Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונת האופנוע מנס הרים - כ"ע


shark-dci
שימו לב! השרשור הזה בן 3469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדעתי האישית, ומתוך היכרות עם תא השטח ועם אופי הנהיגה המתרחש במקום בסופי שבוע ("ספורטיבי" לצד רוכבי אופניים ונהגי שבת ישראלים אופיינים), המנוח שילם את המחיר האולטימטיבי לסיכונים שאנחנו חובבי הנהיגה לוקחים, והמזל הגדול הוא שלא לקח איתו חללים נוספים.

 

אני כן מחדד את האחריות היתרה שאמורה להיות לכל רוכב או נהג "ספורטיבי" בכביש ציבורי. לא יכול להווצר מצב שבו אדם שבוחר להשתמש בדרך ציבורית באופן שאותה דרך לא אמורה לשמש, לא נושא באותה אחריות יתרה.

מסכים, ואני חושב שזה משהו שמאוד לא נח לאנשים להכיר בו. אני יכול להוסיף עוד משהו לא נעים ולהגיד שכבר בכמה הזדמנויות מכריי שלא מתחום הנהיגה שאלו אותי על טיולים באזור ירושלים, ואני די הזהרתי אותם מפני נסיעה באזור שם בשבתות בבוקר (לא אמרתי להם לא לנסוע, אבל כן הדגשתי כמה וכמה פעמים שיזהרו). וזה כי אני יודע שהם לא ידעו איך להגיב לכל אחת מהסיטואציות שאפשר להתקל בהן שם, ורובנו אכן גם חווינו בהזדמנויות שונות.

 

deltahf, דווקא השרשור שאתה מזכיר הוא לא כזה חד גוני, בדיוק בגלל שחלק ניכר מהכותבים בפורום מבינים שאנשים טועים לפעמים. אתה יכול לראות שיש שם לא מעט מגיבים (אם כי חלקם ויתרו בשלב מסוים) שיוצאים נגד הצליבה הגורפת הזו, של כל מי שעושה טעות כלשהי בכבישים. זה שאחד מהמגיבים הפעילים בשרשור ההוא העלה סרטון בו רואים את חבריו לשיירה חוצים קו לבן, מלמד יותר מכל דבר אחר שכולם טועים, גם אם הם יודעים לנהוג מעולה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רומן על איזה תמרונים אתה מדבר בדיוק ? מדובר בפחות מ-2 שניות מרגע שהם היו בשדה ראיה אחד של השני עד הפגיעה.

ממה שאני רואה המיקרה הייתה במגמה קבועה של חזרה מתונה מהנתיב הנגדי לנתיב הנכון. היא לא שינתה כיוון במהלך הקטע שרואים. רואים גם את הגלגל הקדמי רגע לפני הפגיעה בנטיה לכיוון ימין.

מאור אכן ניסה לחמוק קצת לכיוון שמאל שלו כשהוא ראה אותה ואז בלם כשהוא הבין שהיא גם הולכת לאותו מקום והוא לא יצליח להתחמק. לא היה פה זיגזג של אף אחד.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה גורם לך לחשוב שהם היו אחד ליד השני ולא אחד מול השני? או נהג המיקרה היה בדיוק בדרך להיכנס לגדר כאשר מאור שכוב בפניה? אתה יודע מה, לא מאור בבימר עם קרוב ל-200 כ"ס ולבוש במיטב חליפות הספורט על 110 קמ"ש אלא אני, עם ER-5 מזורגג שאולי פעם עוד אקנה, במעיל עור וג'ינס על 70 קמ"ש?

 

לפני שנתיים לערך עליתי על מחלף לטרון כדי להתחבר אל כביש מס' אחד לכיוון י-ם, קטע הכביש הזה הוא חד סטרי. לפתע הגיח מולי רכב שפספס את הירידה ללטרון וכדי לא לעשות סיבוב הוא פשוט החליט להתחבר אל לטרון דרך כביש העלייה מלטרון אל כביש מס' 1.

 

אני יכול לשתף מה עובר בראש באותה שניה-שתיים, ברגע הראשון אתה לא מאמין ובטוח שאתה בוורטיגו ואולי טעית בנתיב ההתחברות אל הכביש, ברגע השני חיפשתי מפלט וירדתי אל שול הכביש השמאלי, הרכב חלף לימיני - ושיחקתי על המרווח הצר שבין הרכב הזה לבין יתרת האספלט שעמדה לרשותי.

 

יצאתי מזה ללא פגע וללא שריטה כשכולי שטוף בזיעה קרה.

