Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4623 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אולי זו החשדנות הטבועה בי כלפי כלי תקשורת מסחריים והקונספירציות שמאחוריהם, אבל אני מאוד לא אופתע אם יתברר לי שמי שעומד מאחורי הפרסום של המאמר הזה בעמוד הראשי של אתר מוביל הוא בעל אג'נדה הפוכה לזו של כותבת המאמר.

פרסום המפמלט המגוחך הזה משרת את אלו שטוענים שאין בעיה בהתנהלות הכלכלית והחברתית הנוכחית, ומי שיש לו בעיה, זה בגלל הבחירות שלו ואין לו את מי להאשים זולת עצמו.

 

במאמר מוסגר, אני חושב שצריך לעשות בדק בית במערכת אקדמית שמשחררת בוגרי תואר שני עם כזו יכולת ירודה לאתר כשלים לוגיים בטיעונים של עצמם. מאידך, זו אוניברסיטת חיפה, לא בדיוק הילד המבריק של הכיתה ברוב הפקולטות שלה.

 

עלתה לי המחשבה שהדור הזה הוא בעצם קורבן של האגו טריפ של ההורים. ילד משכיל הוא סמל סטטוס, אז כולם מכוונים לשם.

 

דווקא אצלי בכל פעם שממש ממש זרקתי אבר בלימודים אבא שלי זימן אותי אליו ואמר שאם לא בא לי ללמוד, הוא בשמחה יסדר לי התלמדות כמסגר או כרסם במפעל המתכת של דוד שלי.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אולי זו החשדנות הטבועה בי כלפי כלי תקשורת מסחריים והקונספירציות שמאחוריהם, אבל אני מאוד לא אופתע אם יתברר לי שמי שעומד מאחורי הפרסום של המאמר הזה בעמוד הראשי של אתר מוביל הוא בעל אג'נדה הפוכה לזו של כותבת המאמר.

פרסום המפמלט המגוחך הזה משרת את אלו שטוענים שאין בעיה בהתנהלות הכלכלית והחברתית הנוכחית, ומי שיש לו בעיה, זה בגלל הבחירות שלו ואין לו את מי להאשים זולת עצמו.

 

במאמר מוסגר, אני חושב שצריך לעשות בדק בית במערכת אקדמית שמשחררת בוגרי תואר שני עם כזו יכולת ירודה לאתר כשלים לוגיים בטיעונים של עצמם. מאידך, זו אוניברסיטת חיפה, לא בדיוק הילד המבריק של הכיתה ברוב הפקולטות שלה.

 

 

 

דווקא אצלי בכל פעם שממש ממש זרקתי אבר בלימודים אבא שלי זימן אותי אליו ואמר שאם לא בא לי ללמוד, הוא בשמחה יסדר לי התלמדות כמסגר או כרסם במפעל המתכת של דוד שלי.

 

הנדסת ריצוי הורים

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

פורסם

דווקא אצלי בכל פעם שממש ממש זרקתי אבר בלימודים אבא שלי זימן אותי אליו ואמר שאם לא בא לי ללמוד, הוא בשמחה יסדר לי התלמדות כמסגר או כרסם במפעל המתכת של דוד שלי.

ואבא שלי מימש את איומיו, ואני לא מצטער על זה לרגע אחד.

מעבר לזה שלומדים מקצועות לא חיוניים, רבים וטובים בטוחים שהשכלה תקנה להם כשרון, וזו הטעות הגדולה שלהם.

השכלה לא יכולה להפוך אדם למוכשר, בייחוד בתחומים שדורשים כשרון, ותקשורת הוא תחום שבו הכשרון משמעותי בהרבה מהשכלה.

אי אפשר ללמוד להיות צייר, נגן, קופירייטר ועוד ועוד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

היא סתם פשוט עושה סלט מהרבה דברים. מעטים הם האנשים שלומדים תואר מתקדם במדעי הרוח בארץ ומספיק נאיבים כדי לחשוב שזה יבטיח את עתידם (מילא גם תואר שני, אבל לחשוב כך על תואר ראשון במדעי המדינה?!).

