Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4581 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים,

 

כן הכותרת קצת לא הכי הגיונית, אבל אני אסביר :wink:

 

אני בן 24, סטודנט (שנת מכינה), עובד, מכניס בחודש 6K +-. גר אצל ההורים, משמע אין לי הוצאות יותר מדי.

לפני כחודשיים מכרתי את המיאטה שהייתה בבעלותי עקב הצעה טובה שקיבלתי והרצון לשדרג למשהו חזק יותר.

ההורים לוחצים עליי לקנות בית להשקעה, ומצד שני אני לא בכיוון הזה, אני רוצה לחיות ולהינות כי מי יודע מה יהיה מחר. ובעצם לא רואה את עצמי ללא רודסטאר 8)

 

יש לי אפשרות לקנות בית בשכונה חדשה (הבית יהיה מוכן בעוד שלוש שנים לערך) לקחת משכנתא של 3K לחודש, לקבל עזרה מההורים שדוחפים לצעד הזה. לשלם את המשכנתא מכספי, וברגע שהבית יהיה מוכן, עם הכסף של השכירות לשלם עבור המשכנתא.

מס' דברים שגורמים לי לחשוב על הצעד :

כיום המצב שמחירי הדיור רק עולים ועולים, לפחות אצלנו(כרמיאל), לדוגמא - בית שלפני שנה היה שווה 950K, שווה היום 1.2K. שכירות של בית כזה 4-5K לחודש.

מה יהיה בעוד כמה שנים? האם המחירים יתאזנו / ירדו, או שבעצם יישארו סביב אותו סכום ואני בדיעבד אעשה צעד חכם.

כמו כן, מי יודע מה יהיה מחר, אישה / חתונה / ילדים. ואולי בעצם לא אוכל להרשות לעצמי צעצוע לסופ"שים.

יש לי כרגע רכב ליום יום, הרכב שאני "בונה" עליו לא הולך לשרת אותי יותר מדי. אבל הלב לא מוותר עליו כל כך מהר.

 

אשמח לשמוע דיעות לפה ולפה (אולי בכלל פספסתי משהו)

 

תודה,

חבר מועדון החמש.

Mazda MX5 nc2 2010 RHT

BMW ///M235i M Performence 2014 - sold

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בשביל לקנות בית היום יש צורך בהון התחלתי של לפחות שליש מהעלות.

יש לך את הסכום הזה נזיל?

 

במצבך הייתי קונה דירה מוכנה, ומשכיר אותה לתקופה ארוכה.

בכסף מהשכירות משלם את המשכנתה במקרה הגרוע. במקרה הטוב נשאר כל חודש בצד לחודשים שאין שוכרים.

 

בית זה השקעה.

רכב זה הוצאה.

תחשוב לרגע מעבר למספר של הגיל שלך ולסטטוס הנוכחי שלך, ותחשוב על עוד כמה שנים איזו החלטה תהיה טובה יותר.

מתחדשת*

פורסם
בשביל לקנות בית היום יש צורך בהון התחלתי של לפחות שליש מהעלות.

יש לך את הסכום הזה נזיל?

 

במצבך הייתי קונה דירה מוכנה, ומשכיר אותה לתקופה ארוכה.

בכסף מהשכירות משלם את המשכנתה במקרה הגרוע. במקרה הטוב נשאר כל חודש בצד לחודשים שאין שוכרים.

 

 

כן, יש לי את הסכום.

הבעיה בבית מוכן שהמחירים הרבה יותר גבוהים לבית פחות טוב.

חבר מועדון החמש.

Mazda MX5 nc2 2010 RHT

BMW ///M235i M Performence 2014 - sold

פורסם

התשובה לשאלה "מה יהיה מחר" דווקא די פשוטה, אך רבים מאיתנו לא אוהבים לחשוב על זה - נהיה יותר זקנים, עם יותר הוצאות ונתחרט שלא עשינו דברים נכונים פעם כדי שיהיה טוב היום.

אם יש לך באמת אפשרות להחזיר את סכום המשכנתא בעתיד (לכמה זמן?) לדעתי לך על זה. תמיד אפשר לקנות עוד צעצוע, לא תמיד יש לנו אפשרות לקנות בית משלנו (תהיה לך הכנסה פנויה - היא תלך על משהו). עוד אין לך התחייבויות אחרות.

 

אגב, המקום נראה לך? השכונה החדשה, ז"א. יש שם גנים, פארקים, קניות וכו?