 

מה שאני רוצה להגיד בזה - שכשאירוע כזה מתרחש אין הרבה זמן להגיב, צריך לחשוב מהר ולמצוא פתרון מידי - לעתים זה מצליח ולעתים לא, אבל אי אפשר לשפוט נהג שכשל באותה שנייה גורלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי ארוע כזה בכביש לב המפרץ-יגור לפני 12 שנים. רכב נסע מולי, בנתיב השמאלי. בתוך גדר ההפרדה. חתכתי לימני, אני לא זוכר אפילו אם הספקתי לתת מבט במראות. שבריר שניה. פחד של ממש הגיע אחר כך.

אין לזה ולמקרה שלנו כלום - הוא נסע בנגדי. נסע, לא גלש. על קו רצוף.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על הבורות, לעולם לא רכבתי על אופנוע...אבל אתם אומרים שמאור ז"ל ניסה לתמרן ולסטות שמאלה מכיוון שאם נהג המיקרה נכנס לו לנתיב אז מאור יכנס לנתיב של נהג המיקרה בכדי להתחמק?

למה לא לסטות עד הסוף ימינה ואפילו להגיע עד מעקה הבטיחות בנתיב שלו אפילו שנהג המיקרה היה באותו כיוון (ונעזוב לאן פונים הגלגלים בתמונה, הכוונה בשאלה שלי היא שנהג המיקרה נניח נרדם והיה ממשיך בסטיה לנתיב הנגדי עד הסוף)? הרי אתם אומרים שמאור ניסה לבצע התחמקות או 2 ז"א שהיה לו זמן לזה. נהג המיקרה בחיים לא היה מגיע עד מעקה הבטיחות של הנתיב הנגדי ומאור היה מצליח להתחמק מהפגיעה. זה אפשרי בכלל בהתחשב במהירות שהוא נסע ובדיוק סיים להשכיב את האופנוע?

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז היא לא זגזגה, היא פשוט ראתה את מאור וניסתה לחזור לנתיב שלה כדי לפנות לו את הנתיב, שזה בסה"כ תגובה הגיונית במצב הנתון הזה. הוא הניח שהיא תמשיך בנתיב הנגדי וניסה לחמוק בנתיב השני.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שרק מחזק את ההנחה שנהג המיקרה שייט להנאתו בנגדי ולא התחמק משום מכשול, שכן אם היה מכשול, לא היה מאור מכוון לשם.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סדר: המיקרה אכן חצתה קו הפרדה לבן מסיבה לא ידועה. מהסרטון ומתמונת הסטילס של רגע הפגיעה רואים שהיא במגמה של חזרה מתונה עם איתות לנתיב הימני, לשם היא שייכת.

 

אני לא זוכר זגזוג של המיקרה אלא תנועה רציפה כמתבקש מרכב שרוצה לחזור באופן סביר לנתיב. קשה לי להאמין שנהג המיקרה נרדם או סימס ומצא עצמו בנתיב הנגדי, או אז התיקון שלו ימינה היה חריף ופתאומי וללא גינוני איתות. משמע הייתה סיבה להיותו במכוון בנתיב הנגדי (בניגוד לחוק באותו מקום).

 

יחד עם זאת, רוכב האופנוע רכב במהירות גבוהה מדי, obviously, והחליט, או הגיב באינסטינקט, לבצע תמרון התחמקות שלדעתי חרץ את גורלו. זכור לי מקרה עליו סיפר לי חבר שמוכר לחלק מהנוכחים כאן בו רכב על אופנוע בנס הרים ולאחר עיקול הגיע לו רכב ממול על הנתיב שלו; אותו חבר לקח לימין ושפשף את מעקה הבטיחות אך נשאר בחיים (רומן - ג"ש).

 

אין ספק שנהג המיקרה פעל בניגוד לחוק שאוסר על חציית קו הפרדה לבן. אך המשפט "נהג המיקרה הרג רוכב אופנוע" הוא לא נכון בעיני.

 

עשיתי שם סיבוב הערב.

 

10701978_826417954077758_2355891200305183396_n.jpg

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על הבורות, לעולם לא רכבתי על אופנוע...אבל אתם אומרים שמאור ז"ל ניסה לתמרן ולסטות שמאלה מכיוון שאם נהג המיקרה נכנס לו לנתיב אז מאור יכנס לנתיב של נהג המיקרה בכדי להתחמק?

למה לא לסטות עד הסוף ימינה ואפילו להגיע עד מעקה הבטיחות בנתיב שלו אפילו שנהג המיקרה היה באותו כיוון (ונעזוב לאן פונים הגלגלים בתמונה, הכוונה בשאלה שלי היא שנהג המיקרה נניח נרדם והיה ממשיך בסטיה לנתיב הנגדי עד הסוף)? הרי אתם אומרים שמאור ניסה לבצע התחמקות או 2 ז"א שהיה לו זמן לזה. נהג המיקרה בחיים לא היה מגיע עד מעקה הבטיחות של הנתיב הנגדי ומאור היה מצליח להתחמק מהפגיעה. זה אפשרי בכלל בהתחשב במהירות שהוא נסע ובדיוק סיים להשכיב את האופנוע?

