Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4465 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי ושלום לכולם! שמי חן (בן 29) ואני מתלבט בקניית רכב.

אני נפטר מהליסינג מהחברה (בכמות ק"מ כזו בשנה לא כ"כ משתלם הליסינג).

אז התקציב כתוב והשנתון העדיף הוא 2010-2012.

הרכבים ביניהם אני מתלבט: פורד פיאסטה, טויוטה יאריס, פולקסוגן פולו, קיה פיקנטו, יונדאי איי-10, סקודה פאביה, סוזוקי סוויפט/אלטו, סיאט איביזה.

 

אני והחברה נוסעים 60% מהזמן בעיר, נסיעות קצרות לעבודה, ופעם בשבוע נסיעה של חצי שעה להורים, (אנחנו מהשרון) ופעם בשבועיים גם נסיעה לצפון, יכולה לקחת גם בכיף שעתיים.

 

השיקולים שמנחים אותנו הם בעיקר הוצאות ודלק - אנחנו מעוניינים לחסוך כמה שיותר בהוצאות.

לכן מצד אחד רכבי המיני הקטנים מאוד קורצים לנו, ואין לנו גם בעיה עם גיר ידני ("רובוטיים" פחות עדיפים). מצד שני, אישית, אני מאוד אוהב שהרכב מגיב טוב ו"נענה לגחמותיי". בגלל הנסיעות הארוכות אחת לשבוע-שבועיים, חשוב לי שהרכב יוכל ליסוע ב-120 בכיף. באמת שיותר מ-120 - לא נחוץ בכלל (לא כביש 6).

 

עוד דבר אחד שקצת חשוב - הייתי הולך "על עיוור" על סוזוקי אלטו למשל, אבל באמת מעצבן אותי המאמץ שצריך לעשות כדי לפתוח את החלון נוסע ממושב הנהג (צריך להימתח, כי יש כפתור רק לנוסע). אבזור בסיסי - כן חשוב. ואם אפשר לשלוט על הווליום מההגה - מה טוב:)

כך למשל קרצה לנו קיה פיקנטו, מצד אחד (מאובזרת לא רע, אחריות ל-7 שנים), אבל רעש המנוע שלה מובחן מאוד וצריכת הדלק שלה לא משהו, לפי מיטב הבנתי.

 

אני מאוד מעדיף לקנות רכב מיד 2 ולא מליסינג, אולי אולי השכרה - אבל גם שם הק"מ של הרכבים בשמיים יחסית.

 

המממ... אני חושב שזהו; אשמח ממש לשמוע חוויות/עצות/הערות וכל הכוונה שהיא!

תודה מראש:)

 

חן.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תרשה לי להמליץ לך להוסיף עוד רכב לרשימת החיפושים. פיאט פונטו איבו.

בתקציב שלך תכנס ידנית (כי אתה לא מעוניין ברובוטית) 2011-2012 בקלות. הרכב מאובזר בשלל מערכות הבטיחות (7 כריות אוויר, esp, abs וכו) שליטה על המערכת מההגה, בחלק מדגמים גם בקרת אקלים מפוצלת. גרסת 150th תוסיף גם גג פנורמי וגלגלי מגנזיום מהחברה.

אני וחבר שלי מחזיקים אחת רובוטית 2010 ב4.5 חודשים האחרונים (6-7k ק"מ) ומאוד מרוצים ממנה מכל הבחינות. צריכת דלק משולבת עם הרבה עליות של חיפה וכל איזור הצפון 1:14-15.

עלויות ביטוח נמוכות יחסית.

על כביש מהיר מרגישה מעולה, שקטה ונוחה.

אם יהיו לך עוד שאלות, תרגיש חופשי לשאול.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

סה"כ באמת מדובר ברכבים מאותה משפחה.

ממה שקראתי כאן קצת בעבר אז יש לפיקנטו איזשהו יתרון יחסי בזה שהיא היחידה שעליה תקבל 7 שנות אחריות ושהיא הרכב ששומר על ערכו בצורה הטובה ביותר.

לגבי צריכת דלק-אני לא חושב שההבדלים יהיו משמעותיים

פורסם

הקצה העליון של התקציב שלך, והגמישות שלך לגבי גיר ידני מאפשר לך לרכוש רכבי סופר מיני מצויינים כמעט חדשים, ואפילו חדשים.

הייתי מצמצם את הבחירה לפיאסטה פונטו איבו ופיאסטה.