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

צריך לעשות השוואה בכמה בית מוכן עולה יותר, לעומת הכסף שניתן להחזיר ממנו בשכירות לתקופה שהחדש עדיין בבניה.

היום אתה עובד וגר אצל ההורים, אז יש לך נזיל להחזיר משכנתה כל חודש.

ואם פתאום תהיה מחוסר עבודה? הלימודים ידרשו את כל זמנך ולא תוכל לעבוד במשרה מלאה כמו עכשיו?

האפשרות שדירה תחזיר את העלויות שלה לתקופה שאתה לא משתמש בה מאוד קוסמת לי אישית.

מתחדשת*

פורסם

כל דבר שיחזיר את עלותו עדיף.

סטודנט בן 26 עם עבודה של רק 6אש"ח נשמע לי סטטוס גרוע מאוד לרכישת בית סתם כך.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

  • אחראי פורום
פורסם

אם עידן ירשה לי להתערב, בתור אחד שחרש הלוך וחזור את שוק הנדל"ן של כרמיאל, זאת עיר פסיכית.

היה חכם יותר להשקיע עד לפני שנתיים, אבל היא עדיין במגמת עלייה משתי סיבות - אין הרבה בנייה (ויש ביקוש) ובנוסף הרכבת שתגיע עוד 3 שנים.

אף אחד לא מדבר עליה כי זאת סתם עיר פריפרית אפורה, אבל ערך הנדל"ן שם גבוה מאוד.

דירה שאני קניתי ב-09' ב-550 אלף, מכרתי אחרי שנה ב-700 יום אחרי הפירסום וללא מיקוח, נמכרה שוב בחודשים

האחרונים ב-900! מדובר בדירה בסטנדרט מקובל, 4 חד' גדולה, בערך בת 8 היום, כלומר לא עתיקה ושבורה.

להשוואה, דירה חדשה לגמרי במידות וסטנדרט דומים (בשכונה הלבנה), עולה היום כ-850 אלף.

 

במקומך עידן, במידה ואכן יש לך הון עצמי של לפחות שליש, הייתי מחפש דירה מוכנה לא ותיקה מדי בשכונת רבין,

3 או 4 חדרים ובונה על סטודנטים או על משפחות. הנקודה היא שתתחיל להרוויח מעכשיו.

לדעתי, אתה נמצא בתקופה שאתה בונה את עצמך בחיים ולא נראה לי שחכם להילחץ כלכלית עכשיו ולצאת "לאזרחות"

עם הרבה פחות כסף פנוי, הרי יהיו תשלומים שיצטרכו לצאת ממך לקבלן, גם אם לא משכנתא חודשית על ההתחלה.

אף אחד לא יודע כמה תוכל לעבוד בתואר עצמו, נכון? אז לפחות אל תפסיד, תחזיר את המשכנתא מהשכירות.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

לא נכנס לעובי הקורה לגבי מצב כלכלי, יכולות החזר או מחשבות לעתיד.

לי נשמע שיש לך הורים שמבינים מצויין לאן הם דוחפים אותך והעצה שלי היא כזאת, אם אתה חושב שהורייך אנשים שמבינים משהו בכלכלה ובהתנהלות כלכלית נכונה, תקשיב להם, לא לכל אחד יש מי שיכוון אותו מניסיון החיים, לך נראה שיש.

אם אתה חושב שהורייך מתנהלים לא נכון מבחינה כלכלית, עשה מה שליבך אומר לך .

לי יש תחושת בטן שהאופציה הראשונה יותר נכונה.

נ.ב

דירה להשקעה לא חייבת להיות בעיר שלך, אני מאמין שבסביבה של כרמיאל ניתן למצוא דירות בערך נמוך בהרבה, אמנם השכירות אולי תהיה זולה יותר אבל גם המשכנתא שתיקח תהיה נמוכה יותר ומכך הסיכון נמוך יותר, תחשוב על זה.

פורסם
לא נכנס לעובי הקורה לגבי מצב כלכלי, יכולות החזר או מחשבות לעתיד.

לי נשמע שיש לך הורים שמבינים מצויין לאן הם דוחפים אותך והעצה שלי היא כזאת, אם אתה חושב שהורייך אנשים שמבינים משהו בכלכלה ובהתנהלות כלכלית נכונה, תקשיב להם, לא לכל אחד יש מי שיכוון אותו מניסיון החיים, לך נראה שיש.

