Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדור האבוד - כתבה מכלכליסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4622 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא יכולתי לקרוא את כל מה שנאמר כאן, אבל אני אגיד איך אני רואה את זה.

כבר בזמנו ז'בוטינסקי חשב על "חמשת המ"מים": מזון, מעון, מלבוש, מורה, מרפא. זה מה שאדם צריך כדי לחיות בעצם.

לפחות בארץ - לבוש, חינוך ורפואה - אין בהם מחסור, הם ברמה טובה-גבוהה והם לא יקרים יחסית.

מזון - למרות שהמחירים בסופרים הם גבוהים, אני עדיין חושב שיש הרבה אלטרנטיבות זולות יותר כמו שוק ורשתות שיווק זולות.

זה נכון שסטייק בקר בארה"ב יעלה שליש מהמחיר שלו כאן, אבל אני חושב שלאנשים אין ברירה אלא להתרגל למזון שקיים בסביבתם.

אתה גר בארגנטינה - תתרגל לבשר בקר, גר על חוף האוקינוס האטלנטי - תאכל דגים, גר בישראל - תאכל פירות וירקות ובשר עוף.

אפשר גם יותר לבשל בבית ופחות לקנות מזון מתועש. הרווח כפול, גם בכיס וגם בבריאות.

לגבי מעון - יש כרגע מצב אנומלי שלא משנה איך הגענו אליו, אבל הוא לא יכול להמשך לנצח. טבעו של כל שוק לתקן את עצמו ולהתאזן. יש שווקים שבהם זה קורה כל חודשיים וכאלו שבהם זה קורה כל כמה שנים. אני לא שמעתי עדיין על שוק שבו זה לא קורה. גם מחירי הדירות בארץ יתקנו את עצמם. אין לי ספק בכך.

למי שלא נתקל עדיין, אני ממליץ על האתר המצוין הזה: http://www.buat-nadlan.com/

יש שם כמה פוסטים שלדעתי מנתחים את המצב טוב מאוד.

 

חוץ מזה אני אוסיף, יש חוסר רציני באנשי מקצוע שעובדים עם הידיים שהם מיומנים ברמה גבוהה ובעלי מוסר עבודה. רק לאחרונה שיפצתי בית וניתקלתי בהרבה אנשי מקצוע. כמעט אף אחד מהם לא צעיר ואם כבר אתה נתקל במישהו צעיר הוא ערבי. אני לא אומר את זה כדי לפגוע במישהו, רק מציין עובדה. קשה למצוא בעלי מקצוע טובים. רובם כאלו שלמדו את העבודה "על הדרך" וגם מוסר העבודה שלהם בינוני מינוס. מבין הותיקים עוד אפשר להיתקל במישהו שלמד נגרות בבית הספר למשל.

ידוע שהישראלים מחפשים תמיד את המחיר הזול, אבל התמורה בהתאם. תשאלו כל מי שבנה בית או שיפץ והוא יגיד לכם שהוא מוכן לשלם עוד 30%-40% ולקבל עבודה ברמה מבעל מקצוע אמיתי עם מוסר עבודה גבוה שלא צריך לפקח ו"לרדוף" אחריו.

לבעלי מקצוע טובים יש עבודה עד מעל הראש. לא תוכלו להשיג רצף, נגר או חשמלאי טובים עם המלצות בהתראה של פחות משבוע.

לפעמים תצטרכו לחכות גם חודשיים.

 

מדינת ישראל ומשרד החינוך והעומדים בראשו פשוט יבשו את החינוך הטכנולוגי. לדעתם כולם צריכים ללמוד לימודים עיוניים. אין מגמת מכונות, נגרות, חשמל וכו'. יצא לי גם לשמוע מקצין גבוה בחיל הים עד כמה ירדה הרמה המקצועית של המגוייסים לתפקידים טכניים. באופן טבעי, המקצועות האלו הולכים ומתייבשים או שרמת המקצועיות בהם יורדת.

