Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4034 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בחרתי ללכת על הפיאסטה...

 

פשוט הרגשתי יותר בטוח עם אוטו גרמני

 

אבוי! אני מצטער לבשר לך, אבל לא קנית רכב גרמני. קנית רכב אמריקאי שתוכנן ע"י המטה האירופי של החברה עבור יבשת אירופה.

:idea:
פורסם

מי ישמע איזה בטוח זה רכב גרמני, היום גרמני זה מתכון לבעיות. מנסיון בשנים האחרונות עם רכב גרמני זה האופציה הגרועה ביותר.

ובכלל באופן כללי יש חוק שתמיד עובד, כמה שיותר פשוט יותר בטוח, אם בא לך ללכת על בטוח לך על פשוט ומשעמם (יפני למשל) אם בא לך להנות מהרכב זה יעלה במחיר האמינות ובכלל לטעמי אם קונים רכב בסכום גבוה לפחות תהנה ממנו מקסימום לקחת סיכון קטן בסופו של דבר יש אחריות

פורסם

אני מבין שאתם מטעם רנו?

הזמנתי את הפיאסטה אשמח לדעת למה אמרו לי גרמני ובעצם זה אמריקאי?(אין לי בעיה גם עם פורד אמריקה,ולגבי שכתבת שהם גרועים-אולי אתה מבין יותר ממני(או מתיימר להיות אחד כזה)אתה טועה...)

שבת שלום.

פורסם
הזמנתי את הפיאסטה אשמח לדעת למה אמרו לי גרמני ובעצם זה אמריקאי?

 

עבדו עליך. הרכב אמנם מיוצר בגרמניה, אבל מוצאו אמריקאי. בכל אופן, כל זה לא משנה, כי קנית רכב נהדר.

:idea:
פורסם
אני מבין שאתם מטעם רנו?

הזמנתי את הפיאסטה אשמח לדעת למה אמרו לי גרמני ובעצם זה אמריקאי?(אין לי בעיה גם עם פורד אמריקה,ולגבי שכתבת שהם גרועים-אולי אתה מבין יותר ממני(או מתיימר להיות אחד כזה)אתה טועה...)

שבת שלום.

 

תתחדש, גם אני הזמנתי אותה אתמול.

הזמנת במסגרת המבצע, כן?

בחרת להתקין את הקודנית והעלוקה?

הוספת משהו? חיישני רברס?

פורסם
עבדו עליך. הרכב אמנם מיוצר בגרמניה, אבל מוצאו אמריקאי. בכל אופן, כל זה לא משנה, כי קנית רכב נהדר.

 

אתה אמיתי?

 

פיאסטה רכב אירופאי למהדרין -הרכב הכי נמכר בבריטניה-וכבר נמכר באירופה יותר מ-30 שנה.

החטיבה האירופאית של פורד קיימת כבר משהו כמו 50 שנה.

 

זה נכון שלאחרונה במסגרת הוזלת עלויות,ייעול וגלובליזציה דגמים אירופאים משווקים בארה"ב(חטיבת ST למשל)-אבל זה לא רכב אמריקאי לא בכיול לא בהיגוי לא בתכנון ולא בייעוד-בוא נגיד כזה דבר יש יותר קשר בין פורד קא לפיאט 500(יושבות על אותה פלטפורמה) לעומת איזה מוסטאנג עם קפיצי עלים או איזה F350 לאיזה איש שמן מקאנטאקי ואישתו(שהיא למעשה בת דודתו)

 

בקיצור מה שאתה אומר זה קישקוש-זה כמעט דבילי כמו שתגיד שאופל/ווקסהול זה מוצר אמריקאי רק בגלל שהיא בבעלות GM מלפני מלחמת העולם השנייה.

turboy

פורסם
אבוי! אני מצטער לבשר לך, אבל לא קנית רכב גרמני. קנית רכב אמריקאי שתוכנן ע"י המטה האירופי של החברה עבור יבשת אירופה.

 

אבי, הרשה לי לחדד קצת את המסקנות שלך - יש פורד ארה"ב ויש פורד אירופה (מטה הראשי בגרמניה. יש גם מפעלים בספרד ובריטניה).

