Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4581 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כמה שנים בודדות הייתי באותו מצב ואותה התלבטות.

בסוף לא קניתי לא את זה ולא את זה.

היום אני שמח שלא רכשתי רכב ספורט חזק ואיכותי יותר מהקודם שהיה אמור לחסל לי את כל החיסכון.

מצד שני אני גם מצטער שלא הקשבתי להוריי שהציעו לרכוש דירה להשקעה באותה מתכונת שאתה חושב לעשות.

 

עם כל האהבה לרכבים זה פשוט לא שווה את זה,כל עוד אין לך קרקע מוצקה מתחת לרגליים והרבה מזומנים פנויים.

את רכב חלומותיך תמיד תוכל להשיג במוקדם או במאוחר.

בית זה כבר הרבה יותר קשה וזה לא נעשה יותר קל עם השנים.

 

לדעתי-תרכוש בית להשקעה אם יש לך את ה30%,תן לשוכרים לשלם לך את המשכנתא.

אם לא יתאים לך תמיד תוכל לעבור לגור שם לבד או עם בת זוג במקום לזרוק כסף על שכירות.

אל תתן לרכב לקלקל לך ברמה שתצטער עוד הרבה שנים.

Renault Clio TCe 120 EDC

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא קונים בית להשקעה באזור פריפריאלי עם עתודות קרקע !!!

 

הרכיב העיקרי בכל דירה הוא השווי היחסי של הקרקע ואחר כך המוניטין של האזור (בעיקר עם מדובר על איזור בעל מוניטין מוכר בתחום החינוך או הפנאי).

 

לכן להשקיע כל כך הרבה כסף לדירת השכרה בכרמיאל זאת טעות.

 

אינני ממליץ לך לקנות רכב במקום .....פשוט לבחון אזור אחר או בית שרכיב הקרקע שלו בעל אחוז משמעותי יותר מאשר דירה בבנין חדש גבוה.

פורסם

תקשיב למה שמיכאל כתב לך, אלה דברים נכונים וחכמים.

 

יש לך בגילך הצעיר סכום כסף שיכול להיות מנותב לרכישת דירה?

אז תנתב אותו לשם, זה כנראה יהיה אחד הצעדים החכמים שתעשה.

 

ככל שתתבגר ו"תתמסד" ההוצאות שלכו יגדלו במאות אחוזים, דבר שיפגע ביכולות הכלכליות שלך באופן כללי ובפרט ביכולת לגייס סכום כסף גדול (הכוונה מחסכון, לא הלוואה).

 

כולם "מתבאסים" או אפילו מתעצבנים כשההורים אומרים לנו לחסוך כל שקל אפשרי לאחר שאנחנו משתחררים מהצבא (ואם אפשר גם לפני), הם כותבים את זה מנסיון חיים, הם כבר רכשו דירה ויודעים כמה לא קל היה להם להגיע לכך וכמה עבודה זה הצריך מהם.

תוסיף למשוואה את יוקר הנדל"ן היום ותבין שלצערנו בדור שלנו עבור רובנו- האפשרות לרכוש דירה היא נטו פונקציה של יכולת ההורים לתת סיוע כספי מאסיבי.

 

כמובן שיש יוצאים מן הכלל, אבל עבור הרוב (ואני מדבר על זוגות צעירים בעלי השכלה ועבודות)- רכישת דירה הינה בכפוף ליכולת ההורים לסייע.

 

התמזל מזלך ויש לך כבר בגיל צעיר יחסית סכום כסף שמספיק לצורך רכישת דירה (כמובן עם מימון בנקאי)- לך על זה.

 

אגב, אמרו לך וצדקו- דירה למטרת השקעה לא בהכרח צריכה להיות באיזור מגורייך, רצוי לרכוש כזו באיזור בעל ביקוש גבוה לדיור, למשל בקרבת אוניברסיטה\מכללה גדולה וכן הלאה, זה יעזור ליצור המשכיות באכלוס הדירה.