כל מי שמגיע לתחום הזה יודע שכדי להצליח באמת הוא חייב להיות או גאון או מאוד מקומבן או בעל רצון כלשהו להיות מורה בסוף הדרך. בגלל זה חלק לא מבוטל ממסטרנטים ודוקטורנטים שיצא לי להכיר עד עכשיו היו מורים או אנשים לקראת או בפנסיה, שהיה להם כבר מקצוע, קריירה ופרנסה מובטחת, והם פשוט רצו ללמוד לכיף.

 

לגבי היחס הכללי לתחום - אני קצת עם מסכים עם מה שהיא אומרת, וכבר כתבתי על זה. יש המון אנשים בעולם שהם אולי מהדנסים יוצאים מן הכלל, אך בורים בהמון תחומים אחרים. הרחבת אופקים לשם הידע זה גם דבר חשוב. אבל כמובן שבין זה לבין מקצוע להתפרנס ממנו אין הרבה קשר. וחן, אתה צודק. לימודים לא הופכים אדם למוכשר. מה שהם כן יכולים לעשות, זה לחבר את האנשים לעולם האמיתי ולגרום להם להבין אם הם באמת חכמים כמו שהם חושבים על עצמם (והרי אין אפילו סטודנט אחד בסמסטר א' של שנה ראשונה, שלא בטוח שהוא גאון הדור שבא לכבוש את האקדמיה). גם זה משהו...

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אין ספק שצריך כשרון - גם כדי להיות צייר, גם כדי להיות קופירייט וגם כדי להיות מהנדס. אבל הרחבת הידע חיונית, אם בטכניקות ועם בידע כללי. ומעטים מסוגלים ללמוד את בסיס הידע הנדש להם באופן עצמאי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שמע חן, אמנם אנו חלוקים בנושא אבל...רפרפתי בטור הזה ולא ממש נפלתי מהכותבת, או מהקודמת לה או בכלל מהקונספט.

תחושתי היא שבזבזת זמנך בקריאת מהקשקוש הזה, אז כעת אתה חושב שגם אנו צריכים לסבול מימנו :lol:

בסדר, זהו מקרה פרטי שמחזק את טיעוניך אבל עכשיו משקראתי את דבריה באשמתך, אני מאמין שאתה צריך לפצות באיזו כתבה על איזה רכב מעניין.

פורסם

תחושתי היא שבזבזת זמנך בקריאת מהקשקוש הזה, אז כעת אתה חושב שגם אנו צריכים לסבול מימנו :lol:

בסדר, זהו מקרה פרטי שמחזק את טיעוניך אבל עכשיו משקראתי את דבריה באשמתך, אני מאמין שאתה צריך לפצות באיזו כתבה על איזה רכב מעניין.

לגבי בזבוז הזמן, הצדק איתך.

בקרוב תעלה כתבה על רכב חשוב, ואפילו איטלקי. :-P

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לפעמים זה נראה כאילו רוב כתבי האינטרנט הם חברי קארזפורום...

 

כולם רוצים ללמוד ניהול. אז מי יהיה חשמלאי?

עשרות אלפי סטודנטים יפתחו בעוד שבועיים את שנת הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות, ומעל מרחפים סימני שאלה לא פשוטים. פרופ' דן שכטמן, חתן פרס נובל לכימיה: "אנשים לא רוצים ללמוד מקצועות טכנולוגיים כי זה קשה. רוצים לנהל ולא להנדס".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4433901,00.html

עוד אחת שמחפשת את עצמה.

כל חודש מדלגת ממטוס למטוס, ואחר כך בוכה שאין לה כלום.

 

אני קורא את הכתבות האלו ואחריהן את הטוקבקים, ופשוט מתפלץ.

כל בוגרי התואר למדעי השום כלום מרימים את הראש ומרגישים צורך לחנך את שאר העולם. להודיע לנו שבלי "מדעי הרוח" החברה האנושית הייתה עוצרת במקום, שלא היה עניין בחיים, לא היה מי שיצור והנפש של כולנו הייתה נרקבת.