 

עד לאחרונה, הדגמים האמריקאים (פיאסטה, פוקוס, פיוז'ן) היו שונים מאלו שנמכרו באירופה. הם כמובן נבנו ותוכננו בארה"ב. דבר שלא היה כל כך ריווחי כמובן ולכן פורד התאפסו על עצמם ושינו את קו המחשבה שלהם, זאת הסיבה שבשנים האחרונות (מאז צאת הפוקוס הנוכחית), החליטו בפורד כי הפלטפורומות יהיו בינלאומיות והרכבים זהים לאלו הנמכרים תחת פורד אירופה - ומיוצרים בארה"ב (פסי הייצור הראשים נמצאים בדירבורן, מישיגן) - עבור השוק המקומי (בלבד).

 

השוני בין הרכבים האירופאים לבין האמריקאים - טמון בחבילות איבזור מעט שונות, מנועים שונים (ארה"ב לא זוכה ב-1.0EB, היא עדיין נעזרת ב-1.6VVT. ה-1.6EB המוכר לנו - נמכר אך ורק בפיאסטה ST ובאסקייפ [קוגה]. שאר המנועים [לרב] הם אטמוספריים - 2.0 המוכר לנו, 2.5 וכדומה) וכמובן קוסמטיקה שונה (מחזירי אור כאלה ואחרים, פנסים עם איתות שונה וכדומה).

 

פורד ארה"ב היא זאת שאחראית ליצור רכבי השטח הגדולים והטנדרים, אותם היא כן מוכרת גם בשווקים אחרים, כולל האירופאי כמובן.

 

הרכבים המגיעים אלינו, הם רכבים המיוצרים ומתוכננים ע"י פורד אירופה.

 

והנה המפעלים השונים באירופה:

 

פורד בריטניה (מפעלים ב-Bridgend, ב-Dagenham, ב-Halewood וב- Southampton):

- מנועי הדיזל השונים.

- מנועי ה-1.6EB בגרסאות השונות.

- תיבות ההילוכים השונות (בשיתוף עם "GETRAG" הגרמנית).

 

פורד בלגיה (מפעל ב-Genk):

- פס ייצור של SMAX.

- פס ייצור של הגלאקסי.

- פס ייצור של המונדיאו.

 

פורד גרמניה (מפעל ראשי ב-Cologne ומפעל ב-Saarlouis):

- מנועי ה-1.0EB.

- פס ייצור של הפיאסטה.

- פס ייצור של הפוקוס (משם מיובאת אלינו).

- פס ייצור של הקוגה.

 

פורד רומניה (מפעל ב-Craiova):

- מנועי ה-1.0EB.

- פס ייצור של BMAX וטרנזיט קונקט.

 

פורד ספרד (מפעל ב-Almussafes):

- פס ייצור של הקא.

- פס ייצור של הפיאסטה (משם מיובאת אלינו).

- פס ייצור של הפוקוס.

- פס ייצור של CMAX.

- פס ייצור של הקוגה (משם מיובאת אלינו לטענת "דלק").

- פס ייצור של מנועי 2.0EB.

 

פורד טורקיה (מפעל ב-Kocaeli):

- פס ייצור של הטרנזיט קונקט.

- פס ייצור של הטרנזיט.

 

יש מפעלים נוספים ברוסיה, פורטוגל וסלובקיה - מייצרים מנועים, חלקי שילדה ותיבות הילוכים (סלובקיה).

 

המפעלים ב-Genk, ב- Dagenham וב-Southampton יסגרו השנה.

 

 

הנה המפעלים השונים בארה"ב:

 

פורד דירבורן (מישיגן):

- פס ייצור של הפוקוס.

- פס ייצור של ה-CMAX.

- פס ייצור של סדרת ה-F.

- פס ייצור של המוסטנג.

- מנועי DURATEC השונים.

- חלקי שילדה, מתלים וחישוקים.

 

פורד פלאט רוק (מישיגן):

- פס ייצור של הפיוז'ן.

- פס הייצור של המוסטנג.

 

פורד ווד אובן (מישיגן):

- מנועי V10.

- מנועי 5.4 וחלקים השונים שלו.

 

פורד בופאלו (ניו יורק):

- חלקי פח שונים.

 

פורד שיקגו (אילינוי):

- פס ייצור של הטאורוס.

- פס ייצור של הלינקולן MKS.

- חלקי פח שונים.

 

פורד ברוק פארק (אוהיו):

- מנועי DURATEC השונים.

 

פורד אבון לייק (אוהיו):

- פס ייצור של האוקונליין.

 

פורד קנזס (מיזורי):

- פס ייצור של האקסייפ והאקסייפ היברייד.

- פס ייצור של ה-F150.

