Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוטרים הדריכו נהגת שאיבדה בלמים בכביש 6


Ron Poh
שימו לב! השרשור הזה בן 3797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תתפלא, אבל בנהיגה מונעת שעשיתי לפני כחודש (ל"עבריינים זוטרים" - קורס בסיסי), הביאו לנו מרצה/מדריך/איך שתקרא לו, שהוא גם מתנדב במשטרה וגם... פורע חוק בעבר. האמת? הוא ממש לא לימד אותנו למבחן, היו ויכוחים, אי הסכמות על נושאים חשובים ואין סוף שאלות עם תשובות ותשובות חצויות (הוא גם לא ידע לענות על הכל). אז כן, אולי זה פעם בהמון קורסים, אבל היה דווקא סבבה והשכלנו.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 257
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ייתכן שפה ושם יש יוצאי דופן, בכל דבר יש יוצא דופן.

 

אני לא יודע מה הולך היום, אבל כשאני עברתי את הקורס לפני כ 10 שנים (לאחר שסיימתי את הנהג חדש, לא עקב עבירות), זה מה שהיה. הייתי גם עם אשתי ועוד חברה, מן הסתם אני הייתי היחידי שעניין אותו, והיום? חוץ מחידוד שהוא הסביר על איך להכנס/לצאת נכון מכיכרות, אני לא זוכר כלום, משמע זה לא לימד אותי משהו בעל ערך.

 

בדר"כ מקבלים מרצה מבית "אור ירוק" מתנדב מבוגר בן 50-60 שיודע לתת דוחות והרצאות על מהירות.

 

אפרופו נושא השרשור, גם לי נתקעה פעם דוושת הגז (אשמתי המלאה, הזזתי את השטיח קדימה ושכחתי להחזיר אותו), אבל בקור רוח מלא כיביתי את הרכב (העדפתי להמנע ממנוע צורח בניוטרל), גלשתי בעדינות בכביש הפתוח עד ששחררתי עם הרגל את השטיח, הכנסתי להילוך והנעתי עם הקאל'ץ, אף אחד ברכב לא שם לב שקרה משהו, אילו הסיטואציה הזאת הייתה לפני כמה שנים, לא בטוח שהייתי יודע מה לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שיש פה שיפוטיות יתר לאדם במצוקה (אותה נהגת מהמקרה המדובר).

 

במצבי לחץ קיצוניים יש בגדול אחד מ- 2 דפוסי פעולה שיתרחש:

1.החושים של אותו אדם ב"מצוקה" מתחדדים והוא דווקא ניהיה קר רוח ומפוקס.

2.כניסה למעין "הלם" ולחץ קיצוני שגורמים לכך שכל פעולה פשוטה לביצוע- משתבשת.

 

הנהגת פעלה לפי הדפוס השני ולכן לא הצליחה לבצע את הפעולות הפשוטות ביותר, מה גם שהלחץ לא מאפשר לה בכלל לפתח חשיבה לגבי איך פותרים את המצוקה.

 

הודות להתרחשות התקלה בכביש 6 היה לא מעט זמן והיו לא מעט דרכים לבלום את המכונית-

*בדיקה של השטיחון וווידוא שהוא לא מפריע לדוושה.

*העברה לניוטרל\הורדה להילוך נמוך

*בלימה באמצעות בלם היד על ידי משיכה עדינה מצד אחד כדי לא לנעול גלגלים אחוריים וחזקה מספיק כדי לבלום את הרכב.

*כיבוי מנוע או הריסה שלו על ידי מעבר להילוך נמוך מדי למהירות הנסיעה.

*במקרה קיצון שכל אלה לא סייעו פשוט לגרד את הרכב על איזה מעקה בטיחות ארוך (כמובן לא להפנות גלגלים בזווית גדולה מדי כלפי המעקה כי זה עלול להפוך את הרכב).

 

אבל כאמור כל אלה יהיו שימושיים רק למי שבאמת יכול לשמור על קור רוח.

 

חלקכם גם משמיעים ביקורת על פעולת המתנדב, בעיקר בהקשר לזה שאמר לה לכבות מנוע, דבר שהיה עלול להסתיים בנעילת הגה.

זה נכון, זו פעולה שיש בה גם סיכון, אבל השוטר פעל בהדרגה (מאוד ראוייה להערכה, אגב)-

הוא קודם ניסה להדריך אותה להעביר לניוטרל וניסה להבין את התקלה, משהבין שהנהגת לא מצליחה לבצע את הפעולות ושהיא לחוצה מאוד הוא הלך לפעולה הקיצונית יחסית של כיבוי מנוע אבל גם אז ניתן לשמוע כמה הוא הזהיר אותה שהיא מבצעת את זה אך ורק כשהוא מורה לה על כך (השערה שלי שהוא רצה לוודא שהרכבים בעליה בקטע כביש ישר שיצריך פחות עבודת הגה וכן שהרכבים ממוקמים כמו שצריך אחד ביחס לשני).

