Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונת האופנוע מנס הרים - כ"ע


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ידוע.

 

חוזר שוב על הנקודה, הקו המקווקו אורכו כ- 15 מ' ומטרתו לאפשר כניסה ויציאה מהחניון.

 

עדיין, אם הייתי נוהג על הכביש בנקודה הזו ובשול הדרך היה מכשול, הייתי מרשה לעצמי לגלוש אל הנתיב הנגדי כדי לחלוף על פניו.

 

זו תמצית הטענה.

 

יפה, גם אני, אך להיות הקו מקווקו אין לה משמעות באשר לחוקיות המהלך של נהג המיקרה במקרה דנן - במקום המדובר עקיפה היא אינה חוקית בכל מקרה.

 

מה שכן, ותהא הסיבה בעטיה יצא מנתיבו אשר תהא, הוא חזר לנתיבו בצורה שעל פניו - ולי לפחות - נראית שקולה, כולל איתות לימין (שוב, אני לא מתייחס לחוקיות המהלך אלא לאופן הביצוע שלו).

 

יש פה הרבה דיעות, כולל של חברים מאד קרובים וטובים שלי (ושל המנוח אותו לא הכרתי), אבל אני מרגיש שאהיה מתחסד אם אשחרר את רוכב האופנוע המנוח מאחריות עיקרית לתאונה הקשה.

 

לדעתי האישית, ומתוך היכרות עם תא השטח ועם אופי הנהיגה המתרחש במקום בסופי שבוע ("ספורטיבי" לצד רוכבי אופניים ונהגי שבת ישראלים אופיינים), המנוח שילם את המחיר האולטימטיבי לסיכונים שאנחנו חובבי הנהיגה לוקחים, והמזל הגדול הוא שלא לקח איתו חללים נוספים.

 

לא זאת ועוד - יתקנו אותי הרוכבים מבין המשתתפים כאן אבל מצפיה בתמונות הסטילס נראה שאם הרוכב היה מיישר לימין ולא שובר שמאלה הוא היה נשאר בחיים ואולי אפילו ללא פגע; זו ספקולציה, הנסיון שלי ברכיבה דל ולא עדכני וצפיתי בסרטון פעם אחת בלבד.

 

שני השקל שלי.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אני מאד מצטער, אבל זה לחלוטין מהלך מוטעה אפילו מעבר להיותו עבירה (אתה מכיר אותי מספיק בשביל לדעת שאני האחרון שיתחסד פה). כל עוד המכשול בשול ולא בנתיב שלי, אני בנתיב. מקסימום מתרחק לעבר קו ההפרדה או נצמד אליו.

 

 

 

וגם אתה מכיר אותי מספיק טוב כדי לדעת שאכתוב את מה שאני חושב כנכון ולא את מה שפופולרי לכתוב.

 

הדיון בינינו הוא על 'כמה' כמה שמאלה היה צריך לסטות כדי להתחמק ממכשול, כמה זה 'סביר' וכמה זה 'לא סביר'.

 

והתשובה היא שאינני יודע, אינני יודע היכן ביחס לשול היה מכשול - אם כי ברור לגמרי שעל השול הייתה התקהלות, איננו יודע אם לא היו כאלה שגלשו לתוך הכביש וגם אינני יודע אם בגב הצלמת שצלמה את הסרטון לא היו אנשים שכדי לשפר שדה הראיה שלהם עמדו בתוך הכביש - באמת שאינני יודע, אבל גם אתה לא.

 

דבר אחד ברור לי, שהמיקרה ננהגה בידי נהג שלא עשה משהו חריג במיוחד שגרם לתאונה, נהג שאולי לא היה מיומן מספיק ונבהל מההתקלות, אולי נהג חדש - לך תדע.

הנהג הלא נכון במקום הלא נכון - אבל זה עדיין לא הופך אותו לעבריין ורוצח.

פורסם

לא מסכים, ועצם העובדה שלגיטימי לחדור לנתיב הנגדי עקב התנהלות בשולי הדרך (אגב, כפי שראינו כבר לעיל, חציית קו הפרדה רצוף) היא בעייתית.

 

נהג מתחיל - החזרה שלו לא הייתה שקולה ולו מפאת העובדה, שהיא הייתה איטית - ברגע שעוקפים מכשול/רכב, חוזרים מייד. עקיפה מסיימים במהירות האפשרית, על אחת כמה וכמה כזאת שמתנהלת (מתנחלת?) בנתיב הנגדי.

