Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקומות שמורים בבית כנסת


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4280 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מנקרת שאלה בראשי.

הכסאות היום ובמהלך החג בבתי כנסת שמורים.

מה יעשה לאדם שמתיישב על כיסא ששמור, שניגשים עליו בנימוס "סלח לי, המקום שמור תפנה אותו בבקשה".

הנ"ל מתעלם ועושה עצמו כחרש.

שוב "אדוני, המקום שמור תפנה אותו בבקשה".

הנ"ל מסב מבטו.

קצת בכעס "אדוני, אולי תקום כבר".

הנ"ל מואיל לנדנד ראשו ימינה ושמאלה לשלילה.

מנסים לתפוס את הנ"ל בכוח ולהוציא אותו מהכיסא וההוא נאחז כאילו כל גורלו תלוי בכך.

 

ומה יעשו עכשיו, יום כיפור, יום קדוש, האם יעקרו אותו בכוח מהכיסא, האם יסקלו אותו בכיכר העיר?

פורסם

מעולם לא ראיתי שהתרחש משהו מעבר לבקשה מנומסת. וגם זה בקושי קורה, ברוב הפעמים ראיתי שבעליו החוקי של הכסא פשוט מוותר עליו ומברר אם יש כסא פנוי אחר או שמתיישב מחוץ לבית הכנסת אם הכל כבר מפוצץ.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

אל תדאג להם. כשצריך הם יפעילו אקסטרה כוח. ומה לגבי מכירות פומביות ביום כיפור? זה בסדר? מצאו דרך לעקוף את העניין יימצאו דרך לאכוף את שמירת הכסאות. חוץ מזה למה לאדם להגיע ביום כיפור לבית כנסת (הופך אותו למאמין נכון?) ולעשות גזל ביום כיפור.. זה נשמע מאוד דבילי.

פורסם
הנ"ל מתעלם ועושה עצמו כחרש. שוב "אדוני, המקום שמור תפנה אותו בבקשה".

הנ"ל מסב מבטו. קצת בכעס "אדוני, אולי תקום כבר". הנ"ל מואיל לנדנד ראשו ימינה ושמאלה לשלילה.

הנ"ל טיפוס מגעיל ואנוכי, לצערנו יש הרבה כאלה, שביומיום (ומסתבר שגם ביום כיפור) מתנהגים בצורה מגעילה ואנוכית, אבל העיקר שהם צמים ומבלים את כל כיפור בבית הכנסת.

אנשים כאלה מעוררים בי בחילה, ועוד יותר מגעילה אותי ההתנשאות שלהם בזמן שהם מסתובבים בבגד לבן ובנעלי קרוקס.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לך לבית כנסת שבו לא עושים את כל השטויות האלה...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
הנ"ל טיפוס מגעיל ואנוכי, לצערנו יש הרבה כאלה, שביומיום (ומסתבר שגם ביום כיפור) מתנהגים בצורה מגעילה ואנוכית, אבל העיקר שהם צמים ומבלים את כל כיפור בבית הכנסת.

אנשים כאלה מעוררים בי בחילה, ועוד יותר מגעילה אותי ההתנשאות שלהם בזמן שהם מסתובבים בבגד לבן ובנעלי קרוקס.

 

יש צביעות ובטונות אבל

לעניות דעתי,כאדם שצם,יום כיפור דוקא מיועד לאנשים כאלה מהסוג שציינת,

תהליך ארוך של חשיבה מתחיל ביום אחד,

כל הכיפור מיועד הרבה יותר מאשר לדתיים או ישרים טובי לב ותמימים,

אלא לאנשים כפי שציינת.

פורסם

מזה משנה אם יום כיפור הוא רק למראית עין? אותו אדם כביכול צם ועושה עצמו צדיק אבל בתוך תוכו הוא נשאר אותו חרא של בנאדם. ויום אחרי הוא ימשיך באותו קו מנחה של התנהגות מגעילה. ולרוב אנחנו יודעים על איזה מגזר של אנשים מדובר.

תופעה נוספת שהתחילה היא הפייסבוק וכל אותם צדיקים\צדיקות שמעלים לי תמונות מסליחות בכותל. אנשים שביומיום בהמות פתאום בשביל סלפי מאגניב וכמה לייקים נוסעים לי עד לכותל יעני לבקש סליחות. להקיא עליהם! אותם אנשים שפתאום עשו לי את אתגר דלי הקרח. או האנשים שקונים גו פרו בשביל סלפי עם מקל. הכל רק למראית עין!!

פורסם

בתור איש מאמין (אבל נמצא רק יומיים בשנה בבית כנסת- כיפור) אין שום דבר העומד מאחורי מכירת כיסאות חוץ מהכנסות לבית כנסת.

לדעתי זה לא נחמד לדעת שיש כיסאות שמורים, אם אני אדם כזה שיודע שיש כיסאות שמורים בבית כנסת אני מראש לא מגיע ולא אגיע יותר לבית כנסת כזה.

בית כנסת אמור להיות מקום ציבורי !

מילא למכור עליות - ספריי תורה על מנת לתחזק את הבית כנסת. אך לנצל יום שידוע שאנשים רבים מגיעים אליו - ולעשות מזה רווח...זה כבר לא קטע דתי.

פורסם
בתור איש מאמין (אבל נמצא רק יומיים בשנה בבית כנסת- כיפור) אין שום דבר העומד מאחורי מכירת כיסאות חוץ מהכנסות לבית כנסת.

לדעתי זה לא נחמד לדעת שיש כיסאות שמורים, אם אני אדם כזה שיודע שיש כיסאות שמורים בבית כנסת אני מראש לא מגיע ולא אגיע יותר לבית כנסת כזה.