 

אני מאחל לכל אחד פה שאם הוא או מישהו ממכריו יקלע למצוקה דומה הוא יתקל בשוטר כל כך מקצועי וקר רוח.

 

בזמן שחלק פה "גיבורי מקלדת" ומעבירים ביקורת מהספה בבית עם הקפה החם והסיגריה- השוטרים האלה היו גיבורים אמיתיים בסיטואציה של חיים ומוות.

 

ולגבי הנהגת, אל תמהרו לשפוט חברים, כנראה לא הייתם רוצים להיות בנעליה, זו סיטואציה לא נעימה, על אחת כמה וכמה כשאחד הדברים שעוברים לך מיד בראש זה הילדים שמחכים לך בבית.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם כל מה שאמרת, אבל זאת בדיוק הסיבה שחלק מהאנשים כאן הגיבו בצורה קיצונית כמו שהגיבו.

חוסר ידע או מדויק יותר - חוסר אונים - מוביל ישיר ללחץ, אילו היה ידע, לא הייתה בעיה, הנהגת הייתה פונה לאופציה הראשונה שציינת כי היא הייתה יודעת בדיוק מה לעשות ושהשד לא כזה נורא.

 

יש אנשים שבכלל לא יודעים מה זה ניוטרל, בשבילהם זה אות נוספת שרשומה איפשהוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה בדיוק העניין,

 

יש אנשים שתחת לחץ פשוט רואים מסך שחור ומפסיקים לתפקד, גם הידע שיש להם לא בהכרח עומד לרשותם באותו רגע והם לא חושבים בצורה לוגית.

 

המצב של מכונית שמאבדת בלמים או שדוושת גז נתפסת הוא בהחלט מצב חמור, אבל גם ללא ידע רחב אפשר לנסות להתגבר על התקלה על ידי לוגיקה בסיסית, אבל אם באותו רגע אתה בסוג של הלם ולא מתפקד- אתה כנראה לא תחפש לוגיקה.

 

קח לדוגמא שירות צבאי קרבי, עושים לך כל כך הרבה תרגילים ואימונים כדי לגרום לכך שאתה "תעבוד על אוטומט" ותושפע מעט ככל הניתן מהסביבה (קולות נפץ, ירי שמכוון אלייך וכו').

 

אצל הרוב זה עובד והם אכן פועלים תחת אש בצורה אוטומטית, למעשה לעיתים הם פועלים תחת אש ביעילות גבוהה יותר מאשר אם לא היו תחת אש, תוצר של זה שתחת לחץ החושים מתחדדים והכל מתורגם לפעולות קצרות ומדוייקות.

 

ועדיין, יש כאלה שבאמצע התקלות (לאו דווקא פנים מול פנים) יש להם מעצור בנשק ולוקח להם שניות ארוכות להבין איזה מעצור יש להם ולתפעל אותו כראוי וזו פעולה שהם ביצעו עשרות ומאות פעמים בעבר בהצלחה אבל הלחץ פשוט מוציא אותם מפוקוס והופך את החשיבה שלהם לאיטית יותר ואת הפעולות שלהם לפחות מדוייקות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסיפור הזה לא נראה לי בכלל.

נגיד שהיא התקשרה למשטרה והודיעה היא על כביש 6 בלי יכולת לעצור,

מה אמרו לה במוקד , "חכי אני אבדוק מי פנוי לידך" , "תמתיני יחזרו אלייך"

רעיון של מי היה להקליט בניידת ....

 

הסיפור מוזר ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחץ. כל אחד מתפקד אחרת תחת הלחץ - היא לא אומנה מעולם לתפעל את הרכב תחת תנאים חריגים מאופטימליים, על אחת כמה וכמה אובדן בלמים. כנראה היא גם לא מסוגלת לתפקד בלחץ, שזו כבר תכונת אופי, לא בטוח שאפשר להאשים אותה בזה. השוטר תפקד מעולה בכך שהצליח לחדור את מעטה הלחץ מחד, ובכך שהמליץ לה המלצות נכונות, מה שלא קרה במקרה של המשפחה מטבריה, ומה שלא קרה בארה"ב עם הלקסוסים והטויוטות.

 

איזה הטויוטות ? מה קרה עם הטויוטות ? לי יש טויוטה אני רוצה לדעת את הסיפור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את הכתבה, קודם כל כל הכבוד לשוטרים! אך יש כמה דברים שאני לא מבין!