כמובן! כי מהנדסים, רואי חשבון, עורכי דן ושאר ירקות הם לא אנשים ואין להם את היכולת ליצור, להתבטא, או כל דבר אחר. הם רובוטים שעושים רק את עבודותם ותו לא. עלינו להשתחוות בפני הקדושים המעונים הבוחרים תואר בתולדות האומנות כדי להאיר את חיינו, האנשים בעל הנפש האפורה והדלה.

 

עד כמה שזכור לי לשייקספיר לא היה תואר במדעי הרוח, הוא פשוט כתב כי הוא אהב לכתוב. אם עיניי אינן מתעתעות, רוב השחקנים במתנס"ים העירוניים הם אנשי מקצוע מכל קצה בשוק, מפסיכולוגים, דרך עורכי דין ועד מהנדסים, שעושים את זה מעניין אישי.

זה די מרתיח שאותם אנשים בוחרים את הדרך הקלה (כן. זו הדרך הקלה. שינון ויכולת הבעה אלו דברים נפוצים ופשוטים יותר מרטוריקה ותשומת לב לפרטים הדרושים אצל עו"ד למשל, ועל אחת כמה וכמה מעיסוק כזה או אחר במתמטיקה/פיזיקה.)

ואז מתלוננים עד כמה העולם הוא אכזר ולא יתאים את עצמו עבורם.

זה לא שאין עבודה בכלל בתחומים האלו. זה שיש מעט מאוד. על כל אוצר במוזיאון יש אלפים שלא התקבלו לתפקיד, כי לא צריך כל כך הרבה.

ואז מה? האם הם מצפים שיציעו להם תפקיד חשב כספים כללי בחברה כזו או אחרת?

 

*מן הראוי לציין, אני עתיד במרץ (אם לא יהיו פאשלות רציניות...) להתחיל לימודי הנדסה, ככה שאת התלונות המצוינות פה אני רואה מחבריי שבחרו באותם תארי שקרכלשהו.

פורסם

שטויות במיץ.

מעטים הם האנשים שבאמת יש להם כישרון במדעי הרוח. מעטים הם האנשים שיכולים ליצור סינטזה סבירה ברמה של עבודה סמינריונית ממקורות קיימים. עוד פחות אנשים יכולים לבדוק נושא כלשהו מזווית חדשה ולומר עליו משהו שלא נאמר לפניהם.

מי שמסוגל לעשות את זה, הוא גם בדרך כלל בעל קישורים מספיק טובים בלוגיקה, והיה יכול להצליח גם בתחום המדעים המדוייקים (ואני אומר לך את זה כמי שחי את שני העולמות במקביל ולמד ועדיין לומד את שני התחומים).

 

מהנדסים וכו' יכולים ליצור. לשייקספיר לא היה תואר במדעי רוח. לביל גייטס גם אין תואר במדמח. אז בוא נחזור לויכוח הישן והטוב על טיבה של השכלה. הרי אם ביל גייטס ושייקספיר הצליחו, לא צריך ללמוד, לא?

הבעיה היא לא היכולת ליצור. הבעיה היא עניין של אנשים באופן כללי במשהו שהוא לא "האח הגדול" ונפנפוף מעל המנגל.

זו גם סיבה לזה שאנשים הולכים ללמוד מדעי הרוח.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

עוד סיבה קטנה שליקטתי מחברים, למה אחד בחר בגיאוגרפיה, השני תואר משולב בהוראה, ואחד בתקשורת.

האמת היא כזאת - לא כולם נולדו טובים במקצועות הריאלים, יש כאלה שמתמטיקה ופיזיקה בשבילהם יותר גרוע מללמוד פורטוגזית מדוברת, לא כולם יכולים מבחינה שכלית להיות מהנדסים, ולא כולם מתחברים לזה גם אם הם יכולים שכלית.

אין צורך לזלזל באנשים שבחרו משהו שונה מהנדסה/תכנות וללעוג להם.