 

הסייג הוא אם מדובר בדירה שאתה חושב שביום מן הימים תרצה לגור בה בעצמך ואז נכנס השיקול של איפה אתה רוצה לגור.

 

בהצלחה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

גם אני היתי בוחן היטב את נושא הדירה, או השקעה אחרת.

רכב היה יורד מרשימת האפשרויות מיד, מהסיבות שצוינו כבר: מצד אחד מדובר בהוצאה, מצד שני הכנסתויך בהוווה די קטנות, ובגילך עליך לבנות את עתידך.

הבעיה ברכישת דירה היא שאמנם סביבת הריבית כעת נמוכה, אבל אתה צריך לבחון מה הריבית שאתה, אישית, לשלם תמורת משכנת, בהתחשב בהכנסותיך הנוכחיות ובאחוז ההלואה מכלל עלות הדירה. יתכן שיהיה יותר כדאי לרכוש דווקא דירה יותר זולה - ואז הריבית שתשלם תהיה נמוכה יותר (וכל עשירית אחוז בריבית המשכנתה תתבטא בהרבה אלפי ואף עשרות אלפי ש"ח, בהתאם לגודל המשכנתא ומשך הפרעון).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לך על דירה.

 

פנה למס' בנקים בבקשה לאישור עקרוני למשכנתא (ובכתב) בגובה שאתה צריך (תבקש אישור עקרוני על סכום גבוה יותר) לפני שאתה ממשיך בתוכניות.

אישור כזה נפקותו לזמן קצר בלבד.

 

משכנתא רק בעזרת וייעוץ מומחה חיצוני פרטי למשכנתאות. "זרימה" עם פקידי הבנק במשכנתאות לא תביא אותך למקום הטוב באמת. פקידים אלה אינם באמת בצד של הלווים..

 

[(גילוי נאות) עוסק בתחום הנדל"ן והמשכנתאות. ]

 

אם תקנה דירה, קח בחשבון שבאותו בניין, אותה דירה, מושפעת מחירה מהקומה, מהכיוונים של אור ואוויר, נוף , מספר כיווני האוויר חניה מקורה או לא, מחסן, נגישות ועוד.

 

כדאי לבדוק עלויות ארנונה וועד בית. מיהו ועד הבית והאם מדובר בחברת ניהול ואם כן, מה העלויות ואפשרויות התנתקות מחברת הניהול שעלולה למרר לדיירים את החיים.

 

בנוסף, כדאי לבדוק תקנון בניין משותף וזכויות בניה לא מנוצלות ככל שיש כאלה - כיצד הן מתחלקות, ושאר בדיקות נדרשות.

 

בברכה - דני זומרשטיין

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

הכל טוב ויפה, שים לב שהמספרים שרשמת לא מתחברים עם המציאות כיום.

 

לקחת משכנתא של 3,000 ש"ח? בדקת כמה כסף זה נותן לך בטוטאל?

אני לא אכנס למחשבוני משכנתא, אבל בלי ריבית כלל מדובר על כ-360 אש"ח בלבד בטווח של 10 שנים, ללא החזר וללא ריבית. זה מספיק לך לרכישת דירה?

 

הורים תומכים זה נפלא, תשתמש בזה. אבל תדע לאן אתה הולך - לדעתי לרכישת דירה נורמלית תצטרך החזר של 4.5-5 אש"ח בחודש (בטווח הגיוני, לא תרצה עוד 10 שנים לחנוק את עצמך עם 2 משכנתאות).

יהיה לך מאיפה לשלם את זה בזמן התואר?

אם ההורים מבינים, תומכים ועוזרים -אז לך על זה.

 

אבל שוב, המספרים שרשמת מנותקים מהמציאות - בית ב-1.2 מיליון, החזר חודשי של 3,000 ש"ח, כיסוי תשלומי המשכנתא ע"י השכירות (לא תמיד מכסה במלואה, דיירים באים, הולכים). אלה דברים שלא קיימים. תבדוק את הדברים האלו לפני שאתה קופץ למים.