אני לא רואה שום סיבה למה בישראל לא יכולים למשל לפתח ולייצר מכלולים אלקטרו-מכניים מסובכים. תעשייה שבה צריך גם "ראש" וגם "ידיים". שום סיבה חוץ מזאת שחסרות הרבה "ידיים".

 

לגבי "הדור האבוד", אני חושב שהיום אם מישהו מתלבט בין מנהל עסקים לבין ללמוד מקצוע כמו אינסטלציה, עדיף לו ללכת על האפשרות השניה.

 

צודק !

  • תגובות 443
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
בשביל זה קיימים רגולטורים, אבל לפעמים הרגולציה היא בעצמה יוצרת את העיוות. רגולטור אחד שהיה בולם את מגמת רכישת הדירות להשקעה ב2008 היה חוסך את כל הבלאגן הזה עכשיו. אבל ככל בלאגן, סופו של זה להסתיים. זה יכול להיות נעים יותר (קפאון של עשורים במחיר הדירה הנומינלי ושחיקה ריאלית עד איזור סביר) או נעים פחות (המשך התייקרות וקריסה פתאומית).

 

אז אתה מסכים איתי שהשוק "לא מאזן את עצמו", זה הרגולטור שעושה (או אמור לעשות) את זה!

ואם לא מאזנים אותו הוא בסוף קורס וללא עזרה מבחוץ כמו כל מיני תכניות חילוץ והבראה, לא ישוקם.

 

מה לדעתך היה קורה אם במשבר 2008 הממשל האמריקאי היה אומר "וואללה, סבבה, בא נזרום עם המצב וניתן לשוק "לתקן את עצמו"?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
.

 

ובנק ישראל/ המפקח על הבנקים "המגן" על הדור הצעיר מגביל מתן משכנתא עכשיו ל 75% מערך הדירה.

 

מאיפוא לדעתו יביאו 200-400K כהון התחלתי ?. האא מההורים, מאיפוא אלה יביאו ? האא ייקחו מהחסכונות המצומקים שיידרשו להם לתקופת הפנסיה.

והמרוויחים הבנקים

 

ועל זה נכתב כבר

אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה רק כאן בהיפוך.

 

?

 

 

 

1. כדי לקנות דירה בת 5 צריך שיהיה גם מוכר שרוצה להחליף את דירתו אחרי 5 שנים, כלומר בסופו של דבר צריך להיות מספר מספק של אנשים שמחליפים דירה בתדירות גבוהה. חזרה למשבצת אפס.

2. .

 

תשובה לא נכונה כמו שיש היום שקונים רכב רק מהניילונים ומחליפים אותם משלל סיבות טובות או פחות טובות אחרי שנתיים שלוש

.

אין בעיה בפריפריה עם חינוך ובריאות. תעסוקה, למי שלא מפונק, יש גם.

לא שהכל בפריפריה כ"כ טוב, יש בעיית תחבורה ציבורית קשה ולמי שאין 2 רכבים במשפחה, זו עלולה להיות בעיה, אבל כמה כבר עולה להחזיק אוטו נוסף לעומת החיסכון בקניית דירה בחצי מליון פחות מאשר במרכז? לעומת החיסכון בעלויות המחיה שכרוך בעלויות פריפריה?

 

מה הבעיה, עם רכבת ישראל, לגור באשדוד/חדרה/פרדס חנה ולעבוד בתל אביב? אבל תגיד לתושב המרכז לעבור לשם והוא מתפחלץ באותה שניה, פתח תקווה נראית לו על מאדים!

אנשים לא מעוניינים לעבור לפריפריה ממניעים אישיים ולא ממניעים ענייניים.

 

בגירה אתה לא מדייק לגמרי. בקרבתנו ראה את ההתפתחות של בנימינה עקב הרכבת., שכמובן נוזלת לזכרון ולפרדס חנה.