 

אשר ליתר האמור - כן. בדיעבד, אם היה מיישר ימינה היה נשאר בחיים ואפילו, כנראה, עם מכנסיים יבשות. מה שקרה, כפי הנראה וכמו שדנו פה כבר, זה שהוא חידד שמאלה כשראה את המיקרה, וניסה להפוך ימינה כשראה שהמיקרה הולכת לאותו כיוון אליו חשב להתחמק (לכן, בר72 ושות', הוא מיקד את המבט שמאלה ביציאה מהפניה - מבט אל המקום אליו רוצים להגיע, כמו "קנה מלווה מבט" רק הפוך. לא כדי לחייך לצלמים, ממילא לא רואים את זה דרך הקסדה).

 

הוא אכן שילם את המחיר האולטימטיבי, והוא אכן רכב בכביש שהוא עמוס מדי ובשעה לא מתאימה. לכן הוא פגש בנהג חסר אחריות ומיומנות. זה שהוא עשה את זה לא משחרר את נהג המיקרה מכך, שהוא היה, בלי סיבה מספקת (זה שבעיניכם היא הגיונית לא עושה אותה מספקת, על אחת כמה וכמה לא עושה אותה חוקית, אם כבר גולשים לזה), בנתיב הנגדי.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
הוא פגש בנהג חסר אחריות ומיומנות. זה שהוא עשה את זה לא משחרר את נהג המיקרה מכך, שהוא היה, בלי סיבה מספקת (זה שבעיניכם היא הגיונית לא עושה אותה מספקת, על אחת כמה וכמה לא עושה אותה חוקית, אם כבר גולשים לזה), בנתיב הנגדי.

 

אנחנו נאלץ להסכים שלא להסכים.

 

על נהג המיקרה חלה אחריות מסוימת לתאונה והוא ככל הנראה גם יעמוד לדין בגינה. להערכתי (ובהינתן העובדות הידועות לנו כרגע) שופט יגיע למסקנה שאחריותו לתאונה פחותה מאחריות המנוח.

כמה פחותה? לא יודע להעריך - אם כי כאמור לדעתי מדובר בפחות מ- 50%.

פורסם

מהיכרותי עם המערכת הוא יגיע למסקנה הזאת, אם יגיע, בשל שתי סיבות עיקריות - נטייה גורפת לחובת רוכבים ומכיוון שדי קל להאשים את מי שכבר מת. עם זאת, לדעתי לאור העובדה שהוא הגיע לנגדי (בסבירות גבוהה ביותר) כבר בקו הרציף, טוב יעשו לו יבדקו את רקורד השיחות שלו בסלולאר וסימנים מחשידים נוספים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אגב, כך נראית הפנייה ב80 קמ"ש, לא רואה מה אפשר היה לעשות כאן במצב דומה, התאונה עדיין הייתה קוראת

דקה 3:52:

[video=youtube_share;BF7HA6GLwt4]

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

גם 80 קמ"ש היא מהירות מופרזת בעיני החוק במיקום הספציפי בו אנו דנים.

 

תפקוד נהג המיקרה לא יכול להבדק עד הסוף בפורום זה מכיוון שאנחנו לא יודעים מדוע סטה ובמשך כמה זמן נשאר בנתיב הנגדי.

 

יחד עם זאת, אני כן מחדד את האחריות היתרה שאמורה להיות לכל רוכב או נהג "ספורטיבי" בכביש ציבורי. לא יכול להווצר מצב שבו אדם שבוחר להשתמש בדרך ציבורית באופן שאותה דרך לא אמורה לשמש, לא נושא באותה אחריות יתרה.

 

אני לא מדבר במישור המשפטי אלא במישור ההתנהגות שלנו כבני אדם, ואתה הרי יודע שאני רואה את עצמי חלק מהקהילה שהאחריות היתרה הזו חלה עליה לשיטתי.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
מהיכרותי עם המערכת הוא יגיע למסקנה הזאת, אם יגיע, בשל שתי סיבות עיקריות - נטייה גורפת לחובת רוכבים ומכיוון שדי קל להאשים את מי שכבר מת.

 

גם זה וגם העובדה שאחד (המיקרה) אולי שגה בשיקול הדעת הרגעי והשני בא אל הכביש מתוך כוונה לעבור על החוק, שאמשיך?

פורסם

שכחת שבדיני התעבורה היסוד הנפשי משחק תפקיד מינורי יותר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מבחינה הגיונית, מי יותר גרוע? אחד שחושב שהתנהגות מסוכנת זה בסדר ולא מבין את גודל הסכנה בפעולות שלו וכתוצאה מכך מתנהג ככה כל הזמן, או אחד שכן מבין את גודל הסכנה אבל מחליט לקחת את הסיכון בנק' זמן ספציפית?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

לא צפיתי בסרטון. אני מכיר את הפנייה היטב, ואני מבלה שם בשעות ריקות מאנשים. אני לא אוהב התקהלויות.

