Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת מנוע


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4497 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לילה טוב לכל חברי הפורום.

אתמול עברתי קצת באתר יד2 בשביל למצוא לי רכב, וראיתי הונדה סיוויק 2000.

דיברתי עם המוכר הכל נשמע טוב ויפה, אבל יש דבר אחד שלא ממש אהבתי.

המוכר אמר שכשהמנוע הגיע ל-240K, הוא הוחלף באחד חדש מייבוא.

רציתי לשאול אם זה דבר רע כשמחליפים מנוע, ואם בכלל להסתכל לכיוון של רכבים שהחליפו להם מנוע?

תודה רבה על העזרה.

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

פורסם

אישית נראה לי הגיוני שמנוע הולך אחרי 240K ק"מ (ונסיעה אגרסיבית), אבל אינני בטוח לגבי מה ההשלכות על רכב אחרי ההחלפה, נראה מה יגידו פה.

Subaru Impreza 1.6 04

פורסם
אישית נראה לי הגיוני שמנוע הולך אחרי 240K ק"מ (ונסיעה אגרסיבית), אבל אינני בטוח לגבי מה ההשלכות על רכב אחרי ההחלפה, נראה מה יגידו פה.

לא הייתה לי בעיה של אמינות במה שהוא אמר, פשוט רציתי לדעת אם זה משפיע איכשהו במכירה. תודה רבה על התגובה :)

יש לך אולי מושג אם יש מסמכים שאני צריך לבדוק שמראים שהמנוע הוחלף בצורה חוקית?

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

פורסם

החלפת מנוע זה לא דבר רע, אבל זה גם לא דבר טוב. זה דבר, וזה מה שזה.

אגב, אין דבר כזה "מנוע חדש מייבוא". המנוע שהגיע מחו"ל הוא משומש, ולא חדש. פירקו אותו מרכב אחר שנסע בחו"ל ואף אחד לא יודע באמת כמה קילומטרים עבר.

כדי לבדוק שהמנוע הוחלף בצורה חוקית אתה צריך לבדוק שמספר המנוע ברישיון הרכב זהה למספר שמוטבע על המנוע. בנוסף צריכה להיות אצל המוכר קבלה על ביצוע העבודה במוסך ושטר מכר של המנוע.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
החלפת מנוע זה לא דבר רע, אבל זה גם לא דבר טוב. זה דבר, וזה מה שזה.

אגב, אין דבר כזה "מנוע חדש מייבוא". המנוע שהגיע מחו"ל הוא משומש, ולא חדש. פירקו אותו מרכב אחר שנסע בחו"ל ואף אחד לא יודע באמת כמה קילומטרים עבר.

כדי לבדוק שהמנוע הוחלף בצורה חוקית אתה צריך לבדוק שמספר המנוע ברישיון הרכב זהה למספר שמוטבע על המנוע. בנוסף צריכה להיות אצל המוכר קבלה על ביצוע העבודה במוסך ושטר מכר של המנוע.

הבנתי, תודה רבה על ההסבר.

לגבי החוקיות, דיברתי עם המוכר, והוא אמר שהיה לו שטר מכר, ושכשהוא עשה טסט לרכב, הוא הביא את השטר הזה למקום, והם רשמו את זה ברישיון (או משהו בסגנון כזה). זה הגיוני?

ואיפה המספר הסידורי אמור להיות רשום על המנוע? (סליחה על הבורות).

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

פורסם

כן, מה שהמוכר אמר לך הגיוני. כשעושים טסט רושמים את המנוע החדש ברישיון ושנה לאחר מכן מגיע הרישיון עם מספר המנוע המעודכן. עד אז אמור להיות ספח שמצורף לרישיון הרכב עם אישור על החלפת המנוע.

המספר אמור להיות מוטבע על בלוק המנוע, בדרך כלל באזור סעפת הפליטה אבל בכל רכב יש מיקום קצת שונה. כל מוסכניק או מכון בדיקה שתיגש אליו יוכל לאתר לך את המספר הזה ברכב ולאמת את הנושא.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
כן, מה שהמוכר אמר לך הגיוני. כשעושים טסט רושמים את המנוע החדש ברישיון ושנה לאחר מכן מגיע הרישיון עם מספר המנוע המעודכן. עד אז אמור להיות ספח שמצורף לרישיון הרכב עם אישור על החלפת המנוע.

המספר אמור להיות מוטבע על בלוק המנוע, בדרך כלל באזור סעפת הפליטה אבל בכל רכב יש מיקום קצת שונה. כל מוסכניק או מכון בדיקה שתיגש אליו יוכל לאתר לך את המספר הזה ברכב ולאמת את הנושא.

המון המון תודה! אני נוסע ב-3 בערך לראות את הרכב, נקווה שיהיה טוב :)

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

פורסם

אין לי דעה לגבי החלפת מנוע לכשעצמה. ברכב משנתון כזה זה לא היה מטריד אותי אם תועד כפי שצריך.