 

יש עוד מפעלים שונים בארה"ב, גם בקנדה. מייצרים חלקים שונים לרכבים, בעיקר מערכות חשמל, מיזוג וכדומה.

 

 

אבי, מקווה שחידדתי לך מספיק את העניינים (ואם לא שמת לב, הפיאסטה מיוצרת באירופה - ונשלחת לארה"ב, על פס ייצור נפרד - הכולל את השינויים הדרושים לשוק האמריקאי).

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

אוראל, תודה על ההבהרות.

 

gt3rs - לא הייתה בהערה שלי משום הפחתה בטיבו של הרכב. ברור היה לי שרכבי פורד הנמכרים באירופה, נבנו כדי לקלוע לטעמו של הלקוח האירופי (וזה מתיישב גם עם הפירוט מאיר העיניים של אוראל). רק ציינתי שפורד היא חברה אמריקאית ובתגובה קודמת שלי בשרשור זה כתוב במפורש, שהפיאסטה תוכננה ע"י פורד אירופה למען השוק האירופי.

 

יש רק הבדל קטן בהשוואה ל-GM\אופל: אופל זוכה לעצמאות רבה יותר ביחס להנהלת GM לעומת המצב של מטה פורד אירופה ביחס להנהלת פורד האמריקאית (תחשוב על ככה: אופל צמחה מתוך גרמניה בעוד פורד אירופה יובאה לתוך גרמניה). רכבי אופל מרגישים "גרמניים" באופן אותנטי, עד כמה שמושג זה נזיל ומעורפל. רכבי פורד לעומת זאת, לא. אבל, הם כן מרגישים "אירופאיים" בהחלט.

:idea:
פורסם

אבי, נאלץ לא להסכים איתך: פורד מייצרת רכבים טובים יותר מאלו המתחרים מבית אופל.

 

הקורסה אינה מרגישה איכותית או גרמנייה יותר מהפיאסטה - בשום מובן שהוא. רק ה-OPC מיוצרת בגרמניה (ד"א).

 

האסטרה והאינסינייה הן הדוגמאות הטובות יותר להמחיש את העובדה שהן קרובות לשברולט קרוז / ביואיק ריגל - איכות החומרים טובה, אבל לא מספיק בהתחשב לקרובות המשפחה. גם העיצוב הפנימי שלהן מזכיר קוריאניות - יותר מאשר הגרמניות. אחרי לא מעט זמן מאחורי ההגה של האסטרה (גם דיזלים - בגרמניה) והאינסינייה, אין ספק שהפוקוס והמונדיאו הרבה יותר אירופאיות וגרמניות מהן בתחושות.

 

הגיע הזמן שאופל יחזרו לימים היפים שלהם, אי שם בשנות ה-2000. כשהאסטרה הרגישה איכותית, גרמנייה, נוחה ומתנהגת. כשהתחרות מול הגולף - הייתה קרובה מתמיד. לצערנו היום הן פשוט וורסיות שונות של רכבי GM הקוריאנים / אמריקאיים - בשינוי אדרת קל ומיתוג שונה. האופל היחידה - בימינו אלו - שמצליחה להיות יחודית להדליק את החושים: ADAM. פשוט ממתק. עיצוב משגע. תמחור ראוי. מנועים חביבים. יאללה, רק שתזכה כבר לגרסת OPC - והיא תהיה להיט אמיתי בקרב הצעירים (השמועות מדברות על המנוע שטמון בחזית הקורסה OPC, משמע 1.6T עם 192 סוסים [!]). כמובן שראוי לציין שגם הקורסה והאסטרה OPC הן מכונות מטריפות של ממש (רק חבל שבאסטרה התא נוסעים הורס הכל. לא משנה מה יעשו לו וכיצד יהפכו אותו לספורטיבי יותר. העיצוב הבסיסי שזהה לזה שבנמצא בקרוז - מוציא כל חשק בעיני :-().

 

גם לפורד היו ימים שחורים וזוועתיים (ראה את האסקורט של שנות ה-90, עד חשיפת הפוקוס. גם המונדיאו דאז לא הבריקה במיוחד). ותראה, היום הם אכן איבדו קצת מהעיצוב הגרמני הכבד שלהם וגם מהנדסת האנוש והתכנון (ורואים זאת היטב בפוקוס והלאה - עם העיצוב העמוס והמקושקש. וכמובן - העובדה שהיא צפופה יחס לאחרות...), אבל הן מכוניות נוחות להפליא, בטוחות, נאות ובעיקר מהנות מאוד לנהיגה - יותר מכל המתחרות המוצעות בשוק (שהן לא פרמיום).