 

כתבה מעניינת מכלכליסט (מעניינת מבחינת הנתונים שהיא מציגה, לא מבחינת איכות הכתבה הדי רדודה כיאה לטמקא).

 

 

הפיסקה היותר חשובה ומדאיגה מבחינתי היא זו:

 

 

בנק ישראל הרים את אחוז ההון האישי הנדרש? מאיפה נביא את הכסף? יאללה, נחסל את הפנסיה שלנו.:shock:

את התשובה כבר כתבתי למעלה. הזרת לא יודעת מה עושה האגודל

 

לפני שנים רבות מאיר שטרית אז ראש הרשות של יבנה, ביקש לדעת מה יניא אנשי צבא קבע להגיע ליבנה

 

חינוך חינוך ואיכות חיים ,הבטיח להם שיקבלו , בנה להם שכונה לתפארת והרים את הישוב מהקרשים

 

רק לפני שבוע שבועיים קראנו שבית ג'אן מקום ראשון בבגרות בכל הארץ.

כאשר השלטון רוצה ולצורך העיניין זה לא משנה אם הוא המרכזי או המקומי יש תוצאות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
אז אתה מסכים איתי שהשוק "לא מאזן את עצמו", זה הרגולטור שעושה (או אמור לעשות) את זה!

ואם לא מאזנים אותו הוא בסוף קורס וללא עזרה מבחוץ כמו כל מיני תכניות חילוץ והבראה, לא ישוקם.

 

מה לדעתך היה קורה אם במשבר 2008 הממשל האמריקאי היה אומר "וואללה, סבבה, בא נזרום עם המצב וניתן לשוק "לתקן את עצמו"?

 

תפקיד הרגולטור הוא למנוע בעיות ולא לתקן אותן אחרי שקרו - במקרה של 2008 הרגולטור נכשל בתפקידו !

ולגבי הממשל האמריקאי ותפקידו בתיקון המשבר - תבדוק לעומק ותראה שההתערבות לא באמת הצילה את המשק, היא פשוט יצרה בעיה חדשה.

 

הגיע הזמן לתת לשוק להכשל כשלון אמיתי, זה יכאב מאוד לכולנו, מאוד מאוד יכאב. אבל בסופו של תהליך הבועה הפיננסית תעלם למשך זמן לא קטן.הגיע הזמן שהמציאות או רגולטור יעשו stop לכל המערכות הרקובות של השוק הפיננסי.

פורסם
תפקיד הרגולטור הוא למנוע בעיות ולא לתקן אותן אחרי שקרו - במקרה של 2008 הרגולטור נכשל בתפקידו !

ולגבי הממשל האמריקאי ותפקידו בתיקון המשבר - תבדוק לעומק ותראה שההתערבות לא באמת הצילה את המשק, היא פשוט יצרה בעיה חדשה.

 

הגיע הזמן לתת לשוק להכשל כשלון אמיתי, זה יכאב מאוד לכולנו, מאוד מאוד יכאב. אבל בסופו של תהליך הבועה הפיננסית תעלם למשך זמן לא קטן.הגיע הזמן שהמציאות או רגולטור יעשו stop לכל המערכות הרקובות של השוק הפיננסי.

 

כן, זה פחות או יותר המצב.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

בפעם האחרונה שזה קרה, היו שאימצו פתרון קיינסיאני והתערבו. חלקם לא התערבו עד לסף אנרכיה ולעליית משטרים טוטליטריים.

נגמר במלחמת עולם, קטן עלינו.

פורסם

הגיע הזמן לתת לשוק להכשל כשלון אמיתי, זה יכאב מאוד לכולנו, מאוד מאוד יכאב. אבל בסופו של תהליך הבועה הפיננסית תעלם למשך זמן לא קטן.הגיע הזמן שהמציאות או רגולטור יעשו stop לכל המערכות הרקובות של השוק הפיננסי.