אני לא ממש בקיא אבל אציין, שמה שכן קצת מוזר ושווה בדיקה זה למה ייבאו מנוע מחו"ל? סיוויק רכב נפוץ ולכן יותר סביר בעיני לחפש מנוע מפירוק מבציר מקומי.

ייבוא מחו"ל לרוב לוקח זמן ולרוב נעשה כשאין ברירה או משיקולים ייחודיים כאלו ואחרים.

הונדה זה כר פורה יחסית לשיפורים ושדרוגים. שווה לוודא שלא מדובר ברכב מהסוג הזה.

פורסם

ידידי, גם לי יש סיוויק 2000 שהחלפתי לה מנוע לפני כשנה וחצי כך שאני מכיר את הנושא לעומקו.

ככה, המנוע שלי הלך אחרי 260 אלף ק"מ, עם המנוע החדש הגעתי כבר ל 312000 והכל מצויין, במקרה שלי המנוע הלך בגלל שהתפוצץ צינור מיים ולא עצרתי בזמן, למדתי בדרך הקשה, נדלקת נורה עוצרים מייד.

כל מה שרשמת כאן נכון, במועד החלפת המנוע מקבלים שטר מכר, כשניגשים לטסט נותנים את השטר מכר לפקיד והוא משנה לך את המספר ברישיון הרכב, את השטר מכר אתה לא מקבל בחזרה.

למה מנועים מיבוא ? חשוב להבין שמדובר במנועים ממכוניות שירדו מהכביש, בארץ ההיצע מאוד נמוך בגלל מחירי המכוניות, בארץ נוטים לתקן את הרכב ולהחזירו לכביש אלא אם כן מדובר בתאונה קשה ואז המנוע ניזוק בהתאם.

בחו"ל מחיר הרכבים זול מאוד, לפעמים בגלל תאונה קלה עדיף למוכר/חברת ביטוח להשבית את הרכב ולרכוש חדש או לשפות את המבוטח, כתוצאה מכך נוצר שוק של חלקי חילוף איכותיים מיבוא.

בכללי, תבדוק שהרכב כבר עבר לפחות טסט אחד מאז החלפת המנוע ואז אתה מסודר, רוב הסיכויים שהכל בסדר. תיקח את הרכב לבדיקה במכון/מוסך ובדוק את מספר הרישוי של המנוע.

מעבר לכך, מניסיוני, הרכב עם 312,000 ק"מ ונוסע הרבה יותר טוב מהמנוע הקודם שאותו רכשתי כשהיה עם 90,000 ק"מ פשוט תענוג. כשרכשתי את המנוע לא ניתן לדעת כמה ק"מ הוא עבור, הבאתי איתי את המכונאי שלי לבית העסק שאמר שלהערכתו מדובר במנוע כמעט חדש והצי לי לחטוף אותו, לדבריו מנועים מפירוק בארץ אף פעם לא מגיעים במצב כזה.

תבדוק טוב את מצב המנוע, אני מציע לך לקחת את הרכב לבדיקה במכון למרות מחיר הבדיקה היקר, תבדוק כמה ק"מ הרכב עבר עם המנוע החדש, תשאל את המוכר אם המנוע החדש צורך שמן ו/או מיים וכמה. תבדוק טוב אם יש נזילות שמן וכ'.

בשורה התחתונה, בניסיון הפרטי שלי החלפת המנוע השתלמה בגדול וזה גם לא היה כל כך יקר.

נוסע בפריוס 2008

פורסם
אישית נראה לי הגיוני שמנוע הולך אחרי 240K ק"מ (ונסיעה אגרסיבית), אבל אינני בטוח לגבי מה ההשלכות על רכב אחרי ההחלפה, נראה מה יגידו פה.

בדגם הזה מנוע יכול להחזיק גם 400K ק"מ, מדובר במנוע נהדר

נוסע בפריוס 2008

פורסם

תודה רבה לכולם! קניתי את הרכב :)

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

פורסם

תתחדש, קנית רכב מצוין. קבל עצה זהב, בדוק מיים פעם בשבוע, החיסרון היחידי של האוטו הזה שהוא רגיש להתחממות.

נוסע בפריוס 2008

פורסם
כמה אתה נוסע?! :shock:

אני נוסע בממוצע 35,000 ק"מ בשנה, נסועה קשה מאוד, רכב מלא מאשדוד לירושלים. יש לי תיעוד מלא של כל ההוצאות עד לבורג הכי קטן.

נוסע בפריוס 2008

פורסם

לפות"ש נשמח אם תיתן לנו התרשמות ראשונית, הרכב אמור להיות בעל תאוצה יפה והרגשה קלילה והיגוי מדוייק, אגב, איך אתה מסתדר עם הרצפה הנמוכה ? מצטער ששכחתי קודם אבל איך הצבע ? לא מתקלף? איך מבפנים? כל החלונות עובדים? המראות החשמליות פועלות גם למעלה וגם לצדדים ? איך הדשבורד ?

נוסע בפריוס 2008

×
×
  • תוכן חדש...