 

אתה עושה בשכל שאתה הולך על דירה - אבל תחפש משהו שתעמוד בו.

פורסם

תחשוב על זה ככה: ברכב אפשר לישון, אבל בבית אי אפשר לנהוג:lol:

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

תודה רבה לכולם.

אני רוצה בכרמיאל כי אני חושב על העתיד, כרגע אני לא רואה את עצמי עוזב.

לא טעיתי בהחזר החודשי, מדובר על יותר מ-10 שנים.

בכל אופן, אני כרגע מחפש בית מוכן שהפינוי הוא חצי שנה - שנה.

 

שוב, המון תודה לכולם.

 

אעדכן.

חבר מועדון החמש.

Mazda MX5 nc2 2010 RHT

BMW ///M235i M Performence 2014 - sold

פורסם

עידן, מהפוסט האחרון שלך עולה שאתה הולך אחרי הראש. בפרספקטיבה של מישהו שהתלבט התלבטות דומה לפני כ-25 שנה, ובינתיים הספיק למכור ולרכוש כמה דירות אני רוצה להדגיש לפניך כמה דברים:

1. אתה רווק. אני מניח שתרצה להתמסד בזוגיות בשנים הקרובות. אם עדיין אין מועמדת רצינית לכך תביא בחשבון שמצבך עשוי להשתנות - בחירת מקום המגורים היא בחירה מאז'ורית של שני בני הזוג. לכן אתה עלול להקלע להפסדים הנובעים מכמה דברים שיכתבו בהמשך ההודעה שלי. כמוכן אתה עשוי למצוא מקום עבודה מרוחק מכרמיאל ולרצות להתקרב אליו. הפתרון של השכרה דירה והשכירת דירה אחרת אפשרי, אבל עלול להיות יקר.

 

2. תביא בחשבון שעלויות רכישת דירה עולות בהרבה על המחיר הרשום בחוזה - עליך להקצות עוד 10-20% לפחות למתווך, עורך דין, מיסים (כנראה מינימליים במצבך), ושיפוץ\שדרוג הדירה הנרכשת. הסעיף האחרון עשוי להיות בור ללא תחתית, אבל גם את תהיה מחושב תרצה להתאים את הדירה לצרכיך ולהביא אותה למצב שבו לא תתזקק לשיפוץ בשנים הראשונות לאחר רכישתה. נסיוני לפני מספר חודשים היה ששיפוץ שהוערך בסכום מסויים כאשר ראיתי לראושנה את הדירה שרכשתי בסופו של דבר תפח פי 3 (ומצד שני - גם עיצוב הדירה וגם השימושיות שלה עלו בכמה דרגות).

 

3. עלויות משכנתא - עלולות להיות גבוהות הן בשל הכנסתך הנמוכה יחסית והן בשל האחוז הגבוה ממחיר הדירה שבכוונתך לממן בדרך זו. כדאי מאד לקבל הצעות מחיר מכמה בנקים - ההפרשים עשויים להיות גדולים מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לא טעיתי בהחזר החודשי, מדובר על יותר מ-10 שנים.

 

לפני שאתה מחליט לגבי המשכנתא תבקש מהיועץ בבנק לפרוס לך את הסכום שחסר לך (לדוגמא 500K ש"ח) ל-10, 15, 20 ו-25 שנים, ועבור כל תקופה ולתת לך הערכה של סה"כ כמה כסף תחזיר בסוף התקופה לבנק (כמובן שזה תלוי בכמה תשתנה הריבית וכו' אבל זה לא הנושא).

תאמין לי שאתה תהיה בהלם מהתוצאות. תחשוב שבכל המקרים קבלת את אותו סכום של כסף מהבנק אבל החזרת סכום שונה לבנק.

ההפרש יכל להיות בכיס שלך, משמש אותך לקניית הרכב/הדירה הבאה, אבל אתה החלטת "לתרום" אותו לבנק שלך.

 

וזה רק נושא אחד (תכנון נכון של פריסת תשלומים של המשכנתא) מתוך עשרות רבות של נושאים שצריך לתת עליהם את הדין כאשר באים לרכוש דירה.

