני המתבונן, והאהבה היא עיוורת. אהבתי את הפיצ'ר של הג'אנט בעיצוב חסין גניבות.

 

אבל ברצינות, תתחדש! נראה רכב שמור שמספק חווית נהיגה מפנקת.

 

תודה!

מה הכוונה חסין גנבות? :-o

 

תתחדש !

היום מנועים מוגדשים הפכו לברורים מאליהם, אך כשסאאב ווולבו הציגו גרסאות מוגדשות, למעט רנו, אף אחד לא ממש התעניין בשיטה היעילה ביותר להגדלת הספק ומומנט.

תאוצות ביניים היו תמיד החלק החזק בביצועי מכוניות סאאב המוגדשות, וגירסת האירו של ה 9-5 היתה אחת המכוניות המהירות ביותר בתחום הזה, אם לא המהירה ביותר.

והכל ממנוע שנקנה מטריומף הבריטית באמצע שנות ה 60'.

שמת לב לאפשרות ההחשכה של לוח המחוונים בלילה, למעט מד המהירות ?

מושבים נוחים הפכו למסורת אצל היצרנים השבדיים כבר לפני 50 שנה.

 

אכן כפתור הNight panel מכבה את כל התאורה של הדשבורד ומשאיר דולק רק את מד המהירות עד מהירות של 140 קמ"ש, וגרסאת האירו מהירה יותר מפורשה 911 טורבו בחלק מהאצות הביניים!

בסך הכל היא מדהימה.

 

תתחדש ותהנה,רכב מרשים בכלום כסף.

רשימת האבזור מרשימה ביותר.

אילו ריג'קטים יש לרכב?

האם מתוכנן יישור קו?

 

תודה רבה!

הרכב כבר לאחר היישור קו, הוא טופל במוסך סאאב שנמצא בצפון, הלכתי לשם ולקחתי את כל היסטוריית הטיפולים שלו!

מבחינת ריג'קטים היו רק שטויות, מצבר לקראת סוף חייו ותרמוסטט תקוע במצב פתוח - שני אלו כבר הוחלפו והכל כולל הכל מ א-ת עובד ברכב!!

 

תתחדש,בחירה שנונה ומיוחדת!

בלב גם אני איש של סאאב.

 

בחירה מאוד מיוחדת, תודה.

 

יערי,

מזל טוב וברכות על הרכב הנהדר ! (למרות שכבר בירכתיך בפרטי...)

איזה כיף - אני כבר לא היחיד פה בפורום עם סאאב 9-5 ....

 

אתה אכן לא היחיד, אולי ביום מן הימים אתקדם לאחת כמו שלך למרות שהנוכחית מספיקה מאווד!.

אני מכיר גם את מועדון סאאב ולאט לאט נכנס לכל הדברים האלו.

 

מדובר בהחלט בתמורה פנטסטית לכלום כסף, האוטו הזה יודע לעשות וגם לפנק באופן שבמכוניות חדשות צריך כמה מכפלות כבדות של מה ששילמת בכדי לקבל משהו דומה. כמובן שהשנים שעברו והעובדה שמלכתחילה לא מדובר באוטו זול במיוחד לאחזקה, עלולים לצמצם את הפער הזה באופן די אכזרי, מאחל שהענין הזה ייחסך ממך ככל האפשר ובכל מקרה נראה שמדובר בקניה מאוד מוצלחת. תהנה.

 

אני רגוע מאוד בקטע הזה בגלל שאני מטפל קבוע עצמאית ברכב ובגלל העובדה שיש לי היסטוריית טיפולים מלאה של הרכב!

בסך הכל באמת מפנק מאוד.

 

ואוו זה חתיכת חידוש,אני מת על הסלון של הסאבים,יש במעלות חובב סאאב בשם פליקס אם אתה מכיר.

הייתה לו כזאת ידנית,זה היה מטוס.

שבוע הבא אני קופץ אליך אני מת לראות אותה במציאות.