אני מצדיק שיש יותר מידיי אנשים שלומדים ספרות מודרנית/לימודי מזרח אסיה וכ׳ו...

 

אבל גם פסיכולוגיה כדאי שילמדו, ולא רק הנדסה. ואתם לא מאמינים כמה אנשים נפגשים עם פסיכולוגים.

פורסם

מהנדסים וכו' יכולים ליצור. לשייקספיר לא היה תואר במדעי רוח. לביל גייטס גם אין תואר במדמח. אז בוא נחזור לויכוח הישן והטוב על טיבה של השכלה. הרי אם ביל גייטס ושייקספיר הצליחו, לא צריך ללמוד, לא?

הבעיה היא לא היכולת ליצור. הבעיה היא עניין של אנשים באופן כללי במשהו שהוא לא "האח הגדול" ונפנפוף מעל המנגל.

זו גם סיבה לזה שאנשים הולכים ללמוד מדעי הרוח.

 

זה הארגומנט הכי טיפשי שיכלת להוציא מפה. הפואנטה שלי הייתה שיש לסטודנטים לספרות מודרנית/תולדות האומנות וכו' כיום את היוהרה להגיד שאם לא תוציא תואר במקצוע הזה, הרי שאין סיכוי שתהיה לך הבנה בנושא, ולו קמצוץ של כזו. גם אם אתה מתעניין באופן אישי ועוסק בו בביתך. ואז מגיעה הזעקה שיש להם תואר אבל אינם מוצאים עבודה! הרי שהעולם מסביבם צריך להתאים את עצמו להם, ללא ספק.

בוא נלך לצד השני של הסקאלה. האם אתה מכיר מישהו שיעז לטעון שביל גייטס/מארק צוקרברג לא יודעים מה הם עושים?

קח דוקטור להנדסת תוכנה. האם נראה לך שהוא יגיד לך שבייל גייטס לא יודע לתכנת? או שאי אפשר ללמוד תכנות לבד ולהצליח בגדול? אתה כבר יודע את התשובה טוב מאוד.

פורסם
יש לי תוכנית שתשנה את המצב בשלוש מאות שישים מעלות באופן מיידי.

נראה לי שלפיד כבר מיישם את התוכנית שלך.

 

אבל מצד שני, חולצת טריקו עולה היום 10 ש"ח, ולכן כוח הקנייה שלנו גדל בהתאם.

פה יש נקודה מעניינת, שאינני מצליח להבין אותה:

 

הרי היום הרבה הרבה יותר זול לייצר כמעט כל דבר. אם כך, למה המחיה יקרה יותר?

אז דיור אני מבין - מונופול ממשלתי על הקרקע גורם לעליית מחירים. בסדר.

רכב אני מבין - כנ"ל.

אבל למה בעצם כל דבר יקר? האם זה בגלל שכולם רוצים אייפון 5 והיום? או שיש סיבה נוספת?

 

לגולשי הפורום פתרונים.

 

דני

פורסם

"מחיה" זה לא אייפון 5. זה החשבון בסוף של הסיבוב בסופר, והחשבונות בדואר בסוף של החודש.

אם רשימת המצרכים הממוצעת שלך עולה 400 שקל ובשנה העוקבת זה פתאום 520 על אותם המוצרים, משהו פה מאוד, מאוד לא בסדר.

וזה בדיוק המצב. הכל עלה, ובלא מעט.

החשמל עלה- לציבור מכרו את הלוקש "בגלל הגז המצרי", בפועל זה בגלל ניהול לא יעיל שמביא את החברה להפסדים., המים עלו "כדי לחסוך במים", בפועל בגלל תאגידים פרטיים שנכנסו כחוצץ בין מקורות לצרכן הסופי. הארנונה עולה, כדי להכניס עוד כסף לרשויות.

הדלק עלה ללא היכר, מה שייקר שינוע, מה שייקר כל דבר אפשרי.

המע"מ עלה, מה שמוסיף אחוז וקצת על כל סחורה שרק קיימת.

 

הכל עולה, מהר, והמשכורות מדדות מאחור.


×
×
  • תוכן חדש...