 

לא קלטתי עליך שאתה אנרכיסט.

רק רגולטור חזק יכול לפתור בעיה כזו ואוי ואבוי לכולנו אם התרחיש שלך יתממש, כמו שכבר ציינו, במצבי כשלון טוטאלי שכזה, אנשים נהפכים לחיות וביזה ואלימות ברחובות הם רק השלב הראשוני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
לא ידעתי שאתה אנרכיסט.

רק רגולטור חזק יכול לפתור בעיה כזו ואוי ואבוי לכולנו אם התרחיש שלך יתממש, כמו שכבר ציינו, במצבי כשלון טוטאלי שכזה, אנשים נהפכים לחיות וביזה ואלימות ברחובות הם רק השלב הראשוני.

 

עד היום לא היה אף רגולטור חזק, אף פעם ובאף מקום. אחת הסיבות שכדי להיות רגולטור חזק אתה חייב מראש לא להסכים לשיטה הקיימת ולרצות/להאמין בשינוי רדיקלי.

אף אחד לא יבחר רגולטור שיבקש לייצר שינוי קיצוני - רגולטורים נבחרים על ידי המנגנון הקיים בין אם על ידי פוליטיקאים ואם על ידי גופים פיננסים - לכו אין יכולת/אינטרס/אומץ לאמץ אמיץ לביצוע תהליך כזה.

 

בנוסף לפני שיבחר האמיץ, יש לבחור את השיטה. שוב אף אחד לא יעיז לבחור בשיטה רדיקאלית מאלף ואחת סיבות כולל הפחד ממה שיקרה לציבור הרחב.

 

אבל המציאות הוכיחה ששינויים אמיתים התגלעו רק בדיאבד אחרי שהם כבר קרו, בין שהם כשלונות כמו בועת האינטרנט או בועת הסאבפריים ובין אם הם פתרונות כגון ההשקעה בתשתיות בתקופת השפל הגדול.

 

קיימת אופציה שלישית והיא צמיחה של דעה אקדמית שתצמח מהאקדמיה ותתפשט לממשל - יתכן וזה יקרה ויתכן ולא - בכל מקרה זה יקח המון המון זמן.

 

ואני לא אנרכיסט אני ליברל :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Economic_liberalism

פורסם
עד היום לא היה אף רגולטור חזק, אף פעם ובאף מקום. אחת הסיבות שכדי להיות רגולטור חזק אתה חייב מראש לא להסכים לשיטה הקיימת ולרצות/להאמין בשינוי רדיקלי.

סבורני כי אתה מבלבל בין המושג רגולטור, לבין המושג מהפכן רדיקלי.

 

רגולטור בא מלשון Regulate, שהגדרתה:

control or supervise (something, esp. a company or business activity) by means of rules and regulations.

הכוונה היא שתפקידו לשמור על משהו תחת שליטה ולייצב אותו באמצעות כללים ותקנות. מהפכנות נדרשת אך ורק למערכות לא מתפקדות ולא יציבות, ולא למערכות שעובדות, אבל יש בהן סיכונים. על כן, רגולטור חזק הוא רגולטור בעל יכולת לדחוף ולעמוד מאחורי צעדים ותקנות בוני יציבות.

 

גילוי נאות, סחבק מתפרנס מאכיפה רגולטורית ודווקא תהיה לו הרבה יותר (וכסף) עבודה אם הרגולטור יהיה מהפכן.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
סבורני כי אתה מבלבל בין המושג רגולטור, לבין המושג מהפכן רדיקלי.

 

רגולטור בא מלשון Regulate, שהגדרתה:

הכוונה היא שתפקידו לשמור על משהו תחת שליטה ולייצב אותו באמצעות כללים ותקנות. מהפכנות נדרשת אך ורק למערכות לא מתפקדות ולא יציבות, ולא למערכות שעובדות, אבל יש בהן סיכונים. על כן, רגולטור חזק הוא רגולטור בעל יכולת לדחוף ולעמוד מאחורי צעדים ותקנות בוני יציבות.