:mm_yeah:

 

יש בשכונה החדשה סאאב 9-5 כחולה, עליה נהגתי כשהחלטתי שאני מעוניין באחת כזו!

פליקס הוא בעל מוסך סאאב והוא מצא לי את הנוכחית, הבן אדם גאון בכל מה שקשור לסאאב.

תדבר איתי בהמשך השבוע אני אדאג שתעשה בה סיבוב מעניין :D

 

אוהב מאוד סאאב. לדעתי עד היום ה 9-3 היא אחד מרכבי הסלון היפים שיוצרו ( למרות שזו מונדאו בתחפושת ). ה95 נראית מעולה. תתחדש.

 

האמת חשבתי גם על ה 9-3, אבל משום מה ה905 נראתה לי טוב יותר אז בחרתי ללכת עליה.

 

תתחדש! נראית נהדר. ורק 30K אתה אומר? מה לגבי עלויות אחזקה? מניח שביררת את זה מראש.

 

אגב, הסוויץ' נמצא בקונסולה?

 

תודה, אפילו פחות מ 30K ;) , עלויות אחזקה אני לא דואג מאחר ומצאתי מקום המספק את רוב החלפים בזמן של יומיים שלוש ממועד ההזמנה (וחלק מהחלפים כבר יש לו במקום), בנוסף כמו שכבר ציינתי יש ספר טיפולים ;)

 

נראית שמורה וייחודית.

אני רואה שיש גם מושבים חשמליים, רדיו דיסק וגם טייפ ושליטה מההגה. חבילת איבזור מרשימה.

 

אתה רואה מה זה? מרוב אבזור כבר שחכתי את השליטה מההגה והמושבים החשמליים :D

בקשר לשמורה - הבעלים הקודם קיבל שפשוף חנייה ב2 הדלתות ופשוט החליף את שתיהן על שפשוף..

 

תתחדש, מיוחדת ויפה. למה בתמונה אחת יש את הסמל של סאאב על ההגה ובשניה אין?

 

הסיבה היא שבתמונה אחת השמש ישירה על הסמל והוא מסנוור את המצלמה, אבל הוא קיים שם :)

 

תתחדש!

אהבתי את מד המהירות שמתקדם בצורה לא-לינארית, כך שהתזוזה שלו במהירות גבוהה מ-140 קמ"ש קטנה יותר. קראתי פעם שהרעיון הזה נלקח מתחום התעופה בו לסאאב היתה יד וגם רגל.

אכן סאאב קשורה לתחום התעופה - אבל על פי מה שאני קראתי זה תכנון של חוקי התנועה שברוב המקומות המהירות המרבית המותרת היא 130, ולכן הרזו' של השעון מהירות גדול יותר עד לתחום הנ"ל - באופן אישי מאוד אהבתי.

 

תתחדש !

היא בנוסף לאלרו?

תודה, האלרו למכירה כרגע :)

 

תתחדש! רכב מעניין ביותר. אפשר להגיד שזה יהיה חלום שלא יתממש אצלי. עד שיהיה לי את האומץ לקנות אחת הן כבר לא יהיו קיימות נראה לי.

 

אומץ? חיים פעם אחת - מצא אחת שיש לה היסטוריית טיפולים ואני מאמין שתוכל גם להגיע לאקזמפלר ברמה גבוה!

 

סאאב 9-5 היא פחות או יותר מה שהאמריקאים הגיעו אליו כיום, מכונית רכה ונעימה מאוד על הכביש אך לא רופסת, היגוי קל, מנוע עם שפע של מומנט ותיבת הילוכים חלקה במיוחד. לחובבי אמריקאיות, זה אחלה של רכב כל עוד הוא מגלה אמינות - לא התחום החזק של הדגם הזה.

יש כבר כמה חברי פורום שהספיקו לנהוג על הספציפית שלי ואני אצטט את אחד מהם שיוכל להזדהות אם ירצה "לא ידעת מה הוא רכב נוח עד שלא נהגת בסאאב של יערי :D "

 

נראה לי שהסוגיה הזו כבר נענתה בזה שנרשם שעל הנייר לרכב יש 185 כ"ס.