בית כנסת אמור להיות מקום ציבורי !

מילא למכור עליות - ספריי תורה על מנת לתחזק את הבית כנסת. אך לנצל יום שידוע שאנשים רבים מגיעים אליו - ולעשות מזה רווח...זה כבר לא קטע דתי.

 

לא מדוייק.

לבית כנסת של אבא שלי יש ציבור מתפללים קבוע, הבית כנסת הוא פרטי ועם ה"תרומות" ממכירת ספרים וברכות הכסף משמש לתחזוקה של המקום.

הכסאות השמורים, זה כסאות שמתפללים קבועים קונים כדי שיהיה להם מקום קבוע.

כל חג יש לבית כנסת רזרבה של כסאות פלסטיק שהוא מוציא למי שאין מקום.

 

שום כעמותה, לכן הוא לא יכול להרוויח, אצלנו גם המתפללים הקבועים מקבלים גם שי לראש השנה ופסח וגם יכולים לקיים אזכרות ובריתות והבית כנסת משתתף בהוצאות של הכיבוד.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
בתור איש מאמין (אבל נמצא רק יומיים בשנה בבית כנסת- כיפור) אין שום דבר העומד מאחורי מכירת כיסאות חוץ מהכנסות לבית כנסת.

לדעתי זה לא נחמד לדעת שיש כיסאות שמורים, אם אני אדם כזה שיודע שיש כיסאות שמורים בבית כנסת אני מראש לא מגיע ולא אגיע יותר לבית כנסת כזה.

בית כנסת אמור להיות מקום ציבורי !

מילא למכור עליות - ספריי תורה על מנת לתחזק את הבית כנסת. אך לנצל יום שידוע שאנשים רבים מגיעים אליו - ולעשות מזה רווח...זה כבר לא קטע דתי.

ואיך אתה חושב לממן את הבית כנסת?, עם עליות לתורה?

לאנשים שלא מעורבים בגבאות הם חושבים שהמכירת כסאות זה לכיף\לביזנס\לממון האישי של הגבאי, אבל למען האמת זה מממן את אחזקת המבנה\ספרי קודש\הילולות\משכורות לאברכים (אם לומדים שם) ועוד...

פורסם
יום כיפור דוקא מיועד לאנשים כאלה מהסוג שציינת

"הָאוֹמֵר, אֶחֱטָא וְאָשׁוּב, אֶחֱטָא וְאָשׁוּב, אֵין מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה. אֶחֱטָא וְיוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר, אֵין יוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר"

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לא מדוייק.

לבית כנסת של אבא שלי יש ציבור מתפללים קבוע, הבית כנסת הוא פרטי ועם ה"תרומות" ממכירת ספרים וברכות הכסף משמש לתחזוקה של המקום.

הכסאות השמורים, זה כסאות שמתפללים קבועים קונים כדי שיהיה להם מקום קבוע.

כל חג יש לבית כנסת רזרבה של כסאות פלסטיק שהוא מוציא למי שאין מקום.

 

שום כעמותה, לכן הוא לא יכול להרוויח, אצלנו גם המתפללים הקבועים מקבלים גם שי לראש השנה ופסח וגם יכולים לקיים אזכרות ובריתות והבית כנסת משתתף בהוצאות של הכיבוד.

 

*המקום רשום כעמותה

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

אצלי מתחת לחלון רצו לבנות בית כנסת. דובר על עמותת "צעירי שקר כלשהו". לא הייתה לנו בעיה עם בית כנסת, אבל הייתה לנו בעיה עם מרתף אירועים שהם רצו לבנות בו. הלכנו לברר במה מדובר ונכספתי לכל המנגנון של הקמה ואחזקה של בית כנסת.

מדובר באולם אירועים לכל דבר אשר מושכר לכל דכפין ומשמש מקור מימון של בית כנסת. לזה לא היינו מוכנים. גם מכירת מקומות היא מקור מימון להקמת בית כנסת עצמו מכיוון שעלויות הבניה, קניית ספר תורה ואחזקה חלים על ציבור מתפללים. העירייה לא משתתפת. בקיצור בית כנסת זה לא קטע זול אם אתה רוצה אחד משלך. צריך לגייס תורם כבד או קהל קבוע בעל אמצעים.

במקרה שלנו בסוף נבנה גן ילדים כי העפנו את ראש העיר שחילק לציבורים מסויימים שוחט בחירות. כמובן שגן ילדים יותר שקט בשבת בבוקר, אבל אני עדיין לא יודע איפה הבן שלי יעלה לתורה עוד כמה שנים.

פורסם
חוץ מזה למה לאדם להגיע ביום כיפור לבית כנסת (הופך אותו למאמין נכון?) ולעשות גזל ביום כיפור.. זה נשמע מאוד דבילי.

איכשהו לא קשה לי להאמין.

יש צביעות ובטונות אבל

לעניות דעתי,כאדם שצם,יום כיפור דוקא מיועד לאנשים כאלה מהסוג שציינת,

תהליך ארוך של חשיבה מתחיל ביום אחד,אצל הציבור הזה הוא גם נגמר ביום הזה. בעצם, אלוהים זה משהו שמבחינתם קיים רק כדי לסלוח להם.

כל הכיפור מיועד הרבה יותר מאשר לדתיים או ישרים טובי לב ותמימים,

אלא לאנשים כפי שציינת.

קודם כל תהיה בסדר כל השנה.

 

אם אתה כל השנה גונב/רוצח/שודד, ורק ביום כיפור שם כיפה, מקומך לא בבית כנסת, מקומך בכלא, ורצוי מול כיתת יורים זמן קצר לאחר מכן (על מי אני עובד, בחיים לא יקרה במדינה הזאת) :evil:

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...