 

גילוי נאות, סחבק מתפרנס מאכיפה רגולטורית ודווקא תהיה לו הרבה יותר (וכסף) עבודה אם הרגולטור יהיה מהפכן.

 

תאמין לי שאני יודע על מה אני כותב וגם אני התפרנסתי מהקמה וניהול של צוות בן 19 עובדים שעסקו באכיפה רגולטורית, זה היה בחברה גדולה פיננסית.

 

פשוט, הנחתי שזה יהיה ברור לכולם, שאחת הבעיות כיום אינה בקיום רגולציה אלה בעובדה הפשוטה שהכללים הרגולטורים אינם ברי אכיפה עקב ריבוי תהליכים עוקפים, גם הנחתי שברור לכולם שהמנגנון להגדרת רגולציה ושל אכיפת הרגולציה הם איטיים יותר מהתהליך עוקף הרגולציה - לכן הפתרון אינו ברגולטור משמר אלה ברגולטור שמבצע חשיבה מקדימה ומתאים מראש את הרגולציה למצבים האפשריים ולא רק מגיב. רגולטור כזה אינו מהפן רדיקאלי כי אם אדם בעל שכל ישר שלא חושב רק להתפרנס מזה אלה חושב קודם כל על טובת הכלל והפרט ולא רק על עמידה מילולית בחוק הקיים. רוח החוק חשובה עבורו מהחוק הכתוב כשלעצמו ותפקידו לבצע התאמות, באופן חוקי, בתדירות גבוה.

 

אז מבחינתי שיהיו פחות אנשים "קטנונים" ו-"בירוקרטים" שיתפרנסו מהבקרה ויותר אנשים עם יכולת ביצוע ושינוי.

פורסם

אם כך עושה רושם שאנחנו מסכימים, אבל מה שאנחנו רוצים בחיים לא יקרה, היות וקשה להוביל שינויים עד שהבעיה לא מכה בפנים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

ועדיין, למרות כל התנאים הקשים של הרגולטור, יש רגולטור פאסיבי כמו הממונה על ההגבלים העיסקיים הנוכחי (מי זה בכלל?) ויש יותר דומיננטים כמו דוד תדמור.

 

הרגולטור למשל של חברות הביטוח הוא בדיחה אחת גדולה ועצובה.

 

לרוב, זה לא שאין להם שיניים, הם פשוט לא מעוניינים לנשוך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

בלי שום קשר לרגולציה, אסור לבצע שינויים כלכלים משמעותים בין לילה.

המהפך הכלכלי של 77' היה נכון במהותו, רק שבוצע ע"י אנשים חסרי ניסיון שרצו לראות תוצאות בו במקום.

לא יהיה בארץ שום משבר נדל"ן מהסיבה הפשוטה שיש מחסור מתמיד בדירות, ועדיין יש ביקושים.

בשנה האחרונה, לפחות, מחירי הנדל"ן נותרו יציבים מאחר והקונים הגיעו לקצה יכולתם הכספית, ועל פניו עליות המחירים מיצו עצמם.

הזוגות הצעירים הם מנוע הנדל"ן העיקרי, ואם הם יצאו מהמשחק, לא יהיה מי שיניע את הגלגל.

והיום אנחנו כבר קרובים לשיא, אם לא מאחוריו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לא יהיה בארץ שום משבר נדל"ן מהסיבה הפשוטה שיש מחסור מתמיד בדירות, ועדיין יש ביקושים..

 

לא פעם אני מתפעל מהיכולת המופלאה שלך לקבוע "עובדות" בנחרצות מוחלטת שכזו. :roll:

 

בנימה רלוונטית, מזכיר לי כל מיני גנרלים שקבעו נחרצות ש"לא תהיה שום מלחמה!"

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...