 

תתחדש ותהנה.

הסוגייה הזאת כעת בתהליך, הרכב לעת אתה בעל 185 כ"ס צפוי לשינוי בהמשך.

 

לכל השאר תודה רבה על האיחולים רכב באמת ברמה אחת מעל כל מה שהכרתי.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

פליקס פתח מוסך?

יפה מאוד,איפה?

אני כבר ממתין לסיבוב:ok:

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
אתה והמכוניות המוזרות שלך. מה השלב הבא, לנצ'יה קאפה?

 

שלב הבא זה סיינטולוגיה

 

הכת של סאאב זה כמעט כמו הכת של אפל

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

רק שתדע פליקס הוא אגדה בכל מה שקשור לתיקוני סאאב.

המוסך נמצא מול שער הכניסה של עין יעקב - ממש קל"ב :-D

 

בנוסף עוד תמונה:

unnamed.jpg

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

אבא שלי מכיר אותו המון שנים,יפה שהתפתח לניהול מוסך.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הבעיה של סאאב הייתה, שהיא ניסתה להתחרות בגרמניות (אאודי, מרצדס וב.מ.וו). זה מאד מאד לא פשוט לחברה קטנה יחסית להצליח בכך - ע"ע וולוו. אם תבחנו את שוק היוקרה תגלו שרק אאודי, לקסוס, אינפיניטי ואקורה נחשבות כיום לשחקניות לגיטימיות לגמרי, וגם זה היה כרוך במאמץ אדיר שנמשך עשורים שלמים וכמובן בגיבוי של קונצרני הרכב הכי גדולים בגרמניה ויפן בפרט ומהגדולים בעולם כולו בכלל.

:idea:
פורסם

נפגשתי עכשיו עם יארי,ואוווו.

ראשית המושבים או יותר נכון הכורסאות נוחות ברמה שהיום לא עושים,ממש רך,מאחור גם יש הרגשה אתה יושב בתוך המושבים.

תא מטען בתמונות ניראה גדול,במציאות אפשר להכניס את הספייס סטאר שלי,יחסית ל2003 ממש מאובזר.

אבל עזבו את כול זה,המנוע פשוט חזק ועם זאת מאוד שקט,מאוד נחמד המחוג של הטורבו .:twisted:

הרכב גם נוח לנסיעה בעיר ולא קשיח למרות הצמיגים נמוכי חתך.

אני מאוד אהבתי,תתחדש קנית רכב באמת מיוחד.

ואיך היה לחזור לספייס סטאר אחרי זה?

אממ רועש.

2jeahqs.jpg

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אוףף למה אני לא גר בצפון? אני מפנטז על נהיגה באחת כזאת כבר הרבה זמן.

 

נשמע רכב מיוחד ביותר. אם לא אכפת לך שאני שואל, כמה עלה הרכב והיישור קו? ומה נעשה ביישור קו? (לא ראיתי שנרשם, אפשר בפרטי. אם לא אכפת לך כמובן)

פורסם
הבעיה של סאאב הייתה, שהיא ניסתה להתחרות בגרמניות (אאודי, מרצדס וב.מ.וו). זה מאד מאד לא פשוט לחברה קטנה יחסית להצליח בכך - ע"ע וולוו. אם תבחנו את שוק היוקרה תגלו שרק אאודי, לקסוס, אינפיניטי ואקורה נחשבות כיום לשחקניות לגיטימיות לגמרי, וגם זה היה כרוך במאמץ אדיר שנמשך עשורים שלמים וכמובן בגיבוי של קונצרני הרכב הכי גדולים בגרמניה ויפן בפרט ומהגדולים בעולם כולו בכלל.

הבעייה הגדולה ביותר של סאאב היתה פשוטה - לא היה מי שישקיע בה משאבי פיתוח.