אני משער שהתאונה נגרמה כתוצאה מצירוף של מספר גורמים [משני הצצדים] שגרמו לתאונה הנוראית הזו. כמו שכתבו לפניי, שני הנהגים הלא נכונים - בזמן הלא נכון. את הויכוחים המשפטיים נשאיר לבוחני התאונות.

אם יש כאן חברים/משפחה של המנוח, אז אני מאחל לכם שלא תדעו עוד צער. חבל על בחור צעיר, שמת בגלל תחביב, בין אם אשמתו 12% או 54%.

אני מקווה [כנראה לשווא] שזו תהיה קריאת השכמה למדינה. אני כבר לא מגיע לנס הרים ולכבישים דומים, משום שהמקום הפך למסוכן מאוד. תמיד עוצרים קבוצות של רוכבים ורכבים בשוליים. לפעמים גם יש סטיות מהשוליים אל תוך הכביש [כפי שניתן לראות בתמונות שעולות לפורום]. זה תמיד נחמד לפגוש חובבי נהיגה ולבכות ביחד על המצב בארץ, על המחירים, על החוסר במסלולים ועל היבואנים. אולם, למרות הרצון להכיר עוד חובבי הגה אני מעדיף שלא להגיע למקומות הללו, כי כמות האנשים הטיפשים שמגיעים לשם עולה בקצב מהיר.

לצערנו המקרה הזה היה רק שאלה של זמן. אני רק מקווה שמפה יתחילו לחשוב על פתרון בדמות מסלול מסודר לחובבי המוטוריקה, כי לקוחות בוודאות יהיו, גם משקיעים לא קשה למצוא ועל הדרך יווצרו מקומות עבודה. מכך, נראה לי שחסר בעיקר רצון.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

צבט לי בלב לקרוא את דברי קונדסון שבמעט מילים מביע כ״כ הרבה.

 

 

צפיתי בסרטון, בתמונות, בתגובות בפורומים בארץ ובחו״ל שמנתחים את התאונה, מביעים עמדה זו או אחרת, מזכירים ומשתפים בחוויות מתאונות של חברים ומביעים הזדהות, צער וכאב (ובמקרה הרע מביעים רוע לב, אטימות ואכזריות שטוב היה לו לא היו עולים על הכתב) כלפי איש שמעולם לא הכירו.

 

 

מה אומר ומה אגיד, למרפי שיחק קלף ברצף אירועים עגום והאשמה... בשלב זה כלל אינה משנה.

עריכה אחרונה על ידי מצמץ
פורסם
מבחינה הגיונית, מי יותר גרוע? אחד שחושב שהתנהגות מסוכנת זה בסדר ולא מבין את גודל הסכנה בפעולות שלו וכתוצאה מכך מתנהג ככה כל הזמן, או אחד שכן מבין את גודל הסכנה אבל מחליט לקחת את הסיכון בנק' זמן ספציפית?

 

יותר גרוע (או חמור) לדעתי, זה מי שלוקח את הסיכון במודע (+ מסכן גם אחרים וביודעין). הופך כביש ציבורי לכעין מסלול מירוצים (עבר את קו ההפרדה או לא - לא רלוונטי לדעתי).

לגבי הצד השני - מי החליט שהוא יודע ש"התנהגות מסוכנת זה בסדר ומבין / לא מבין את גודל הסכנה" ?. התנהגות כזו נוטים לכנות אולי כ-רשלנית (אולי ישנן סיבות מקלות - אינני יודע).

והנה שני אלה נפגשו בנקודת זמן ספציפית (כן, זו הנקודה שהעלית... והיא למרבה הצער כן יכולה להתרחש). כואבת מאוד.

alfa 156 2.5.

פורסם

חברים, אף אחד לא מוריד מגודל האחריות של האופנוען. מה גם שיותר ממה שהוא שילם הוא כבר לא ישלם לעולם. מפריע לי זה שנוטים לסלוח לנהג המיקרה בשל היותו הדיוט/אידיוט על עבירה והתנהגות חמורה ביותר. זה לא שהוא דומם מנוע בזינוק ועיכב תנועה או שרט רכב בתמרון חניה כושל. הוא נסע נגד כיוון התנועה ובכך גרם לתאונה קטלנית.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...