אני חלילה לא בא להוריד אותך מההחלטה. אני חושב שרכישה של דירה היא מהלך חכם מאוד. אבל כמו כל רכישה בחיים צריך לעשות אותה לאט ובזהירות, גורמי לחץ מבחוץ רק יגרמו לך לעשות טעויות.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

אלעד, אתה הצודק, אבל צריך להשלים את הערתך:

1. הסכום המוחזר לבנק ישתנה בהתאם לשינויי המדדים הרלונטיים והריבית, ככל שהריבית אינה קבועה או צמודה למדד זה או אחר או מטבע זר זה או אחר.

2. בחלק מהמסלולים יש אפשרות לפרעון מוקדם, גם חלקי, כך שאם וכאשר יכולת ההחזר גדלה יש אפשרות לקצר את תקופת ההחזר או לצמצ את התשלום החודשי וכך לחסוך בריבית או להקל על תקציב המשפחה.

3. אמנם פרישת ההלואה לטווח ארוך הריבית האבסולוטית תגדל, מצד שני מתאפשרת גמישות מוגדלת בבחירת הדירה על ידי הגדלת תקציב הרכישה. צריך למצוא את שביל הזהב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בהנחה שאתה היום רק במכינה.

אם אתה מתכנן לימודים באיזורי פריפריה כמו בן גוריון, ספיר, אריאל.

 

תקנה דירה באחת השכונות הותיקות שקרובות לאותו מוסד מגורים שאתה מתכוון ללמוד בו.

יהיה לך שאם תכניס שותפים לדירה, הם ייתנו לך הרבה יותר ממה שאתה משלם משכנתא ובסוף הלימודים תוכל למכור את הדירה ביותר ממה שמכרת אותה ועל הדרך להעיף את המשכנתא ולחסוך שכירות לכל התואר.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
אני עם אלה שחושבים שאתה צריך להקשיב להורים. בגיל 30 תמצא את עצמך עם בית שלך, דבר שהרבה זוגות צעירים לא מסוגלים להרשות לעצמם.

לך על זה, ואתה תודה להם כל החיים.

 

:mm_yeah: אם רק יותר אנשים היו מאמצים את המשפט הזה

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

פורסם

 

2. תביא בחשבון שעלויות רכישת דירה עולות בהרבה על המחיר הרשום בחוזה - עליך להקצות עוד 10-20% לפחות למתווך, עורך דין, מיסים (כנראה מינימליים במצבך), ושיפוץ\שדרוג הדירה הנרכשת.

 

בהנחה ואין צורך לשפץ את הדירה (או שיפוץ מינימלי של לא יותר מ 10,000) אתה קצת מגזים.

מס רכישה על 1,200,000 = 60,000.

תיווך ועו"ד - 30,000 במקסימום

שיפוץ 10,000

סה"כ 100,000 נלוות שהם כ 8% מעלות של 1,200,000. וכל זה ברף העליון.

 

יוסי

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

פורסם

יוסי - דווקא מס רכישה לא צריך להדאיג אותו, כיון שמדובר בדירה ראשונה והוא מתחת לסף המס (שעומד על קצת פחות מ-1.5 מיליון ש"ח). מצד שני תיווך ועו"ד זה קצת יותר ממה שציינת (2.5% ממחיר הדירה + מע"מ),

הבעיה בתחשיב שלך היא שתקציב של 10,000 ש"ח יספיק לכל היותר למריחת צבע על הקירות והדלתות. אם לא מדובר בדירה בת שנתיים שבדיוק מתאימה לצרכיו עלות השיפוץ תהיה הרבה יותר גבוהה. ולהוסיף לזה גם מכשירי חשמל (עוד 10 אש"ח לפחות, המינימום שבמינימום). אם מדובר בדירה שאינה חדשה לגמרי, נניח בת 10, שזה גיל מינימום יותר סביר, כבר צריך להחליף אינסטלציה ועלות העבודה קופצת פי כמה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...