Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4404 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם אני מחליף נוזל בלמים לאחר תקופה ארוכה מאוד שלא הוחלף (ממש איני יודע מתי, הרכב בן 15 ואני לא זוכר בתקופה שהוא אצלי שהחלפתי), האם יכול להגרם נזק? למשל כמו שנוזל קירור שלא הוחלף סותם חורים קטנים במערכת הקירור ומונע נזילות והחלפתו פותחת את הסתימות. לא שאני משווה, נוזל בלמים זה בטיחות ואחליף 100%, רק רוצה לדעת מה הסיכונים האפשריים.

 

יש טעם בבדיקת אחוזי לחות לפני ההחלפה, כדי לקבל אינדיקציה למצב החלודה?

העבודה הבנתי דורשת ניקוז מכל גלגל בנפרד.מה מחיר הוגן לעבודה שכזו?

פורסם

נוזל קירור לא סותם שום סתימות במערכת הקירור והחלפתו לאחר זמן רב לא גורמת לשום בעיה. אלה קישקושים של מכונאים שלא מבינים מאומה במכונאות רכב.

 

אין שום סיכון בהחלפת נוזל בלמים ויפה שעה אחת קודם.

 

בדיקת כמות המים בנוזל הבלמים מיותרת ולא נותנת שום אינדקציה לגבי קורוזיה במערכת הבלמים.

 

עבודה+נוזל בלמים סביב 300-350 שקלים.

איזה כייף לי :)

פורסם

תודה מרק, כמו תמיד.

רק לשם הסר ספק, הקשקוש פרי מוחי הלא מקצועי, לא נאמר לי ע"י אף מכונאי.

פורסם
נוזל קירור לא סותם שום סתימות במערכת הקירור והחלפתו לאחר זמן רב לא גורמת לשום בעיה. אלה קישקושים של מכונאים שלא מבינים מאומה במכונאות רכב.

 

אין שום סיכון בהחלפת נוזל בלמים ויפה שעה אחת קודם.

 

בדיקת כמות המים בנוזל הבלמים מיותרת ולא נותנת שום אינדקציה לגבי קורוזיה במערכת הבלמים.

 

עבודה+נוזל בלמים סביב 300-350 שקלים.

שים לב מרק, נוזל קירור איכותי אכן לא סותם שום דבר ושום חורים אבל במידה ומערכת הקירור הכילה מיי ברז במהלך חייה אז האבנית שנוצרת עם הזמן אכן סותמת חורים והחלפה לנוזל קירור איכותי עלולה במרבית האחוזים והמיקרים לפתוח סתימות אלה ואז מתחילות נזילות. במיקרה אני אמור להחליף פקקים בבלוק מנוע של פונטו שרוב חייה נסעה על מיי ברז ומייד שהוחלף נוזל הקירור לאיכותי התחילו להם לאחר זמן קצר נזילות מכמה פקקים בחזית הבלוק!

פורסם (נערך)
שים לב מרק, נוזל קירור איכותי אכן לא סותם שום דבר ושום חורים אבל במידה ומערכת הקירור הכילה מיי ברז במהלך חייה אז האבנית שנוצרת עם הזמן אכן סותמת חורים והחלפה לנוזל קירור איכותי עלולה במרבית האחוזים והמיקרים לפתוח סתימות אלה ואז מתחילות נזילות. במיקרה אני אמור להחליף פקקים בבלוק מנוע של פונטו שרוב חייה נסעה על מיי ברז ומייד שהוחלף נוזל הקירור לאיכותי התחילו להם לאחר זמן קצר נזילות מכמה פקקים בחזית הבלוק!

אין שום קשר בין החלפת הנוזל לתקלות שציינת. נוזל קירור איכותי אין לו תכונות של סודה קאוסטית לפתיחת נזילות או תכונות ניקוי מיוחדות שעלולות לגרום לתקלה שציינת.

 

אל תחליף בכלל את הנוזל ותמשיך לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע ומערכת הקירור ומשאבת המים.

 

הדברים האלה עשויים להיות נכונים לצנרת מי שתייה בבניין מגורים ולא ברכב כאשר חול, לכלוך, חלודה סותמים לפעמים נזילה בחיבורים של צנרת.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
תודה מרק, כמו תמיד.

רק לשם הסר ספק, הקשקוש פרי מוחי הלא מקצועי, לא נאמר לי ע"י אף מכונאי.

דברים מסוג זה נכתבו בעבר על-ידי מספר אנשים בפורום לכן חשבתי שקראת את הדברים האלה כאן בפורום.

איזה כייף לי :)

פורסם

האמת שאת יכולות הסתימה של נוזל קירור ישן באמת קראתי פה, משם חשבתי אולי קיים גם לגבי נוזל הבלמים.. שטויות.. תודה מרק.

פורסם
אין שום קשר בין החלפת הנוזל לתקלות שציינת. נוזל קירור איכותי אין לו תכונות של סודה קאוסטית לפתיחת נזילות או תכונות ניקוי מיוחדות שעלולות לגרום לתקלה שציינת.

 

אל תחליף בכלל את הנוזל ותמשיך לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע ומערכת הקירור ומשאבת המים.

 

הדברים האלה עשויים להיות נכונים לצנרת מי שתייה בבניין מגורים ולא ברכב כאשר חול, לכלוך, חלודה סותמים לפעמים נזילה בחיבורים של צנרת.

אסור בתכלית האיסור להישתמש במערכת הקירור במיי ברז ואני תמיד בעד להחליף לנוזל קירור איכותי אבל צריך לקחת בחשבון שבגלל זה כן עלולות להיווצר נזילות שלא היו לפני כן וממש לא פעם ראשונה שאני ניתקל בתופעות שכאלה.

פורסם

בכול הרכבים שאני מטפל וטיפלתי במהלך חיי לעולם לא נתקלתי בתופעה הזו.

אפילו בסימקה 1000 שהייתה לי לפני 30 שנים וקצת החלפתי לה את המים בנוזל קירור תוצרת צה"ל ולא נתקלתי בתופעה שציינת.

 

תוך כדי שאני כותב מצאתי קובץ שכדאי שתורידו מהקישור המצורף.

 

http://www.rmcet.com/lib/E-Books/Mech-auto/Automobile%20Electrical%20and%20Electronic%20Systems%20Urgent.pdf

איזה כייף לי :)

  • ספונסר פורום
פורסם

אצלנו במוסך תוכל לקבל שרות החלפת נוזל בלמים בתקן DOT 4, של חברת ATE גרמניה בעלות של 250 ש"ח+מע"מ.

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

×
×
  • תוכן חדש...