התקציב הזה כמעט נוגע בפיאסטה חדשה בדוק את העניין. אני חושב שאופל קורסה חדשה נכנסת בתקציב, אבל אני לא מכיר את הרכב או המפרט.

 

מכול מכוניות המיני הייתי יורד אלה אם אתה חייב רכב חדש מהסיבה שאתה מקבל רכבים נחותים מקטגורית הסופר מיני(במיוחד האלטו שהיא מאוד נחותה ביחס לסופר מיני מודרנית מכול בחינה).

לגבי הפונטו שהזכירו יש לנו שתיים במשפחה הרכב באמת רכב טוב. מה שכן מהיר ומגיב הוא לא. בתוך העיר לא תרגיש הבדלים. מחוץ לעיר כן.

אם זה באמת קריטי האיביזה הגיעה עם מנועים חזקים יותר.

 

ממליץ לך לחפש ביד 2 משלושת הדגמים שציינתי. אנחנו למשל קנינו פונטו 150TH 2012 לפני חודש עם ק"מ מצחיק במחיר טוב מאוד, יש הרבה מציאות והשוק די אכזרי למוכרים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

היי

תודה לעונים! עוד שאלה רלוונטית אם כך - באמת צמצמתי את החיפושים רק לרכבים ידניים והמחירים באמת הרבה יותר טובים, וכך גם נתוני צריכת הדלק.

עם זאת - דאגה אחת שכן יש לי: רכב ידני עם נפח מנוע 1000, איך הוא שורד נסיעה של שעה/שעה וחצי שעה וחצי על 120...? כאילו... כמה סל"ד? כמה דלק? אני אסבול בנסיעה הזו...?

 

אכן הוספתי לרשימה את הפיאט פונטו איבו - איך הוא בנסיעות הארוכות?

ופיאסטה הייתה הבחירה האולטמטיבית אילולא הצריכת דלק שלה (גם בבינעירוני) הייתה לא משהו.

 

תודה!

פורסם

הוא לא שורד,המנוע לא מתרגש מכזאת מהירות וגם אם תיסע 15 שעות לא יקרה כלום,כול רכב והסלד שלו,בפנדה למשל ב 100 הרכב בסלד 2700,עם צריכה של 1/17.5-18,כביש 6 הוא מגיע גם ל 1/20.

אני לא סובל בנסיעות בי עירוניות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

כול רכבי המיני עם מנוע 1000 מתמודדים יפה עם נסיעה רצופה בכביש מהיר. הבעיה שלי איתם היא לא בהכרח בגיזרת המנוע אלה בתחושה הכללית. יצא לי לא מעט לנהוג על האלטו של חברה שלי, כולל נסיעות לצפון. הרכב לא מרגיש יציב ובטוח כמו הפונטו איבו(או כול סופר מיני אחרת אני מעריך), וכאשר יורד גשם או תנאי הדרך לא כאלה טובים תמיד הרגשתי לא ממש בטוח באלטו. אני חושב שבסקסו החבוטה שלי אני מרגיש בטוח יותר.

 

לשאלתך לגבי הפונטו.

הרכב מרגיש טוב בנסיעות ארוכות. לדעתי הוא נוח, ויושב יציב על הכביש(אי אפשר להשוות בכלל לאלטו של חברה שלי). המנוע מעט חלש ויחסי ההעברה של הגיר קצרים כך שבשיוט של 120 הסל"ד עומד על מעל 3000(לא זוכר בדיוק נראה לי 3100), לכן בשיוט כזה המנוע טיפה רועש יותר מבשיוט על 90.

אבא שלי נוסע יחסית הרבה, הפונטו איבו שהוא החליף נסעה 125 אלף ק"מ בשלוש שנים, ולא שמעתי ממנו תלונות. הרכב גם שרד יפה מאוד והבדיקה שלו הייתה מעולה.

 

שוב אני חושב שאם עניין הביצועים מקבל אצלך חשיבות גבוהה יכול להיות שאיביזה תתאים יותר(נמכרה עם מנוע 1.6 עם גיר ידני, או עם 1.4 שמעט חזק יותר משל הפונטו. יש גם גרסת טורבו לא יודע מה מחירה).

בדוק גם את הפיאסטה שמקבלת תמיד ביקורות מעולות.