 

הגרמנים עצמם מעדיפים לרב את הפוקוס, קוגה ושלל הוואנים של המותג - על פני אלו של קונצרן VAG.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

יכול להיות שעברו מים מאז שנסעתי באופל האחרונה. אבל, מישיבה בלבד באולם התצוגה, אפל הרגישה לי גרמנית "באמת" ופורד לא. אתה בטוח שהקורסה הישראלית לא מגיעה מגרמניה? אני דווקא זוכר שכן.

 

אכן אופל לא במצב טוב - זה ברור על פני השטח, מההתנהלות המבזה של GM בנוגע לרווחיות החטיבה גרמנית והבעת הנכונות למכור אותה מעת לעת. הקורסה חדשה כבר הייתה צריכה להיות מוצגת. במקום זה אנחנו מקבלים את האדם, המתבססת על שלדה מקוצרת של הקורסה. זה קצת מזכיר את המצב בפיאט, עם ירידת הפונטו וההתמקדות ב-500. גם מבחינה טכנולוגית יש הקבלה, כי הקורסה והפונטו חולקות פלטפורמה: ה-500 והאדם אם כן הן גרסאות מקוצרות של אותה פלטפורמה מקורית. אולי אופל שואבת משם השראה? לא שזה תסריט ורוד, אבל זה מה שהיא מסוגלת לו כיום כנראה.

 

האדם אגב, על פי ביקורות, לא מכונית מצוינת או מצטיינת. אני חושב שההימור של שמלצר על אופל כאחת מחמש המובילות בשוק המקומי יתברר כפלופ - הפעם לא כי היבואן לא מסוגל, אלא כי היצרן לא מסוגל.

:idea:
פורסם
יכול להיות שעברו מים מאז שנסעתי באופל האחרונה. אבל, מישיבה בלבד באולם התצוגה, אפל הרגישה לי גרמנית "באמת" ופורד לא. אתה בטוח שהקורסה הישראלית לא מגיעה מגרמניה? אני דווקא זוכר שכן.

 

אכן, אני בטוח. רק ה-OPC מיוצרת בגרמניה, ברוסלסהיים.

 

מעבר לכך, צר לי - אני פשוט לא מסכים. נהגתי מספיק באופל האחרונות (פה / גרמניה) ואני נוהג מספיק בפורד - הפורד מרגישות טוב יותר בכל אספקט, גם עם העיצוב שלהם הפך להיות פחות מהנורמה המקובלת בגרמניה.

 

יש פער בין לשבת ולנסות להרגיש בעמידה - לבין לנהוג ולהרגיש באמת (ובשלל מצבים שהם). אולי אז אתה תבחין בדברים עליהם אני מדבר - מלבד לאותו סעיף עיצובי עליו דנו קודם וכרגע.

 

אכן אופל לא במצב טוב - זה ברור על פני השטח, מההתנהלות המבזה של GM בנוגע לרווחיות החטיבה גרמנית והבעת הנכונות למכור אותה מעת לעת. הקורסה חדשה כבר הייתה צריכה להיות מוצגת. במקום זה אנחנו מקבלים את האדם, המתבססת על שלדה מקוצרת של הקורסה. זה קצת מזכיר את המצב בפיאט, עם ירידת הפונטו וההתמקדות ב-500. גם מבחינה טכנולוגית יש הקבלה, כי הקורסה והפונטו חולקות פלטפורמה: ה-500 והאדם אם כן הן גרסאות מקוצרות של אותה פלטפורמה מקורית. אולי אופל שואבת משם השראה? לא שזה תסריט ורוד, אבל זה מה שהיא מסוגלת לו כיום כנראה.

 

האדם אגב, על פי ביקורות, לא מכונית מצוינת או מצטיינת. אני חושב שההימור של שמלצר על אופל כאחת מחמש המובילות בשוק המקומי יתברר כפלופ - הפעם לא כי היבואן לא מסוגל, אלא כי היצרן לא מסוגל.

 

ה-ADAM מכונית מקסימה. ישבנו באולם התצוגה הראשי - מול המפעל. בשלל הוורסיות. פשוט מתוקה. הביקורות מאוד מחמיאות. יאללה, ממתין בקוצר רוח ל-OPC מהירה.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 


×
×
  • תוכן חדש...