היא אמרה בכתבה שהרכב מתחיל להאיץ, אז למה לא לדחוף את הידית לניוטרל? או להוריד הילוכים? (אני מצפה מהשוטר שיואמר לה לעשות את זה) ללחוץ ברקס בכל הכח למרות שהאוטו מאיץ?

סך הכל גם לא הבנתי איך השוטר בלם אותה! הרכב שלה מתחיל להאיץ והוא בא לפניה ונתן ברקס לאט לאט?

בסופו של יום כולם זורקים ז#ן על כולם בכביש. רק שהז#ן של האוטובוס גדול יותר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך הסיפור -

 

http://cars.walla.co.il/?w=/4734/2701016

 

סיפור מוזר ביותר, במיוחד לאור הפרטים החדשים.

הבחורה נסעה משער הגיא עד לבקא-אל-גרביה ולא הצליחה לעצור, מדובר בנסיעה של כ-70 ק"מ!

 

אולי הייתה תקלה קודמת ברכב, שגרמה לו לשמור על מהירות יחסית גבוהה גם בלי לחיצה על הגז - תקלה בחיישנים/ניהול מנוע, דליפת ואקום משמעותית בסעפת יניקה .... לא ברור.

 

הסיכוי שבאותה נסיעה גם השתחררה רפידת בלם וגם נתקעה התיבה ב-D הוא אפסי, כנראה שאין לה מושג מה זה מצב N בתיבה, והיא הייתה מבוהלת מדי בשביל באמת לנסות להעביר לניוטרל. גם פעולה פשוטה של סגירה חלקית של הסוויץ' ופתיחתו מחדש מייד עם כיבוי המנוע הייתה מאפשרת לה לעצור (אמנם ללא הגה כוח, אבל בכל מקרה ההגה לא היה ננעל).

 

תקלות מהסוג הזה הן באמת נדירות, אבל מדאיג שרוב נהגי ישראל כנראה, לא היו מגיבים באופן יעיל ובטיחותי למצב כזה. ואלה אותם נהגים שמטגנים את הבלמים שלהם בכל ירידה מירושלים, כי אף אחד מעולם לא לימד אותם להוריד הילוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם כפי שהם רשמו אבדו הבלמים, תיבת ההילוכים נתקעה על D ובלם החנייה לא פעל עדיין לא מובן איך הרכב האיץ מסוף הירידה של שער הגיא ועד כביש 6 אם היא לא לחצה על דוושת הגז, גם במצב הזה עדיין ישנן אינסוף דרכים לעצור את הרכב במקום לנסוע עד בקא. זה נשמע יותר כמו פאשלה רצינית של הנהגת שהמשטרה והתקשורת עושים ממנה חגיגה של ניסים וגבורה לכבוד חנוכה במקום להפיק לקחים אמיתיים. בלי להמעיט בפעילותו המבורכת של המתנדב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"הרכב מאן לעצור שכן בלם החניה לא פעל, תיבת ההילוכים נתקעה והבלמים כשלו."

 

סיפור מהתחת.

לא יכול להיות, האשימו את כל מה שאפשר רק לא את הנהגת עצמה.

 

"הרכב נקנה מסוחר" ו...? זה תירוץ טוב?

 

בטח קנתה רכב שחוט במחיר נמוך ולא עשתה שום דבר מבחינת תחזוקה חוץ מלתדלק אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם כפי שהם רשמו אבדו הבלמים, תיבת ההילוכים נתקעה על D ובלם החנייה לא פעל עדיין לא מובן איך הרכב האיץ מסוף הירידה של שער הגיא ועד כביש 6 אם היא לא לחצה על דוושת הגז, גם במצב הזה עדיין ישנן אינסוף דרכים לעצור את הרכב במקום לנסוע עד בקא. זה נשמע יותר כמו פאשלה רצינית של הנהגת שהמשטרה והתקשורת עושים ממנה חגיגה של ניסים וגבורה לכבוד חנוכה במקום להפיק לקחים אמיתיים. בלי להמעיט בפעילותו המבורכת של המתנדב.

 

אם הבלמים לא עובדים.

בלם היד לא בולם.

אי אפשר להעביר את ידית ההילוכים לניוטרל או להילוך נמוך.

הרכב ממשיך להאיץ גם ללא נגיעה בדוושת הגז.

 

על איזה עוד אינסוף דרכים להאיט את הרכב אתה ממליץ?

חוץ מאשר להכנס באיזה מעקה בטיחות, ובמהירות של 130 קמ"ש מי יודע איך זה עלול להגמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שהרכב ימשיך להאיץ? בירידה מן הסתם, וב70 הק"מ שאח"כ? הרכב לא ממשיך להאיץ ללא נגיעה בדוושת הגז, בטח לא בעלייה ומ130 קמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...