Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4622 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יבגני, כתבה שכאילו נתפרה בשבילך.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000885981#fromelement=hp_folders_585

שים לב, בסוף הכתבה מצויין מכפיל גבוה יותר לחברות צמיחה בשל העובדה שמצפים ל...צמיחה. בחברות ותיקות הרווח[נניח לצורך העניין] יותר ניתן לחיזוי מבחינת סדר גודל.

קרא על מכפילים וקרא על היוון ותזרים. כאמור יש מידע נוסף בשוקרון, אולי באתרים הכלכליים הגדולים ובפורומי בורסה. בפורומים אלו, מעבר להגדרות שטרחו לרכז ולהעתיק. אני מציע לא להתיחס לשום המלצה שהיא של הכותבים.

ישנם גם ספרים על שוק ההון בספריית האוניברסיטה, חפש משהו פשוט. יש משהו של דורון תבור? תבורי? של משה בן חורין כבד מדי. אולי יש של שלמה סימנובסקי [אולי רק על השוק האמריקאי]יש של ילין או לפידות- קצת מורכב להתחלה. בפופולאריים ממש ישנם ספרים של צביקה ברגמן ומשה לירז. להתיחס להמלצותיהם של האחרונים בזהירות רבה. בשלב זה תשכיל, אל תשקיע.

כמובן, יש עוד ספרים רבים נוספים. בשלב זה הימנע מספרים וטכניקות של ניתוח טכני[וגם בעתיד כבדהו ובעיקר חשדהו], אלא אם אתה משתמש רק ללימוד מושגים בסיסיים כדיבידנד וכדומה.

  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תודה, אקרא את זה היום כשיהיה לי קצת יותר זמן פנוי.

 

בגדול למדתי חלק מהדברים, כשלמדתי קורסים בחשבונאות ומימון. מה שכנראה יותר חסר לי זו ההבנה למה זה עובד, ולא איך. מהצד רוב ההתעסקות במניות נראת כמו פירדה כלכלית אחת גדולה, אבל כנראה שאני צריך באמת לקרוא ולהבין קצת יותר...

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

על הדרך קרא את זה

http://ecowiki.org.il/wiki/%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%95%D7%97%D7%99_%D7%9E%D7%9C%D7%97%D7%9E%D7%94_%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%91%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%93%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%9C_%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D

מומלץ לכולם, כמובן. לא יעזור לך בסוגיות טכניות עליהן שאלת, אך מעניין גם אם ארוך ומבורדק.

אגב, בלי קשר ולמרבה המבוכה שכחתי את שם המחבר האמריקאי לספר כלכלה בסיסי, מישהו זוכר? נדמה לי שמתחיל בס'.

 

יבגני, אם התכוונת לכתוב פירמידה, הרי כל תחום שיש בו בסיס אמון וציפיות הדדיות עלול בעת משבר להגיע לקריסה או סף קריסה. אני מניח שזה לא הופך אותו בכללותו מלפירמידה, אך ודאי יש במערכת הזו גם תופעות כאלו. בבסיסה, הבורסה היא מכשיר גיוס הון.[אגב, גם קארל מרקס השקיע בבורסה].

אם יש לך בסיס בחשבונאות ומימון, ואני מניח גם מתמטיקה, זה בסיס מצוין. כמה כיוונונים קטנים וזהו.

כמובן יש הבדל בין תאורייה לפרקטיקה ויש הרבה "רעשים" לא רלוונטיים כבכל תחום.

פורסם

לי יש טענה הדורשת בדיקה: היכולת ללמד היא תכונה הטבועה באדם, והאדם הנושא תכונה זו גם בעל מוטיבציה גבוהה ללמד.

אני רואה את עצמי לעומת אשתי ולעומת אבא שלי: היכולת שלי ללמד קבוצה גרועה מאד. איני מסוגל להחזיק מתח הוראה אפילו 5 דקות. לעומת זאת אשתי מורה טבעית וזה גם מקצועה. אבא שלי הוא השיא: בגיל 15 אמרו לו שיהיה מורה, אבל הוא רכש מקצוע אחר. אחרי שהגיע לשיא באותו מקצוע עבר ללמד אותו, עשה זאת עשות שנים ויש לו עדת מעריצים של מאות ואלפי תלמידים שזוכרים את השיעורים שלו לטובה גם אחרי 40 שנה ויותר.

גם במהלך ההכשרה המקצועית שלי חשתי זאת היטב - הן בהוראה פורמלית והן בהדרכה קבוצתית לא פורמלית: יש אנשים שנחנו ביכולת ללמד ויש מי שלא. ואותם אנשים שנחנו ביכולת זו נהנים מכל דקה שבה הם מעבירים את הידע שלהם לאחרים, בלי קשר לעיסוקים אחרים שלהם כבעלי מקצוע או חוקרים - וכמובן שמי שלומד מהם נהנה מיכולתם ומהידע שלהם.

מובן שיש לא מעט חוקרים מעולים שהם מורים גרועים. לגבי תלמידיהם - אין להם ברירה. במקום להתפנק הם צריכים לקבל מהמרצה מה שאפשר, ואת השאר להשלים עצמאית או בפניה אישית למרצה, שעשוי לראות זאת כמטרד, אבל מצד שני עשוי להתגלות כמורה טוב בהדרכה פרטנית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

פותח השרשור מדבר על קשיים כלכליים רווחים. יחד עם זאת, לא חסרים אנשים שחיים ברווחה ולא, אני לא מתכוון למשכורות מכובדות של עשרים אלף שקלים ולא על היי טק. מאמר מעניין אך לבעלי סבלנות בלבד:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000887958#fromelement=hp_firstarticle


×
×
  • תוכן חדש...