GM לא ממש לקחה ברצינות את סאאב, וכל מה שסאאב יכלה לעשות זה להשתמש בפלטפורמות די בינוניות של אופל ולהשתדל להוציא מהן את המיטב.

להתחרות ביצרנים הגרמניים, בייחוד ב.מ.וו ומרצדס, נחשב אבוד עבור מרבית היצרנים, לפחות מאז סוף שנות ה 80', והפער שהן פתחו היה כמעט בלתי ניתן לסגירה על ידי יצרנים רבים.

הסיפור של אודי שונה; עד אמצע שנות ה 80' מכוניות אודי היה פולקסווגנים משודרגים, ורק ה 100 של 83' וה 80 של 87' החלו לקדם אותה לאט אבל בטוח אל עבר פלח הפרימיום.

פרדיננד פיאך עשה עבודה יוצאת מן הכלל טובה באודי, והביא אותה למעמד של מובילה טכנולוגית, בין אם בהצגת מנוע ה TDI, הנעה כפולה (קוואטרו) וגיר רציף מתקדם, כמו גם מרכב אלומיניום עבור ה A8 הראשונה.

לסאאב לא היה סיכוי לשרוד בשוק הזה, ובהעדר השקעה מאסיבית, נגזר גורלה.

נקודה מעניינת במיוחד במכוניות סאאב היו המנועים; סאאב מעולם לא פיתחה מנוע בעצמה.

את מנוע ה 2 פעימות בעל 3 בוכנות קנתה מדה.ק.וו הגרמנית, את מנוע ה V4 שהחליף אותו קנתה מפורד גרמניה (עד שנת 76' פורד גרמניה ייצרה מכוניות שונות מפורד בריטניה) ואילו את מנוע ה 99 שהוצגה ב 68' קנתה מטריומף הבריטית

מנוע ה 9-5 הוא הגלגול האחרון של המנוע הזה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
נפגשתי עכשיו עם יערי,ואוווו.

ראשית המושבים או יותר נכון הכורסאות נוחות ברמה שהיום לא עושים,ממש רך,מאחור גם יש הרגשה אתה יושב בתוך המושבים.

תא מטען בתמונות ניראה גדול,במציאות אפשר להכניס את הספייס סטאר שלי,יחסית ל2003 ממש מאובזר.

אבל עזבו את כול זה,המנוע פשוט חזק ועם זאת מאוד שקט,מאוד נחמד המחוג של הטורבו .:twisted:

הרכב גם נוח לנסיעה בעיר ולא קשיח למרות הצמיגים נמוכי חתך.

אני מאוד אהבתי,תתחדש קנית רכב באמת מיוחד.

ואיך היה לחזור לספייס סטאר אחרי זה?

אממ רועש.

2jeahqs.jpg

תיקון קטן ;)

 

אכן יוליאן השמיע כל מיני קולות בזמן שנהג ברכב :-D

 

אוףף למה אני לא גר בצפון? אני מפנטז על נהיגה באחת כזאת כבר הרבה זמן.

 

נשמע רכב מיוחד ביותר. אם לא אכפת לך שאני שואל, כמה עלה הרכב והיישור קו? ומה נעשה ביישור קו? (לא ראיתי שנרשם, אפשר בפרטי. אם לא אכפת לך כמובן)

זו באמת חוויה מיוחדת, בעיקר למי שלא נהג בכלל ברכבי טורבו בעברו :)

לגבי ישור קו - הוא כלל החלפת תרמוסטט ומצבר, ומהטיפול האחרון עברו רק 5000KM ולכן נשארו עוד 5000KM לטיפול הבא.

כל מטפלי הסאאב למינהם המליצו לי על טיפול כל 10,000KM והסבירו לי בדיוק באיזה שמנים להשתמש ואיך לטפל.

בקשר למחירים - תרמוסטט עלה 60 ש"ח , מצבר 600 (72 אמפר).

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.


×
×
  • תוכן חדש...