 

שוב אני חושב שאם אתה מתגמש על עניין הגיר הידני ורכב יד 2 סופר מיני היא קניה עדיפה בגלל שאתה מקבל רכבים טובים יותר עם עלויות דומות מאוד. יהיה לא מוסבך לדעתי למצוא רכבים משנת 2012-2013 שיש להם עוד שנה-שנתיים של אחריות, ואתה ממש לא רחוק מסופר מיני חדשה.

 

עוד אופציה. אם אתה בכול זאת רוצה מיני חדשה בדוק את הפנדה היא "מטפלת" ברוב הבעיות שאני מוצא ברכבי המיני ומוצעת ב"מבצע" ב60 אלף שקלים(זה לדעתי שוויה המקסימלי כחדשה לכן המרכעות).

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

בחודשים האחרונים אני מתנייד עם גרנדה פונטו 2013, כבר 12,000 ק"מ, ידני,

שמתי לב שהסל"ד גבוה בצורה מעצבנת (ואולי לא בריאה לרכב) בנסיעות בינעירוניות.

אני אבדוק היום על כמה עומד הערך ב-100 קמ"ש וב-120 קמ"ש כדי לא לנקוב בסתם מספרים.

 

 

so far so good so what

פורסם

בתור הבעלים של פונטו איבו 2011 1.4 ידנית, אני יכול לומר שהסל"ד נמצא באזור ה3000 בנסיעה של 100-110 קמ"ש.

היא מרגישה הכי טוב באזור ה90-100 קמ"ש, אבל כשאני נוסע לבקר את ההורים במרכז אני נוסע איתה גם 110-120 בסבבה.

הקטע עם האוטו - הוא סופר נוח, וממש מעודד אותך לנסוע במהירות המותרת בגלל שהוא כ"כ חסכוני... אני מוצא את עצמי נוסע רגוע, ונהנה מכך! ומדבר אחד שהיה צריך להכריח את עצמו לרדת מה130 בכביש המהיר.

 

מבחינת כל הפרמטרים מלבד ביצועים, הפונטו איבו מנצחת או משווה ביחס לכל שאר הרכבים ברשימה (הכי מאובזרת ביחס למחיר, הכי בטוחה, בראש רשימת החסכוניות, אחזקה זולה, מרווחת מבפנים ועם תא מטען שימושי).

מבחינת הביצועים האוטו אכן חלש, אבל אם אתה נוסע באזור ה110 לא תהיה לך בעיה. לדעתי האישית, כשמשקללים את שאר היתרונות, ומשקללים את העובדה שלנהוג רגוע זה ממש לא רע לטווח הרחוק - האיבו היא בהחלט אחד הרכבים הכי חזקים בקטגוריית הסופר מיני יד 2.

 

בתקציב שלך אתה יכול לדוג גרסאת 150th ולקבל אוטו שמאובזר בטירוף, נראה מדהים, חסכוני בדלק ונוסע נהדר.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

ממה שאני זוכרת בפונטו, 100-110 קמ"ש הסל"ד עומד על 3100, 120-130 בערך 3500.

גם כשהמנוע על 3100 ברכב שקט ונעים, אפשר לנהל שיחה ולשמוע מוזיקה בלי שמנוע\רוח יטרידו אותך.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

מנוע 1.2 או ה 1.4?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הייתי מוסיף עוד רכב לרשימה- פולו 1.4 ידנית. בעבר נהגתי על אחת משנתון 2011 והייתי מאוד מבסוט.

אני זוכר בוודאות שבנסיעה על 110 קמ"ש הסל"ד עמד על 2800 ובנסיעה על 120 קמ"ש הוא עמד על 3100 (נתון יותר טוב משל הפונטו)

גם היה כיף יחסית לנהוג עליו, אמין מאוד אף פעם לא נכנס אצלי למוסך מלבד טיפולים, צריכת דלק בנהיגה משולבת עמדה בין 1:14.5 ל- 1:16

כשהייתי נוסע 70:30 לטובת הבינעירוני. מה שכן הטיפולים יקרים יחסית אבל שווה את זה לדעתי, חוצמזה שיש את מוסך רון:-)

קיצר שווה לבדוק

פורסם

היי

 

תודה עד כה על התגובות - בהחלט עזרתם לי ומיקדתם אותי.

 

אם יש עוד הצעות/הארות/הערות אשמח לשמוע!

 

שאלה נוספת הרלווטנית ליד שניה: אילו לוחות אתם משתמשים? ; כשאני אמור "לדוג" כזה רכב או אחר שיהיה מציאה - איפה אני מוצא אותו? רק בלוח "יד2"...?

תודה!


×
×
  • תוכן חדש...