 

אני מסכים בכל 100 האחוזים, ומוסיף קצת, שיהיה.

 

תחשוב לרגע על דבר כזה:

אתה כל הזמן בטח שומע על מצוקת הדיור, על כמה קשה לזוגות צעירים לרכוש דירה, ועוד.

לך יש כרגע את האופצייה.

לדעתי, עוף על זה. במקומך הייתי עושה את זה בשנייה, בלי לחשוב פעמיים.

 

לגבי מה יהיה מחר: אתה לא יכול לדעת מה יהיה מחר.

יכול להיות יותר טוב, יכול להיות יותר רע, יכול להיות גם וגם.

אתה יכול לזכות בלוטו, יכול ליפול עליך טיל מלבנון או עזה, ואתה יכול לזכות בלוטו 5 דקות לפני שייפול עליך טיל מלבנון או עזה.

לא עלינו, לא חסר בעיות, מחלות, תאונות שיכולות לקרות, ולא רק לך אלא גם למכריך (חס וחלילה). ככה שכל עוד יש לך אפשרות למצב את עצמך לעתיד, אין פה יותר מדיי מחשבה, לפחות לדעתי הכנה.

תמיד תוכל למכור אחר כך ולרכוש את הרכב שאתה רוצה אם זה עדיין ימשוך אותך בעתיד.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני עם אלה שחושבים שאתה צריך להקשיב להורים. בגיל 30 תמצא את עצמך עם בית שלך, דבר שהרבה זוגות צעירים לא מסוגלים להרשות לעצמם.

לך על זה, ואתה תודה להם כל החיים.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

  • אחראי פורום
פורסם

נ.ב

דירה להשקעה לא חייבת להיות בעיר שלך, אני מאמין שבסביבה של כרמיאל ניתן למצוא דירות בערך נמוך בהרבה, אמנם השכירות אולי תהיה זולה יותר אבל גם המשכנתא שתיקח תהיה נמוכה יותר ומכך הסיכון נמוך יותר, תחשוב על זה.

 

האמת שלא ממש. הערים הקרובות יותר הן במרחק של חצי שעה מינימום (עכו, נו. אתה יודע מה הדבר הכי טוב שעשו בעכו?

כביש עוקף!) ו-45 דקות לטבריה ולקריות. אז עכו וטבריה זולות יותר אבל זה גם גורר נכס ישן מאוד ואוכלוסייה...מעניינת.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

לא ממש מכיר את השוק אבל יצא לי לקרוא את זה היום :

 

http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3618602,00.html

ואפילו משהו יותר מפורט לגבי טבריה רק לא זוכר איפה.

אם לבחור יש סכום התחלתי לדירה ב 1200000 כפי שהוא אומר, זאת אומרת שיש לו חלק נכבד ממחיר דירה באזור פחות יוקרתי, זאת אומרת משכנתא לזמן קצר או החזר נמוך(מה שיבחר).

לגבי שכירות, אף אחד לא מבטיח לך שוכר הגון גם בפנטהאוס של 5 מיליון, בשביל זה יש אמצעי בטיחות.

בכל מקרה נשמע שלבחור יש הורים שמבינים עניין, מכירים אותו ויודעים את היכולות שלהם, נראה שהם היועצים הנכונים ביותר עבורו.

  • אחראי פורום
פורסם

זו גם דעתי לגבי דירה זולה יותר.

אגב טבריה, היא וצפת מהוות אופציות מעניינות להשקעה.

דירות זולות מאוד ומגזר חרדי שמציף אותן ומחפש פתרונות דיור.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

לדעתי (דעתי האישית בלבד!) לך על דירה מוכנה ושים בה שוכר שישלם את המשכנתא מעכשיו ולא עוד 3 שנים.

זה המון זמן שאפשר להחזיר בו כבר סכום לא מבוטל.

בנוסף, כרגע זה זמן טוב לקחת משכנתא כי הריבית מאוד נמוכה.

 

דירה על הנייר, המחיר שלה (מחיר מלא פחות מה ששמת), צמוד למדד תשומות הבניה, שים לב לזה!

 

שים לב שדירה על הנייר, אין צורך לקחת משכנתא מייד, אלא שמים כל X חודשים עוד סכום מערך הבית עד למאה אחוזים סמוך לאכלוס. בכל מקרה ההפרש תמיד צמוד למדד תשומות הבניה.


×
×
  • תוכן חדש...