 

כשאתה רוכב על אופנוע אזי מעל למהירות מסויימת אתה לא ממש מסוגל לסובב את הכידון כמו באופניים לכיוון הרצוי ואתה סוגשל צריך להישען / להטות / להפעיל משקל בכיוון הרצוי (דמיין לעצמך מטוס - אם תרצה למשל לפנות ימינה, אתה תעמוד על הכנף הימנית ותפעיל עליה משקל ולהפך) אחרת אתה ממשיך ישר... וזה לוקח פרק זמן מסויים לביצוע. לכן לכאורה פשוט יותר (שלא לומר מהיר יותר) להמשיך שמאלה מאשר להתיישר ולסטות ימינה...

 

נ.ב.

האמור לעיל אינו מתייחס לטענות בדבר ניסיון לבצע תמרון זה או אחר או בדבר הפעולות במקרה הנוכחי. אינני מתכוון להיכנס לזה.

עריכה אחרונה על ידי מצמץ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש את העניין המשפטי שם אין לי ספק שימצא שהיה לרוכב אשם תורם.

 

ויש את העניין ההגיוני. אם אתה מתכוון לרכב או לנהוג בכביש ציבורי על הקצה, קח אחריות על המעשים שלך. מה שהורג רוכבי שבתות מהסוג הזה לא רכבים, פרות, כיכרות, כתמי סולר או אבנים, זה האגו וקלות דעת ובהם האשמה המלאה.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרומתי הצנועה לדיון:

לדעתי שני הנהגים אשמים בתאונה וזה לא ממש משנה למי יש אשם תורם גדול יותר.

 

השאלה שיש לשאול היא מה לעשות כדי שתאונות כאלו לא יחזרו, והתשובה לדעתי היא מסלולים סטרילים שבהם אנשים יוכלו לנהוג בצורה אגרסיבית ויוכלו להתרסק בהם לבד כאוות נפשם. נהיגה אגרסיבית בכבישים בהם יש רוכבי אופניים הולכי רגל או סתם תנועה מנהלתית אסורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג מתחיל, האמת שלא שמתי לב שהיה איתות, זאת אומרת לא הצלחתי לראות.

בכל מקרה, אנחנו עוסקים פה בספקולציה, יום יבוא וישתחרר הדו"ח של התאונה ובו הסיבה שבגלל הרכב הגיע לנתיב שממול.

שלומי, הרוכב המשיך את ההטיה שמאלה כי, וזאת הנחה שלי, הוא ראה רכב במגמה ימינה (ימינה שלו), בנקודה שבה הוא היה, הוא יכל או להישאר בהטייה עוד שבריר שנייה או "להרים" את האופנוע עם בלימה או האצה ובכך להרחיב קו ולהיצמד לימין, יש סיבה שהוא הלך שמאלה!

לאחר שהוא קלט שינוי כיוון של המיקרה שהבחינה בו (הרבה אחרי שהבחין בה) רואים אותו מתרומם, בולם, ומטה קלות ימינה, קלות - כי אין מצב לבלום חזק ולהטות, זה פיסית לא אפשרי - אפנוע בולם רק בקו ישר. ברגע האחרון נראה שקלט שאין לו מנוס, ונראה שהרים את הגוף מהאופנוע.

בקשר להיגוי באופנוע, אופנועים עובדים בהיגוי הפוך, כלומר כשרוצים לפנות ימינה יש לדחוף את הכידון שמאלה, כך האופנוע יקבל הטייה ויפנה. להפוך כיוון מהר כלכך בהפתעה באופנוע ליטר, קשה מאד, וכמעט לא אפשרי, בטח לא כשיש גדר מצד ימין.

 

 

אני מאוד מצדד בהקמת מקומות סטריליים, אך עם פיקוח מסויים של סדרנים שבעלות סימלית, כל כלי עם רישוי דואלי יוכל להיכנס אליהם (סימלית זה 50 שקלים).

זה לא יעצור את הרכיבה הספורטיבית בכביש הציבורי, אבל זה בהחלט ידחוף את הרוכבים (והנהגים) לשמור את ההגעה אל המגבלה, לפחות חלק מהפעמים, לאותו מסלול.

זה אגב לא חייב להיות מסלול! במזרח אירופה (פולין, רומניה) נהוג לסגור כביש לכמה שעות בבוקר סופ"ש כלשהו ולעשות תחרות בסגנון ראלי.

כל מה שזה דורש זה שיתוף פעולה של רשות כלשהי, מועצה מקומית (או עיריה) כלשהי שיש בשטחה כביש מתאים, ומשטרת ישראל.

העלויות אגב יחסית נמוכות, וחלקן יחזור בהשכרת שטחי פרסום, והשכרת שטחי מסחר, אף אחד לא ירוויח, כולם יהנו....בום התפוצץ החלום...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...