Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונת האופנוע מנס הרים - כ"ע


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ביקשתי מההנהלה לפתוח את השרשור, כי אני חושב שכל הניתוחים של מי ומה אשם, הם לא העניין כאן (ורציתי להוסיף את הלינק שלהלן);

 

רוכבי האופנועים (השקולים, לא אלו שאתם רואים מתפרעים על מדרכות וכיו"ב) עוברים חשבון נפש רציני בימים אלו. רבים מהם מרגישים שאין להם מקום על הכביש, ושכל רכיבה היא מעשה השרדות. עכשיו גם יש לגיטימציה להגיד שכולם משתוללים.

 

ובכן, יש להבחין בין "אשמה" ל"אחריות". אני רוצה לפרט על זה, אבל נראה לי שעורך פולגז מפרש יותר טוב ממני:

http://www.fullgaz.co.il/home/p/83358/

 

שימו לב שבענף הדו"ג לא אוטומטית חושבים ש"נהגים הם חרא" ו"כולם רוצחים". חבל על הפילוג שעולה כאן בפורום בין חובבי מכוניות לחובבי דו"ג. הרוכבים הם לא מקשה אחת, בדיוק כמו פה.

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לצורך העניין אני ב"צד" של הרוכב ואני לא חובב דו"ג וגם לא רשום ו/או פעיל ב"פול גז" או כל קהילה של דו"ג אחרת.

 

לעצם העניין זה בדיוק מה שניסיתי להסביר כאן, האחריות על חיי הרוכב מוטלת על הרוכב, והוא זה שאיבד אותם.

אבל לעניין האשמה, בישראל אין דבר כזה שני אשמים לתאונה, יש גורם לתאונה (ולכן האשם שביצע את המעשה שגרם לתאונה) ויש גורמים תורמים (ולכן אשמים תורמים).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

המאמר של עורך פולגז מגיע מנקודה מאד ברורה ומובנת - לא משנה מי אשם בתאונה, רוכב הדו"ג יותר סביר להיפגע, וכך היה גם במקרה דנן. לכן עליו מוטלת האחריות.

 

עלינו, כנהגי רכב, מוטלת אחריות אחרת - חרף העובדה שרוכב הדו"ג יפגע גם אם אנחנו נהיה אשמים, לא לתת לזה להשתלט עלינו ולא לנהוג כפי שנהג נהג המיקרה. זה שורש ההבדל בין הגרסאות.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

נהג המיקרה נהג ברשלנות, בלי קשר למי הגיח מולו. אם זו היתה משאית, מצבו לא היה יותר טוב, מבחינת הסיכוי למנוע תאונה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מסכים בגדול עם מה שכתב העורך בפולגז, בעיקר ההפרדה הברורה שהוא עושה בין אשמה לאחריות.

 

בויכוחים אנשים מאוד אוהבים לעשות את החלוקה לנהגי "פחיות" ורוכבים, כאילו מדובר בשתי קבוצות מאוד שונות של אנשים.

בפועל, מעבר לכך שהאופנוענים הם יותר פגיעים, הם סובלים מאותן ההתנהגויות כמו הנהגים במקרים רבים, רק משלמים מחיר גבוהה הרבה יותר במקרה של תאונה.

 

וכן, גם כל אחד אחר שהיה מגיע מול המיקרה כנראה היה מתנגש בה, במידה והיה מגיע במהירות גבוהה מספיק. גם את זה צריך לזכור, הרבה לפני הדגשת החלוקה בין אופנוענים ונהגים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
ביקשתי מההנהלה לפתוח את השרשור, כי אני חושב שכל הניתוחים של מי ומה אשם, הם לא העניין כאן (ורציתי להוסיף את הלינק שלהלן);

 

רוכבי האופנועים (השקולים, לא אלו שאתם רואים מתפרעים על מדרכות וכיו"ב) עוברים חשבון נפש רציני בימים אלו. רבים מהם מרגישים שאין להם מקום על הכביש, ושכל רכיבה היא מעשה השרדות. עכשיו גם יש לגיטימציה להגיד שכולם משתוללים.

 

ובכן, יש להבחין בין "אשמה" ל"אחריות". אני רוצה לפרט על זה, אבל נראה לי שעורך פולגז מפרש יותר טוב ממני:

http://www.fullgaz.co.il/home/p/83358/

 

שימו לב שבענף הדו"ג לא אוטומטית חושבים ש"נהגים הם חרא" ו"כולם רוצחים". חבל על הפילוג שעולה כאן בפורום בין חובבי מכוניות לחובבי דו"ג. הרוכבים הם לא מקשה אחת, בדיוק כמו פה.

תודה לקישור למאמר המאלף.

ולאור התגובות אחריה, שוב ההודעה הבאה רלוונטית:

שי, במקום אסורה חציית נתיב. אתה טועה ומטעה. הקו המקווקו קצר ומיועד לאפשר גישה לחניון הצמוד לכביש.

 

אנחנו ממחזרים הנחות והשערות ולכן השרשור ננעל עד להתפתחויות בפרשה.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...